آگاهی از سلامت باتری شیائومی

آیدا فیروزی 1401/11/22
ترفندها

سلامت باتری شیائومی و تمام نکات مربوط به آن را مورد بررسی قرار داده و نوع و نحوه تست سلامت آن را نیز، به اطلاع شما عزیزان می‌رسانیم. برای اینکه بتوانیم از سلامتی و صحت باتری‌های شیائومی مطلع باشیم، نرم افزارها و کدهای دستوری متفاوتی برای این کار وجود دارند. به نظر می‌رسد، در خصوص دستگاه‌های اندرویدی شیوه مستقیم و راحتی برای تست سلامت باتری وجود نداشته باشد اما استفاده از منوهای خاص و کدهای مخفی در این گوشی‌ها، کار را آسان می‌کنند. در مورد آیفون و دستگاه‌های پیشرفته ممکن است پنل‌های گرافیکی جذاب وجود داشته باشند اما به این نکته هم توجه داشته باشید که استفاده از کدهای دستوری نسبت به محیط‌های گرافیکی بسیار راحت و سریع‌تر خواهد بود.

چرا باید تست سلامت باتری شیائومی را انجام دهیم؟

قبل از پرداختن به موضوع سلامت باتری گوشی شیائومی بهتر است بدانید که وجود باتری سالم و با بازدهی بالا، یکی از مولفه‌های کیفیت در یک گوشی می‌باشد که اهمیت بالایی دارد. دلیل آن هم ارتباط مستقیم سلامت باتری با قطعات سخت افزاری، نرم افزاری و میزان مصرف انرژی در گوشی است. اگر در یک گوشی، زمان نگهداری شارژ باتری بالا باشد، به مراتب طول عمر گوشی نیز، افزایش چشمگیری خواهد داشت. البته این نکته را هم مد نظر قرار دهید که به حالت طبیعی با استفاده طولانی مدت از یک

گوشی، مسلما باتری آن نیز، تحت تاثیر قرار گرفته و زمان نگهداری شارژ در آن پایین می‌آید.

ما در اینجا روش‌های نرمال و استاندارد برای گوشی‌ها را در نظر گرفته و با توجه به آن، موضوع سلامت باتری شیائومی را بررسی می‌کنیم.

تست سلامت باتری شیائومی با استفاده از کدهای دستوری در تنظیمات مخفی

قبل از اینکه به سراغ نرم افزارها و برنامه‌های مختلف در خصوص سلامت باتری شیائومی برویم، بهتر است از تنظیمات و کدهای موجود در داخل خود گوشی بهره بگیریم. برای این کار بهتر است کد دستوری  *#*#6485#*#* را در داخل گوشی وارد کرده و عملکرد و شرایط باتری را مشاهده نمایید. با استفاده از این کد در فرم تماس گوشی، صفحه‌ای برای شما ظاهر می‌شود که تمام داده‌های مرتبط با باتری ظاهر خواهند شد. اگر موافق باشید به بررسی کدها و اطلاعات مربوط به آنها بپردازیم.

MB00: این مولفه، میزان باتری را در همان حال حاضر به شما نمایش می‌دهد که چقدر است.

MB01: این گزینه به بررسی وضعیت شارژ و سلامت باتری شیائومی می‌پردازد.

MB02: با بررسی این گزینه به سازگاری و هماهنگی کابل شارژ و نوع شارژ پی خواهید برد. به بیان ساده‌تر در صورت وصل کردن گوشی به شارژ، به شما اطلاع می‌دهد که شارژ سریع در حال انجام است.

MB03: اگر می‌خواهید به میزان ولتاژ باتری پی ببرید، این گزینه مناسب است.

MB04: با استفاده از این کد از شدت جریان لحظه‌ای باتری آگاه می‌شوید.

 

MB05: اگر قصد آگاهی از دمای فعلی باتری را دارید با مشاهده این کد می‌توانید موضوع را متوجه شوید. به عنوان مثال، 36.5 درجه سانتی‌گراد دمای مناسبی است که با عدد 365 نمایش داده می‌شود. دماهای بالای 45  درجه سانتی‌گراد خطری جدی برای باتری به حساب می‌آیند و هشدار داغ شدن را صادر می‌کنند. البته این دما به معنی از بین رفتن باتری است. شما باید در زمان مشاهده دمای 42  درجه به داغ شدن بیش از حد گوشی پی ببرید. سلامت باتری شیائومی زمانی که دمای مناسبی برای آن وجود داشته باشد، قابل اهمیت است.

MB06: این موضوع سلامت باتری را با مولفه‌هایی مانند خوب، عالی و سالم ارائه می‌دهد.

 MU_XX

:MU 00 با استفاده از این مولفه پی می‌برید که از چه شارژری برای گوشی استفاده می‌شود. نوع شارژر ارتباط مستقیمی با سلامت باتری شیائومی دارد.

