همه‌چیز درباره سری آیفون ۱۵ و رویداد اپل در سپتامبر ۲۰۲۳

طاهره محزون 1402/06/22
اخبار

رویداد اپل مثل هر سال در سپتامبر ۲۰۲۳ برگزار شد که به گفته بسیاری از کارشناسان شگفتی‌های زیادی به همراه نداشت، اما باز هم با ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های جدید همراه بود. در این رویداد چهار مدل آیفون سری ۱۵ معرفی شد، همچنین این کمپانی دو اپل واچ جدید و یک ایرپادز پرو معرفی کرد که در ادامه این محصولات جدید را بیشتر معرفی می‌کنیم.

معرفی آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس

معرفی آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس

آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس با رنگ‌های مشکی، آبی، سبز، زرد و صورتی به بازار آمدند که طیف رنگی خاص و متفاوتی از محصولات اپل را شاهد هستیم. آیفون ۱۵ با نمایشگر ۶.۱ اینچی و آیفون پلاس با نمایشگر ۶.۷ اینچ پردازنده A16 اپل را در خود دارند که عملکرد سریع‌تر و پردازش تسک‌های متعدد را به‌خوبی به دوش می‌کشد.

نکته مهم این است که بریدگی نمایشگر یا Dynamic Island حالا دیگر برای تمامی مدل‌های آیفون ۱۵ در دسترس است، در حالی که سال گذشته این ویژگی به آیفون‌های پرو و پرومکس محدود شده بود. بریدگی Dynamic Island دوربین سلفی و سنسورهای تشخیص عمق را در خود جای داده است. باتری‌های این سری نیز بسیار بهینه‌تر کار می‌کنند و ساعت‌ها بدون دردسر شارژدهی خواهند داشت. به‌طوری که می‌توانید کل روز را به‌راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

دوربین‌های قدرتمندتر

دوربین‌های قدرتمندتر آیفون ۱۵

آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس دارای دوربین‌های قدرتمند و بهبودیافته‌ای هستند که دوربین اصلی از رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی f/1.6 بهره می‌برد و دوربین تله‌فوتو، زوم اپتیکال دوبرابری دارد. اپل محافظ سرامیکی نمایشگر گوشی‌های خود را مقاوم‌تر و سخت‌تر کرده است و روشنایی صفحه نمایش تا ۲۰۰۰ نیت افزایش پیدا می‌کند.

پورت USB-C

با همه این‌ها بزرگ‌ترین و بحث‌برانگیزترین خبر رویداد اپل تغییر کابل شارژ آیفون است. حالا دیگر کاربران آیفون باید با پورت لایتنینگ قدیمی خداحافظی کنند، زیرا اپل در نهایت پذیرفت که گوشی‌های خود را به پورت USB-C تغییر دهد و با بقیه دستگاه‌های خود هماهنگ شود.

پایداری و محیط زیست

از دیگر ویژگی‌های گوشی های آیفون ۱۵ این است که اپل به طرح پیشبرد اهداف خود در زمینه پایداری محیط زیست ادامه داده است. باید بدانید که قاب آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس از ۷۵ درصد آلومینیوم بازیافتی تشکیل شده است. همچنین در قسمت‌های داخلی این گوشی‌ها از مس ۱۰۰ درصد بازیافتی و نیز باتری آن‌ها از کبالت ۱۰۰ درصد بازیافتی استفاده می‌کند.

قیمت آیفون 15

قیمت آیفون 15

آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس در رنگ‌های متنوعی به بازار عرضه شده‌اند. قیمت پایه برای آیفون ۱۵ با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی ۷۹۹ دلار و قیمت آیفون ۱۵ پلاس با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت از ۹۰۰ دلار شروع می‌شود. پیش‌خرید این گوشی‌ها از ۱۵ سپتامبر امکان‌پذیر است و فروش آن‌ها از ۲۲ سپتامبر آغاز می‌شود. به‌طور کلی آیفون ۱۵ را می‌توان آیفونی با پردازنده قدرتمند، در بدنه‌ای زیبا و با قیمت مناسب دانست که احتمالا طرفداران بسیاری پیدا خواهد کرد. رنگ‌های جدید و متنوع این سری می‌تواند نظر بسیاری از افراد به‌خصوص نوجوانان را به خود جلب کند.

آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرومکس

آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرومکس

مدل‌های پرو آیفون با اینکه قیمت بالاتری دارند، اما جذابیت‌های خاص و تکنولوژی‌های  جدیدی را با خود حمل می‌کنند، که برای بسیاری از افراد قابل توجه هستند. باید بدانید که آیفون ۱۵ پرو و پرومکس نیز مانند مدل‌های ۱۵ و پلاس دیگر با پورت لایتنینگ خداحافظی کرده‌اند و این دو نیز از پورت‌های USB-C بهره می‌برند.

بدنه تیتانیومی

بدنه تیتانیومی آیفون ۱۵ پرو

نوبتی هم که باشد نوبت به گوشی‌های پریمیوم اپل می‌رسد. اپل آیفون پرو و پرومکس را با بدنه‌ای تیتانیومی معرفی کرد. در واقع تغییر از فولاد ضد زنگ به تیتانیوم با هدف سبک‌تر شدن مدل‌های پرو انجام شده است. همچنین تیتانیوم در برابر لکه‌های چربی و اثر انگشت مقاوم‌تر است. جالب است بدانید این آلیاژ همان آلیاژی است که در ساخت فضاپیماها به کار می‌رود. مدل‌های پرو و پرو مکس دارای رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و تیتانیوم طبیعی ارائه می‌شوند. این مدل‌ها دارای قاب نازک‌تری هستند و با وجود اینکه نمایشگرهای ۶.۱ و ۶.۷ اینچی دارند، نسبت نمایشگر به بدنه آن‌ها در مقایسه با مدل‌های قبلی بیشتر است. 

دکمه کناری آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرومکس

در مدل های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس دکمه کناری یا دکمه Action که در مدل‌های قبلی هم وجود داشت، دچار تحول شده است. شما از این به بعد می‌توانید این کلید را با توجه به نیاز خود شخصی‌سازی کنید. می‌توانید صدا را روشن و قطع کنید و در کنار آن اقداماتی مانند راه‌اندازی دوربین، صحبت با دستیار صوتی یا استفاده از میان‌برها را پیاده‌سازی کنید.

پردازنده سریع و قدرتمند

پردازنده سریع و قدرتمند

آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرومکس از تراشه A17 Pro بهره می‌برند که به گفته اپل سریع‌ترین تراشه در گوشی‌های هوشمند است. این پردازنده قدرتمند سرعت انتقال اطلاعات بیشتر و اجرای بهتر بازی‌های گرافیک‌بالا را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اپل با پردازنده گرافیکی جدید و قدرتمند خود به کاربران امکان می‌دهد که حالا دیگر علاقه‌مندان به بازی بتوانند کیفیت بازی‌ها را در حد کنسول‌های بازی در دسترس داشته باشند.

دوربین‌های پیشرفته‌تر

دوربین‌های پیشرفته‌تر آیفون ۱۵ پرو

بسیاری از افراد به دلیل علاقه به دوربین‌های قدرتمندتر به سمت مدل‌های پرو در آیفون می‌روند. لنزهای دوربین آیفون ۱۵ پرو و پرومکس از فناوری‌های جدیدی بهره می‌برند که فاصله‌های کانونی را قابل انتخاب می‌کنند. آیفون ۱۵ پرومکس زوم اپتیکال ۵ برابری را برای لنز تله‌فوتو ارائه می‌دهد و همچنین فاصله کانونی را تا ۱۲۰ میلی‌متر در اختیار کاربر می‌گذارد. همچنین لنز اولتراواید برای عکاسی در شب و لنز ماکرو بهبود یافته‌اند.

دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی قدرتمندتر و پیشرفته‌تر از همیشه است و عکس‌هایی با وضوح بالا، جزئیات دقیق و رنگ‌های باکیفیت را ثبت می‌کند. همچنین برای گرفتن عکس‌های پرتره نیازی نیست به حالت پرتره بروید. اگر سوژه یک شخص، گربه یا سگ باشد، آیفون به‌طور خودکار اطلاعات را دریافت می‌کند تا عکس با کیفیت بی‌نظیری ثبت شود. 

قیمت آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرومکس

قیمت آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرومکس

مشخص است که مثل روال همیشه، سری پریمیوم آیفون از سری معمولی آن قیمت بیشتری دارد. قیمت آیفون ۱۵ پرو از ۱۰۰۰ دلار و آیفون ۱۵ پرومکس پایه با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از ۱۲۰۰ دلار شروع می‌شود. این گوشی‌ها نیز از ۲۲ سپتامبر به فروش می‌رسند، اما از ۱۵ سپتامبر قابل پیش‌خرید هستند. 

