نحوه استعلام رجیستری تبلت

آیدا فیروزی 1401/01/29
ترفندها

رجیستری کردن تبلت تنها به تبلت های سیم کارت خور محدود می شود. طبق اطلاعیه اعلام شده، کاربران مدت زمان محدودی را فرصت دارند تا برای رجیستری تبلت های خود اقدام کنند. طرح دوم رجیستری کردن دستگاه های تبلت سیم کارت خور از نهم مرداد ماه سال 1400 تصویب شده و توسط سازمان تنظیم مقررات و اطلاعات رادیویی اعلام شد. در اینجا با مفهوم استعلام رجیستری تبلت و همچنین علت اهمیت آن و هرآن چه که به آن مربوط می شود، آشنا خواهیم شد. بنابراین پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مقاله با بازرگانی مهر همراه باشید.

رجیستری تبلت چیست و چه تفاوتی با رجیستری گوشی دارد؟

در ابتدا بهتر است با مفهوم رجیستری آشنا شویم. رجیستری عملی است که باعث می شود تا یک کالا از حالت قاچاق خارج شده و مشروعیت قانونی پیدا کند. استعلام رجیستری تبلت دقیقا مانند گوشی موبایل انجام می شود. در رجیستری دستگاه های سیم کارت خور، باید تمامی این دستگاه ها در یک سامانه جامع به نام سامانه همتا ثبت نام شوند تا بتوانند از اپراتورهای داخلی استفاده کنند. تبلت هایی که قبل از تاریخ 9 مرداد 1400 شروع به کارکرده اند، نیازی به رجیستری ندارند. اما اگر تبلت شما بعد از این تاریخ فعال شده است، از بعد از فعال شدن آن به مدت یک ماه فرصت دارید تا آن را رجیستری کرده و در سامانه همتا ثبت نام کنید.

علت اهمیت استعلام رجیستری تبلت

در سال های گذشته عمده واردات این گونه دستگاه ها از طریق قاچاق کالا انجام می شد. دولت برای اینکه بتواند از قاچاق جلوگیری کند، طرح رجیستری کردن گوشی همراه و بعد از آن تبلت های سیم کارت خور را راه اندازی نمود. در این طرح تمامی دستگاه های نامبرده باید در سامانه همتا ثبت نام شوند. به عبارت بهتر برای اینکه این دستگاه ها بتوانند از اپراتورهای مخابراتی داخل کشور به خوبی استفاده کنند، باید اطلاعات خود را نیز در سامانه ثبت نمایند. استعلام رجیستری تبلت اهمیت بسیار زیادی دارد؛ به اندازه ای که می تواند مانع استفاده شما از اپراتورهای موجود در کشور بشود. شدیدا به شما توصیه می کنیم که از خرید هر نوع تبلت رجیستری نشده بپرهیزید و حتما قبل از خرید این وسایل، وضعیت رجیستری آن ها را استعلام بگیرید. یک دستگاه تبلت رجیستری نشده، مشروعیت و ماهیت قانونی ندارد.

برای استعلام رجیستری تبلت به چه اطلاعاتی نیاز است؟

شما برای اینکه بتوانید تبلت خود را رجیستری کنید نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه و صرف زمان زیادی ندارید. تنها چیزی که باید برای استعلام رجیستری کردن تبلت و گوشی باید در اختیار داشته باشید، کد منحصر به فرد دستگاهتان به نام کد IMEI است. این کد را شما می توانید بر روی دستگاه تبلتی که در اختیاردارید پیدا کنید. چنانچه جعبه دستگاه در دسترس شما نبود، می توانید کد دستوری #60#* را با همان دستگاه شماره گیری کنید تا این کد برایتان ارسال شود.

روش های استعلام رجیستری تبلت

چنانچه شما یک تبلت را خریداری کرده اید و قصد دارید تا از وضعیت رجیستری آن اطلاع پیدا کنید، می توانید طبق یکی از 5 روش زیر پیش بروید. به خاطر داشته باشید که استعلام registry بسیار اهمیت داشته و به هیچ عنوان آن را نادیده نگیرید.

روش اول:
در روش اول که بسیار روش آسانی است، کافی است تا یک پیامک حاوی کد IMEI تبلت را به شماره 7777 ارسال کنید.

روش دوم:
روش دیگری که شما می توانید برای استعلام رجیستری تبلت از آن استفاده کنید، به این صورت است که در ابتدا کد #777* را شماره می گیرید. سپس در صفحه ای که باز می شود گزینه 1 را با وارد کردن عدد 1 انتخاب کرده و در قدم آخر کد یکتای IMEI را نیز وارد می کنید.

