معرفی بهترین هارد SSD در سال 2021

معرفی بهترین هارد SSD در سال 2021
فهرست مطالب
جزئیات و اشتراک گذاری
آیدا فیروزی 1400/05/30
راهنمای خرید
آیدا فیروزی 1400/05/30
راهنمای خرید

هاردها انواع مختلفی دارند که یکی از محبوب ترین انواع آن هاردهای SSD یا Solid State Drive میباشند که در واقع در برابر شوک و ساییدگی مقاوم هستند. سرعت این هاردها در دستیابی به اطلاعات بسیار بالاتر از هاردهای معمولی است و در انواع مختلف Internal یا داخلی و External یا خارجی وجود دارند که میتوانید بسته به نیازتان مدل های مختلف را برای کامپیوتر یا لپ تاپ خود تهیه کنید. با خرید لپ تاپ از بازرگانی مهر میتوانید علاوه بر انتخاب هارد مورد نظرتان از خدمات گارانتی لپ تاپ این شرکت نیز برخوردار شوید. در این مقاله ما بهترین هارد SSD در سال 2021 را به شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

چرا باید هارد اس اس دی بخریم یا ارتقا دهیم؟

یکی از عمده ترین تفاوت های هاردهای SSD با هاردهای معمولی علاوه بر سرعت، نداشتن قطعات متحرک در این آن هاست که کمتر در معرض خرابی قرار میگیرند و بهروری و طول عمر بیشتری دارند. مورد بعدی طراحی جمع و جور این هارد است که باعث شده در لپ تاپ ها نیز به راحتی بتوان از آن استفاده کرد. بنابراین اگر سیستم شما کند است، مشکل فضای ذخیره سازی دارید و یا نیاز به یک فضای ایمن برای نگهداری فایل های مهم و بکاپ هایتان دارید، بهترین گزینه تهیه ی یک هارد SSD می باشد.

بهترین SSD در سال 2021 کدام است؟

اس اس دی اینترنال سامسونگ (Samsung 970 Evo Plus)

این هارد درایو یکی از سریع ترین درایوهای موجود در بازار جهانی است که علاوه بر کارایی، قیمت بسیار مناسبی نیز دارد. این نوع در ظرفیت های 250 گیگابایت، 500 گیگابایت، 1 ترابایت و 2 ترابایت قابل خریداری میباشد. دارای رابط PCIe Gen 3 x4 M.2 بوده و از 5 سال خدمات گارانتی برخوردار است.

اس اس دی وسترن دیجیتال (WD Black SN750 NVMe SSD)

یکی دیگر از شرکت های تولید کننده هاردهای SSD، کمپانی وسترن دیجیتال است که با عرضه WD Black SN750 NVMe SSD توانسته یکی از بهترین Hard Drive های جهان را در اختیار گیمرها قرار دهد. این محصول دارای سرعت خواندن تصادفی باور نکردنی 412.5 مگابایت در ثانیه میباشد که هر بازی را به سرعت اجرا میکند. شما می توانید در ظرفیت های 250 گیگابایت، 500 گیگابایت، 1 ترابایت و 2 ترابایت بسته به نیاز و بودجه ای که دارید آن را خریداری کنید. رابط استفاده شده در این هارد PCIe Gen 3 x4 M.2 و دارای 5 سال گارانتی می باشد.

اس اس دی اکسترنال سامسونگ (Samsung X5 Portable SSD)

میتوان گفت سامسونگ با ارائه ی این محصول بی رقیب در بازار جهانی بهترین هارد اس اس دی اکسترنال سال 2021 را عرضه کرده است. این هارد NVMe SSD با دارا بودن رابط تاندربولت 3 محصولی کاملا حرفه ای بوده و علاوه بر این از رمزگذاری 256 بیتی AES نیز برخوردار است که با این تفاسیر میتوان گفت محصولی مقاوم، سریع و ایمن است که برای افرادی که به هارد خارجی نیاز دارند بسیار توصیه میشود. قطعا قیمت Samsung X5 Portable SSD کم نیست ولی ارزش بالایی دارد.
هارد اس اس دی سامسونگ X5 را میتوانید در ظرفیت های 500 گیگابایت، 1 ترابایت و 2 ترابایت خریدار کنید. به همراه آن گارانتی 3 ساله ی معتبر سامسونگ نیز عرضه شده است.

