معرفی بهترین لپ تاپ های بازار تا ۳۰ میلیون تومان

طاهره محزون 1402/07/17
راهنمای خرید

لپ‌تاپ‌ها حالا دیگر وسایلی هستند که بخش زیادی از کارهای روزمره را با آن‌ها انجام می‌دهیم. برای بسیاری از ما کار، تماشای فیلم، بازی، وب‌گردی و خرید آنلاین با لپ‌تاپ‌ها گره خورده است. در این میان ده‌‌ها مدل در بازار وجود دارد که انتخاب را برای ما سخت‌تر می‌کند. بهترین قدم برای خرید لپ تاپ در نظر گرفتن بودجه مشخص است تا بر اساس آن بتوانید مدل مناسب را پیدا کنید. در این مطلب قرار است درباره بهترین لپ تاپ ها تا ۳۰ میلیون صحبت کنیم. اگر شما هم به دنبال لپ‌تاپی خوش‌قیمت و با کارایی بالا هستید، این مطلب را از دست ندهید.

۱. لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook Pro 15 M6500QH-HN075

لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook Pro 15 M6500QH-HN075
مشخصات  
ابعاد ۱۹.۹×۲۳۴.۳×۳۵۴.۸ میلی‌متر
وزن ۱.۸ کیلوگرم
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ
IPS
Full HD
پردازنده اصلی AMD Ryzen 5 ۵۶۰۰H
پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce GTX ۱۶۵۰ GDDR۶
حافظه رم ۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت SSD
باتری ۵۰ وات‌ساعت
 
مزایا معایب
نمایشگر ۱۴۴ هرتزی شارژدهی کم
وزن کم  
حافظه SSD  

بهترین لپ تاپ های بازار تا ۳۰ میلیون را می‌توان میان‌رده‌های اقتصادی دانست که با مشخصات نسبتا قدرتمند، برای کاربری‌های عمومی و مالتی مدیا بسیار مناسب هستند. ایسوس یکی از برندهایی است که توانسته گزینه‌های متنوع با قیمت مناسب را در اختیار شما قرار دهد. این تولیدکننده و شرکت پخش لپ تاپ با ارائه مدل‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا با توجه به نیاز و کاربری خود مدل دلخواه را پیدا کنید. لپ‌تاپ VivoBook Pro 15 نیز یکی از گزینه‌هایی است که بدون شک می‌تواند قدرت مناسبی برای شما به همراه آورد.

نمایشگر این لپ‌تاپ با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، برای تماشای فیلم و انجام بازی‌های متوسط تجربه روان و نرمی برایتان به همراه دارد. میزان رم ۸ گیگابایت در کنار حافظه پرسرعت SSD به شما کمک می‌کند تا به‌خوبی برنامه‌های مختلف را اجرا کنید و کارهایتان را انجام دهید. این لپ‌تاپ از پورت‌های متنوع Type-A، پورت Type-C و همچنین HDMI برخوردار است. نور پس‌زمینه کیبورد و شارژدهی ۱ تا ۳ ساعت از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است.

۲. لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 5 i5

 لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 5 i5
مشخصات  
ابعاد ۱۹.۹×۲۳۳×۳۵۶.۶ میلی‌متر
وزن ۱.۶۶ کیلوگرم
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ
IPS
Full HD
پردازنده اصلی Intel Core i5 1135G7
پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce MX450
حافظه رم ۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت SSD
۱ ترابایت HDD
باتری ۵۷ وات‌ساعت
 
مزایا معایب
میزان حافظه داخلی بالا فاقد قابلیت ارتقا
حافظه داخلی ترکیبی SSD و HDD  
پردازنده قدرتمند  
وزن کم  

بدون شک وقتی درباره لپ‌تاپ‌های به‌صرفه میان‌رده صحبت می‌کنیم، سری IdeaPad لنوو با تنوع، قدرت و زیبایی خود به چشم می‌آید. این لپ‌تاپ نیز یکی از بهترین گزینه‌ها تا ۳۰ میلیون است که با کمک پردازنده قدرتمند خود ما را در اجرای انواع برنامه‌ها یاری می‌دهد. این لپ‌تاپ با نمایشگر ۶۰ هرتزی و رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل می‌تواند تجربه مناسبی از مشاهده فیلم و کار با لپ‌تاپ به دنبال داشته باشد. مقدار حافظه داخلی به شما امکان می‌دهند تا بتوانید به‌خوبی فایل‌های مورد نیازتان را در لپ‌تاپ ذخیره‌سازی کنید و از طرفی از سرعت حافظه SSD نیز برخوردار شوید. این لپ‌تاپ از دو عدد پورت USB 3.0 Type-A، یک پورت USB-C و یک پورت HDMI بهره می‌برد. باتری سه‌سلولی این لپ‌تاپ می‌تواند تا ۴ ساعت شارژدهی داشته باشد.

