بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی

طاهره محزون 1403/06/25
راهنمای خرید

لپ‌تاپ‌ها در سال‌های اخیر تقریبا همه فعالیت‌های ما را در بر گرفته‌اند. بسیاری از ما از کارهای روزمره گرفته تا آموزش، کارهای حرفه‌ای و سرگرمی را از طریق لپ‌تاپ‌ها انجام می‌دهیم. کارهای گرافیکی، مدل‌سازی سه‌بعدی و رندرینگ جزو کارهایی هستند که به سخت‌افزار قدرتمندی نیاز دارند. برای انجام این کارها باید به سراغ لپ‌تاپ‌هایی با قدرت بالا بروید که به همین دلیل به بودجه بیشتری نیاز خواهید داشت. بازار رقابت بین برندهای مختلف بسیار داغ است و هر برند تلاش می‌کند تا با نوآوری‌های خود توجه کاربران را جلب کند. در این مطلب می‌خواهیم بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی و رندرینگ را معرفی کنیم. برای آشنایی با این مدل‌ها با مجله مهر همراه باشید.

بهترین لپ تاپ ایسوس برای کارهای گرافیکی

ایسوس یکی از قدرتمندترین برندها در زمینه تولید لپ‌تاپ‌های مناسب برای کارهای گرافیکی است که گزینه‌های متنوعی را پیش روی شما قرار می‌دهد. در ادامه سه مدل از بهترین لپ تاپ های ایسوس برای گرافیست ها و مدلسازان را معرفی می‌کنیم. 

لپ تاپ ایسوس ProArt P16

لپ تاپ ایسوس ProArt P16
مشخصات
ابعاد۱۷.۳×۲۴۶.۹×۳۵۴.۹ میلی‌متر
وزن۱.۸۵ کیلوگرم
نمایشگر۱۶ اینچ
OLED
پردازنده اصلیAMD Ryzen AI 9 HX 370
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce RTX 4070
رم۳۲ گیگابایت
۶۴ گیگابایت
حافظه داخلیتا ۲ ترابایت
باتری۹۰ وات‌ساعت

اگر می‌خواهید تجربه‌ای متفاوت از مدل‌سازی سه‌بعدی، انیمیشن‌سازی و گرافیک داشته باشید، این مدل یکی از بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی است که قدرت فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد. این مدل از یک پردازنده قدرتمند با سرعت ۵.۱ گیگاهرتز و گرافیک ۴۰۷۰ انویدیا بهره می‌برد که محدودیتی برای شما ایجاد نمی‌کند. این لپ‌تاپ دارای رم LPDDR5X و حافظه SSD است. بدنه قدرتمند ProArt P16 دارای استاندارد نظامی است که دوام و استحکام بالایی دارد. این لپ‌تاپ از نمایشگر فوق‌العاده با رزولوشن ۲۴۰۰×۳۸۴۰ پیکسل، نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و روشنایی ۵۰۰ نیت بهره می‌برد. یک پورت USB-C، دو پورت USB-A، پورت HDMI و جک هدفون برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته شده است. قابلیت‌های هوش مصنوعی، نمایش رنگ زنده،  وب‌کم FHD، نمایشگر لمسی، زمان تاخیر در پاسخ‌گویی بسیار کم و فن‌های قدرتمند از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ حرفه‌ای است.

لپ تاپ ایسوس ZenBook Pro 14 Duo

لپ تاپ ایسوس ZenBook Pro 14 Duo
مشخصات
ابعاد۱۹.۶×۲۲۴.۷×۳۲۲.۵ میلی‌متر
وزن۱.۷ کیلوگرم
نمایشگر۱۴.۵ اینچ
OLED
پردازنده اصلیIntel Core i9-13900H
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce RTX 4060
رم۳۲ گیگابایت
حافظه داخلیتا ۲ ترابایت
باتری۷۶ وات‌ساعت

اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت هستید، ZenBook Pro 14 Duo بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی سنگین است که دو نمایشگر باکیفیت را در اختیار شما می‌گذارد. این لپ‌تاپ پردازنده قدرتمندی با سرعت ۵.۴ گیگاهرتز دارد که در کنار گرافیک ۴۰۶۰ انویدیا می‌تواند برنامه‌های سنگین و حرفه‌ای را بدون مشکل اجرا کند. این لپ‌تاپ از رم LPDDR5 بهره می‌برد و سرعت بارگذاری فوق‌العاده‌ای دارد. نمایشگر اصلی این لپ‌تاپ ۱۴.۵ اینچ با رزولوشن ۱۸۰۰×۲۸۸۰ پیکسل، کیفیت تصویر بالا و نمایش رنگ بی‌نظیر است.