اس اس دی U.2 اینتل (Intel Optane 905P)

کمپانی اینتل نیز با عرضه هارد SSD مدل Intel Optane 905P توانسته سهمی از برترین های بازار را به خود اختصاص دهد. مدل Optane 905P با سرعت خواندن متوالی 2600 مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن 2200 مگابایت در ثانیه بسیار سریع است. برای خرید این محصول تنها در یک ظرفیت 1.5 ترابایتی با رابط 2.5in PCIe* x4 و گارانتی 5 ساله می توانید اقدام کنید.

اس اس دی NVMe سامسونگ (Samsung 970 Pro)

شاهکاری دیگر از کمپانی سامسونگ که با سرعت نوشتن 2700 مگابایت در ثانیه یکی از سریع ترین هارد درایوهای جهان میباشد. در واقع سامسونگ نسبت به رقبای خود یعنی وسترن دیجیتال و ای دیتا همچنان پیشتاز بوده و بهترین های بازار را در دست دارد. محصول 970 Pro سامسونگ را می توانید با ظرفیت های 512 گیگابایت و 1 ترابایت خریداری کنید. رابط استفاده شده در آن PCIe Gen 3 x4 M.2 میباشد و دارای پنج سال گارانتی نیز میباشد.

اس اس دی PCIe توشیبا (Toshiba OCZ RD400)

Toshiba OCZ RD400 یکی دیگر از بهترین هارد SSD در سال 2021 می باشد. چراکه این محصول از کمپانی توشیبا از نظر انعطاف پذیری در ظاهر و اندازه منحصر بفرد شده است. اگر به دنبال هاردی با فرم فاکتوری خاص هستید به محصولات این برند سری بزنید. علاوه بر این در میان مدل های برتر بازار این برند از ظرفیت پایین و در نتیجه قیمت پایین تری برخوردار است. Toshiba OCZ RD400 در 4 اندازه و 3 فرم فاکتور M.2، M.2 2280 و AIC طراحی و تولید شده اما باید بدانید که تمامی ظرفیت های آن در انواع فرم فاکتورها موجود نیستند و قبل از خرید ظرفیت مورد نظر از سازگاری آن با سیستم کامپیوتر خود اطمینان حاصل کنید. توشیبا OCZ RD400 در ظرفیت های 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت قابل خریداری است. رابط استفاده شده در این محصول PCIe Gen 3 x4 M.2 میباشد و به همراه 3 سال گارانتی عرضه میشود.

اس اس دی M.2 ای دیتا (Adata XPG SX8200 SSD)

محصولات کمپانی Adata بسیار مقرون به صرفه و با کیفیت هستند و شما میتوانید با خیالی راحت XPG SX8200 را خریداری کنید. این هارد اس اس دی سرعت بالایی در خواندن دارد ولی نسبت به رقبایش میتوان گفت سرعت نوشتن پایین تری دارد. ظرفیت های ارائه شده در هاردهای ای دیتا متفاوت و کاربردی هستند. این Hard Drive را میتوانید در ظرفیت های 240 گیگابایت، 480 گیگابایت و 960 گیگابایت خریداری کنید. رابط استفاده شده در آن PCIe Gen 3 x4 M.2 میباشد و شامل 5 سال گارانتی معتبر نیز است.

اس اس دی SATA3 سامسونگ (Samsung 860 Pro)

جالب است بدانید هارد SSD با رابط ساتا هنوز وجود دارد و آن نیز در انحصار کمپانی ابرقدرتمند سامسونگ میباشد. 860 Pro سامسونگ هاردی با ظرفیت ذخیره سازی 4 ترابایت است که از سرعت و امنیت بالایی برخوردار است اما رابط آن قدیمی است. مزیت این محصول ظرفیت فوق العاده ی آن محسوب میشود. شما میتوانید آن را در ظرفیت های 250 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت، 2 ترابایت و 4 ترابایت خریداری کنید. همچنین به همراه این اس اس دی گارانتی 5 ساله سامسونگ را خواهید داشت.

