بهترین لپ تاپ های لنوو برای برنامه نویسی

طاهره محزون 1403/04/23
راهنمای خرید

در دنیایی که فناوری به‌سرعت تغییر می‌کند، برنامه‌نویسی به یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین مهارت‌ها تبدیل شده است. وقتی که به انتخاب سیستم مناسب برای برنامه‌نویسی فکر می‌کنیم، گزینه‌های بسیاری پیش روی ما قرار می‌گیرد. لنوو یکی از برندهایی است که لپ‌تاپ‌هایی با کارایی بالا، قدرت مناسب و قیمت‌های متنوع را ارائه می‌دهد. چه یه توسعه‌دهنده وب باشید، چه روی پروژه‌های نرم‌افزاری پیچیده کار کنید یا یک برنامه‌نویس تازه‌کار باشید، انتخاب لپ‌تاپ مناسب می‌تواند به میزان قابل توجهی کارایی و بهره‌وری شما را افزایش دهد. در این مطلب می‌خواهیم بهترین لپ تاپ های لنوو برای برنامه نویسی را معرفی کنیم تا بتوانید با توجه به بودجه و نیاز خود مدل مناسب را پیدا کنید. برای آشنایی با این مدل‌ها با مجله مهر همراه باشید.

لپ تاپ لنوو ThinkPad X1 Carbon Gen 11

لپ تاپ لنوو ThinkPad X1 Carbon Gen 11
مشخصات
ابعاد۱۵.۳۶×۲۲۲.۵×۳۱۵.۶ میلی‌متر
وزن۱.۱۲ کیلوگرم
نمایشگر۱۴ اینچ
OLED
IPS
پردازنده اصلیIntel Core i7-1355U / i7-1365U / i7-1270P
پردازنده گرافیکیIntel Iris Xe Graphics
رم۱۶ گیگابایت
۳۲ گیگابایت
۶۴ گیگابایت
حافظه داخلیتا ۲ ترابایت
باتری۵۷ وات‌ساعت

یکی از محبوب‌ترین و بهترین لپ تاپ های لنوو برای برنامه نویسی، سری X1 Carbon است که نسل‌های زیادی از آن به بازار آمده است. نسل ۱۱ این لپ‌تاپ نیز با پردازنده قدرتمند اینتل نسل ۱۳ به بازار آمده است که از گرافیک یکپارچه بهره می‌برد. این لپ‌تاپ گزینه‌های متنوعی را برای پیکربندی ارائه می‌دهد، به همین دلیل یک انتخاب مناسب برای برنامه‌نویسی و توسعه وب به شمار می‌رود. نمایشگر ۱۴ اینچی این لپ‌تاپ دارای رزولوشن ۱۴۰۰×۲۴۴۰ پیکسل یا ۱۲۰۰×۱۹۲۰ پیکسل است که با روشنایی ۴۰۰ نیت و پوشش رنگی مناسب کیفیت تصویر بالایی ارائه می‌دهد.

این نمایشگر قابلیت باز شدن ۱۸۰ درجه دارد تا کار کردن با آن آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر شود. برای این لپ‌تاپ دو پورت USB-C با پشتیبانی از Thunderbolt 4، دو پورت USB 3.2، پورت HDMI و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا تعبیه شده است. شارژدهی ۱ تا ۳ ساعته، نور پس‌زمینه کیبورد و اسپیکر چهارگانه از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است. قیمت عمده لپ تاپ این مدل در مقایسه با مدل‌های مشابه نسبتا بالاتر است.