۳. لپ تاپ لنوو مدل ThinkBook 15 Gen2 i7

لپ تاپ لنوو مدل ThinkBook 15 Gen2 i7
مشخصات  
ابعاد ۱۸.۹×۲۴۵×۳۶۴ میلی‌متر
وزن ۱.۷۵ کیلوگرم
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ
TN
Full HD
پردازنده اصلی Intel Core i7 1165G7
پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce MX450
حافظه رم ۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۱ ترابایت HDD
باتری ۴۵ وات‌ساعت
 
مزایا معایب
طراحی نازک کیفیت نمایشگر متوسط
شارژدهی مناسب  
حافظه داخلی بالا  
تنوع پورت‌ها  

یکی دیگر از لپ‌تاپ‌های کاربردی میان‌رده لنوو با قیمت مناسب ThinkBook 15 Gen2 i7 که توانسته با مشخصات خوبش طرفداران زیادی پیدا کند. این لپ‌تاپ با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی، در کنار پوشش مات و روشنایی ۲۲۰ نیت می‌تواند کیفیت تصویر قابل قبولی برایتان به ارمغان آورد. رم این لپ‌تاپ ۸ گیگابایت است، اما خودتان می‌توانید آن را ارتقا دهید. این میزان رم با حافظه یک ترابایتی و پردازنده مناسب می‌تواند برای کاربری‌های روزمره، عمومی، کارهای دانشجویی و ذخیره‌سازی فایل‌ها عالی عمل کند. تنوع پورت‌‌ها نیز باعث می‌شود که شما برای اتصال به دستگاه‌های دیگر مشکلی نداشته باشید. این مدل از دو پورت USB 3.0 Type-A، یک پورت USB-C با پشتیبانی از DisplayPort، یک پورت USB-C با پشتیبانی از thunderbolt 4 و یک پورت HDMI بهره می‌برد. 

۴. لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook R1605ZA i5

لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook R1605ZA i5
مشخصات  
ابعاد ۱۹.۹×۲۴۹.۵×۳۵۸.۷ میلی‌متر
وزن ۱.۸ کیلوگرم
نمایشگر ۱۶ اینچ
IPS
WUXGA
پردازنده اصلی Intel Core i5 1235U
پردازنده گرافیکی Intel Iris Xe
حافظه رم ۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت SSD
باتری ۴۲ وات‌ساعت
 
مزایا معایب
تنوع پورت عمر باتری کم
قابلیت ارتقا پردازنده گرافیکی یکپارچه
حافظه پرسرعت SSD  

در بین لپ‌تاپ‌های سری VivoBook، این مدل هم یکی از بهترین لپ تاپ ها تا ۳۰ میلیون تومان است که نسبت به قیمتش مشخصات مطلوبی دارد. این لپ‌تاپ از یک نمایشگر با رزولوشن ۱۲۰۰×۱۹۲۰ پیکسل با روشنایی ۳۳۰ نیت و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز بهره می‌برد. میزان حافظه رم این لپ‌تاپ به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید برنامه‌های مختلفی را اجرا کنید و در استفاده هم‌زمان از آن‌ها دچار مشکل نشوید. همچنین این لپ‌تاپ از حافظه SSD برخوردار است که انتقال دیتا را با سرعت بالایی برایتان انجام می‌دهد. پورت‌های متنوع نیز شما را برای اتصال به دستگاه‌های مختلف به دردسر نمی‌اندازد. این لپ‌تاپ دو پورت USB 3.0 Type-A، یک پورت USB 2.0 Type-A، یک پورت Type-C و پورت HDMI دارد. باتری این مدل از نوع سه‌سلولی لیتیوم-یونی است که تا ۲ ساعت امکان شارژدهی دارد.

