بهترین لپ تاپ های لنوو تا ۵۰ میلیون؛ مدل‌هایی قدرتمند و کارآمد

طاهره محزون 1403/01/13
راهنمای خرید

این روزها لپ‌تاپ‌ها در انجام بسیاری از وظایف به ما کمک می‌کنند. این وسیله‌ها در وب‌گردی، مشاهده فیلم و سریال، انجام کارها و پروژه‌ها و حتی بازی و سرگرمی کاربرد بسیاری دارند. بنابراین درصد زیادی از افرادی به یک لپ‌تاپ کارآمد و قدرتمند نیاز دارند. لنوو یکی از برندهای قدرتمند و پرطرفدار در زمینه تولید لپ‌تاپ است که تنوع محصولات چشمگیری دارد و می‌تواند با توجه به نیاز شما مدل دلخواهتان را ارائه دهد. شما تقریبا با هر بودجه‌ای می‌توانید از این برند یک لپ‌تاپ کاربردی و باکیفیت خریداری کنید. در این مطلب قرار است بهترین لپ تاپ های لنوو تا ۵۰ میلیون را معرفی کنیم. اگر بودجه متوسطی دارید و به دنبال مدل‌هایی با قدرت کافی و کارایی مناسب هستید، تا پایان با مجله مهر همراه باشید. 

لپ تاپ لنوو LOQ Gaming i5 13420H

لپ تاپ لنوو LOQ Gaming i5 13420H
مشخصات  
ابعاد ۲۲.۱×۲۶۴.۸×۳۵۹.۶ میلی‌متر
وزن ۲.۴ کیلوگرم
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ
IPS
پردازنده اصلی Intel Core i5-13420H
پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 3050
رم ۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۱ ترابایت
باتری ۶۰ وات‌ساعت

لپ‌تاپ‌های سری LOQ لنوو را می‌توان جزو محبوب‌ترین و جذاب‌ترین مدل‌هایی دانست که اخیرا توجه بازار را به خود جلب کرده‌اند. LOQ Gaming i5 13420H یکی از بهترین لپ تاپ های لنوو تا ۵۰ میلیون است که هم برای بازی و هم برای کاربران مالتی مدیا مناسب است. این لپ‌تاپ با پردازنده نسل ۱۳ اینتل و گرافیک انویدیا ۳۰۵۰ از نوع GDDR6 می‌تواند یک همراه عالی برای اجرای بازی‌ها باشد. این لپ‌تاپ یکی از بهترین گزینه‌ها در بین مدل‌های گیمینگ میان‌رده است که به دلیل کارایی بالا ارزش خرید بسیاری دارد. این لپ‌تاپ از رم ۱۶ گیگابایتی DDR5 با قابلیت ارتقا بهره می‌برد که سرعت بسیار خوبی دارد. همچنین حافظه داخلی این مدل از نوع SSD و به میزان یک ترابایت است که این ویژگی‌ها باعث ایجاد تجربه‌ای سریع و جذاب خواهند شد.

این لپ‌تاپ از یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی بهره می‌برد که رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل را ارائه می‌دهد. نمایشگر این لپ‌تاپ دارای نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی و پشتیبانی از G-Sync است که می‌تواند تجربه‌ای سریع، روان و باکیفیت را هنگام بازی‌کردن و مشاهده فیلم به ارمغان آورد. تنوع پورت‌ها به شما کمک می‌کند تا لوازم جانبی متنوع را بدون نگرانی به لپ‌تاپ خود متصل کنید. این لپ‌تاپ دارای سه پورت USB 3.2، یک پورت USB-C، پورت HDMI، پورت شبکه و خروجی هدفون/میکروفون دارد. از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ قدرتمند میان‌رده می‌توان به اسپیکرهای باکیفیت، کیبورد با نور پس‌زمینه و قابلیت ارتقای حافظه داخلی اشاره کرد. این مدل یکی از مدل‌های پرطرفدار لپ تاپ عمده به شمار می‌رود. 