روش سوم:
یک روش دیگر برای استعلام گرفتن از وضعیت رجیستری، دانلود و نصب اپلیکیشن همتا است. بعد از نصب و راه اندازی این اپلیکیشن باید به صفحه اصلی آن مراجعه کرده و گزینه استعلام اصالت را انتخاب کنید. گام بعدی وارد کردن شماره سیم کارتی است که درون تبلت قرار داده اید. در مرحله آخر نیز باید کد منحصر به فرد IMEI را نیز وارد کنید تا نتیجه استعلام به شما ابلاغ شود.

روش چهارم:
از دیگر روش هایی که می توانید از طریق آن به استعلام رجیستری ثبلت بپردازید، مراجعه به وب سایت همتا است. بعد از مراجعه به سایت، گزینه استعلام اصالت را انتخاب کنید و کد IMEI را در کادر مشخص شده وارد کنید. سپس کد امنیتی خواسته شده را نیز وارد کنید تا سایت همتا، نتیجه را به شما نمایش دهید.

روش پنجم:
درصورتی که شما به هر دلیلی نخواسته یا نتوانستید که از روش های فوق برای استعلام اصالت تبلت استفاده کنید، می توانید به نمایندگی فروش تبلت مراجعه کنید و از کارشناسان آن ها بخواهید که از اصالت آن برای شما استعلام گرفته و به شما نشان دهند.

معنای پیام های نمایش داده شده پس از استعلام رجیستری تبلت

بعد از اینکه از اصالت و رجیستری تبلت استعلام گرفتید، سامانه همتا پاسخی به شما خواهد داد که یکی از حالت های زیر است و شما باید مطابق با این پاسخ اقدام به خرید تبلت کرده و یا از خرید آن صرف نظر کنید.

  • دستگاه غیرقانونی است و نباید چنین دستگاهی را بخرید.
  • دستگاه مخصوص مناطق آزاد، این دستگاه فقط در مناطق آزاد یعنی کیش، قشم، چابهار، اروند، انزلی، ماکو و ارس، می تواند از خدمات اپراتورها استفاده کند و در سایر مناطق کشور این قابلیت را ندارد.
  • دستگاه ارز دولتی است؛ یعنی این دستگاه با ارز دولتی خریداری شده و از آنجایی که ارز دولتی ارزان تر از ارز آزاد است باید با قیمت پایین تری به فروش برسد.
  • دستگاه مسافری یعنی هزینه عوارض گمرک این دستگاه باید توسط خود شخص و مطابق با نرخ های مشخص شده پرداخت شود.
  • دستگاه، قانونی و دارای نام واردکننده است.
  • دستگاه نو و آکبند نبوده و قبلا با یک سیم کارت دیگر فعال سازی شده است.
  • کد IMEI این دستگاه قانونی نیست.
  • کد IMEI این دستگاه قانونی است ولی تلفن همراه نیست.

چه تبلت هایی شامل طرح رجیستری می شوند؟

در ابتدا این طرح با رجیستری تبلت های لنوو شروع شد. اما بعد از آن این طرح به تبلت های سیم کارت خور تمام برندهای موجود در بازار تعمیم داده شد. چنانچه شما نتوانید از خدمات سیم کارت یک تبلت سیم کارت خور استفاده کنید؛ کاربری دستگاه شما به اندازه یک اسباب بازی پایین خواهد آمد. پس طبق آنچه گفته شد تبلت های سیم کارت خور هستند که شامل طرح رجیستری می شوند.

جمع بندی

طرح رجیستری در چند سال اخیر توانسته است از قاچاق انواع کالاهای الکتریکی تا حد زیادی جلوگیری کند. این طرح در حال حاضر شامل حال گوشی ها و تبلت های دارای سیم کارت می شود. یکی از کارهایی که حتما باید قبل از خرید تبلت انجام دهید، استعلام رجیستری تبلت است. در صورتی که تبلت شما رجیستری نشده باشد شما 1 ماه فرصت دارید تا این کار را انجام دهید، در غیر این صورت بعد از این مدت دستگاه شما از استفاده از خدمات اپراتورهای داخلی محروم خواهد شد. روش هایی که شما می توانید از طریق آن ها به استعلام registry تبلت بپردازید که در این مقاله به صورت کامل توضیح داده شده اند.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای دهندگان 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است