این مطلب را هم بخوانید: بهترین لپ تاپ های بازار در سال ۲۰۲۳

۵. لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop Go

مایکروسافت Surface Laptop Go
مشخصات  
ابعاد ۱۵.۶۹×۲۰۵.۶۷×۲۷۸.۱۸ میلی‌متر
وزن ۱.۱ کیلوگرم
نمایشگر ۱۲.۴ اینچ
پردازنده اصلی Intel Core i5 1035G1
پردازنده گرافیکی UHD Graphics
حافظه رم ۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
باتری ۴۱ وات‌ساعت
 
مزایا معایب
عمر باتری فوق‌العاده حافظه داخلی کمتر از رقبا
طراحی سبک و جمع‌وجور  
نمایشگر لمسی  

درست است که بازار لپ‌تاپ‌های به‌صرفه و میان‌رده با محصولات لنوو و ایسوس قبضه شده است، اما در این میان مایکروسافت نیز یک گزینه جذاب و به‌صرفه ارائه می‌کند که ارزش خرید بالایی دارد. اگر می‌خواهید یک لپ‌تاپ سبک، جمع‌وجور با نمایشگر لمسی داشته باشید، این مدل یکی از بهترین انتخاب‌ها برای بودجه کمتر از ۳۰ میلیون تومان است. این نمایشگر از رزولوشن ۱۰۲۴×۱۵۳۶ پیکسل بهره می‌برد و شما می‌توانید هم با کمک کیبورد و هم صفحه لمسی با آن کار کنید.

پردازنده قدرتمند این لپ‌تاپ همراه با حافظه داخلی پرسرعت و میزان رم ۸ گیگابایتی آن به شما اجازه می‌دهند تا برنامه‌های مختلف را به‌راحتی اجرا کنید. یک حسگر اثر انگشت نیز برای این لپ‌تاپ طراحی شده است تا امنیت بالاتری داشته باشید. این لپ‌تاپ از یک پورت USB 3.1 Type-A و یک پورت USB-C بهره می‌برد. از همه این‌ها مهم‌تر باتری قدرتمند این لپ‌تاپ است که می‌تواند تا ۱۲ ساعت نیز شارژدهی داشته باشد. بنابراین یک انتخاب عالی برای افرادی است که همیشه در رفت‌وآمد، جلسه یا سفرهای کاری و دانشجویی هستند.

۶. لپ تاپ لنوو مدل ideaPad 3 i7

لپ تاپ لنوو مدل ideaPad 3 i7
مشخصات  
ابعاد ۱۹.۵×۲۳۶.۵×۳۵۹.۲ میلی‌متر
وزن ۱.۶۵ کیلوگرم
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ
TN
Full HD
پردازنده اصلی Intel Core i7 1165G7
پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce MX450
حافظه رم ۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۱ ترابایت HDD
باتری ۳۸ وات‌ساعت
 
مزایا معایب
امکان ارتقای رم و حافظه کیفیت معمولی نمایشگر
تنوع پورت‌ها  
پردازنده قوی  

یکی از بهترین لپ تاپ های بازار تا ۳۰ میلیون آیدیاپد ۳ است که مدل‌های مختلف با کانفیگ‌های متنوع را به بازار عرضه کرده است. این مدل با پردازنده Core i7 1165G7 به شما امکان می‌دهد تا بتوانید برنامه‌های متنوع سبک و نیمه‌سنگین را به‌‌راحتی روی آن اجرا کنید. این لپ‌تاپ از یک نمایشگر TN با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل بهره می‌برد که دارای نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی، روشنایی ۲۵۰ نیت و پوشش نمایشگر مات است. حافظه ذخیره‌سازی یک ترابایتی این دستگاه به شما امکان می‌دهد تا فایل‌ها و برنامه‌های خود را با خیال راحت روی آن ذخیره کنید.

 یکی از مزایای این لپ‌تاپ امکان ارتقای رم و حافظه داخلی است که بر اساس نیاز خود می‌توانید این کار را انجام دهید. این لپ‌تاپ از یک پورت  USB 3.2 Type-A، یک پورت USB 2.0 Type-A، پورت USB-C و پورت HDMI برخوردار است که برای اتصال به وسایل مختلف به شما کمک می‌کنند. باتری این لپ‌تاپ تا ۵ ساعت توان شارژدهی دارد.