لپ تاپ لنوو ThinkBook 16 G6 IRL

لپ تاپ لنوو ThinkBook 16 G6 IRL بهترین لپ تاپ های لنوو تا ۵۰ میلیون
مشخصات  
ابعاد ۱۷.۵×۲۵۳.۵×۳۵۶ میلی‌متر
وزن ۱.۷ کیلوگرم
نمایشگر ۱۶ اینچ
IPS
پردازنده اصلی Intel Core i7-13700H
پردازنده گرافیکی Intel Iris Xe
رم ۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت
باتری ۷۱ وات‌ساعت

لنوو سری ThinkBook را برای کاربران عمومی و اداری تولید کرد که نیاز به حمل لپ‌تاپ دارند. این سری معمولا بسیار نازک‌تر و سبک‌تر طراحی شده است و برای طیف وسیعی از کاربران و دانشجویان مناسب است. لپتاپ ThinkBook 16 G6 i7 با پردازنده نسل ۱۳ اینتل از سری H سرعت بالا و مصرف انرژی بهینه‌ای دارد و برای کارهای مختلف مناسب است. این پردازنده به همراه پردازنده گرافیکی یکپارچه خود برای کارهای عمومی، اداری و امور روزمره بسیار مناسب است. این لپ‌تاپ از رم ۱۶ گیگابایتی از نوع DDR5 با سرعت ۴۸۰۰ مگاهرتز بهره می‌برد که سرعت بالایی در اجرای برنامه‌های مختلف دارد. در کنار این رم حافظه ۵۱۲ گیگابایتی از نوع SSD نیز در سرعت انتقال و اجرای فایل‌ها بسیار موثر است. 

این لپ‌تاپ از نمایشگر ۱۶ اینچی با رزولوشن ۱۲۰۰×۱۹۲۰ پیکسل بهره می‌برد و به دلیل ابعاد بیشتر فضای مناسبی را برای مدیریت برنامه‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. این نمایشگر از نوع مات و دارای نرخ نوسازی ۶۰ هرتز است که برای کاربران عمومی و مالتی‌مدیا کاملا مناسب خواهد بود. این لپ‌تاپ دارای پورت‌های متنوعی است که این پورت‌ها شامل دو پورت USB 3.2 Type-A، دو پورت USB-C با پشتیبانی از DisplayPort 1.4 و Thunderbolt 4، پورت HDMI 1.2، پورت شبکه و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا هستند. از دیگر مزایای این لپ‌تاپ می‌توان پشتیبانی از کارت حافظه، قابلیت ارتقای رم و حافظه داخلی و برخورداری از حسگر اثر انگشت را نام برد. 

لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3 15IHU6

لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3 15IHU6
مشخصات  
ابعاد ۲۴.۲×۲۵۱×۳۵۹ میلی‌متر
وزن ۲.۲ کیلوگرم
نمایشگر ۱۶ اینچ
IPS
پردازنده اصلی Intel Core i7-11370H
پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce GTX 1650
رم ۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت
باتری ۴۵ وات‌ساعت

اگر بودجه محدودی دارید و به دنبال یک لپ‌تاپ مناسب بازی هستید، 15IHU6 یکی از بهترین لپ تاپ های لنوو تا ۵۰ میلیون است که می‌تواند انواع بازی‌های متوسط و نیمه‌سنگین را برای شما اجرا کند. این لپ‌تاپ از پردازنده نسل ۱۱ اینتل بهره می‌برد، اما باز هم قدرت و کارایی کافی را برای اجرای بازی‌های مختلف ارائه می‌دهد. پردازنده گرافیکی انویدیای این لپ‌تاپ از نوع GDDR6 است و سرعت پردازش مناسبی دارد. این لپ‌تاپ از رم ۱۶ گیگابایتی DDR4 بهره می‌برد که سرعت مناسبی دارد. همچنین حافظه داخلی این لپ‌تاپ ۵۱۲ گیگابایت و از نوع SSD است که سرعت مناسبی دارد و در صورت نیاز می‌توانید آن را ارتقا دهید.

