دلایل کار نکردن و خرابی lcd گوشی موبایل

1401/09/24
آموزش

آیا گوشی شما روی زمین یا توی آب افتاده است؟ اکنون مشاهده می کنید که آسیبی روی صفحه نمایش لمسی شیشه ای نیست؛ در عوض، احتمالا LCD تلفن شما به درستی کار نمی کند. ضربه قابل توجه می تواند باعث مشکلات LCD گوشی شود. اگر خطوط، نقاط سیاه یا تغییر رنگ را روی صفحه نمایش خود مشاهده می کنید، ال سی دی شما آسیب دیده است. پس با بازرگانی مهر همراه باشید تا اول از همه اهمیت ال سی دی گوشی را بررسی کرده و دلایل خرابی lcd گوشی موبایل را بررسی کنیم.

دلایل اهمیت ال سی دی برای گوشی موبایل

ال سی دی در همه گوشی ها و برخی دیگر از گجت های دیجیتال وجود دارد و قسمتی از صفحه نمایش است که تصویر را از نظر رنگ نمایش می دهد. در گوشی های هوشمند، صفحه نمایش داخلی با تمام ویژگی های منحصر به فرد برای گوشی طراحی می شود تا به نیازهای کاربر پاسخ دهد.
زمانی که گوشی از دستتان می افتد، معمولا نگران شکستن صفحه گوشی خود هستید؛ اما اگر در ال سی دی شما مشکل به وجود بیاید، دلیل بیشتری برای نگرانی وجود دارد. چراکه ال سی دی مهم تر از محافظ بیرونی است که آن را می پوشاند و تعویض آن گران تر است. هنگامی که LCD آسیب دیده، صفحه نمایش شما می لرزد و ممکن است نتوانید به طور کامل علائم موجود در صفحه را تشخیص دهید.

دلایل خرابی lcd گوشی موبایل

گرد و غبار

گرد و غبار می توانند به داخل موبایل نفوذ می کند و اگر بلافاصله آن را تعمیر نکنید، ممکن است به LCD خود آسیب برسانید. گرد و غبار همچنین می تواند از شکاف های روی صفحه نمایش به داخل نفوذ کنند و باعث آسیب به صفحه نمایش ال سی دی شوند.

افتادن در آب یا مایعات

اگر گوشی شما در آب یا مایع دیگری بیافتد، ممکن است مقداری از مایع به گوشی نفوذ کند و به صفحه LCD آسیب برساند. در این صورت بلافاصله پس از روشن کردن گوشی متوجه نشانه های آن خواهید شد.

گرما

قرار دادن گوشی در معرض هرگونه گرما می تواند منجر به مشکلات نمایشگر موبایل یا مشکلات LCD گوشی شود.

افتادن گوشی

محافظ صفحه نمایش ال سی دی، گوشی شما را از هرگونه آسیب محافظت می کند؛ اما اگر گوشی شما از ارتفاع زیادی بیافتد، ضربه همچنان می تواند باعث مشکلات نمایش صفحه نمایش شما شود. ممکن است بعد از سقوط نیز متوجه شوید که گوشی شما روشن می شود؛ اما صفحه یا خطوطی در سراسر صفحه گوشی شما ایجاد شده است.

تعویض ال سی دی توسط افراد غیرمتخصص

اگر مدت کوتاهی پس از تعویض صفحه نمایش با LCD آسیب دیده مواجه شوید، ممکن است به دلیل تعویض نامناسب قطعات آن باشد. شاید تکنسین از یک صفحه نمایش بی کیفیت برای تعویض ال سی دی گوشی استفاده کرده در نتیجه ال سی دی گوشی با مشکل مواجه شده است.

تفاوت تاچ و ال سی دی گوشی

ممکن است گاهی اوقات صفحه نمایش لمسی را با ال سی دی گوشی خود اشتباه بگیرید، اما آن ها متفاوت هستند. گوشی با یک نمایشگر کار می کند که صفحه نمایش شیشه ای و اجزای LCD را به هم متصل می کند. اما، صفحه نمایش شیشه ای در بالای صفحه قرار دارد درحالی که صفحه نمایش LCD داخل آن است. به عبارت دیگر، یک قطعه سیگنال ها را از انگشتان شما می خوانند و به واحد پردازش می فرستد و ال سی دی ها نتیجه را به عنوان تصویر نشان می دهند.
اگر گوشی خود را به دلیل خرابی قسمت تاچ گوشی برای تعمیر برده اید، باید توجه داشته باشید که قسمت تاچ گوشی با ال سی دی متفاوت است. همچنین، ال سی دی با دیجیتایزر یکپارچه شده است تا عملکرد لمسی آن کار کند. تفاوت دیگر این دو بخش قیمت آن ها است. اگر شیشه آسیب دیده باشد، هزینه تعویض آن کمتر خواهد بود. LCD گران تر از شیشه یا صفحه نمایش لمسی است. اگر این دو قسمت آسیب دیده باشد، همچنان می توانید از ال سی دی استفاده کنید؛ اما اگر LCD آسیب دیده باشد، گوشی قابل استفاده نخواهد بود و در بیشتر موارد ال سی دی باید تعویض شود.

صفحه نمایش LCD آسیب دیده، کدام قطعات گوشی را تحت تاثیر قرار می دهد؟

ال سی دی جزء یکپارچه گوشی است که به دیجیتایزر متصل است. ازآنجایی که دیجیتایزر سیگنال های آنالوگ را به سیگنال دیجیتال تبدیل می کند، در صورت آسیب دیدن LCD ممکن است برخی از عملکردها تحت تأثیر قرار گیرند.

جمع بندی

مشکلات LCD تلفن را نباید تحمل کرد، بلکه باید فورا دلایل خرابی lcd گوشی را شناسایی و آن را تعمیر کنید. اگر این کار را نکنید، میتواند به مرور زمان اسیب بیشتری ببیند. همچنین گوشی را از گرما و آب نیز دور نگه دارید و در صورت تعمیر به محض اینکه صفحه ال سی دی خود را تعویض کردید، مطمئن شوید که از آن محافظت کنید. با تهیه یک محافظ صفحه نمایش خوب می توانید صفحه نمایش LCD خود را ایمن نگه دارید، یک قاب گوشی مناسب نیز می تواند به محافظت از گوشی شما در برابر ضربه ها کمک کند.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای دهندگان 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است