بهترین لپ تاپ های لنوو تا ۳۰ میلیون تومان؛ معرفی ۵ مدل ارزشمند و به‌صرفه

طاهره محزون 1402/11/12
راهنمای خرید

دنیای لپ‌تاپ‌ها آنقدر پیچیده شده است که بسیاری از ما ممکن است نتوانیم مدل مناسب خود را پیدا کنیم. برندهای مختلف انواع لپ‌تاپ را با قیمت‌های متفاوت به بازار عرضه می‌کنند که کار را برای کاربران دشوارتر می‌کند. در این میان لنوو یکی از برندهایی است که گزینه‌های به‌صرفه بسیاری را به بازار عرضه می‌کند. این برند علاوه بر تنوع محصول بالا به شما کمک می‌کند تا با بودجه محدود هم بتوانید مدل‌های مناسبی را برای کارهای خود پیدا کنید. در این مطلب می‌خواهیم بهترین لپ تاپ های لنوو تا ۳۰ میلیون تومان را معرفی کنیم تا انتخاب برایتان آسان‌تر شود. برای آشنایی با این لپ‌تاپ‌های باارزش و خوش‌قیمت با مجله مهر همراه باشید.

لپ تاپ لنوو IdeaPad 5 15ITL05

لپ تاپ لنوو IdeaPad 5 15ITL05
مشخصات  
ابعاد ۱۹.۹×۲۳۳.۱×۳۵۶.۶ میلی‌متر
وزن ۱.۶۶ کیلوگرم
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ
IPS
پردازنده اصلی Intel Core i5-1235U
پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce MX550
رم ۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت
باتری ۵۷ وات‌ساعت

یکی از بهترین لپ تاپ های لنوو تا ۳۰ میلیون آیدیاپد ۵ است که قدرت مناسبی ارائه می‌دهد و می‌تواند یک انتخاب به‌صرفه و مناسب برای کاربران عمومی، مالتی‌مدیا، نویسنده‌ها و دانشجویان باشد. وزن کم این لپ‌تاپ باعث می‌شود تا بتوانید بدون دردسر آن را حمل کنید. این لپ‌تاپ از یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل مات بهره می‌برد که کیفیت تصویر مناسبی دارد. یکی از مزایای این لپ‌تاپ برخورداری از پردازنده نسل ۱۲ اینتل است که به همراه گرافیک مجزای MX550 امکان اجرای سریع برنامه‌‌های مختلف را برایتان فراهم می‌کند. این پردازنده ۱۰ هسته‌ای می‌تواند یک همراه مناسب برای پروژه‌های شما باشد.

این لپ‌تاپ از رم ۱۶ گیگابایتی DDR4 و حافظه ۵۱۲ گیگابایتی SSD برخوردار است که سرعت مناسبی در انتقال اطلاعات و اجرای برنامه‌های هم‌زمان فراهم می‌کند. شما می‌توانید در صورت نیاز حافظه داخلی این سیستم را ارتقا دهید. این لپ‌تاپ از دو پورت Type A، یک پورت Type C، درگاه HDMI و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا برخوردار است. از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ می‌توان به اسپیکرهای استریو، حسگر اثر انگشت، کیبورد با نور پس‌زمینه، وای‌فای ۶ و شارژدهی متوسط باتری اشاره کرد. قیمت عمده لپ تاپ این مدل نسبت به ویژگی‌ها و مزایای آن بسیار به‌صرفه و مناسب است.

لپ تاپ لنوو IdeaPad 3 15IAU7

لپ تاپ لنوو IdeaPad 3 15IAU7
مشخصات  
ابعاد ۱۹.۹×۲۳۶.۵×۳۵۹.۲ میلی‌متر
وزن ۱.۶۳ کیلوگرم
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ
IPS
پردازنده اصلی Intel Core i7-1255U
پردازنده گرافیکی Intel Iris Xe
رم ۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۱ ترابایت
باتری ۴۵ وات‌ساعت

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های لنوو زیر ۳۰ میلیون آیدیاپد ۳ مدل 15IAU7 است که ارزش خرید بالایی دارد. این لپ‌تاپ از پردازنده Core i7 نسل ۱۲ بهره می‌برد که عملکرد سریع و بهینه‌ای دارد و انتخاب مناسبی برای کارهای روزمره و متوسط به شمار می‌رود. شما می‌توانید انواع برنامه‌ها را روی این لپ‌تاپ نصب کنید، اما توجه داشته باشید که به دلیل گرافیک یکپارچه، این مدل قدرت اجرای نرم‌افزارهای گرافیکی و بازی‌های سنگین را ندارد. نمایشگر این لپ‌تاپ با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل کیفیت تصویر مطلوبی دارد.

