بررسی لپ تاپ لنوو Legion Pro 7 2024؛ قدرتمند و بی‌رقیب

طاهره محزون 1403/04/30
نقد و بررسی

لپ‌تاپ‌ها در سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین لوازم دیجیتال تبدیل شده‌اند و افراد با کاربری‌های متنوع از آن‌ها استفاده می‌کنند. اما قدرت لپ‌تاپ‌ها و کارایی آن‌ها برای برخی از کاربران اهمیت ویژه‌ای دارد. لنوو از آن برندهایی است که سعی کرده تا برای همه کاربران خود طیف وسیعی از انتخاب‌ها را فراهم کند تا افراد با هر بودجه‌ای بتوانند مدل مناسب را انتخاب کنند. لپ تاپ لیجن پرو ۷ نسخه ۲۰۲۴ یکی از جدیدترین و قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های لنوو به شمار می‌رود که می‌تواند تجربه متفاوتی از بازی و انجام کارهای گرافیکی را به ارمغان آورد. در این مطلب می‌خواهیم بررسی لپ تاپ لنوو Legion Pro 7 2024 را انجام دهیم و با جزئیات آن بیشتر آشنا شویم. پس با مجله مهر همراه باشید. 

لپ تاپ لنوو Legion Pro 7 2024 در یک نگاه

مشخصات
ابعاد۲۱.۹×۲۶۱.۱×۳۶۳.۵ میلی‌متر
وزن۲.۶ کیلوگرم
نمایشگر۱۶ اینچ
IPS
پردازنده اصلیIntel Core i9-14900HX 
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce RTX 4080
رم۳۲ گیگابایت
حافظه داخلیتا ۲ ترابایت
باتری۹۹.۹ وات‌ساعت

طراحی و بدنه لپ تاپ Legion Pro 7 2024

طراحی و بدنه لپ تاپ Legion Pro 7 2024

لپ‌تاپ‌های سری لیجن لنوو معمولا برای گیمرها طراحی می‌شوند، به همین دلیل ظاهر متفاوتی نسبت به سری‌های دیگر دارند. لیجن پرو ۷ نیز در نسخه جدید خود دارای رنگ مشکی است که ظاهری زیبا و حرفه‌ای به آن می‌بخشد. روی بدنه تنها لوگوی کوچک Lenovo در سمت چپ و نام سری Legion در سمت راست به چشم می‌خورد. طراحی این لپ‌تاپ چشمگیر و فوق‌العاده است و بدنه آن مقاومت بالایی دارد. بدنه این لپ‌تاپ از جنس آلومینیوم ساخته شده که آن را مقاوم‌تر می‌کند. البته بدنه کمی مستعد اثر انگشت است. 

این لپ‌تاپ دارای ابعاد ۲۱.۹×۲۶۱.۱×۳۶۳.۵ میلی‌متر است که لنوو سعی کرده آن را نسبتا باریک طراحی کند، اما ابعاد آن آنچنان برای حمل مکرر مناسب نیست. این لپ‌تاپ حدود ۲.۶ کیلوگرم وزن دارد که نشان می‌دهد با لپ‌تاپی نسبتا سنگین روبه‌رو هستید که ممکن است کمی برای حمل دشوار باشد. البته وزن این لپ‌تاپ از بسیاری مدل‌های مشابه سبک‌تر است. فراموش نکنید که قیمت عمده لپ تاپ مدل‌های مخصوص بازی بسیار بالاتر از لپ‌تاپ‌های عمومی و میان‌رده است.

