مشخصات فنی تراشه مدیاتک دایمنسیتی 8100

مشخصات فنی تراشه مدیاتک دایمنسیتی 8100
فهرست مطالب
جزئیات و اشتراک گذاری
آیدا فیروزی 1400/12/24
آموزش
آیدا فیروزی 1400/12/24
آموزش

در تاریخ 25 فوریه 2022 بود که Digital Chat Station مشخصات کلیدی چیپست جدید مدیاتک به اسم Dimensity 8100 را فاش کرد. در این پست گفته شده که مدیاتک با تولید تراشه جدید خود، قصد دارد پردازنده اسنپدراگون 888 کوالکام را به چالش بکشد. به همین دلیل احتمالا گوشی های هوشمند آینده از نظر قدرت سخت افزاری پیشرفت های بسیار چشمگیری خواهند داشت. در این مقاله از شرکت مهر سرمستان می خواهیم این چیپست جدید را زیر ذره بین قرار داده و مشخصات فنی تراشه مدیاتک دایمنسیتی 8100 را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

ویژگی های کلی پردازنده Mediatek Dimensity 8100

مدیاتک دایمنسیتی 8100 از مجموعه چیپست های جدید این شرکت است که از شبکه 5G پشتیبانی می کند و گفته می شود که قرار است یک جنبه حرفه ای را به دنیای تلفن های همراه اضافه کند. این پردازنده با استفاده از معماری بسیار پیشرفته 5 نانومتری ساخته شده که TSMC N5 نام دارد. به همین دلیل بهترین راندمان انرژی را در کلاس خود به کاربران ارائه می دهد و برای انجام برنامه ها و بازی هایی که به نرخ فریم بالا نیاز دارند، گزینه بسیار مناسبی است. از سوی دیگر این تراشه دارای فناوری های بسیار پیشرفته دیگری مانند جدیدترین موتور ضبط عکس و فیلم یعنی Imagiq 780، پردازنده جدید هوش مصنوعی نسل پنجم، مودم G Release-16 و فناوری بازی HyperEngine 5.0 است.

بهترین تجربه بازی با دایمنسیتی 8100

همان طور که گفتیم یکی از اهداف اصلی مدیاتک از ارائه این تراشه جدید، بالا بردن قدرت گوشی های هوشمند در اجرای بازی هایی با نرخ فریم بالا بوده است. این تراشه که با استفاده از معماری 5 نانومتری ساخته شده است، می تواند بازی ها را با 20 درصد فرکانس پردازش گرافیکی بیشتر نسبت به نسل قبلی خود یعنی دایمنسیتی 8000 ارائه دهد. زیرا از نرخ تازه سازی 168 هرتزی پشتیبانی می کند که سبب شده شما حتی کوچک ترین حرکات سوژه های متحرک را هم از دست ندهید. از سوی دیگر راندمان توان CPU در این چیپست جدید، در مقایسه با نسل های قبلی بسیار بیشتر است. به همین دلیل است که شما می توانید در حین بازی به خوبی سوژه های متحرک را ردیابی کرده و دستورات خود را در فضای بازی پیاده سازی کنید.

تعداد هسته ها و فرکانس مدیاتک Dimensity 8100

دایمنسیتی 8100 مدیاتک دارای 8 هسته است که 4 تا از آن ها از نوع Cortex-A78 هستند و با فرکانس کلاک 2.85 گیگاهرتز کار می کنند. همچنین چهار هسته باقیمانده هم اندازه کوچک تری دارند و از نوع Dimensity 1300 هستند. ترکیب این هسته های قدرتمند در کنار هم باعث بهبود مشخصات فنی تراشه مدیاتک دایمنسیتی 8100 شده و به کاربران کمک می کند تا بتوانند از سرعت بسیار بالای بازی و حرکت روان و نرم سوژه ها لذت ببرند. از سوی دیگر استفاده از این پردازنده در گوشی های هوشمند می تواند منجر به کاهش مصرف انرژی تا 20 درصد شود که این برای گیمرها و گوشی های گیمینگ خبر بسیار خوبی است. زیرا می توانند مدت بیشتری را بدون نیاز به اتصال شارژر، بازی کنند.

فناوری بازی HyperEngine 5.0 چیست؟

یکی از فناوری های جدیدی که در MediaTek Dimensity 8100 به کار رفته، هایپر انجین 5.0 نام دارد. این فناوری مجموعه ای جامع از بهینه سازی هایی را ارائه می دهد که باعث می شوند اجرای بازی های آنلاین، با اتصال به شبکه 5G بسیار ساده تر شود. از سوی دیگر استفاده از این تکنولوژی منجر به بهبود تاخیر هدفون های بی سیم در زمان برقراری اتصال با بلوتوث می شود. در کنار این موارد، هایپر انجین 5.0 به دایمنسیتی 8100 کمک می کند که در زمان اتصال بلوتوث، بتواند صدا را با کیفیت بهتری انتقال داده و از استریو پشتیبانی کند. به همین دلیل با وجود این تراشه در گوشی های هوشمند، شما می توانید از صدای استریو Dual Link True Wireless Audio لذت برده و مکالمه های شفاف تری را تجربه کنید.