رم ۱۶ گیگابایتی به شما اجازه می‌دهد تا چندوظیفگی داشته باشید و بتوانید چندین برنامه را هم‌زمان اجرا کنید. همچنین با وجود حافظه داخلی یک ترابایتی SSD دیگر نگران فضای ذخیره‌سازی و سرعت آن نخواهید بود. این لپ‌تاپ دارای پورت‌های متنوعی مانند دو پورت USB-A، یک پورت Type-C، درگاه HDMI، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و اسلات کارت حافظه است که دست شما را برای اتصال لوازم مختلف باز می‌گذارد. باتری این لپ‌تاپ می‌تواند ۲ تا ۴ ساعت شارژدهی کند که برای یک لپ‌تاپ با این قیمت بسیار مناسب است.

لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim 3 IRH8

لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim 3 IRH8
مشخصات  
ابعاد ۱۷.۹×۲۳۵×۳۵۹.۳ میلی‌متر
وزن ۱.۶ کیلوگرم
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ
TN
پردازنده اصلی Intel Core i5-13420H
پردازنده گرافیکی Intel UHD
رم ۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت
باتری ۴۷ وات‌ساعت

اگر به دنبال لپ‌تاپ جدیدتر با قیمت مناسب هستید، این مدل یکی از بهترین لپ تاپ های لنوو تا ۳۰ میلیون است که با پردازنده نسل ۱۳ اینتل به بازار آمده است. این لپ‌تاپ با نمایشگر ۱۵.۶ اینچی و روزلوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و روشنایی ۲۵۰ نیت کیفیت تصویر مطلوبی ارائه می‌دهد. پردازنده این مدل سرعت بالایی در اجرای برای برنامه‌ها دارد، اما با توجه به گرافیک یکپارچه یا آنبورد، نباید توقع اجرای برنامه‌های سنگین گرافیکی یا بازی‌ها را داشته باشید. اما یک گزینه عالی برای برنامه‌نویسی، انجام پروژه‌های دانشجویی، کاربری‌های عمومی و روزمره در اختیار خواهید داشت.

رم ۸ گیگابایتی این مدل از نوع LPDDR5 است که سرعت بالایی ارائه می‌دهد، اما متاسفانه قابلیت ارتقا ندارد. بنابراین برای کاربران روزمره و کارهای معمولی مناسب‌تر است. حافظه داخلی این لپ‌تاپ از نوع SSD بوده که سرعت مناسبی دارد و می‌توانید در صورت نیاز آن را ارتقا دهید. پورت‌های متنوعی برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته شده است که شامل دو پورت USB-A، یک پورت Type-C با پشتیبانی از DisplayPort، پورت HDMI، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و هدفون و اسلات کارت حافظه است. باتری ۶۵ وات‌ساعتی این لپ‌تاپ می‌تواند ۱ تا ۳ ساعت شارژدهی داشته باشد. 

اگر دانشجو هستید، بهترین لپ تاپ های دانشجویی لنوو را هم بیشتر بشناسید.

لپ تاپ لنوو ThinkBook 15 G4

لپ تاپ لنوو ThinkBook 15 G4
مشخصات  
ابعاد ۱۸.۹×۲۳۵×۳۵۷ میلی‌متر
وزن ۱.۷ کیلوگرم
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ
TN
پردازنده اصلی Intel Core i5-1235U
پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce MX550
رم ۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
باتری ۴۵ وات‌ساعت

این مدل نیز یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های ارزان و به‌صرفه لنوو است که طراحی زیبا، وزن کم و کیفیت ساخت مناسبی دارد. از این لپ‌تاپ می‌توانید برای انجام کارهای دانشجویی و دانش‌آموزی، انجام کارهای روزمره و مالتی‌مدیا بهره ببرید. پردازنده این لپ‌تاپ نسل ۱۲ اینتل است که سرعت مناسبی دارد. همچنین پردازنده گرافیکی آن اجازه اجرای برخی از نرم‌افزارها و بازی‌های سبک را به شما می‌دهد. نمایشگر این مدل ۱۵.۶ اینچ و دارای رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل است که نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی و روشنایی ۲۵۰ نیت را ارائه می‌دهد. یکی از ویژگی‌های جذاب این لپ‌تاپ امکان باز شدن ۱۸۰ درجه نمایشگر است که انعطاف‌پذیری کار با آن را افزایش می‌دهد.

با وجود رم ۱۶ گیگابایتی می‌توانید برنامه‌های لازم را به‌صورت هم‌زمان اجرا کنید و کارهای خود را راحت‌تر مدیریت کنید. حافظه داخلی این لپ‌تاپ هم از نوع SSD است که شما هم رم و هم حافظه داخلی را در صورت نیاز می‌توانید ارتقا دهید. این لپ‌تاپ دارای پورت‌های متنوعی مانند دو پورت USB-A، یک پورت Type-C با پشتیبانی از Thunderbolt 4، پورت HDMI، پورت شبکه، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و اسلات کارت حافظه است که دست شما را برای اتصال لوازم جانبی باز می‌گذارد. اسپیکر Dolby Audio، حسگر اثر انگشت و شارژدهی باتری تا ۳ ساعت از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ به شمار می‌رود. 

