چطور از اصالت شرکت گارانتی مطمئن شویم؟ نحوه استعلام اصالت گارانتی

چطور از اصالت شرکت گارانتی مطمئن شویم؟ نحوه استعلام اصالت گارانتی
فهرست مطالب
جزئیات و اشتراک گذاری
طاهره محزون 1402/09/06
آموزش
طاهره محزون 1402/09/06
آموزش

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها برای بسیاری از کاربران این است که محصولات دارای گارانتی معتبر خریداری کنند. بسیاری از افراد بعد از اینکه برای لوازمشان مشکلی پیش می‌آید، سعی می‌کنند که با شرکت گارانتی‌کننده تماس بگیرند، اما می‌بینند که این شرکت یا وجود خارجی ندارد یا نمی‌تواند خدمات تخصصی گارانتی را با کیفیت بالا و قیمت  مناسب ارائه دهد. این مشکلات باعث به وجود آمدن بی‌اعتمادی مردم نسبت به شرکت‌های گارانتی شده است. بسیاری از افراد نمی‌توانند از کیفیت ارائه خدمات اطمینان پیدا کنند و به همین دلیل در خرید کالای مورد نظر خود سردرگم می‌شوند. در این مطلب روش پیدا کردن و استعلام اصالت و اعتبار شرکت گارانتی را آموزش می‌دهیم.

چرا اعتبار و اصالت شرکت گارانتی کننده اهمیت دارد؟

چرا اعتبار و اصالت شرکت گارانتی کننده اهمیت دارد؟

۱. شرکت گارانتی کننده کالا را به‌طور تخصصی تعمیر می‌کند

اگر به سراغ شرکت‌هایی با کیفیت بالا و اصالت تاییدشده بروید، دیگر خیالتان از بابت تعمیر لوازم خود راحت خواهد بود. باید بدانید که خدمات پس از فروش، گارانتی و تعمیرات، کاری بسیار تخصصی است و افراد حاضر در تیم باید همگی مجرب و حرفه‌ای باشند تا بتوانند به‌خوبی از پس تعمیرات و حل مشکلات کاربران برآیند. گارانتی‌های مجاز و بااصالت همواره تلاش می‌کنند تا مشکل دستگاه‌ها و لوازم را به‌طور حرفه‌ای و تخصصی تعمیر کنند و خدمات پس از فروش را با کیفیت بالا ارائه دهند.

۲. گارانتی کننده از قطعات اصل استفاده می‌کند

یکی از شایع‌ترین مشکلات در مراجعه به گارانتی‌های غیرمجاز این است که شما نمی‌دانید این شرکت‌ها از چه قطعاتی و با چه کیفیتی برای لوازم شما استفاده می‌کنند. شرکت‌های گارانتی‌کننده مجاز و دارای اصالت باید از قطعات اصل و باکیفیت استفاده کنند تا تعمیر به‌خوبی انجام شود. متاسفانه با ورود قطعات بی‌کیفیت از برندهای گمنام، لوازم دیجیتال شما با خطر روبه‌رو می‌شوند و احتمال به‌وجودآمدن مشکل برای آن‌ها بیشتر می‌شود. 

۳. روی کار شرکت‌های گارانتی اصل نظارت سختگیرانه وجود دارد

بسیاری از افراد تخصص و توانش را ندارند که بخواهند درباره کیفیت کار شرکت گارانتی‌کننده تحقیق کنند. شرکت‌های گارانتی اصل به دلیل اجبار به دریافت مجوزها و شرح وظایف بیشتر از شرکت‌های دیگر زیر ذره‌بین هستند و فعالیت‌ها، مجوزها و تخصص آن‌ها بیشتر رصد می‌شود. بنابراین مشتری با مراجعه به یک شرکت گارانتی اصل و مجاز می‌تواند از فعالیت حرفه‌ای آن‌ها مطمئن باشد.

آشنایی با سامانه جامع گارانتی

آشنایی با سامانه جامع گارانتی

سامانه جامع خدمات پس از فروش یا سامانه جامع گارانتی، برای جلوگیری از فعالیت آشفته شرکت‌های غیرمجاز و نیز برای کسب اعتماد دوباره کاربران راه‌اندازی شد. شرکت‌های گارانتی اصل در این سامانه معرفی می‌شوند و ملزم به دریافت مجوزهای تخصصی لازم برای انجام کار هستند. بنابراین کاربران می‌توانند با کمک این سامانه شرکت‌های گارانتی مجاز و غیرمجاز را شناسایی کنند. 

شما می‌توانید با کمک این سامانه از طریق کالای خود اصالت گارانتی را استعلام بگیرید. همچنین می‌توانید لیست شرکت‌های گارانتی کننده مجاز و غیرمجاز را ببینید تا هنگام خرید بتوانید از فروشگاه‌های معتبر با گارانتی اصل کالای خود را انتخاب کنید.

روش استعلام اصالت گارانتی کالا

سامانه جامع گارانتی برای استعلام اصالت شرکت گارانتی کننده مسیرهایی را در اختیار شما قرار داده است. 