اپل واچ سری ۹

اپل واچ سری ۹

ساعت هوشمند جدید اپل از تراشه S9 بهره می‌برد که انیمیشن‌های روان‌تری را برای کاربران به ارمغان می‌آورند. همچنین درخواست‌های دستیار صوتی سیری به‌جای پردازش ابری، روی خود ساعت پردازش می‌شوند که سرعت پاسخ‌دهی را افزایش می‌دهد. همچنین در سری جدید اپل واچ سری ۹ می‌توانید اطلاعات سلامتی خود را از سیری دریافت کنید. عمر باتری این ساعت نسبت به سری قبلی تغییری نکرده است و ۱۸ ساعت شارژدهی می‌کند. 

اگر بخواهید این اپل واچ را به همراه آیفون ۱۵ خریداری کنید، می‌توانید اگر آیفون شما در نزدیکی آن باشد، آن را ردیابی کنید. اپل واچ سری ۹ نمایشگر بسیار روشن‌تری دارد که می‌توانید از ۱ تا ۲۰۰۰ نیت متغیر باشد که میزان روشنایی آن نسبت به سری ۸ دو برابر شده است. همچنین شما با دوبار ضربه‌زدن به ساعت با انگشت شست و اشاره می‌توانید آن را فعال کنید.

اپل واچ سری ۹

این اپل واچ در پنج رنگ از حمله یک رنگ صورتی جدید عرضه می‌شود. این کمپانی اعلام کرده است که به‌تدریج چرم را از تمام لوازم جانبی خود حذف می‌کند و برای بندهای اپل واچ ماده‌ FineWoven را معرفی کرده است که حدود ۶۸ درصد از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند و جنسی مانند جیر دارد. قیمت این اپل واچ از ۴۰۰ دلار برای نسخه بلوتوثی و از ۵۰۰ دلار برای نسخه سلولی شروع می‌شود.

اپل واچ اولترا سری ۲

اپل واچ اولترا سری ۲

این اپل واچ نیز از تراشه قدرتمند S9 بهره می‌برد که با ویژگی‌های پیشرفته‌ای مشابه اپل واچ ۹ عرضه شده است. علاوه بر این‌ها، اپل واچ اولترا می‌تواند روشنایی نمایشگر خود را تا ۳۰۰۰ نیت برساند. همچنین یک صفحه ساعت مدولار اولترا و ویژگی‌های دوچرخه‌سواری جدید برای آن در نظر گرفته شده است. این اپل واچ مشابه نسل اول خود تا ۳۶ ساعت استفاده منظم را شارژدهی می‌کند و در حالت کم‌مصرف تا ۷۲ ساعت دوام می‌آورد. همچنین طراحی آن نسبت به سری اول اولترا تغییری نداشته است . قیمت اپل واچ اولترا سری ۲ از ۸۰۰ دلار شروع می‌شود.

ایرپاد پرو با پورت USB-C

در این رویداد نیز اپل نسخه جدیدی از نسل دوم ایرپاد پرو معرفی کرد که محفظه هدفون‌ها دیگر پورت لایتنینگ ندارد و با پورت USB-C عرضه شده است. 

کلام آخر

اپل هر سال در ماه سپتامبر از چندین محصول جدید خود مانند آیفون‌ها و ساعت‌های هوشمند رونمایی می‌کند. این غول فناوری این رویداد را با معرفی سری آیفون ۱۵ و ساعت‌های هوشمند جدید خود به پایان رساند. از قبل شایعه‌های بسیاری درباره تغییرات جدید گوشی‌های اپل وجود داشت که بخش زیادی از آن‌ها به حقیقت پیوستند. برای مثال از این به بعد دیگر گوشی‌های اپل پورت لایتنینگ نخواهند داشت که این ممکن است برای افرادی که در طی سال‌ها کابل‌های لایتنینگ را جمع‌آوری کرده‌اند خوشایند نباشد. اما از طرفی هماهنگ‌شدن آیفون با سایر گوشی‌ها و نیز یکپارچگی راحت‌تر با سایر دستگاه‌های اپل اتفاق خوبی است که اپل مدت‌ها برای اجرای آن شک داشت. 

همچنین وجود رنگ‌های متنوع، پردازنده‌های قدرتمند و دوربین‌های پیشرفته‌تر از جمله تغییرات گوشی های جدید آیفون ۱۵ به شمار می‌روند. در این مطلب سعی کردیم به‌طور مختصر گوشی‌های سری جدید اپل و سایر محصولات این برند را معرفی کنیم. اگر قصد خرید گوشی عمده از بهترین برندها را دارید، با کارشناسان ما در تماس باشید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای دهندگان 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است