اپل و قابلیت مگ سیف آن

آیدا فیروزی 1401/09/21
آموزش

زمانی که شرکت اپل، گوشی آیفون 12 خود را به همگان معرفی کرد از تکنولوژی جدیدی با نام مگ سیف نیز رونمایی کرد. MagSafe ترکیبی از دو کلمه Magnetic و Safe است و سؤال اینجاست که ترکیبی از مغناطیس و ایمنی باعث ظهور چه نوع تکنولوژی جدیدی شده است؟ قابلیت مگ سیف اپل در مورد امکان دسترسی کاربران به فناوری شارژ بی سیم صحبت می کند. اپل با معرفی این فناوری جدید توانست راهی سریع تر به منظور شارژ بی سیم گوشی برای کاربران خود فراهم کند. لازم است بدانید که MagSafe نوعی فناوری حفاظتی بود که به منظور شارژ مک بوک ها به کار گرفته می شد. در ادامه این مقاله بازرگانی مهر به عنوان نمایندگی گوشی اپل میخواهد شما را با جزئیات کامل این تکنولوژی آشنا کند.

از چه زمانی مگ سیف معرفی شد؟

برای ایمنی لپ تاپ های سری مک بوک و مک ایر، یک مگ سیف معرفی شد که به صورت یک کانکتور برق اختصاصی بود. این کانکتور برای امنیت محصولات اپل در نظر گرفته شد. منظور از امنیت، حفظ لپ تاپ در مقابل افتادن از روی میز و یا یک ارتفاع در هنگام اتصال شارژر به آن بود، زیرا ممکن است هنگامی که سیستم به شارژر متصل است، ناگهان پای شما یا فرد دیگری به سیم شارژر گیر کند و به دنبال آن شاهد سقوط لپ تاپ از روی میز و شکستن آن باشید، اما با وجود MagSafe دیگر شاهد وقوع این اتفاق نخواهید بود زیرا کانکتور اپل به صورت مغناطیسی است و خیلی سریع از مک بوک جدا می شود و دیگر خطری دستگاه شما را تهدید نمی کند. پس تا اینجا متوجه شدید که چگونه مغناطیس با امنیت ترکیب شده و از دستگاه شما محافظت می کند.
مگ سیف های مک بوک در ابتدا به شکل مستطیل بودند و سپس به شکل حرف T انگلیسی درآمدند. این کانکتورها به هر قسمتی از لپ تاپ متصل می شوند و عملیات شارژ شدن را انجام می دهند. زمانی که شارژ 100 درصدی انجام شود، مگ سیف به رنگ سبز درمی آید. این قابلیت در آیفون های سری 12 نیز دیده می شود که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

مگ سیف اپل چیست؟

در گوشی های آیفون سری 12 و سری 13، MagSafe به صورت یک حلقه آهنربایی است که توانایی اتصال به لوازم جانبی را دارد. آهن رباهای موجود در مگ سیف می توانند به لوازم جانبی سازگار و دارای آهنربا مانند شارژر، قاب ها و پایه ها خیلی سریع متصل شوند. البته مگ سیف به هر وسیله ای که دارای جریان آهنربایی است متصل نمی شود و تنها به وسیله های سازگار می چسبد. زمانی که شما شارژر مگ سیف اپل را به پشت گوشی نزدیک کنید خیلی سریع به پشت گوشی می چسبند. قاب های اپل نیز می توانند به قسمت آهنربایی گوشی متصل شوند. برای کار کردن با MagSafe آیفون باید آن را با استفاده از شارژر اپل به برق وصل کنید و قسمت گرد آن را به پشت گوشی بچسبانید. با ارتباط آهنرباهای هر دو مگ سیف، عملیات شارژ شدن گوشی انجام می شود.