پردازش گرافیکی MediaTek Dimensity 8100

مدیاتک، دایمنسیتی 8100 را با پردازنده گرافیکی Mail-G610 MC6 همراه کرده که از آخرین معماری ARM در ساخت آن استفاده شده است. این پردازنده گرافیکی فرکانس پردازش بیشتری را در مقایسه با نسل قبلی ارائه می دهد و قابلیت پشتیبانی از فیلم ها و عکس هایی با کیفیت Full HD+ را در خود دارد. بنابراین سازندگان گوشی های همراه می توانند از نمایشگرهای بسیار قدرتمندتر با وضوح بالاتری استفاده کنند.

عکاسی شفاف تر با مدیاتک دایمنسیتی 8100

یکی دیگر از مشخصات فنی تراشه مدیاتک دایمنسیتی 8100 پشتیبانی از فناوری Imagiq 780 است. وجود این تکنولوژی باعث می شود که شما بتوانید سریع ترین و واضح ترین عکس ها و فیلم های ممکن را با کیفیت HDR ثبت کنید. به این ترتیب باگ های عکس تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و نویز هم از بین می رود. به همین دلیل گوشی هایی که به پردازنده مدیاتک دایمنسیتی 8100 مجهز شده اند، قابلیت فیلم برداری در نور کم را دارند و از تکنیک های ضد تاری مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می کنند. به این ترتیب قادر خواهند بود که تصاویر واضح تر با جزییات بیشتری را حتی در شرایط نوری نامناسب به ثبت برسانند.
از سوی دیگر قابلیت ویدئوی HDR هم زمان دوگانه، به شما این امکان را می دهد تا بتوانید به صورت هم زمان از دوربین های عقب و جلو خود استفاده کرده و فیلم هایی را ضبط کنید. این ویژگی برای بلاگرها بسیار جذاب است. به علاوه برای افرادی هم که علاقه به گرفتن ویدئوهای زنده یا برقراری تماس های تصویری دارند، گزینه بسیار جالبی خواهد بود. قدرت این تراشه به حدی بالا است که می تواند از دوربین های با کیفیت 200 مگا پیکسل پشتیبانی کند. به علاوه قابلیت سازگاری با عکس های AI-NR/HDR، فیلم برداری HDR10 و 4K60 را دارد. همچنین مجهز به فناوری رفع تاری AI-Motion است و می تواند تا 2 برابر بزرگنمایی را بدون کاهش کیفیت تصویر برای شما به ارمغان آورد

پشتیبانی از شبکه 5G

یکی دیگر از مشخصات فنی تراشه مدیاتک دایمنسیتی 8100 که بسیار برجسته است و برای گوشی های گیمینگ امروزی ضرورت دارد، پشتیبانی از فناوری 5G است. این پردازنده به مودم GPP Release-16 مجهز شده و از آخرین فناوری 5G Dual SIM پشتیبانی می کند. به این ترتیب در گوشی های دو سیم کارته شما می توانید از شبکه 5G در هر دو سیم کارت خود استفاده کنید. از سوی دیگر استفاده از Dimensity 8100 باعث می شود که صرفه جویی در مصرف انرژی در زمان اتصال به اینترنت پرسرعت تا حد زیادی کاهش پیدا کند. زیرا از فناوری MediaTek 5G UltraSave 2.0 در آن استفاده شده که جدیدترین بهبود دهنده مصرف انرژی به شمار می رود.
مدیاتک برای این تراشه جدیدترین استاندارد Wi-Fi 6E با سه باند را در نظر گرفته است که در کنار آنتن x22 توانسته یک سرعت بسیار خوب را در زمان اتصال به اینترنت برای شما به ارمغان آورد. از سوی دیگر این تراشه کمترین تاخیر را ایجاد خواهد کرد. به این ترتیب لذت خوبی را در زمان وبگردی یا انجام بازی های آنلاین برای شما به ارمغان می آورد.

جمع بندی

بررسی مشخصات فنی تراشه مدیاتک دایمنسیتی 8100 نشان می دهند که تراشه بسیار قدرتمند برای استفاده در گوشی های گیمینگ بهترین گزینه است. زیرا قادر است از نرخ تازه سازی بسیار بالایی پشتیبانی کند و در عین حال وضوح تصویر +FHD را برای شما به ارمغان می آورد. از سوی دیگر به سازندگان گوشی های هوشمند امکان می دهد تا بتوانند از سنسورهای دوربین با کیفیت بسیار بالا تا 200 مگا پیکسل بر روی گوشی های هوشمند خود استفاده کنند. این پردازنده از شبکه 5G پشتیبانی می کند و به دلیل فناوری های بسیار جدید خود، تجربه یک اتصال پایدار و پرسرعت را برای شما به ارمغان می آورد. در جدول زیر اصلی ترین مشخصات فنی پردازنده دایمنسیتی 8100 مدیاتک را برای شما آورده ایم.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد رای دهندگان 4

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است