نحوه تست سلامت باتری آیفون

آیدا فیروزی 1401/01/27
ترفندها

اکثر گوشی های موبایل بعد از مدتی استفاده دچار مشکلات باتری شده و کاربر را مجبور می کنند تا همواره شارژر به دست به دنبال پریز برق باشد. گوشی های شرکت اپل نیز از این قاعده مستثنا نبوده و باتری آن ها هم بعد از گذشت مدتی کیفیت اولیه خود را از دست می دهند. به همین دلیل اغلب کاربران این برند دغدغه این موضوع را دارند که چگونه از میزان سلامتی باتری موبایل خود اطلاع پیدا کنند. خوشبختانه اپل راهکارهایی را برای تست سلامت باتری آیفون در نظر گرفته است. این شرکت دستگاهی در گوشی های تولیدی خود قرار داده است تا به کاربران درباره میزان سلامتی باتری اطلاع دهد. برای اطلاع از نحوه عملکرد این دستگاه و روش استفاده از آن تا پایان این مطلب با مهر سرمستان همراه باشید.

علت اهمیت انجام تست سالم بودن باتری آیفون

یکی از مهم ترین مواردی که هنگام خرید گوشی های آیفون یا هر برند دیگری باید به آن توجه داشته باشید، سالم بودن باتری آن است. با کمتر شدن عمر مفید گوشی موبایل، ناگزیر سلامتی باتری آن نیز کمتر می شود. درباره گوشی های آیفون این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چراکه این گوشی ها معمولا قیمت بالایی دارند و کسی دوست ندارد مدت کوتاهی بعد از استفاده برای تعمیر گوشی هزینه کند.
در حال حاضر باتری های آیفون تا 5000 بار شارژ کردن که حدود 2 سال می شود، درصد بالایی از سلامتی خود را حفظ خواهند کرد. اما بعد از مدتی به دلایل مختلف همچون فرسوده شدن قطعات و نوسانات مداوم ولتاژ، طول عمر آن ها کاهش می یابد. با توجه به همین موضوع انجام تست سلامت باتری آیفون از اهمیت زیادی برخوردار است. با انجام منظم این آزمایش می توانید در زمان مناسب به داد باتری گوشی خود برسید و از خرابی آن جلوگیری کنید.

روش های تست سلامت باتری آیفون

برای انجام تست سلامتی باتری گوشی های ساخت شرکت اپل، راهکارهای مختلفی وجود دارد که در این قسمت چند نمونه از آن ها را بررسی خواهیم کرد.

1- از طریق تنظیمات گوشی

برای تست باتری آیفون از طریق تنظیمات گوشی، ابتدا باید به منوی تنظیمات بروید و سپس روی گزینه Battery کلیک کرده و در منوی بازشده، گزینه Battery Health را انتخاب کنید.
در این مرحله جزئیاتی از درصد سلامتی باتری به شما نمایش داده می شود. این درصد در واقع همان ظرفیت خالی بودن باتری است و هرچه که مقدار بیشتری داشته باشد و به 100 نزدیک تر باشد، بهتر است.
در همین منو تعدادی نمودار وجود دارد که بیانگر میزان استفاده از باتری و فعالیت شما در 24 ساعت و یا 10 روز گذشته است.
برای اینکه بتوانید اطلاعات بیشتری درباره سلامتی باتری به دست آورید می توانید در منوی Battery Health، گزینه Peak performance Capability را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه توضیحات بیشتر و دقیق تری درباره عملکرد و همچنین میزان ظرفیت باتری آیفون شما در قالب پیام های مختلف به شما نمایش داده می شود. تعدادی از پیام هایی که در این صفحه به کاربران داده می شوند را در این قسمت بررسی می کنیم.

.Your battery is currently supporting normal peak performance

این پیام به این معنی است که باتری شما دارای بالاترین ظرفیت بوده و به صورت عادی مشغول کار است.

Built-in dynamic software and hardware will help counter performance impacts that may be noticed as your iPhone battery chemically ages

پیام دومی که ممکن است شما دریافت کنید این پیام است. این پیام خبر از قدیمی شدن گوشی آیفون شما داده و به شما اخطار می دهد که عملکرد باتری آیفون شما در حال افت است.

