با ویژگی های جذاب هدست واقعیت افزوده اپل آشنا شوید

با ویژگی های جذاب هدست واقعیت افزوده اپل آشنا شوید
فهرست مطالب
جزئیات و اشتراک گذاری
آیدا فیروزی 1400/12/19
آموزش
آیدا فیروزی 1400/12/19
آموزش

شرکت اپل هرسال با محصولات جدید خود کاربران را شگفت زده می کند و امکانات قابل توجهی را به آن ها ارائه می دهد. از اواسط سال 2021 خبرهایی مبنی بر جدیدترین پوشیدنی های هوشمند این شرکت دست به دست شد که نشان می دادند باید در انتظار محصولاتی متنوع با ویژگی های جذاب و متفاوت باشیم. یکی از بهترین محصولات اپل که باید در سال 2022 منتظر رونمایی و عرضه آن باشیم، هدست واقعیت افزوده اپل است. در این مطلب قصد داریم کلیه اطلاعاتی که تا به حال درباره این محصول منتشر شده اند را بیان کنیم تا تصویر ذهنی شما از آن کامل تر شود. پس در ادامه با ما همراه باشید.

هدست واقعیت افزوده چیست؟

واقعیت افزوده یا AR (Augmented Reality) مفهومی متفاوت از واقعیت مجازی یا VR (Virtual Reality) است. در واقعیت مجازی با استفاده از تصاویر دیجیتال دنیایی ساخته می شود که هیچ چیز آن واقعی نیست و شما صرفا از طریق حس های القا شده از حرکات اشیای مجازی یا صندلی یا میزی که روی آن قرار گرفته اید آن دنیا را واقعی می پندارید. این در حالی است که در AR تنها چیزهایی به فضای اطراف شما افزوده می شود. با استفاده از هدست های واقعیت افزوده شما چیزی خارج از دنیای واقعی نمی بینید؛ اما می توانید احساساتتان کمی غنی تر خواهند شد.

ماجرای هدست واقعیت افزوده اپل از کجا شروع شد؟

برای اولین بار در سال 2017 بود که زمزمه تولید یک هدست AR توسط این شرکت بر سر زبان ها افتاد و بسیاری اعلام کردند که نسل اول آن را در سال 2020 خواهیم دید. در طول این سال ها شایعات جزئیات شکل ظاهری، پردازنده و دیگر مشخصات آن را عنوان کردند؛ اما اپل نه تنها در رویداد 2020 که در سال بعد نیز چنین محصولی را به بازار معرفی نکرد. بعد از گذشت این سال ها کم کم بازار داغ شایعه حرارت خود را از دست داد تا اینکه در اواخر 2021 دوباره خبرهای جدید از هدست AR اپل شاخک های افراد را تکان داد. در حال حاضر این دستگاه داغ ترین موضوع بحث پیش بینی های محصولات آینده اپل است و اطلاعات زیادی از آن منتشر شده است؛ اما باید دید که آیا این کمپانی قصد دارد که با رونمایی از این محصول خود به بازار شایعات خاتمه دهد یا خیر.

چه چیزهایی از هدست AR اپل می دانیم؟

در شایعات اولیه ای که از سال 2017 منتشر شده بود، بسیاری می گفتند که هدست واقعیت افزوده اپل قرار است با دوربین های سه بعدی به بازار عرضه شود. علاوه بر این برای فعال کردن این هدست و کنترل آن داشتن یک گوشی آیفون الزامی است و نمی توان از طریق گوشی های دیگر به آن متصل شد. البته در شایعات اخیر این ادعا رد شده است و بسیاری گفته اند که این محصول یک دستگاه پوشیدنی کاملا مستقل است که شما می توانید بدون نیاز به همراه داشتن گوشی از طریق گزینه های مختلف و دکمه های هدست آن را کنترل کنید. علاوه بر این ها برخی جزئیات دیگر درباره سایر بخش های این محصول منتشر شده که در ادامه به آن ها می پردازیم.

ویژگی های نمایشگر

بسیاری از افشاگران ادعا کرده اند که اپل قرار است این هدست را با نمایشگری دوگانه با قابلیت پشتیبانی از وضوح صفحه 8K و رزولوشن 7680 در 4320 به بازار عرضه کند. این موضوع نشان می دهد که محصول آینده این شرکت از بسیاری از رقبا برتر خواهد بود و می تواند تصاویر کامل تر و جذاب تری را برای شما به نمایش بگذارد.