۷. لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook 16X M1603QA

ایسوس مدل VivoBook 16X M1603QA
مشخصات  
ابعاد ۱۹.۹×۲۴۷.۷×۳۵۸.۴ میلی‌متر
وزن ۱.۸ کیلوگرم
نمایشگر ۱۶ اینچ
IPS
WUXGA
پردازنده اصلی AMD Ryzen 7 5800H
پردازنده گرافیکی AMD Radeon RX Vega 7
حافظه رم ۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت
باتری ۵۰ وات‌ساعت
 
مزایا معایب
نمایشگر باکیفیت قیمت بالاتر از مدل‌های دیگر
مشخصات قدرتمند  

می‌خواهیم لیست بهترین لپ تاپ ها تا ۳۰ میلیون را با معرفی این مدل قدرتمند و جذاب به پایان ببریم. این لپ‌تاپ با ارائه ویژگی‌های متنوع، پردازنده قدرتمند و نمایشگر باکیفیت، یک انتخاب عالی برای اجرای برنامه‌های نیمه‌سنگین به شمار می‌رود. تقریبا برای کارهای مختلف دانشجویی، حرفه‌ای و انجام بازی‌های معمولی می‌توانید روی این مدل حساب کنید. نمایشگر این مدل با رزولوشن ۱۲۰۰×۱۹۲۰ پیکسل، تصاویر را به‌صورت عریض به شما نمایش می‌دهد تا تجربه بهتری داشته باشید. این لپ‌تاپ از یک پورت USB-C، یک پورت USB 2.0 Type-A و دو پورت USB 3.2 Type-A دارد. باتری این مدل می‌تواند حداکثر تا ۳ ساعت شارژدهی داشته باشد. 

اگر بودجه محدودتری دارید، با بهترین لپ تاپ های بازار تا ۲۰ میلیون آشنا شوید.

کلام آخر

لپ‌تاپ‌های بازار آنقدر متنوع هستند که ممکن است هنگام خرید ما را سردرگم کنند. به همین دلیل در قدم اول نیازها و اولویت‌های خود را مشخص کنید، سپس بودجه مشخصی در نظر بگیرید تا بتوانید گزینه‌های خود را محدودتر کنید. حالا باید با توجه به نیازهایی که دارید، در بین گزینه‌های مختلف بهترین و مناسب‌ترین مدل را انتخاب کنید. برای این کار باید به نوع و قدرت پردازنده، کیفیت نمایشگر، پردازنده گرافیکی، میزان رم و حافظه داخلی، قدرت باتری و قابلیت ارتقا دقت کنید. برای مثال اگر گیمر هستید، به پردازنده‌های قدرتمندتر و نمایشگرهای باکیفیت‌تری نیاز دارید، بنابراین باید هزینه بیشتری صرف کنید. در این مطلب سعی کردیم ۷ مدل از بهترین لپ تاپ های بازار تا ۳۰ میلیون را به شما معرفی کنیم. اگر برای خرید و قیمت لپ تاپ عمده سوالی دارید، آن را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

لپ تاپ اچ پی تا ۳۰ میلیون چه مدلی بخریم؟

باید بدانید که اچ‌پی برندی گران‌تر در مقایسه با لنوو به شمار می‌رود و گزینه‌های کمتری را در این بازه قیمتی در اختیار شما قرار می‌دهد. برای خرید لپ تاپ تا ۳۰ میلیون می‌توانید به سراغ لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion Gaming 15-ec2010 بروید که با نمایشگر ۱۵.۶ اینچی، رم ۸ گیگابایت، حافظه ۵۱۲ گیگابایت SSD، پردازنده Ryzen 5 5600H و پردازنده گرافیکی Geforce RTX3050 ارائه می‌شود.

آیا با زیر ۳۰ میلیون می‌توانیم لپ‌تاپ گیمینگ بخریم؟

لپ‌تاپ‌های گیمینگ معمولا به پردازنده‌های قدرتمند و نمایشگرهای باکیفیت نیاز دارند، به همین دلیل قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های دیگر دارند. بنابراین اگر می‌خواهید با لپ‌تاپ خود بازی‌های سنگین و حرفه‌ای را اجرا کنید، بهتر است یا مدل‌های قدیمی‌تر مانند TUF Gaming A15 FA506IH-AS53 را انتخاب کنید، یا بودجه بیشتری برای خرید لپ‌تاپ در نظر بگیرید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای دهندگان 5

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است