کیبورد و تاچ‌پد لپ تاپ لیجن پرو ۷ لنوو ۲۰۲۴

کیبورد و تاچ‌پد لپ تاپ لیجن پرو ۷ لنوو ۲۰۲۴

یکی از مزایای استفاده از مواد باکیفیت در طراحی لپ‌تاپ‌ها، تجربه تایپ فوق‌العاده است. در حین استفاده از صفحه کلید می‌بینید که کلیدها باکیفیت و محکم هستند و به همین دلیل تایپ لذت‌بخشی را ارائه می‌دهند. بنابراین می‌توان این مدل را یک انتخاب هیجان‌انگیز برای بازی دانست. صفحه کلید این لپ‌تاپ مانند اکثر مدل‌های گیمینگ دارای نورپردازی RGB است که لنوو آن را برای هر کلید به‌طور مجزا تعبیه کرده است. نورپردازی زیبای صفحه کلید قابل کنترل و شخصی‌سازی است تا تجربه جذاب‌تری برایتان به ارمغان آورد.

صفحه لمسی یا تاچ‌پد نیز عملکرد مناسبی دارد و سرعت خوبی ارائه می‌دهد. ابعاد این صفحه لمسی ۷.۵×۱۲ سانتی‌متر است که البته برخی عقیده دارند تاچ‌پد باید بزرگ‌تر می‌بود. احتمالا کوچک بودن تاچ پد به دلیل اندازه و مکان قرارگیری کلیدهای جهت است.  اما در هر حال صفحه لمسی این مدل دقت خوبی دارد و می‌تواند برای کارهای مختلف به‌راحتی پاسخگو باشد.

نمایشگر لپ تاپ لنوو Legion Pro 7 2024

نمایشگر لپ تاپ لنوو Legion Pro 7 2024

بدون شک یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این لپ‌تاپ گیمینگ قدرتمند، نمایشگر آن است که می‌تواند تجربه بصری بی‌نظیری برایتان به ارمغان آورد. این لپ‌تاپ از یک پنل IPS با ابعاد ۱۶ اینچ بهره می‌برد. فرقی نمی‌کند که بخواهید فیلم و محتوای تصویری ببینید یا به‌طور حرفه‌ای بازی کنید. در هر صورت این نمایشگر عالی است. پنل این لپ‌تاپ دارای رزولوشن ۱۶۰۰×۲۵۶۰ پیکسل است که وضوح تصویر بسیار خوبی ارائه می‌دهد. این نمایشگر در همه شرایط روشن و واضح است و رنگ‌ها در آن پرجنب‌وجوش هستند. با اینکه نمایشگر این لپ‌تاپ از نوع OLED نیست، اما نمایش تصاویر و پوشش رنگ‌ها به‌خوبی انجام می‌شود.

 این نمایشگر از نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتزی بهره می‌برد تا عملکردی سریع، نرم و روان ارائه دهد و تجربه بازی را برای گیمرهای حرفه‌ای ارتقا دهد. نمایشگر این لپ‌تاپ از قابلیت‌هایی مانند Dolby Vision و HDR بهره می‌برد. نسبت تصویر این پنل ۱۶:۱۰ است که فضای عمودی بیشتری ارائه می‌دهد تا تجربه بهتری برای اسکرول‌کردن، مدیریت پنجره‌ها و فضای بیشتر برای بازی را به همراه آورد. این نمایشگر طیف رنگی sRGB و طیف رنگی DCI-P3 را به‌طور کامل پوشش می‌دهد و نمایش رنگ عالی دارد. 

این مطلب را هم بخوانید: بهترین لپ تاپ های لنوو

عملکرد لپ تاپ Lenovo Legion pro 7 2024

عملکرد لپ تاپ Lenovo Legion pro 7 2024

معرفی سخت‌افزار

باید اعتراف کنیم که لیجن پرو ۷ یکی از قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ بازار است که توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند. این لپ‌تاپ از یک پردازنده قدرتمند اینتل نسل ۱۴، سری Core i9 مدل 14900HX بهره می‌برد که یکی از جدیدترین پردازنده‌های اینتل است. این پردازنده دارای ۲۴ هسته است که سرعتی بین ۱.۶ تا ۵.۸ گیگاهرتز ارائه می‌دهد. برای این لپ‌تاپ پردازنده گرافیکی انویدیا در نظر گرفته شده است که مدل GeForce RTX 4080 به آن قدرت می‌دهد. این پردازنده گرافیکی دارای رم ۱۲ گیگابایت از نوع GDDR6 است که سرعت و قدرت پردازشی بی‌نظیری دارد. این لپ‌تاپ گیمینگ از یک رم ۳۲ گیگابایتی DDR5 با سرعت ۵۶۰۰ مگاهرتز بهره می‌برد که از نوع دوکاناله است و قابلیت ارتقا دارد. همچنین حافظه داخلی این لپ‌تاپ از نوع PCIe 4 است که تا دو ترابایت قابل انتخاب است. 

