چگونه عمر باتری اپل واچ را افزایش دهیم؟

آیدا فیروزی 1401/04/08
ترفندها

Apple Watch یکی از لوازمی است که اغلب کسانی که گوشی های آیفون دارند خریداری کرده و در طول روز از آن استفاده های گوناگونی می کنند. این ساعت هوشمند از گوشی آیفون پشتیبانی کرده بنابراین می توانید با داشتن آن برخی از کارهای گوشی مانند برقراری تماس، گوش دادن به موزیک و … را انجام دهید.
عمر باتری اپل واچ از گذشته تاکنون ارتقا پیدا کرده است و مدل های جدید آن در این زمینه بهتر از ورژن های قدیمی تر عمل می کنند. به صورت میانگین باتری Apple Watch باید به گونه ای باشد که حتی با استفاده از برنامه های سنگین، باز هم یک روز کامل بدون نیاز به شارژ شدن، کارایی داشته باشد. اگر استفاده شما از این ساعت هوشمند در طول روز زیاد است، نیاز دارید تا راهکارهایی را بلد باشید که منجر به افزایش عمر باتری اپل واچ شود. پس با ما در این مقاله از مهر سرمستان همراه شوید تا راهکارهایی را در این زمینه به شما ارائه دهیم.

همه چیز درباره باتری Apple Watch

اولین نکته ای که درباره عمر باتری این ساعت هوشمند باید بدانید، این است که طول عمر آن کاملا نسبی است؛ یعنی هرچه شما بیشتر از آن استفاده کنید، به طبع شارژ آن نیز زودتر به اتمام خواهد رسید. از طرفی، چنانچه شما استفاده زیادی از این ساعت نداشته باشید، بدیهی است که عمر باتری آن بیشتر خواهد بود.
طبق گفته های شرکت اپل و نمایندگی گوشی ایفون، یک اپل واچ با باتری هوشمند، به صورت استاندارد، باید 18 ساعت بتواند شارژ دهی داشته باشد. این 18 ساعت شامل چک کردن برنامه ها، نوتیفیکیشن ها، فعالیت های ورزشی، پخش موسیقی و استفاده از اپلیکیشن ها به میزان مختلف می شود.
مدت زمانی که طول می کشد تا ساعت هوشمند اپل شارژ شود، بسته به شارژرهایی که استفاده می کنید متفاوت است؛ اما اگر از شارژر مخصوص آیفون برای این کار استفاده کنید حدود 2 ساعت طول می کشد تا شارژ کامل شده و به 100 درصد برسد. برای رسیدن به 80 درصد شارژ، تقریبا 90 دقیقه زمان تخمین زده شده است.

روش های افزایش عمر باتری اپل واچ

همان طور که اشاره کردیم، راهکارهای مختلفی وجود دارند که شما از طریق آن ها می توانید اقدام به افزایش عمر باتری اپل واچ خود بکنید. بازرگانی مهر چند نمونه از این راهکارها را به شما آموزش می دهد تا در مواقع نیاز بتوانید از آن ها به بهترین نحو بهره ببرید.

کم کردن رنگ

سیستم این ساعت هوشمند این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است که از تم های شخصی و موردعلاقه خود برای ساعتشان استفاده کنند. برخی از این تم ها ممکن است دارای زمینه های رنگی و درخشان باشند که این موضوع باعث می شود تا طول عمر باتری شما کاهش پیدا کرده و زودتر از حالت معمول به شارژ کردن اپل واچتان نیاز پیدا کنید.
پس در این زمینه توصیه ما به شما این است که از تم هایی با رنگ های سیاه و خاکستری برای ساعت هوشمند خود استفاده کنید. اگر دقت کرده باشید رابط کاربری این اسمارت واچ به صورت پیش فرض از یک پیش زمینه سیاه استفاده می کند؛ زیرا رنگ مشکی برای این حالت، کمترین میزان شارژ را مصرف خواهد کرد.

کاهش دادن حرکات

یکی دیگر از اقداماتی که در جهت افزایش عمر باتری اپل واچ می توانید انجام دهید، کاهش حرکات در آن است. در سیستم این ساعت هوشمند، انیمیشن های مختلفی وجود دارند که باعث نرم شدن حرکات در بین منوها می شوند. این حرکات و قابلیت ها، می توانند میزان مصرف شارژ باتری را به میزان چشمگیری افزایش دهند، پس اگر به آن ها نیازی ندارید می توانید از طریق منوی Accessibility حرکات را خاموش کنید تا بیشتر از این باعث هدر رفتن شارژ ساعت شما نشوند.

خاموش کردن حالت روشن شدن صفحه با بالا بردن دست

اپل واچ در سری های 5 و 6 از سنسورهای ژیروسکوپ و شتاب سنج استفاده می کند. این قابلیت باعث می شود تا هر زمان که شما مچ دستتان را بالا می برید، صفحه ساعت برای دسترسی راحت تر و آسان تر روشن شود. هر بار فعال شدن صفحه Apple Watch با بالا بردن مچ دست باعث مصرف زیادی از میزان باتری شده که شما می توانید جلوی این امر را بگیرید. چنانچه شما این گزینه را خاموش کنید، برای هر بار روشن کردن صفحه نمایش باید از لمس صفحه و یا دکمه ساعت استفاده کنید.