استعلام اصالت گارانتی با کد رهگیری

استعلام اصالت گارانتی با کد رهگیری

یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای اینکه اصالت گارانتی را بفهمید این است که به سامانه گارانتی به آدرس irangs.ir مراجعه کنید. در صفحه اصلی که برایتان باز می‌شود، یک کادر برای استعلام اصالت گارانتی وجود دارد. کافی است شما کد رهگیری یا IMEI کالای خود را در این کادر وارد کنید و سپس روی «جستجو» کلیک کنید تا اصالت شرکت گارانتی‌کننده برای شما مشخص شود.

استعلام اصالت گارانتی با شماره سریال

استعلام اصالت گارانتی با شماره سریال

در روش دیگر به‌خصوص برای کالاهایی که کد رهگیری و IMEI ندارند، شما می‌توانید در صفحه اصلی سامانه گارانتی، قسمت استعلام سریال را انتخاب کنید. در این کادر باید سریال دستگاه، طبقه با نوع دستگاه و نیز برند آن را وارد کنید. بعد از کلیک روی دکمه «جستجو»، اصالت گارانتی کالای شما نشان داده می‌شود. 

استعلام ضوابط کالاها

استعلام ضوابط کالاها

در این بخش شما می‌توانید با انتخاب نوع یا طبقه کالا درباره ضوابط گارانتی، مدت، موارد مشمول گارانتی و موارد غیرمشمول را با توضیحات آن مشاهده کنید تا بدانید شرکت گارانتی‌کننده دقیقا چه خدماتی را باید ارائه دهد. در این صورت اگر این شرکت از ارائه خدمات و تعهداتش سر باز زد، شما می‌توانید آن را گزارش دهید و پیگیری‌های لازم را انجام دهید. 

استعلام اصالت شرکت گارانتی کننده

استعلام اصالت شرکت گارانتی کننده

اگر به‌طور کلی می‌خواهید درباره شرکت‌های مجاز گارانتی اطلاعاتی به دست آورید، یا اینکه کالای شما در روش‌های استعلام اصالت کالا در لیست نبود، می‌توانید به‌طور مستقیم خودتان شرکت گارانتی‌کننده را پیدا کنید و از اصالت آن مطمئن شوید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

۱. به سامانه جامع گارانتی بروید.

۲. در فهرست سمت راست در صفحه اصلی، بخش «شرکت‌های گارانتی‌کننده» را انتخاب کنید.

۳. در این مرحله صفحه‌ای برای شما باز می‌شود و شما باید در کادرهای آن اطلاعات مورد نظر را وارد کنید. این اطلاعات شامل دسته‌بندی یا گروه کالایی (مانند لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری و غیره)، طبقه کالا (مانند یخچال فریزر، تلفن همراه، هیتر و غیره) و برند کالا را انتخاب کنید.

۴. سپس در قسمت گارانتی‌کننده‌ها، باید شرکت مورد نظر خود را پیدا کنید و دکمه جستجو را بزنید.

۵. اگر شرکت گارانتی‌کننده کالای شما اصالت داشته و مجاز باشد، این شرکت برای شما نمایش داده می‌شود. 

استعلام اصالت شرکت گارانتی کننده -2

۶. شما می‌توانید روی شرکت گارانتی‌کننده کلیک کنید تا بتوانید جزئیات کامل را ببینید. آدرس و تلفن، نمایندگی‌ها، گواهی‌نامه‌ها و نظرات کاربران در این بخش برای شما قابل مشاهده هستند. همچنین امکان مشاهده برندهایی را که این گارانتی در زمینه تعمیر و خدمات پس از فروش آن‌ها فعالیت می‌کند، برای شما فراهم شده است. برای مثال در تصویر بالا می‌بینید که شرکت مهر سرمستان در بین گارانتی‌های معتبر و مجاز وجود دارد.

نکته مهم: دقت کنید که بعد از استعلام اصالت گارانتی اگر شرکت گارانتی‌کننده شما در این لیست نباشد، می‌توانید از تامین‌کننده یا فروشنده پاسخ بخواهید و پیگیری‌های لازم را انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید کالا درباره شرکت گارانتی‌کننده از فروشنده بپرسید و استعلام اصالت را انجام دهید، سپس اقدام به خرید کنید.

مشاهده گارانتی برندها

مشاهده گارانتی برندها

یکی دیگر از مزایای سامانه جامع گارانتی برای استعلام اصالت گارانتی این است که شما می‌توانید دسته‌بندی و برند کالای مورد نظر خود را انتخاب کنید و دکمه جستجو را بزنید. در این صورت تمام شرکت‌های گارانتی‌کننده مجاز برای این برند به شما نمایش داده می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید کالاهای خود را از برند خاصی انجام دهید یا کسب‌وکاری دارید و می‌خواهید خرید عمده چندین کالا از یک برند را داشته باشید، می‌توانید قبل از خرید درباره اصالت شرکت های گارانتی مختلف اطلاعات مورد نیازتان را جمع‌آوری کنید.