اس اس دی U.2 اینتل (Intel 750 Series)

اینتل اینبار هاردی طراحی کرده که با استاندارد U.2 ساخته شده و با استفاده از اسلات PCIex4 کامپیوتر انتقال اطلاعاتش را انجام میدهد. این استاندارد امکان ساخت ظرفیت های بزرگ تر SSD را فراهم می کند که با نسخه های قدیمی هم سازگار است. این محصول دارای کابل مجزاست و به راحتی قابل اتصال به ماردبرد سیستم است. 750 Series در ظرفیت های 400 گیگابایت، 800 گیگابایت و 1.2 ترابایت قابل خریداری است. رابط این هارد پرسرعت PCIe Gen 3 x4 U.2 میباشد و از 5 سال گارانتی اینتل برخوردار است.

اس اس دی خوش قیمت سامسونگ (Samsung 860 Evo)

و باز هم یکی دیگر از محصولات برند سامسونگ که اینبار از لحاظ قیمت مقرون به صرفه ای که دارد در بهترین های بازار قرار گرفته است. البته بهره گیری این مدل یعنی 860 Evo از رابط ساتا کمی محدود کننده است اما با این وجود توانسته با سرعت بالا، عملکرد خوب و قیمت پایین توانسته در لیست بهترین هارد SSD در سال 2021 قرار بگیرد. این هارد اس اس دی را میتوانید در ظرفیت های 250 گیگابایت، 500 گیگابایت، 1 ترابایت، 2 ترابایت و 4 ترابایت با رابط M.2؛ mSTAT و گارانتی 5 ساله ی سامسونگ خریداری کنید.

اس اس دی مقاوم اچ پی (HP S700 Pro)

کمپانی اچ پی توانسته هاردی با مقاومت بالا طراحی کند که چیزی حدود حداکثر 2 میلیون ساعت طول عمر و حداکثر 650 ترابات نوشتن را عملی کند. شاید حتی با داشتن چنین ویژگی در این محصول نیازی به ارائه ی گارانتی نبود ولی شما میتوانید با گارانتی 3 ساله اچ پی هم آن را خریداری کنید. اگرچه در طراحی هارد S700 Pro HP از رابط نوع ساتا استفاده شده ولی همچنان سرعت و عملکرد بسیار خوبی دارد. این محصول را می توانید در ظرفیت های 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت با گارانتی معتبر اچ پی خریداری کنید.

اس اس دی بوت درایو اینتل (Intel 760p Series SSD)

760P نوعی هارد NVMe پرسرعت اس اس دی است که با سرعت نوشتن 1606 مگابایت در ثانیه و سرعت خواندن 3056 مگابایت در ثانیه یکی از بهترین و سریع ترین هارد های موجود است که قیمت مناسبی هم دارد. این محصول به جهت استفاده برای درایو بوت بسیار مناسب است و میتوانید در ظرفیت های 128 گیگابایت، 256 گیگابایت و 512 گیگابایت خریداری کنید. رابط استفاده شده در ساخت این هارد پرسرعت PCIe Gen 3 x4 M.2 و به همراه 5 سال گارانتی معتبر اینتل ارائه میشود.

جمع بندی

در این مقاله بهترین هارد SSD در سال 2021 را بر اساس معیار های مختلف به شما معرفی کردیم و امیدواریم توانسته باشیم به خوبی شما را در انتخاب بهترین گزینه و مناسب ترین کارایی راهنمایی کرده باشیم. قطعا هاردهایی که معرفی شد از بهترین های بازار جهانی هستند و قیمت پایینی ندارند ولی فراموش نکنید هاردی خوب است که سرعت بالا، عملکرد خوب، طول عمر و مقاومت بالا، رابط مناسب، ظرفیت کافی و قیمت متناسب با ارزش کالا را داشته باشد و بتوانید با خیال راحت اطلاعات مهم و حساس خود را در آن ذخیره و نگهداری کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای دهندگان 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است