کاهش تعداد نوتیفیکیشن ها

از دیگر اقداماتی که برای افزایش عمر باتری اپل واچ می توانید انجام دهید، کم کردن نوتیفیکیشن ها است. این که شما اعلان های برنامه های مختلف را در حالت روشن نگه دارید، می تواند به میزان چشمگیری، باعث کاهش عمر باتری ساعت هوشمند شود. پیشنهاد مهر سرمستان این است که شما تمامی نوتیفیکیشن ها به جز موارد ضروری را در وضعیت خاموش نگه دارید تا ضمن افزایش عمر باتری Apple Watch، بتوانید میزان بهره وری از آن را نیز به طور چشمگیری افزایش دهید.

خاموش کردن نمایشگر ضربان قلب

یکی از قابلیت های ویژه Apple Watch، اندازه گیری و اعلام مداوم ضربان قلب است؛ اما عده زیادی از کاربران این اسمارت واچ، علاقه ای به استفاده از این قابلیت ندارند. چنانچه شما نیز از افرادی هستید که علاقه ای ندارید به صورت مکرر ضربان قلب خود را چک کنید، می توانید نمایشگر ضربان قلب را غیرفعال کنید.
نمایشگر ضربان قلب می تواند بخش قابل توجهی از میزان باتری ساعت را مصرف کند که شما با خاموش کردن آن، می توانید در این زمینه به خوبی صرفه جویی کنید.

روشن کردن بلوتوث آیفون

اپل واچ می توانید از طریق بلوتوث نیز به آیفون متصل شود که این امر باعث می شود تا میزان باتری کمتری جهت اتصال و همچنین اشتراک گذاری اطلاعات بین این دو استفاده شود. چنانچه بلوتوث آیفون شما خاموش باشد، ساعت هوشمندتان مجبور می شود که از طریق اینترنت و دیتا برای اشتراک گذاری و آپدیت اطلاعات با آیفون اقدام کند. در نتیجه میزان باتری بیشتری برای این کار مصرف شده و ساعت شما نمی تواند تمام طول روز را بدون نیاز به شارژ شدن دوام بیاورد. به صورت کلی می توان گفت این قابلیت اتصال بلوتوثی، برای صرفه جویی در مصرف باتری پایه گذاری شده که بهتر است شما نیز از آن بهره ببرید.

تنظیم کردن میزان ویبره

از دیگر اقداماتی که می توانید در جهت افزایش عمر باتری اپل واچ انجام دهید، تنظیم کردن میزان ویبره آن است. ویبره Apple Watch می تواند به خوبی شما را از اعلان های جدید مطلع کند؛ اما شما با کم و تنظیم کردن آن، قادر خواهید بود تا تأثیری هرچند کوچک، بر روی عمر باتری ساعت هوشمند خود بگذارید.

غیرفعال کردن برنامه Activity Reminders یا همان یادآور تحرک

برنامه یادآور تحرک همواره شما را زیر نظر دارد و اگر به مدت 50 دقیقه بدون جا به جایی یک جا نشسته باشید، به شما یادآوری می کند که از جای خود بلند شده و تحرک داشته باشید. این برنامه به صورت کلی مفید بوده و تمامی فعالیت های شما را در نظر می گیرد. همچنین در صورتی که به موفقیتی برسید، سریعا به شما اطلاع می دهد. در صورتی که بخواهید عمر باتری خود را افزایش دهید، می توانید این برنامه را غیرفعال کنید؛ چراکه اقدامات آن به میزان قابل توجهی می توانند باتری ساعت شما را تحت تأثیر قرار داده و مصرف کنند.

کاهش رفرش برنامه ها در پس زمینه

تمامی برنامه های موجود روی اپل واچ، به طور مداوم رفرش شده و اطلاعات جدید آیفون را به دست می آورند و در صورت لزوم با اعلان های مشخصی، درباره آن ها به شما خبر می دهند. رفرش شدن این برنامه ها در پس زمینه، تأثیر بسیار زیادی بر روی باتری ساعت گذاشته و می تواند به اندازه قابل توجهی عمر آن را کاهش دهد.
شما می توانید تمامی این رفرش ها را خاموش کرده یا تنظیمات آن ها را تغییر دهید تا در بازه های زمانی طولانی تری انجام شوند. اگر برنامه های غیرضروری بر روی اپل واچ خود دارید که به ندرت از آن ها استفاده می کنید، بهتر است نوسازی و رفرش آن ها را غیرفعال کرده تا در مصرف باتری ساعت هوشمند خود، صرفه جویی کنید.

سخن پایانی

اپل واچ یک وسیله بسیار کاربردی برای کسانی است که گوشی آیفون دارند. به کمک این ساعت هوشمند می توان برخی از کارها را با گوشی آیفون را انجام داد. عمر باتری اپل واچ محدود بوده و به صورت متوسط تنها 18 ساعت دوام دارد. راهکارهای مختلفی وجود دارند که شما به کمک آن ها می توانید برای ساعات بیشتری از Apple Watch خود استفاده کرده و در طول روز نیازی به شارژ کردن مجدد آن نداشته باشید. برخی از این راهکارها از قبیل، تنظیم ویبره، کم کردن رنگ، خاموش کردن نوتیفیکیشن ها و … در این مقاله توضیح داده شده اند که شما می توانید در مواقع ضروری و موردنیاز، از آن ها استفاده کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای دهندگان 0

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است