لپ تاپ لنوو Legion Slim 5

لپ تاپ لنوو Legion Slim 5 -بهترین لپ تاپ های لنوو برای برنامه نویسی
مشخصات
ابعاد۲۱.۹×۲۶۰.۳×۳۵۹.۷ میلی‌متر
وزن۲.۴ کیلوگرم
نمایشگر۱۶ اینچ
IPS
پردازنده اصلیIntel Core i7-13700H
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce RTX 4050 / 4060
رم۱۶ گیگابایت
۳۲ گیگابایت
حافظه داخلیتا ۲ ترابایت
باتری۸۰ وات‌ساعت

اگر به دنبال لپ‌تاپ قدرتمندی هستید تا علاوه بر برنامه‌نویسی بتوانید نرم‌افزارهای سنگین و بازی‌های حرفه‌ای را هم روی آن نصب کنید، لیجن اسلیم ۵ یکی از بهترین لپ تاپ های لنوو برای برنامه نویسی است که به شما امکان بازی هم می‌دهد. این لپ‌تاپ با پردازنده قدرتمند نسل ۱۳ با ۱۴ هسته و ۲۰ رشته سرعت و کارایی فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد. همچنین حافظه گرافیک انویدیا امکان پردازش‌های گرافیکی را هم برای شما فراهم می‌کند. بنابراین به همراه رم و حافظه داخلی سریع می‌توانید تجربه فوق‌العاده‌ای از قدرت پردازش و اجرای برنامه‌ها کسب کنید. 

این لپ‌تاپ از یک نمایشگر ۱۶ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰×۲۵۶۰ پیکسل بهره می‌برد و با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتزی عملکردی سریع و روان ارائه می‌دهد. پورت‌های این لپ‌تاپ شامل دو پورت USB-A، دو پورت USB-C با پشتیبانی از DisplayPort، پورت LAN، پورت HDMI و جک صدا هستند. از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ می‌توان به شارژدهی مناسب باتری، نور پس‌زمینه کیبورد، نورپردازی RGB، برخورداری از اسلات کارت حافظه و وب‌کم 1080p اشاره کرد.

لپ تاپ لنوو Legion Pro 7

لپ تاپ لنوو Legion Pro 7
مشخصات
ابعاد۲۵.۹×۲۶۲.۱×۳۶۳.۴ میلی‌متر
وزن۲.۸ کیلوگرم
نمایشگر۱۶ اینچ
IPS
پردازنده اصلیIntel Core i7-13900 HX
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce RTX 4080 
رم۱۶ گیگابایت
۳۲ گیگابایت
حافظه داخلیتا ۲ ترابایت
باتری۹۹.۹ وات‌ساعت

اگر محدودیت بودجه ندارید و می‌خواهید در کنار کدنویسی، نرم‌افزارهای گرافیکی قدرتمند و بازی‌های سطح بالا را اجرا کنید، این مدل یکی از بهترین لپ تاپ های لنوو برای برنامه نویسی است که می‌تواند یک انتخاب حرفه‌ای و چشمگیر باشد. این لپ‌تاپ از پردازنده قدرتمندی با ۲۴ هسته و ۳۲ رشته بهره می‌برد که در کنار گرافیک رده‌بالای انویدیا تجربه‌ای متفاوت به ارمغان می‌آورد. این لپ‌تاپ از رم DDR5 با سرعت ۵۶۰۰ مگاهرتز و حافظه SSD بهره می‌برد تا همه‌چیز برای یک کاربر حرفه‌ای آماده باشد.

نمایشگر ۱۶ اینچی این لپ‌تاپ قدرتمند دارای رزولوشن ۱۶۰۰×۲۵۶۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتزی است تا بتوانید عملکردی روان و نرم داشته باشید و هیچ چیز را از دست ندهید. این نمایشگر دارای روشنایی ۵۰۰ نیت است و قابلیت باز شدن ۱۸۰ درجه دارد. این لپ‌تاپ از پورت‌های متنوعی مانند چهار پورت USB-A، دو پورت USB-C با پشتیبانی از Thunderbolt 4، پورت شبکه، پورت HDMI و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا است. از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ می‌توان به پشتیبانی از شارژ سریع، نورپردازی RGB، اسپیکرهای استریو و بدنه فلزی اشاره کرد.

اگر به دنبال مدل‌هایی میان‌رده هستید و محدودیت بودجه دارید، بهترین لپ تاپ های لنوو تا ۵۰ میلیون را بشناسید.