لپ تاپ لنوو IdeaPad 3 i7

لپ تاپ لنوو IdeaPad 3 i7
مشخصات  
ابعاد ۱۸.۹×۲۳۶.۵×۳۵۹.۲ میلی‌متر
وزن ۱.۷ کیلوگرم
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ
TN
پردازنده اصلی Intel Core i5-1255U
پردازنده گرافیکی Intel Iris Xe
رم ۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت
باتری ۴۵ وات‌ساعت

آیدیاپد ۳ را می‌توان یک سری پرفروش دانست که این مدل یکی از بهترین لپ تاپ های لنوو زیر ۳۰ میلیون است که ارزش خرید بالایی دارد. از این لپ‌تاپ می‌توانید برای انجام کارهای عمومی، دانشجویی و مالتی‌مدیای خود کمک بگیرید. وزن سبک این لپ‌تاپ به شما اجازه می‌دهد تا آن را همه‌جا با خود حمل کنید. پردازنده نسب ۱۲ اینتل به این لپ‌تاپ قدرت می‌دهد که البته گرافیک آنبورد دارد و مانند بسیاری از لپ‌تاپ‌های هم‌قیمت خود توان اجرای بازی‌های سنگین را ندارد. بنابراین می‌توانید برای کارهای روزمره، وب‌گردی، تماشای فیلم و اجرای برنامه‌های سبک و متوسط از آن استفاده کنید. 

نمایشگر این لپ‌تاپ دارای رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز است که کیفیت تصویر مطلوبی ارائه می‌دهد. رم ۸ گیگابایتی و حافظه SSD این لپ‌تاپ قابلیت ارتقا دارند تا بتوانید بر اساس نیاز خود سیستم را قوی‌تر کنید. البته فضای ۵۱۲ گیگابایتی آن هم برای بسیاری از کاربران کاملا کافی است. برای این لپ‌تاپ اقتصادی دو پورت USB-A، یک پورت، یک پورت HDMI، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و اسلات کارت حافظه دارد. باتری این لپ‌تاپ امکان شارژدهی بین ۲ تا ۴ ساعت را برای شما فراهم می‌کند. 

اگر محدودیت بودجه ندارید و لپ‌تاپ‌های قدرتمندتری می‌خواهید، پیشنهاد می‌کنیم با بهترین لپ تاپ های لنوو هم آشنا شوید.

سخن پایانی

لنوو یکی از آن برندهایی است که معمولا گزینه‌های به‌صرفه بسیاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به همین دلیل یکی از محبوب‌ترین برندهای لپ‌تاپ در دنیا است. این برند تنوع محصول بسیاری دارد و هر سری را در چندین مدل عرضه می‌کند تا شما بر اساس بودجه و مشخصات مورد نیاز بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. بسیاری از افرادی که بودجه محدودی دارند، معمولا به سراغ لپ‌تاپ‌های لنوو می‌آیند زیرا تعادل خوبی بین عملکرد مناسب و قیمت پایین برقرار است. در این مطلب سعی کردیم بهترین لپ تاپ های لنوو تا ۳۰ میلیون تومان را معرفی کنیم تا بتوانید مناسب‌ترین گزینه را برای خود پیدا کنید. به نظر شما کدام مدل ارزش خرید بیشتری دارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید و برای خرید عمده لپ تاپ لنوو با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

برای خرید لپ تاپ لنوو تا ۳۰ میلیون به چه نکاتی توجه کنیم؟

باید بدانید که لپ‌تاپ‌های به‌صرفه معمولا برای کارهای سبک و روزمره مناسب هستند و بسیاری از آن‌ها گرافیک یکپارچه دارند. بنابراین نمی‌توانید از آن‌ها توقع اجرای بازی‌ها یا برنامه‌های سنگین داشته باشید. همچنین این لپ‌تاپ‌ها نسبت به مدل‌های حرفه‌ای و گران‌تر رم و حافظه محدودتری دارند که برای ارتقای آن‌ها باید هزینه بیشتری صرف کنید. پردازنده این مدل‌ها معمولا بهینه شده است تا بتواند با مصرف انرژی کم پردازش‌های مورد نیاز شما را انجام دهد. برای انتخاب این لپ‌تاپ‌ها بهتر است به نوع و مدل پردازنده، میزان حافظه داخلی و رم، عمر باتری و کیفیت نمایشگر دقت داشته باشید.

لپ تاپ ارزان لنوو بخرم یا ایسوس؟

هر دو برند لپ‌تاپ‌های متنوعی را در بازه‌های قیمتی مختلف عرضه می‌کنند و دست شما برای انتخاب کاملا باز است. اما لنوو معمولا در بخش لپ‌تاپ‌های اقتصادی و ارزان بهتر عمل کرده است و گزینه‌های متنوع‌تری در بازار دارد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای دهندگان 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است