در گوشی های آیفون سری 12، مگ سیف چه کاربردی دارد؟

در گوشی های آیفون می توان از قابلیت های مگ سیف برای هدف های زیر استفاده کرد:

استفاده از مگ سیف به عنوان شارژر بی سیم

شارژرهای بی سیم مگ سیف نسبت به شارژرهای بی سیم Qi، عملکرد بهتر و سریع تری دارند و می توانند عملیات شارژ شدن گوشی های آیفون را با سرعت 15 وات انجام دهند. علاوه بر این، یکی از عیب هایی که در شارژرهای بی سیم Qi دیده می شود این است که درصورتی که گوشی از مرکز شارژ فاصله داشته باشد و به طور دقیق روی آن قرار نگیرد، شاهد کاهش سرعت شارژ شدن خواهید بود در صورتی که در MagSafe این اتفاق رخ نخواهد داد. نوعی از شارژر بی سیم مگ سیف توسط اپل ساخته شده است که می توان از آن هم برای شارژ گوشی و هم اپل واچ استفاده کرد.

کیف پول چرمی

اپل یک کیف پول چرمی که از تکنولوژی MagSafe بهره برده، تولید کرده است که شما می توانید برای نگهداری کارت های اعتباری خود از آن استفاده کنید و آن را به پشت کاور گوشی خود بچسبانید.

بک کاورهایی با فناوری مگ سیف

بک کاورهایی که از فناوری magsafe بهره برده اند توسط اپل ساخته شده تا برای استفاده از این تکنولوژی دیگر نیازی به خارج کردن گوشی از کاورش نباشید. درصورتی که از کاورهای معمولی و ضخیم استفاده کنید برای شارژ بی سیم مگ سیف باید گوشی را از درون کاور خارج کنید، اما با بک کاورهای سیلیکونی مگ سیف دیگر نیازی به این کار نیست. بک کاورهای مخصوص به عنوان یکی از بهترین قابلیت مگ سیف اپل شناخته می شود.

پایه نگه دارنده

اپل یک پایه نگه دارنده با استفاده با بهره وری از فناوری مگ سیف تولید کرده است تا کاربران بتوانند گوشی خود را با قرار دادن روی این پایه به صورت بی سیم شارژ کنند. این نگه دارنده ها اغلب در ماشین ها به کار می آیند.

مگ سیف چه معایبی دارد؟

در حالت کلی می توان گفت که مگ سیف اپل معایب چندان جدی ندارد و شما تنها در گوشی های آیفون 12 به بعد می توانید از آن ها استفاده کنید. با این وجود اپل خود به دو نقطه ضعف آن اشاره کرده است. اول این که توانایی آسیب زدن به چیپ های RFID را دارد و لازم است که کارت های بانکی و امنیتی خود را در کنار مگ سیف خود گوشی قرار ندهید. البته دقت کنید که تنها MagSafe خود گوشی می تواند کارت های بانکی را خراب کند و نگرانی بابت کیف پول چرمی وجود ندارد. تنها لازم است که در هنگام شارژ گوشی، کیف پول را جدا کنید. دومین مسئله این است که از استفاده از قاب های سیلیکونی در هنگام شارژ گوشی خودداری کنید، زیرا گرمایی که در هنگام شارژ گوشی تولید می شود توانایی از بین بردن قاب های سیلیکونی و حتی قاب های چرمی را دارد.

جمع بندی

قابلیت مگ سیف اپل نوعی تکنولوژی شارژ بی سیم در گوشی های آیفون سری 12 به بالاست که با استفاده از خاصیت مغناطیسی خود می تواند به پشت گوشی بچسبد و آن را به صورت بی سیم شارژ کند. آهن رباهایی که در MagSafeقرارگرفته اند تنها توانایی اتصال و برقراری جریان در دستگاه های سازگار را دارند. به غیراز شارژ کردن، اپل تعدادی کاربرد دیگر مانند کیف پول چرمی، بک کاور مخصوص و پایه نگه دارنده برای مگ سیف تعریف کرده است.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای دهندگان 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است