لپ تاپ لنوو Ideapad Slim 5 16IRL8

لپ تاپ لنوو Ideapad Slim 5 16IRL8 - بهترین لپ تاپ های لنوو برای برنامه نویسی
مشخصات
ابعاد۱۷.۹×۲۵۱×۳۵۶ میلی‌متر
وزن۱.۸ کیلوگرم
نمایشگر۱۶ اینچ
IPS
پردازنده اصلیIntel Core i7-13700H
پردازنده گرافیکیIntel Iris Xe Graphics 
رم۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی۵۱۲ گیگابایت
۱ ترابایت
باتری۷۵ وات‌ساعت

یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین سری‌های لپ‌تاپ لنوو آیدیاپد است که نیازهای طیف وسیعی از کاربران را به‌خوبی برطرف می‌کند. Ideapad Slim 5 یکی از بهترین لپ تاپ های لنوو برای برنامه نویسی است که قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر گزینه‌ها دارد. این لپ‌تاپ از پردازنده قدرتمند نسل ۱۳ اینتل بهره می‌برد که دارای ۱۴ هسته و ۲۰ رشته است. برای این مدل حافظه گرافیکی مجزا در نظر نگرفته‌اند، بنابراین این مدل برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌های گرافیکی سنگین مناسب نخواهد بود.

نمایشگر این لپ‌تاپ ۱۶ اینچ با رزولوشن ۱۲۰۰×۱۹۲۰ پیکسل است که از نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی بهره می‌برد. این نمایشگر کیفیت و روشنایی مناسبی ارائه می‌دهد. این لپ‌تاپ از دو پورت USB-A، دو پورت USB-C با پشتیبانی از DisplayPort، پورت HDMI و جک ترکیبی صدا است. نور پس‌زمینه کیبورد، اسپیکرهای دوگانه و وب‌کم 1080p از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ به شمار می‌رود. 

لپ تاپ لنوو LOQ 15IRH8 2023

لپ تاپ لنوو LOQ 15IRH8 2023 - بهترین لپ تاپ های لنوو برای برنامه نویسی
مشخصات
ابعاد۲۵.۲×۲۶۴.۸×۳۵۹.۶ میلی‌متر 
وزن۲.۴ کیلوگرم
نمایشگر۱۵.۶ اینچ
IPS
پردازنده اصلیIntel Core i7-13620H
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce RTX 4050
رم۸ گیگابایت
۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی۱ ترابایت
باتری۶۰ وات‌ساعت

اگر می‌خواهید یک لپ‌تاپ میان‌رده همه‌کاره با کارایی بالا و قیمت مناسب داشته باشید، سری LOQ جزو بهترین لپ تاپ های لنوو برای برنامه نویسی هستند. این سری با قابلیت‌های متنوع، پردازنده قدرتمند و قیمت به‌صرفه به‌سرعت به جمع محبوب‌ترین لپ‌تاپ‌های لنوو پیوسته‌اند. این لپ‌تاپ از پردازنده نسل ۱۳ اینتل بهره می‌برد که با ۱۰ هسته و ۱۶ رشته قدرت مناسبی ارائه می‌دهد و به همراه گرافیک ۴۰۵۰ انویدیا می‌تواند بازی‌های مختلف را بدون مشکل اجرا کند. رم این لپ‌تاپ دارای سرعت ۵۲۰۰ مگاهرتز بوده و حافظه آن از نوع SSD است که هر دو قابلیت ارتقا دارند.

نمایشگر این لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچ و دارای رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل است. این نمایشگر نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی را ارائه می‌دهد تا تجربه بهتری از بازی، مشاهده فیلم و وب‌گردی داشته باشید. برای این لپ‌تاپ سه پورت USB-A، یک پورت USB-C با پشتیبانی از DisplayPort، پورت شبکه، پورت HDMI و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در نظر گرفته شده است. نور پس‌زمینه کیبورد، اسپیکرهای استریو دوگانه و وب‌کم با کیفیت از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ به شمار می‌رود.