This iPhone has experienced an unexpected shutdown because the battery was unable to deliver the necessary peak power. Performance management has been applied to help prevent this from happening again

سومین پیامی که ممکن است به شما نمایش داده شود، به این صورت است. این پیام به شما خبر می دهد که باتری آیفون شروع به ایجاد کردن مشکلاتی کرده است و احتمالا به زودی نیاز به به روزرسانی خواهد داشت. در این حالت به احتمال زیاد برای گوشی شما مشکلاتی نظیر کندی پیش آمده است.

Your battery’s health is significantly degraded

این پیام زمانی به کاربر نمایش داده می شود که ظرفیت باتری آیفون به کمتر از 80 درصد رسیده و بر روی عملکرد گوشی تأثیر گذاشته باشد. چنانچه در این قسمت این پیام به شما نمایش داده شود، به این معنی است که زمان تعویض باتری گوشی شما فرا رسیده است و باید برای آن اقدام بکنید.
لازم به ذکر است که شما فقط در صورتی می توانید از طریق تنظیمات گوشی به تست سلامت باتری آیفون خود بپردازید که سیستم عامل آن نسخه ios 11.3 یا بالاتر باشد. چنانچه سیستم عامل شما از نسخه های قدیمی تر باشد ابتدا باید آن را به روزرسانی کنید.

2- تست باتری آیفون از طریق کد تست

یکی از روش های دیگری که می توان به کمک آن از وضعیت باتری گوشی آیفون مطلع شد و یا به عبارتی آن را تست نمود، استفاده از کد تست است. در روش کد تست در ابتدا باید به صفحه شماره گیری گوشی بروید. کد تست باتری آیفون را به صورت #12345#3001 وارد کرده و سپس روی کلید برقراری تماس ضربه بزنید. در مرحله بعدی باید وارد Field Mod بشوید تا بتوانید به اطلاعات موجود درباره باتری گوشی آیفون خود دسترسی پیدا کنید.

3- استفاده از اپلیکیشن ها

از دیگر روش هایی که شما می توانید پی به میزان سلامتی و وضعیت باتری گوشی آیفون خود ببرید، استفاده از اپلیکیشن های مربوطه است که در این زمینه طراحی شده اند. در این قسمت به معرفی چند نمونه از کاربردی ترین اپلیکیشن های مفید خواهیم پرداخت.

برنامه battery Saver

این برنامه را می توان از کاربردی ترین برنامه ها برای اطلاع از وضعیت و تست سلامت باتری آیفون دانست. همچنین برنامه battery Saver قادر است تا به برنامه هایی که بیشترین فضای دستگاه را به خود اختصاص داده اند و مصرف باتری زیادی دارند، دسترسی پیدا کند. این برنامه راهکارهای مفیدی را به شما ارائه می دهد تا شما بتوانید طبق آن ها وضعیت باتری گوشی خود را بهبود ببخشید.

battery Life

این برنامه قابل استفاده در اپل واچ و همچنین گوشی های آیفون است و می تواند تا حد زیادی مصرف باتری گوشی شما را از راه های مختلف کاهش دهد.

magic battery

این برنامه برای زمانی که شما دستگاه های دیگر را از طریق ورودی ها به آیفون خود اتصال کرده اید کاربرد دارد، نظیر زمانی که از هدفون های بلوتوثی استفاده می کنید. با استفاده از magic battery شما می توانید به وضعیت مصرف باتری توسط دستگاه متصل شده نظارت کامل داشته باشید.

zen battery

این برنامه به گونه ای طراحی شده است که به صورت کاملا دقیق وضعیت باتری گوشی را مطابق با کارکردهای مختلف گزارش دهد، به این صورت شما می توانید به خوبی استفاده خود از گوشی را مدیریت کنید. از دیگر قابلیت های zen battery می توان به آلارم زدن به هنگام تکمیل شدن شارژ گوشی اشاره کرد. این قابلیت باعث می شود تا گوشی بیش از حد نیاز شارژ نشده و در نتیجه سالم تر باقی بماند.

