منظور از اکتیو و نات اکتیو بودن گوشی های آیفون چیست؟

آیدا فیروزی 1401/05/14
آموزش

اگر از کاربران و علاقه مندان گوشی های آیفون باشید احتمالا تا به حال کلمه اکتیو و نات اکتیو را بسیار شنیده اید. اما هنوز با مفهوم این کلمات آشنا نشده اید و نمی دانید که Iphone اکتیو و نات اکتیو چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند. ما در این مقاله از مهر سرمستان قصد داریم تا به بررسی تفاوت گوشی اکتیو و نات اکتیو آیفون بپردازیم و شما را با اصطلاحاتی که احتمالا زیاد می شنوید، آشنا کنیم. پس برای آگاهی از جزئیات این مطلب در ادامه همراه ما باشید.

تفاوت گوشی اکتیو و نات اکتیو آیفون

اگر هنگام خرید گوشی اپل اصطلاح اکتیو و نات اکتیو را شنیدید باید بدانید که منظور از گوشی آیفون اکتیو این است که گوشی یک بار به صورت کامل از جعبه خود خارج و به اصطلاح پلمپ آن باز شده و بعد از روشن شدن به طور کامل راه اندازی و فعال شده است. اما گوشی آیفون نات اکتیو، به گوشی گفته می شود که هنوز پلمپ بوده و روشن و راه اندازی نشده است. البته که اکثر افراد گوشی هایIphone نات اکتیو را انتخاب می کنند زیرا در این صورت مطمئن هستند که تلفنی که خریداری کرده اند از هر لحاظ مطمئن و معتبر است.
برخی اوقات افراد به اشتباه فکر می کنند که گوشی های نات اکتیو فاقد کد رجیستری هستند و فعال کردن آن ها دردسر ساز است. اما باید بگوییم که دو اصطلاح اکتیو و نات اکتیو هیچ ارتباطی به رجیستر شدن گوشی های اپل نداشته و آیفون های نات اکتیو نیز دارای کد رجیستری هستند و به آسانی فعال خواهند شد.

علت این که اصطلاح اکتیو و نات اکتیو را برای گوشی های آیفون به کار می برند چیست؟

حال که تفاوت گوشی اکتیو و نات اکتیو آیفون را متوجه شدید، به این موضوع می پردازیم که اصلا چرا از ابتدا این ویژگی را برای این تلفن ها در نظر گرفتند؟ شروع اکتیو و نات اکتیو از زمان عرضه آیفون های نسخه 6 و 7 بود و در ایران از زمان عرضه گوشی های Iphone13 بر سر زبان ها افتاد.
برخی از فروشندگان هنگامی که با این سؤال روبرو می شوند که چرا این گوشی آیفون اکتیو شده است؟ می گویند شرکت اپل برای مطلع شدن از سالم بودن گوشی و باتری آن، آن ها را قبل از عرضه به بازار اکتیو کرده و از پلمپ خارج می کنند تا بتوانند آن ها را بررسی کنند. اما داستان دیگری پشت این ماجرا است.
تا قبل از اینکه کلمه نات اکتیو بر سر زبان ها بیفتد، گوشی های LLA به بازار عرضه می شدند و مردم کمتر به سراغ محصولات nonactive می رفتند. چرا که ممکن بود به هر دلیلی گوشی از طرف شرکت قفل شود و شخص دیگر نتواند از آن استفاده کند. به همین دلیل تا پیش از این بیشتر افراد خرید گوشی های اکتیو را ترجیح می دادند.
حال ممکن است بگویید پس آیفون های نات اکتیو چگونه وارد کشور می شوند؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که شرکت اپل مانند هر شرکت دیگری برای مناطق مختلف در جهان سهم مشخصی از محصولات خود را در نظر می گیرد. طبیعی است که به دلیل شرایط تحریم ایران در لیست این کشورها نیست و سهمی از آیفون های عرضه شده نمی برد.
فروشندگانی که قصد دارند گوشی های Iphone را به دست خریداران آن ها در ایران برسانند، به کشورهای همسایه سفر می کنند. در این شرایط فروشندگان باید محصولاتی را بخرند که با شرایط بازار ایران همخوانی داشته باشند. گوشی های LLA از نسل 11 به بعد دارای یک سیم کارت بی سیم و یک اسلات سیم کارت بودند که به دلیل نبود زیر ساخت ها این امکان فایده ای برای ایرانیان نداشت. در نتیجه فروشندگان برای پیدا کردن محصولات روانه بازارهای هنگ کنگ و سنگاپور شدند.
کالاهایی که از این طریق به دست می آیند یا اکتیو هستند یا نات اکتیو. معمولا گوشی های آیفون اکتیو محصولاتی هستند که به طور مستقیم از دیستی ها خریداری می شوند. دیستی های بزرگ یا از طریق وای فای و بدون نیاز به باز کردن پلمپ گوشی و یا با باز کردن آن این گوشی ها را اکتیو می کنند و از طریق واسطه ها به مشتریان ایرانی تحویل می دهند. در مقابل کالاهای نات اکتیو مستقیما از فروشنده ها تهیه می شوند و معمولا بدون فعال سازی به بازارهای داخلی می رسند.