عملکرد

لنوو Legion Pro 7 حافظه داخلی بسیار سریعی دارد که می‌تواند سرعت خواندن ۶.۶ گیگابیت بر ثانیه را به همراه داشته باشد. این لپ‌تاپ تجربه وب فوق‌العاده‌ای را به ارمغان می‌آورد و از بسیاری از رقبا امتیاز بهتری دریافت می‌کند. این لپ‌تاپ در معیارها و تست‌های مختلفی عملکرد چشمگیری ارائه می‌دهد و می‌تواند یک گزینه قابل اتکا برای گیمرهای حرفه‌ای، تدوینگران و طراحان انیمیشن سه‌بعدی باشد. 

بنچمارک‌های Geekbench 5 که عملکرد پردازنده را در حالت‌های چندهسته‌ای و تک‌هسته‌ای اندازه‌گیری می‌کند، نشان می‌دهد که این لپ‌تاپ امتیازهای فوق‌العاده‌ای را به دست آورده است. لیجن پرو ۷ نسخه ۲۰۲۴ در این بنچمارک، امتیاز تک‌هسته‌ای ۲۱۶۵ و امتیاز چندهسته‌ای ۲۱۵۲۶ را کسب کرده است. بنابراین باید گفت که این لپ‌تاپ از بسیاری از رقبای خود عملکرد چشمگیرتری دارد. 

لپ تاپ Legion Pro 7 2024 در تست‌های گرافیکی مختلف نیز توانسته عملکرد خوبی ارائه دهد و امتیازهای فوق‌العاده‌ای کسب کند. این تست‌ها نشان می‌دهند که لیجن پرو ۷ می‌تواند زیر بار سنگین کاری به‌خوبی دوام بیاورد. همچنین سیستم خنک‌کننده آن طوری طراحی شده است که به‌خوبی دما را مدیریت می‌کند تا بتوانید کارهای سنگین خود را بدون نگرانی از داغ‌شدن لپ‌تاپ انجام دهید. 

عملکرد باتری لپ تاپ لنوو Legion Pro 7

عملکرد باتری لپ تاپ لنوو Legion Pro 7

به‌طور کلی عمر باتری در بین لپ‌تاپ‌های گیمینگ نسبت به سایر لپ‌تاپ‌ها بسیار محدودتر است. لپ‌تاپ‌های گیمینگ از پردازنده و گرافیک بالایی بهره می‌برند و معمولا نمایشگر روشن‌تر با نرخ نوسازی بالاتری دارند. به همین دلیل به انرژی بیشتری نیاز دارند. بنابراین نباید از این مدل انتظار عملکرد باتری چشمگیری داشته باشید. لنوو برای Legion Pro 7 یک باتری با ظرفیت ۹۹.۹ وات‌ساعت را در نظر گرفته است، که البته باز هم نمی‌تواند ساعت‌های زیادی دوام بیاورد. این لپ‌تاپ در حالت پخش ویدئو با روشنایی متوسط حدود ۲.۵ ساعت دوام می‌آورد. البته عملکرد آن هنگام اجرای بازی‌های سنگین ضعیف‌تر است و در بیشترین حالت می‌تواند یک ساعت شارژدهی کند. بنابراین این لپ‌تاپ از نظر باتری آنقدرها عملکرد چشمگیری ندارد و جایگاه فوق‌العاده‌ای را کسب نمی‌کند که البته برای یک مدل گیمینگ قابل انتظار است. 