این لپ‌تاپ میان‌رده و کاربردی دارای یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی IPS است که کیفیت تصویر مناسبی ارائه می‌دهد. این نمایشگر دارای رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ با نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی و از نوع مات است. برای این لپ‌تاپ پورت‌های متنوعی در نظر گرفته شده است که شامل دو پورت USB 3.2، یک پورت USB-C، پورت HDMI، پورت LAN و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است. این لپ‌تاپ از ویژگی‌های دیگری مانند قابلیت ارتقای رم و حافظه، کیبورد با نور پس‌زمینه، برخورداری از وای‌فای ۶، تاچ‌پد چند لمسی بدون دکمه، وب‌کم 720p و اسپیکرهای داخلی استریو بهره می‌برد.

اگر بودجه محدودتری دارید، پیشنهاد می‌کنیم با بهترین لپ تاپ های لنوو تا ۳۰ میلیون آشنا شوید.

لپ تاپ لنوو ThinkPad E15 G4

لپ تاپ لنوو ThinkPad E15 G4
مشخصات  
ابعاد ۱۸.۹×۲۴۰×۳۶۵ میلی‌متر
وزن ۱.۷ کیلوگرم
نمایشگر ۱۶ اینچ
IPS
پردازنده اصلی Intel Core i5-1235U
پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce MX550
رم ۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت
باتری ۵۷ وات‌ساعت

سری ThinkPad لنوو بیشتر برای اهداف تجاری و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لپ‌تاپ‌ها ظاهری حرفه‌ای و نازک دارند و وزن آن‌ها برای حمل مناسب است. بنابراین E15 G4 یکی از بهترین لپ تاپ های لنوو تا ۵۰ میلیون برای کاربرای اداری و مالتی مدیا به شمار می‌رود. این لپ‌تاپ از پردازنده اینتل نسل ۱۲ بهره می‌برد که سرعت مناسب و مدیریت انرژی بهینه‌ای دارد و بسیار کارآمد عمل می‌کند. این پردازنده در کنار پردازنده گرافیکی MX550 انویدیا قدرت اجرای برنامه‌ها و نرم‌افزارهای متوسط را دارد که برای اجرای انواع پروژه‌ها و مدیریت برنامه‌ها به شما کمک می‌کند. این لپ‌تاپ از رم ۱۶ گیگابایتی DDR4 و حافظه ۵۱۲ گیگابایتی SSD بهره می‌برد که در صورت نیاز می‌توانید آن‌ها را ارتقا دهید.

نمایشگر ۱۵.۶ اینچی این لپ‌تاپ مانند بسیاری از مدل‌های این بازه قیمتی از نوع IPS و دارای رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل است. این نمایشگر از نسبت تصویر ۱۶:۹ بهره می‌برد که فضای وسیع‌تری برای مدیریت برنامه‌ها و پنجره‌ها ارائه می‌دهد. شما می‌توانید این نمایشگر را تا ۱۸۰ درجه باز کنید تا در زوایای مختلف با آن کار کنید. این لپ‌تاپ از پورت‌های متنوعی بهره می‌برد که شامل یک دورت USB 2.0، یک پورت USB 3.2، یک پورت USB-C با پشتیبانی از Thunderbolt 4 و DisplayPort، پورت HDMI و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا هستند. این لپ‌تاپ از مزایایی مانند وب‌کم 1080p با شاتر فیزیکی ایمن، دو اسلات حافظه داخلی و اسپیکرهای استریو با کیفیت بالا برخوردار است.

لپ تاپ لنوو LOQ 15APH8

لپ تاپ لنوو LOQ 15APH8 - بهترین لپ تاپ های لنوو تا ۵۰ میلیون
مشخصات  
ابعاد ۲۵.۲×۲۶۴.۸×۳۵۹.۶ میلی‌متر
وزن ۲.۴ کیلوگرم
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ
IPS
پردازنده اصلی AMD Ryzen 5 7640HS
پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 3050
رم ۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۱ ترابایت
باتری ۶۰ وات‌ساعت