:MU 01 این کد ارتباط مستقیمی با شارژ سریع گوشی دارد. به بیان ساده‌تر، در هنگام استفاده از شارژ سریع، ولتاژ نیز، مشخص می‌شود. به بیان ساده‌تر، 12-9-5 یک استاندارد برای QC 3.0 و شارژ سریع می‌باشد. علاوه بر این، تعیین سرعت نیز با استفاده از این کد قابل انجام است.

:MU 02 ظرفیت و نوع دستگاه شارژر را تعیین می‌کنند. عدد یک برای پاوربانک و عدد دو با استفاده از تلفن OTG است.

:MU 03 این گزینه بیشترین ولتاژ یو اس پی که تلفن در آن وصل شده است را تعیین می‌کند.

:MU 04 از این مولفه برای بررسی جریان لحظه‌ای یو اس پی استفاده می‌شود.

 

برای اطلاع از سلامت باتری شیائومی

:MP 00  با استفاده از این گزینه می‌توانید متوجه شوید که آیا شارژر وصل است یا خیر؟

:MP 01  اگر می‌خواهید بدانید که دستگاه و باتری آن چند ولت از شارژر کسب می‌کنند، این گزینه، مناسب است.

:MP 02  در یک بار شارژ کردن صد درصدی، چند ولت دریافت می‌شود.

:MP 03  تشخیص شارژرهای تقلبی و اطلاع از شرایط و وضعیت شارژر با این مولفه قابل مشاهده است. استفاده از شارژر اصل در سلامت باتری شیائومی مهم است.

:MP 04  این گزینه بررسی کیفیت شارژر و بیشترین میزان جریان آن را تعیین می‌کند.

بخش مرتبط با  MF_XX

:MF_00  برای اطلاع از مقاومت باتری، این گزینه را مشاهده کنید.

:MF_01 این مولفه برای آگاهی از ظرفیت حقیقی باتری می‌باشد. در واقع، زمانی که گوشی ریستارت می‌شود ظرفیت اطلاع داده شده از طرف گوشی با ظرفیت حقیقی آن، تفاوت‌هایی دارند که برای رسیدن به نوع حقیقی باید تنظیمات کارخانه را روی گوشی انجام دهید.

:MF_02 این میزان برای این است که بدانید گوشی شما چند بار به طول کامل، شارژ 100 درصدی شده است.

:MF_03 تعیین میزان مقاومت باتری در مادربرد گوشی از طریق این گزینه قابل انجام است.

:MF_05 برای رسیدن به ظرفیتِ حال حاضر گوشی بعد از تنظیمات کارخانه، این مورد را بررسی نمایید.

:MF_06 با استفاده از این مولفه ظرفیت اسمی اعلام شده از طرف شرکت سازنده قابل مشاهده است.

بخش مرتبط با  MM_XX در ارتباط با سلامت باتری شیائومی

:MM_00 بررسی جریان ورودی در ارتباط با کارکرد گوشی ارتباط مطلوبی با  سلامت باتری شیائومی دارد.

:MM_01 تعیین جریان ورودی یو اس پی

:MM_02  بیشترین میزان ولتاژ شارژ ابتدایی

:MM_03 بیشترین میزان شارژ کامل

نرم افزارهای تست سلامت باتری شیائومی

نرم افزارهای مختلفی برای تست سلامت باتری شیائومی وجود دارند که به منظور استفاده در گوشی‌های اندرویدی انتشار یافته‌اند. به نظر می‌رسد، یکی از پُرکاربردترین این اپلیکیشن‌ها،  Battery Guru: Battery Health باشد. با استفاده از این برنامه، علاوه بر مشاهده اطلاعات باتری در گوشی خود، برنامه‌ای هم برای تغییر رویه در نوع شارژ کردن باتری گوشی به کاربران می‌دهد. این تغییر می‌تواند در طولانی مدت موجب افزایش طول عمر باتری شود. علاوه بر این موضوع، قابلیت تنظیم دمای باتری در گوشی و مدت زمان شارژ آن هم به اطلاع کاربر خواهد رسید.

برنامه و نرم افزار دیگری هم که در خصوص تست سلامت باتری شیائومی و گوشی‌های اندرویدی دیگر وجود دارد Accu Battery می‌باشد. بررسی مصرف حقیقی باتری در یک گوشی و اپلیکیشن‌های دیگر از طریق این برنامه قابل انجام است. علاوه بر این، تخمین زمان شارژ با در نظر گرفتن حجم و ظرفیت باتری نیز بر عهده این برنامه است. اگر می‌خواهید از امکانات بیشتر این نرم افزار نهایت بهره را ببرید بهتر است از نسخه پرمیوم آن استفاده کنید چرا که در نسخه رایگان فقط، اطلاعات یک شبانه روز به ثبت می‌رسند.

 

 

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای دهندگان 4

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است