چگونه آیفون Active را از Not active تشخیص دهیم؟

برخی از کاربران بعد از آشنایی با تفاوت گوشی اکتیو و نات اکتیو آیفون نگران این موضوع می شوند که چگونه این دو گوشی را از یکدیگر تشخیص دهند. زیرا ممکن است هزینه گوشی نات اکتیو کمی بالاتر از پ اکتیو باشد. این کار به سادگی امکان پذیر است و اصلا لازم نیست که نگران این موضوع باشید.
شما می توانید پس از روشن کردن گوشی، وارد سایت اپل شده و شناسه IMEI موجود بر روی جعبه گوشی را در قسمت Enter your serial number وارد کنید. بعد از انجام این کار باید کدی که به شما نمایش داده می شود را در جای مخصوص خود وارد کرده و بعد از آن دکمه Continue را بزنید. در آخر باید کمی صبر کنید. سپس در صورتی که گوشی شما قبلا راه اندازی نشده باشد و آیفون تان نات اکتیو باشد پیغامی با عبارت Please activate your iPhone برای تان ارسال شده و درخواست می شود تا گوشی خود را اکتیو و راه اندازی کنید.
بعد از انجام دادن عملیات گفته شده و مطمئن شدن از نات اکتیو بودن تلفن تان باید گوشی خود را روشن کرده و شناسه IMEI را با شناسه IMEI روی جعبه مطابقت دهید و مطمئن شوید که هر دوی آن ها یکی هستند. برای دیدن شناسه IMEI موجود بر روی گوشی Iphone باید ابتدا به قسمت تنظیمات تلفن تان مراجعه کرده و به بخش General بروید. سپس دوباره به قسمت About رفته و شناسه IMEI موجود در این قسمت را بردارید. سپس #06#* را شماره گیری کنید تا کد را روی صفحه تلفن تان مشاهده کنید.
به طور کلی می توان گفت که اگر مدت زمان کوتاهی (حدود 2 تا 3 ماه) از زمان اکتیو بودن گوشی گذشته باشد، می توانید به آن اعتماد کنید و محصول را بخرید. اما اگر بیش از 6 ماه از تاریخ اکتیو شدن گذشته باشد، بهتر است کمی سر کیسه را شل کرده و نسخه نات اکتیو را با قیمت بالاتر و اطمینان بیشتر خریداری کنید.

آیفون اکتیو بخریم یا نات اکتیو؟

این موضوع تا حد زیادی بستگی به این دارد که چه زمانی قصد خرید گوشی را دارید. معمولا در دو سه ماه ابتدایی بعد از عرضه گوشی، خرید گوشی اکتیو به نفع شما است؛ چرا که قیمت آن پایین تر است و تفاوتی با گوشی فعال نشده ندارد. در مقابل بعد از گذشت مدتی از عرضه گوشی، انتخاب محصول اکتیو حتی می تواند خطرناک هم باشد؛ چرا که ممکن است به هر دلیلی گوشی از کار بیفتد و دیگر نتوانید از آن استفاده کنید. در هر حال بهتر است برای خرید گوشی Iphone نات اکتیو به نمایندگی موبایل آیفون مراجعه کرده و تلفن خود را به صورت مستقیم از این نمایندگی ها خریداری کنید. زیرا اصولا نمایندگی ها قابل اطمینان تر هستند.

سخن پایانی

اصطلاح اکتیو و نات اکتیو بودن Apple این روزها بسیار شنیده می شود اما ممکن است برخی از کاربران با مفهوم این دو واژه آشنایی نداشته باشند. بنابراین ما در این مقاله به بررسی تفاوت گوشی اکتیو و نات اکتیو آیفون پرداختیم و همه نکات لازم در این زمینه را شرح دادیم. گوشی ایفون اکتیو به گوشی گفته می شود که از پلمپ خارج شده و یک بار روشن و فعال سازی شده است. اما گوشی Apple نات اکتیو اصلا از پلمپ خارج نشده و غیر فعال است. توصیه ما به همه کاربران آیفون این است که سعی کنند گوشی ایفون نات اکتیو را خریداری کنند. زیرا انتخاب گوشی اکتیو با ریسک همراه است و این ریسک در مقابل قیمت بالای گوشی های آیفون کمی دلهره آور است.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای دهندگان 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است