پورت‌های لپ تاپ لیجن پرو ۷

یکی از مهم‌ترین مزایای لپ تاپ Legion Pro 7 لنوو تنوع پورت آن است که باعث می‌شود بتوانید لوازم جانبی مختلف را به لپ‌تاپ خود متصل کنید. این لپ‌تاپ در سمت چپ دارای یک پورت USB 3.2 Gen 1 Type-A و یک پورت USB-C با پشتیبانی از Thunderbolt 4 است. در قسمت پشتی لپ‌تاپ دو پورت USB 3.2 Gen 1 Type-A، یک پورت شبکه، یک پورت HDMI 2.1، یک پورت USB-C با پشتیبانی از DisplayPort 1.4 و Power Delivery و همچنین پورت کانکتور برق به چشم می‌خورد. سمت راست نیز یک پورت USB-A و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا دارد. بنابراین تقریبا هر وسیله جانبی را می‌توانید به این لپ‌تاپ متصل کنید. همچنین این لپ‌تاپ اتصال بی‌سیم وای‌فای 6E و بلوتوث نسخه ۵.۳ را ارائه می‌دهد تا اتصالی پایدار و بدون اختلال را تجربه کنید.

برای آشنایی بیشتر با مدل‌های گیمینگ لنوو، به معرفی لپ تاپ های سری Legion لنوو نگاهی بیندازید.

کلام آخر

فرقی نمی‌کند چه کاربری باشید، در هر صورت انتخاب لپ‌تاپ می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. البته چالش‌های انتخاب لپ‌تاپ مناسب برای گیمرها و افرادی که با نرم‌افزارهای سنگین و حرفه‌ای کار می‌کنند بسیار بیشتر است، زیرا این لپ‌تاپ‌ها قیمت بسیار بیشتری از مدل‌های معمولی دارند و از طرفی عملکرد و سخت‌افزار آن‌ها اهمیت بسیاری دارد. با همه این موارد، لنوو توانسته عملکرد فوق‌العاده‌ای در تولید لپ‌تاپ‌های قدرتمند گیمینگ داشته باشد. لپ‌تاپ‌های سری Legion لنوو می‌توانند به‌خوبی از پس انجام کارهای سنگین بر آیند. 

در این مطلب سعی کردیم بررسی لپ تاپ لنوو Legion Pro 7 2024 را انجام دهیم که یکی از مدل‌های قدرتمند این برند به شمار می‌رود. این لپ‌تاپ سخت‌افزار قدرتمند و طراحی زیبایی دارد و می‌تواند یک ماشین قدرتمند برای طراحان، تدوین‌گران و گیمرها باشد. البته این مدل جزو لپ‌تاپ‌های گران به شمار می‌رود و قیمتی حدود ۳۰۰۰ دلار دارد. به نظر شما این لپ‌تاپ ارزش خرید دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید برای خرید عمده لپ تاپ لنوو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

مزایای لپ تاپ Legion Pro 7 چیست؟

این لپ‌تاپ از نمایشگر ۱‍۶ اینچی قدرتمند با رزولوشن بالا بهره می‌برد. همچنین این لپ‌تاپ دارای پردازنده قدرتمند نسل ۱۴ اینتل و گرافیک پرچمدار انویدیا است که آن را برای انجام کارهای سنگین مناسب می‌کند. تنوع پورت‌ها، کیبورد قدرتمند و باکیفیت، طراحی زیبا و بدنه فلزی از دیگر مزایای این مدل به شمار می‌رود.

معایب لپ تاپ لنوو Legion Pro 7 چیست؟

این لپ‌تاپ یک ماشین قدرتمند و همه‌فن‌حریف به شمار می‌رود، اما برخی از ویژگی‌های آن ممکن است برای همه مناسب نباشد. این مدل جزو لپ‌تاپ‌های نسبتا سنگین است که اگر همیشه در رفت‌وآمد هستید، باید به این ویژگی دقت کنید. قیمت بالا و عمر باتری متوسط نیز از دیگر معایبی هستند که ممکن است برای برخی از خریداران مهم باشند.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای دهندگان 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است