لپ تاپ لنوو ThinkPad E14 Gen 5

لپ تاپ لنوو ThinkPad E14 Gen 5
مشخصات
ابعاد۱۷.۹۹×۲۱۹.۳×۳۱۳ میلی‌متر 
وزن۱.۴ کیلوگرم
نمایشگر۱۴ اینچ
IPS
پردازنده اصلیIntel Core i7-13700H
پردازنده گرافیکیIntel Iris Xe Graphics
رم۱۶ گیگابایت
۳۲ گیگابایت
حافظه داخلی۵۱۲ گیگابایت
۱ ترابایت
باتری۴۷ وات‌ساعت

اگر دانشجو یا اهل سفر هستید و می‌خواهید یک لپ‌تاپ سبک و جمع‌وجور داشته باشید، این مدل یکی از بهترین لپ تاپ های لنوو برای برنامه نویسی است. این لپ‌تاپ قدرت مناسبی ارائه می‌دهد و بسیار نازک و سبک طراحی شده است. پردازنده نسل ۱۳ اینتل با ۱۴ هسته و ۲۰ رشته برای این مدل تعبیه شده است. البته این لپ‌تاپ فاقد گرافیک مجزا است که محدودیت‌هایی را برای اجرای بازی‌ها و نرم‌افزارهای سنگین ایجاد می‌کند. رم این لپ‌تاپ از نوع DDR4 با سرعت ۳۲۰۰ مگاهرتز و حافظه آن از نوع SSD است. شما می‌توانید در صورت نیاز برای افزایش قدرت لپ‌تاپ رم و حافظه داخلی را ارتقا دهید. 

نمایشگر این لپ‌تاپ ۱۴ اینچی و دارای رزولوشن ۱۲۰۰×۱۹۲۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز است. این نمایشگر قابلیت باز شدن ۱۸۰ درجه دارد و می‌تواند تجربه خوبی برای شما به ارمغان آورد. پورت‌های متنوع این لپ‌تاپ شامل یک پورت USB-A، دو پورت USB-C با پشتیبانی از Thunderbolt 4 و DisplayPort، یک پورت USB 2.0، پورت LAN، پورت HDMI و جک ۳.۵ میلی‌متری است. اسپیکرهای چهارگانه، حسگر اثر انگشت، وب‌کم 1080p و وزن کم از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است.

اگر نمی‌دانید چطور لپ‌تاپ مناسب خود را انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم راهنمای خرید لپ تاپ برای برنامه نویسی را بخوانید.

کلام آخر

با پیشرفت سیستم‌ها و برنامه‌های کامپیوتری، نیاز به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و برنامه‌نویسان بسیار بیشتر از قبل است. انتخاب لپ‌تاپ و سیستم مناسب برای برنامه‌نویس ممکن است چالش‌های بسیاری داشته باشد. به همین دلیل لنوو گزینه‌های قدرتمند و کارآمدی را در بازه‌های قیمتی متنوع ارائه می‌دهد تا افراد بتوانند با توجه به اولویت‌های خود مدل مناسب را انتخاب کنند. در این مطلب سعی کردیم بهترین لپ تاپ های لنوو برای برنامه نویسی را معرفی کنیم تا انتخاب آسان‌تری داشته باشید. به نظر شما کدام مدل ارزش خرید بیشتری دارد؟ نظرات خود را برای ما بنویسید و برای خرید عمده لپ تاپ لنوو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

برای خرید لپ تاپ لنوو مناسب برنامه نویسی به چه نکاتی توجه کنیم؟

پردازنده مهم‌ترین معیار برای انتخاب لپ تاپ برنامه نویسی است. بهتر است پردازنده‌ای قدرتمند و جدید انتخاب کنید که دارای هسته‌ها و رشته‌های زیادی باشد. همچنین بهتر است به سراغ مدل‌هایی با رم بالاتر مانند ۸ یا ۱۶ گیگابایت بروید تا برنامه‌ها بتوانند به‌خوبی اجرا شوند. بهتر است به حافظه داخلی نیز توجه کنید تا فضای کافی برای ذخیره فایل‌ها و پروژه‌ها داشته باشید. علاوه بر این‌ها به ابعاد و وزن لپ‌تاپ، میزان شارژدهی باتری، کیفیت نمایشگر، کیفیت کیبورد و کلید‌های آن، نور پس‌زمینه کیبورد، قابلیت ارتقا و قیمت لپ تاپ توجه داشته باشید. 

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای دهندگان 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است