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ با قدرت کافی برای اجرای انواع برنامه‌ها و بازی‌ها هستید، بدون شک LOQ 15APH8 یکی از بهترین لپ تاپ های لنوو تا ۵۰ میلیون است که می‌تواند تجربه جذابی برایتان به ارمغان آورد. پردازنده این لپ‌تاپ بر خلاف مدل‌های دیگر این لیست از نوع رایزن ۵ ساخت شرکت AMD است که این پردازنده قدرت کافی را در اختیار شما قرار می‌دهد. کارایی این پردازنده به همراه گرافیک انویدیا ۳۰۵۰ تکمیل می‌شود و می‌تواند به یک مدل همه‌کاره و قدرتمند تبدیل شود. این مدل از رم ۱۶ گیگابایتی نوع DDR5 بهره می‌برد که به دلیل وجود دو اسلات می‌توانید به‌راحتی آن را ارتقا دهید. همچنین این لپ‌تاپ از حافظه داخلی یک ترابایتی SSD بهره می‌برد که این حافظه نیز قابلیت ارتقا دارد. 

نمایشگر این لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی و از نوع IPS است که رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل را به ارمغان می‌آورد. این نمایشگر کیفیت بالایی دارد و با کمک نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی می‌تواند همه‌چیز را روان و باکیفیت نمایش دهد. همچنین این نمایشگر از روشنایی ۳۵۰ نیت و نسبت تصویر ۱۶:۹ بهره می‌برد و فضای مناسبی را برای کار کردن با برنامه‌های مختلف و چندوظیفگی ارائه می‌دهد. این لپ‌تاپ دارای یک پورت USB 2.0، دو پورت USB 3.2، یک پورت USB-C با پشتیبانی از DisplayPort 1.4، پورت LAN، پورت HDMI و پورت ۳.۵ میلی‌متری صدا است. کیبورد با نور پس‌زمینه، اسپیکرهای داخلی استریو، وب‌کم با کیفیت 1080p با درپوش لنز و برخورداری از وای‌فای ۶ از دیگر مزایای این لپ‌تاپ به شمار می‌رود.

کلام آخر

لپ‌تاپ‌ها به یکی از لوازم دیجیتال مهم در زندگی امروزی ما تبدیل شده‌اند و به همین دلیل شرکت‌های سازنده همیشه در حال رقابت برای کسب سهم بیشتری از بازار هستند. در این میان رقابت بر سر لپ‌تاپ‌های میان‌رده بسیار تنگاتنگ است. این لپ‌تاپ‌ها معمولا برای کاربری‌های عمومی، مالتی‌مدیا و امور متوسط و نیمه‌سنگین مناسب هستند. لنوو تلاش کرده تا لپ‌تاپ‌های خود را با قدرت بالا و قیمت مناسب و به‌صرفه به بازار عرضه کند که در ارائه سری LOQ و IdeaPad Gaming بسیار موفق عمل کرده است.

در این مطلب سعی کردیم بهترین لپ تاپ های لنوو تا ۵۰ میلیون را برای کاربران مختلف معرفی کنیم. این لیست شامل لپ‌تاپ‌های مناسبی برای کاربران عمومی، مالتی‌مدیا، کاربران اداری و تجاری و حتی گیمرهای متوسط است که همگی کارایی مناسب و قیمت به‌صرفه‌ای دارند. به نظر شما کدام مدل ارزش خرید بیشتری دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و برای خرید عمده لپ تاپ لنوو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

برای خرید لپ تاپ لنوو تا ۵۰ میلیون به چه مواردی دقت کنیم؟

یادتان باشد که این لپ‌تاپ‌ها معمولا در دسته میان‌رده‌ها قرار می‌گیرند و برای کاربری‌های عمومی و اداری بسیار مناسب هستند. اگر اهل بازی‌کردن هستید، باید بدانید که بعضی از مدل‌ها در این بازه قیمتی توانایی اجرای بازی‌های متوسط را دارند و می‌توانند تجربه خوبی برایتان به ارمغان آورند. برای انتخاب بهترین لپ تاپ تا ۵۰ میلیون به ابعاد و رزولوشن نمایشگر، میزان رم و حافظه داخلی نوع و نسل پردازنده، نوع پردازنده گرافیکی و تنوع پورت‌ها توجه داشته باشید. همچنین به قابلیت ارتقای رم و حافظه، نور پس‌زمینه کیبورد و عمر باتری دقت کنید تا بتوانید مناسب‌ترین مدل را پیدا کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای دهندگان 4

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است