4- استفاده از مک بوک

چنانچه شما مک بوک در اختیاردارید، می توانید از آن برای تست سلامتی باتری آیفون خود استفاده کنید. برنامه Console app به صورت پیش فرض بر روی مک بوک شما نصب شده است و شما می توانید با جست وجو آن را بیابید.
برای تست سلامت باتری آیفون از طریق این برنامه ابتدا باید به کمک کابل، گوشی خود را به مک بوکتان وصل کنید. با این اتصال شما به قسمت های مختلف گوشی آیفون خود دسترسی خواهید داشت.
در قسمت سرچ این برنامه، عبارت battery health را جست و جو کنید. نتیجه جست و جوی شما نشانگر وضعیت باتری گوشی خواهد بود، برای مثال اگر با عبارت Good روبه رو شوید، به این معنی است که باتری شما در وضعیت و سلامتی خوبی قرار دارد.

روش تشخیص زمان تعویض باتری آیفون

شما با اقدامات مختلف نظیر استفاده از شارژر خود گوشی برای شارژ کردن آن، خارج کردن شارژر از پریز بعد از شارژ و… می توانید طول عمر باتری گوشی آیفون خود را افزایش دهید. یکی از روش هایی که می توانید تشخیص دهید باتری شما نیاز به تعویض دارد یا خیر، بررسی میزان دفعات شارژ کردن آن است. چنانچه شما در طول روز مدام به دنبال شارژر و یا پاور بانک هستید، باید بگوییم که زمان تعویض باتری گوشی شما خیلی زودتر از چیزی که فکرش را می کنید فرا می رسد.
روش هایی که در قسمت های قبلی به شما آموزش دادیم مثل تنظیمات گوشی، استفاده از اپلیکیشن های مربوطه یا برنامه های مک بوک نیز به شما کمک می کنند تا از میزان سلامتی و همچنین زمان تعویض باتری آیفون خود مطلع شوید.

اقدامات لازم پس از تشخیص کاهش سلامت باتری آیفون

همان طور که گفتیم، شما به کمک روش های ذکرشده در بالا می توانید تست سلامت باتری آیفون را انجام دهید. بعد از اینکه از وضعیت باتری مطلع شدید، لازم است تا کارهایی بکنید که طول عمر باتری را افزایش دهد.
به عنوان مثال شما می توانید برای کمک به بهبود باتری برنامه های سنگین و بلا استفاده را از روی گوشی موبایل خود پاک کنید.
نرم افزارهای مسیریاب تأثیر بسیار زیادی بر روی عملکرد باتری می گذارند، پس اگر سلامتی باتری شما رو به کاهش است، بهتر است از این نرم افزارها تا حد امکان استفاده نکنید.
خاموش کردن حالت ویبره گوشی و همچنین تنظیم کردن نور زمینه نیز باعث کند شدن روند افت سلامتی باتری آیفون می شوند و شما می توانید از آن ها هم کمک بگیرید.
چنانچه میزان سلامتی باتری به حدی افت کرد که سرعت گوشی کند شده و شما مدام نیاز به شارژ کردن آن دارید، دیگر نوبت به تعویض باتری رسیده است و اکثر اقدامات گفته شده تأثیر چندانی نخواهند داشت.

جمع بندی

باتری گوشی یکی از بخش های بسیار مهم آن است که تأثیر بسیار زیادی بر روی عملکرد طبیعی تلفن هوشمند می گذارد. به همین دلیل حفظ سلامت باتری بسیار اهمیت داشته و شما حتما باید در جهت آن حرکت کنید. شرکت اپل راهکارهای متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار داده است تا کاربران از طریق آن ها بتوانند از وضعیت باتری گوشی خود مطلع شوند. در این مقاله به بررسی راهکارهای اصلی تست سلامت باتری آیفون پرداختیم. اپلیکیشن های مختلفی را به شما معرفی کردیم که شما با کمک آن ها می توانید به تست سلامتی باتری خود بپردازید و باعث بهبود سلامتی آن شوید. روش تشخیص زمان تعویض باتری آیفون را نیز بررسی کرده و همچنین به بیان اقداماتی که بعد از افت سلامتی باتری گوشی باید انجام دهید هم پرداختیم. اما برای اطمینان بیشتر از سلامت باتری گوشی خود میتوانید از نمایندگی موبایل آیفون مهر کمک بگیرید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای دهندگان 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است