آموزش ذخیره و انتقال مخاطبین به سیم کارت در گوشی شیائومی

آیدا فیروزی 1401/01/22
ترفندها

تقریبا همه افراد داده ها و اطلاعات زیادی برای ذخیره کردن بر روی گوشی های هوشمند خود را دارند که قسمتی از این داده ها مربوط به مخاطبین آن ها است. در گوشی ها مخاطبین می توانند هم روی حافظه داخلی گوشی و هم روی سیم کارت ذخیره شوند. درصورتی که مخاطبین روی سیم کارت ذخیره شده باشند و گوشی شما دچار مشکلی شود و یا بسوزد، به راحتی می توانید سیم کارت خود را در گوشی دیگری قرار دهید و به مخاطبین خود دسترسی داشته باشید. اما در غیر این صورت مجبورید که از تمام افراد مجددا شماره تماسشان را دریافت کنید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم به محض قرار دادن سیم کارت در تلفن با روش های انتقال مخاطبین به سیم کارت در گوشی شیائومی آشنا شوید تا بدون نگرانی از بابت دسترسی افراد غریبه به شماره ها یا گم کردن آن ها تلفن هموشمند خود را تعویض کنید.

ذخیره پیش فرض مخاطبین

در گوشی های شیائومی گزینه های پیش فرضی برای ذخیره مخاطبین وجود دارند که در قبل از انتقال مخاطبین به سیم کارت در گوشی شیائومی بهتر است با آن ها آشنا شوید. در این بخش شما را با نحوه ذخیره پیش فرض مخاطبین در گوشی شیائومی آشنا می کنیم:
زمانی که شما برای بار اول می خواهید مخاطبین را روی گوشی خود ذخیره کنید، از شما سؤال می شود که محل ذخیره را انتخاب کنید. معمولا در برند شیائومی که از رابط کاربری MIUI 12 و یا بالاتر استفاده می کنند، محلی که مخاطبین ذخیره می شوند با برنامه گوگل انتقال داده شده است. برای همین اولین بار از شما در مورد محل ذخیره مخاطبین سؤال می شود. توجه کنید که معمولا گزینه پیش فرض ذخیره سازی مخاطبین حافظه داخلی تلفن است؛ پس برای ذخیره مخاطبین در سیم کارت گوشی خود طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • در محل شماره گیر تلفن شیائومی، شماره مخاطب را وارد کنید.
  • در گام بعدی گزینه Create new contact را انتخاب کنید.
  • حال گزینه هایی که در آن می توان مخاطب را ذخیره کرد، مشخص می شوند. باید یکی از محل های ذخیره My account، Google account، سیم کارت یا دستگاه را به عنوان محل ذخیره مخاطب خود انتخاب کنید.

درصورتی که بیشتر از یک سیم کارت روی گوشی خود داشته باشید و بخواهید روی یکی از آن ها مخاطبین خود را ذخیره کنید، باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • به Settings و سپس SIM cards بروید.
  • در این قسمت شماره های سیم کارت ها مشخص است.
  • بعد از انتخاب باید روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

تغییر محل ذخیره مخاطبین

اگر مخاطبین خود را در بخش دیگری از گوشی به جز سیم کارت خود ذخیره کرده باشید و می خواهید انتقال مخاطبین به سیم کارت در گوشی شیائومی را انجام دهید باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به بخش مخاطبین خود بروید.
  • روی یکی از آن ها کلیک کنید.
  • بر روی سه نقطه بالای صفحه کلیک کنید تا باز شود. در بین گزینه ها، گزینه انتقال به حساب دیگر یا Move to another account مشاهده می شود. با انتخاب این قسمت، امکان انتقال مخاطب به سیم کارت یا فضای ابری وجود دارد. برای انتقال همه مخاطبان باید این مسیر را یکی یکی برای هرکدام دنبال کنید البته در نسخه های جدیدتر میتوانید تعدادی از مخاطبین را همزمان با هم انتخاب و انتقال دهید.

جمع بندی

انتقال مخاطبین به سیم کارت در گوشی شیائومی راهکار بسیار ساده ای دارد و احتمالا برای بسیاری از شما مفید خواهد بود. با این کار دیگر نگران از دست رفتن شماره ها یا دسترسی افراد غریبه به آن ها نیستید. می توانید هر زمان که گوشی خود را برای تعمیر گذاشتید، سیم کارت آن را خارج کنید و در تلفن دیگری بگذارید و در این مدت به مخاطبینتان دسترسی داشته باشید. علاوه بر این نیازی نیست که هر بار گوشی خود را عوض کردید مجددا شماره ها را در آن ذخیره کنید. البته باید توجه داشته باشید که تعداد مخاطبین سیم کارت محدودیت دارد؛ پس فقط شماره های مهم را در آن ذخیره کنید. توجه داشته باشید اگر پس مطالعه این مقاله هنوز در هنگام تنظیمات گوشی خود دچار مشکل شدید میتوانید از کارشناسان بخش نمایندگی موبایل شیائومی مهر سرمستان کمک بگیرد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 4.1 / 5. تعداد رای دهندگان 13

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است