چرا گوشی های سامسونگ دیر شارژ می شوند؟

آیدا فیروزی 1401/03/05
آموزش

امروزه اکثر افراد کارهای خود را با گوشی انجام می دهند و یا بیشتر وقت خود را با آن می گذرانند، در نتیجه نمی توانند مدت زمان زیادی از تلفن های خود دور باشند. به همین دلیل مسئله زود شارژ شدن گوشی برای آن ها بسیار مهم است. اما بعضی از گوشی های سامسونگ که یکی از بهترین و معتبرترین گوشی های موجود در بازار هستند، بسیار آهسته و حتی دیر شارژ می شوند و این مسئله برای کاربران اصلا خوشایند نیست. به همین علت ما امروز قصد داریم این مقاله از مهر سرمستان را به بررسی دلایل دیر شارژ شدن گوشی سامسونگ اختصاص دهیم. پس اگر شما نیز با چنین مشکلی مواجه هستید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

1- متناسب نبودن جریان شارژر با نیاز گوشی

این مورد می تواند یکی از اصلی ترین دلایل دیر شارژ شدن گوشی سامسونگ باشد. بنابراین سعی کنید همیشه برای شارژ کردن تلفن همراه، حتما از شارژر مخصوص گوشی Samsung استفاده کنید. زیرا ممکن است شارژرهای دیگری که شما برای تأمین انرژی تلفن استفاده می کنید، با باتری این دستگاه سازگاری نداشته باشند. استفاده از منبع نامناسب علاوه بر این که باعث دیر شارژ شدن گوشی می شود، به باتری دستگاه نیز آسیب می رساند. که در نتیجه برای رفع این مشکل باید به نمایندگی موبایل سامسونگ مراجعه کنید تا گزینه مناسب را به شما پیشنهاد دهد.

2- پایان دوام و عمر باتری

یکی دیگر از دلایل دیر شارژ شدن گوشی سامسونگ فرسوده شدن باتری است. اگر دقت کرده باشید هنگامی که تلفن همراه خود را تازه خریداری کرده اید، با یک بار شارژ 100 درصد آن می توانید چیزی حدود 2 روز از انرژی آن استفاده کنید. اما به مرور زمان و با کهنه شدن و پایین آمدن دوام باتری، هم گوشی شما دیرتر شارژ شده و هم زمان استفاده از انرژی آن کاهش می یابد.
البته گوشی های Samsung اکثرا دارای باتری های لیتیومی بسیار بادوامی هستند؛ اما استفاده زیاد از دستگاه، شارژ مداوم و اتصال ساعت های طولانی باتری به برق باعث پایین آمدن دوام و عمر آن خواهد شد. معمولا در اکثر مواقع نیز آسیب دیدگی و کهنه شدن باتری، دلیل اصلی دیر شارژ شدن گوشی است.

3- نامناسب بودن آداپتور

در برخی مواقع نیز ممکن است یکی از دلایل دیر شارژ شدن گوشی سامسونگ نامناسب بودن و یا آسیب دیدن آداپتور باشد. وظیفه آداپتورها این است که از وارد شدن اثرات منفی تغییر و نوسانات ناگهانی ولتاژ برق به گوشی جلوگیری کنند. پس اگر از آداپتور مناسب و سالمی استفاده نکنید ممکن است به باتری گوشی شما آسیب رسیده و دیر شارژ شود.

4- باز بودن برنامه ها هنگام شارژ کردن گوشی

می دانید که برنامه های نصب شده در گوشی انرژی بسیار زیادی مصرف می کنند. پس اگر شما هنگام خروج، آن ها را به طور کامل نبندید، هم شارژ گوشی شما زودتر از آن چه که انتظار می رود تخلیه می‌شود و هم زمانی که گوشی خود را به شارژ وصل می کنید، زمان زیادی تا رسیدن به حالت فول انرژی طی خواهد شد. البته برخی از برنامه ها هنگام بسته شدن، باز هم در پس زمینه فعال باقی می مانند؛ پس اگر نیازی به آن ها ندارید، می توانید این برنامه ها را حذف کرده و یا حالت فعال آن ها را به غیرفعال تغییر دهید.

5- استفاده از کابل شارژ نامناسب

یکی دیگر از اصلی ترین دلایل دیر شارژ شدن گوشی سامسونگ، استفاده از کابل نامناسب است. اگر شما از کابل درست و مناسبی برای شارژ گوشی خود استفاده نکنید، سرعت انتقال برق به باتری کاهش یافته و درنتیجه تلفن شما دیرتر انرژی خود را بازیابی خواهد کرد. پس سعی کنید هنگام اتصال تلفن همراه به برق، به تمام ابزاری که به کار می برید دقت کنید؛ زیرا ممکن است همین دلایل کوچک باعث آسیب دیدن باتری گوشی شما شود.

6- خراب شدن درگاه مخصوص شارژ تلفن همراه

در برخی مواقع نیز ممکن است شما تمام نکات را رعایت کرده باشید اما باز هم گوشی شما زمان زیادی تا رسیدن به حالت فول انرژی نیاز داشته باشد. در چنین مواقعی ممکن است پورت شارژ دستگاه شما آسیب دیده باشد. زمانی که این درگاه نتواند انتقال انرژی به گوشی را به درستی انجام دهد، دستگاه شما دیر شارژ می شود. در چنین مواقعی شما می توانید به نمایندگی گوشی های سامسونگ مراجعه کرده و از متخصصان حاضر در نمایندگی بخواهید تا این مشکل را برای شما برطرف کنند.

7- استفاده از گوشی در حین شارژ شدن

یکی دیگر از اساسی ترین دلایل دیر شارژ شدن گوشی سامسونگ و سایر گوشی ها این است که افراد در حین شارژ شدن از آن استفاده می کنند. این کار باعث می شود تا باتری برای شارژ کردن تلفن انرژی زیادی مصرف کند و به همین علت دچار آسیب می شود. همچنین زمانی که شما در حین اتصال به برق از تلفن همراه خود استفاده می کنید، انرژی تلفن شما هدر رفته و دیرتر از موعد خود شارژ شود.

سخن پایانی

دیر شارژ شدن گوشی یکی از معضلات بزرگی است که اغلب افراد با آن درگیر هستند. ما در این مقاله سعی کردیم تا به اصلی ترین دلایل دیر شارژ شدن گوشی سامسونگ بپردازیم تا شما با مطالعه آن ها بتوانید این مشکل را برطرف کنید. باید بدانید که این مشکلات اگرچه کوچک به نظر می رسند، اما اگر به آن ها رسیدگی نشود به مرور زمان باعث آسیب دیدن و کاهش عمر باتری تلفن همراه خواهند شد. حال اگر باتری گوشی شما غیر قابل تعویض باشد، این مشکل می تواند برای شما گران تمام شود. همان طور که در این مقاله اشاره کردیم بهتر است برای شارژ کردن گوشی سامسونگ خود از شارژر مخصوص آن استفاده کنید؛ زیرا ممکن است شارژرهای دیگر با باتری دستگاه شما هماهنگی و سازگاری نداشته باشند و همین امر به مرور زمان باعث کاهش عمر باتری آن شود.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد رای دهندگان 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است