استعلام تاییدیه مجوز گارانتی

استعلام تاییدیه مجوز گارانتی

شما می‌توانید در این بخش مجوز و شماره شناسنامه گارانتی‌های معتبر و مجاز را مشاهده کنید. فقط کافی است در کادرهای مربوطه، نام شرکت گارانتی کننده را وارد کنید و جستجو را بزنید. سپس لیست کاملی از شماره‌های شناسنامه شرکت گارانتی به شما نمایش داده می‌شود. همچنین می‌توانید تاریخ اعتبار مجوز، زمینه فعالیت، برندهای شامل گارانتی و نوع کالا را مشاهده کنید. 

از طرف دیگر با کلیک روی جزئیات هر بخش می‌توانید تعهدات و توضیحات کامل را ببینید تا بتوانید خرید خود را با خیال راحت انجام دهید و شرح خدمات و تعهدات شرکت گارانتی را هم مشاهده کنید.

مشاهده شرکت گارانتی های غیر مجاز

مشاهده شرکت گارانتی های غیر مجاز

در این بخش شما می‌توانید لیست کاملی از شرکت‌هایی که مجوز گارانتی و خدمات پس از فروش ندارند، مشاهده کنید. همچنین می‌توانید شرکت مورد نظر خود را جستجو کنید تا ببینید در لیست شرکت های گارانتی غیرمجاز وجود دارد یا خیر. این کار به شما اطمینان می‌دهد تا به سراغ فروشگاه‌هایی که این گارانتی‌ها را ارائه می‌دهند نروید. چون در این صورت ممکن است کالای قاچاق، غیر اصل یا دست دوم به شما فروخته شود.

یادتان باشد که برای جلوگیری از خرید کالای تقلبی و قاچاق، بهتر است حتما از اصالت شرکت گارانتی اطمینان داشته باشید. همچنین در این لیست گارانتی‌هایی که فاقد اعتبار هستند و مجوز گارانتی آن‌ها تاریخ اعتبار ندارد، مشخص شده‌اند تا بتوانید هوشمندانه‌تر تصمیم بگیرید و شرکت گارانتی کننده لوازم خود را انتخاب کنید.

این مطلب هم برای شما مفید است: سامانه افق چیست؟

کلام آخر

خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر در همه‌جای دنیا یکی از مهم‌ترین مواردی است که کاربران باید هنگام خرید کالاهای مختلف آن را در نظر داشته باشند. در طول استفاده از دستگاه، کالای شما ممکن است با مشکلات مختلف نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مواجه شود و در این صورت تنها شرکت های معتبر گارانتی کننده می‌توانند دستگاه‌ها را با دقت و به‌طور تخصصی تعمیر کنند.  این شرکت‌ها مجوزهای تخصصی فعالیت دارند و باید اعتبار این مجوزها را تمدید کنند. هر شرکت باید شرح خدمات و تعهدات خود را در اختیار مشتری بگذارد و از قطعات اصل و باکیفیت برای تعمیر دستگاه‌ها استفاده کند. 

سامانه جامع گارانتی برای استعلام اصالت گارانتی راه‌اندازی شد تا کاربران و خرده‌فروشان بتوانند بدون مشکل گارانتی های معتبر و نیز گارانتی های غیر مجاز را بشناسند. این کار می‌تواند کیفیت خدمات پس از فروش را برای بخش زیادی از محصولات بسیار افزایش دهد و از طرفی اطمینان و اعتماد مشتریان و کاربران را جلب کند. در این مطلب سعی کردیم درباره نحوه استعلام اصالت گارانتی برای کالاهای مختلف صحبت کنیم و روش‌های مختلف برای اطمینان از اعتبار و اصالت شرکت گارانتی را به شما آموزش دهیم. اگر در این باره سوالی دارید، آن را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

سامانه استعلام گارانتی برای چه کالاهایی کاربرد دارد؟

در این سامانه می‌توانید طیف وسیعی از لوازم دیجیتال، لوازم صوتی و تصویری، قطعات کامپیوتری، تجهیزات اداری و IT، لوازم و دستگاه‌های آرایشی و بهداشتی، ابزارها و تجهیزات صنعتی وجود دارند که شما می‌توانید گارانتی کننده های معتبر در هر طبقه و دسته کالایی را در این سامانه مشاهده کنید.

برای استعلام اصالت کالا و گارانتی گوشی موبایل چه روش‌هایی وجود دارد؟

برای اینکه بتوانید از اصالت گوشی موبایل خود و گارانتی آن مطمئن شوید، می‌توانید با کمک سامانه جامع خدمات پس از فروش این کار را انجام دهید. همچنین می‌توانید کد دستوری #7777* را شماره‌گیری کنید. سپس گزینه استعلام اصالت را انتخاب و IMEI گوشی خود را وارد کنید تا اطلاعات آن برای شما به‌صورت پیام ارسال شود و بتوانید شرکت واردکننده و گارانتی‌کننده را مشاهده کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای دهندگان 5

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است