مشخصات نرم افزاری جدید

یکی از قابلیت های جالب هدست واقعیت افزوده اپل که باعث کاهش چشمگیر مصرف باتری آن نیز می شود، امکان ردیابی حرکت چشم است. با استفاده از این قابلیت تنها وضوح تصویر قسمتی که چشم کاربر دنبال می کند 8K خواهد بود و به این ترتیب باتری زیادی مصرف نمی شود. اپل احتمالا برای ایجاد چنین ویژگی از تکنیک Foveated rendering به معنای تارتر کردن سایر قسمت های صفحه استفاده می کند.

استفاده از لیدار

تکنولوژی لیدار (LIDAR) را قبلا در آیفون 13 دیده ایم و اکنون به نظر می رسد که این شرکت قرار است در پوشیدنی های هوشمند خود نیز از آن بهره ببرد. این فناوری باعث می شود که دستگاه ها درک بهتری از محیط اطراف داشته باشند و بتوانند فاصله و عمق اجسام را تشخیص دهند. این ویژگی برای یک هدست AR فوق العاده است؛ چرا که باعث می شود با دقت بیشتری از اشیای واقعی الگوبرداری کند و شبیه سازی دقیق تری داشته باشد.

وزن بسیار پایین

یکی از ویژگی هایی که هدست واقعیت افزوده اپل را به شدت از دیگر رقبا متمایز می کند، وزن بسیار پایین آن است. بر اساس شایعات این محصول در حدود 300 گرم وزن خواهد داشت و این یعنی شما اصلا حضور آن را بر روی چهره خود احساس نخواهید کرد و می توانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید.

کنترل کننده های متفاوت برای ساخت تجربه واقعی تر

اگر تاکنون بازی کامپیوتری انجام داده باشید و دسته ها در زمان بازی کردن بلرزند، می توانید متوجه شوید که haptic feedback چیست. این ویژگی باعث می شود که دسته های بازی در مواقع حساس کمی بلرزند و هیچان شما بیشتر شود. کنترل کننده هپتیک در هدست AR تجربه ملموس تری از فضا را برای شما رقم خواهد زد و کمک می کند که حضور در فضای واقعی تری را احساس کنید.

هدست واقعیت مجازی اپل در چه تاریخی عرضه خواهد شد؟

هنوز خبر دقیقی از زمان عرضه این محصول به بیرون درز نکرده و البته خود کمپانی اپل نیز هنوز وجود آن را تایید یا رد نکرده است؛ اما بر اساس گفته های افشاگران قابل اطمینان، می توان در سه ماهه اول 2022 منتظر آن بود؛ البته با توجه به گذشت دو ماه از سال 2022 این خبر کمی غیر واقعی به نظر می رسد و نمی توان گفت که اپل به صورت ناگهانی در ماه پایانی بهار جدیدترین و البته خبرسازترین محصول خود را رونمایی خواهد کرد؛ اما بر اساس اخبار قوی تری می توان اطمینان یافت که شایعات اخیر خیلی هم بی پایه و اساس نیستند و به احتمال قوی تا پایان سال جدید میلادی شاهد عرضه این محصول شگفت انگیز و متفاوت خواهیم بود.

قیمت هدست AR اپل چقدر است؟

در خصوص قیمت این دستگاه نیز هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست؛ اما بر اساس آخرین اخبار احتمالا قیمت آن در حدود 3000 دلار خواهد بود. این قیمت بالا باعث می شود که این هدست بخش زیادی از خریداران خود را از دست بدهد؛ اما شاید شرکت اپل تا زمان عرضه یک ترفند تبلیغاتی متفاوت به کار ببرد یا راهکاری برای کاهش قیمت پیدا کند که بازار محصول جدید خود را کمی گرم تر کند.

جمع بندی

هدست واقعیت افزوده اپل اولین سری از این هدست ها نیست و تاکنون شرکت های مختلفی محصولاتی از این قبیل را معرفی و به بازار عرضه کرده اند؛ اما با توجه به شایعاتی که در خصوص آن منتشر شده و البته این موضوع که اپل تاکنون به این حوزه ورود نکرده است، به نظر می رسد که باید منتظر محصولی متفاوت و بسیار جذاب باشیم. محصولی که بتواند تاخیر چند ساله اپل در این حوزه را کاملا جبران کند.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای دهندگان 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است