نمایشگر ثانویه که می‌تواند برای کارهای خلاقانه و دسترسی سریع به ابزارها به کار رود. این نمایشگر لمسی از نوع IPS با ابعاد ۱۲.۷ و رزولوشن ۸۶۴×۲۸۸۰ پیکسل است که از قلم هم پشتیبانی می‌کند. یک پورت Type-A، دو پورت USB-C با پشتیبانی از Thunderbolt 4، پورت HDMI، جک هدفون و اسلات کارت حافظه در این لپ‌تاپ به چشم می‌خورد. یادتان باشد که قیمت عمده لپ تاپ برای کارهای سنگین گرافیکی نسبت به کاربری‌های عمومی بالاتر است.

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G17

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G17
مشخصات
ابعاد۲۳.۴×۲۸۲×۳۹۵ میلی‌متر
وزن۲.۸ کیلوگرم
نمایشگر۱۷.۳ اینچ
IPS
پردازنده اصلیAMD Ryzen 9 7945HX
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce RTX 4070
رمتا ۳۲ گیگابایت
حافظه داخلیتا ۲ ترابایت
باتری۹۰ وات‌ساعت

اگر به دنبال بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ هستید که قدرت بی‌نظیری به همراه آورد، ROG Strix G17 یک انتخاب هوشمندانه و جذاب خواهد بود. این لپ‌تاپ علاوه بر کارهای سه‌بعدی و رندرینگ، امکان اجرای انواع بازی‌ها را نیز برای شما فراهم می‌کند. پردازنده قدرتمند این مدل دارای سرعت ۵.۴ گیگاهرتزی است و پردازنده گرافیکی آن از حافظه ۸ گیگابایتی GDDR6 بهره می‌برد. نمایشگر این لپ‌تاپ فضای مناسبی در اختیار شما قرار می‌دهد تا برنامه‌ها و طراحی‌های خود را مدیریت کنید. این نمایشگر از رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۳۴۰ هرتزی بهره می‌برد که تجربه‌ متفاوتی به ارمغان می‌آورد. برای این مدل دو پورت USB-C، دو پورت USB-A، پورت هدفون، پورت شبکه و درگاه HDMI در نظر گرفته شده است. اسپیکرهای قدرتمند و امکان ارتقای رم و حافظه داخلی برای این لپ‌تاپ فراهم شده است.

بهترین لپ تاپ اپل برای کارهای گرافیکی

لپ تاپ اپل MacBook Pro 16 M3

لپ تاپ اپل MacBook Pro 16 M3
مشخصات
ابعاد۱۶.۸×۲۴۸.۱×۳۵۵.۷ میلی‌متر
وزن۲.۱۶ کیلوگرم
نمایشگر۱۶.۲ اینچ
Liquid Retina XDR
پردازنده اصلیApple M3 Pro
Apple M3 Max
پردازنده گرافیکیApple GPU
رم۱۸ تا ۱۲۸ گیگابایت
حافظه داخلی۵۱۲ گیگابایت تا ۸ ترابایت
باتری۱۰۰ وات‌ساعت

اپل چندین سال است که لپ‌تاپ‌های خود را با پردازنده اختصاصی خود با نام سری M به بازار عرضه می‌کند. مک بوک پرو که لپ‌تاپ‌های حرفه ای اپل را تشکیل می‌دهند، در سال ۲۰۲۳ با سری پردازنده M3 Pro و M3 Max به بازار آمدند. این پردازنده‌ها قدرت فوق‌العاده‌ای را برای کارهای سنگین ارائه می‌دهند و تجربه‌ای بی‌نظیر را برای طراحی سه‌بعدی، انیمیشن‌سازی و رندرینگ ارائه می‌دهند. هر دو مدل پردازنده قدرت بالایی دارند، اما اگر می‌خواهید لپ‌تاپ قوی‌تری داشته باشید و هزینه برایتان مهم نیست، بدون شک M3 Max یک هیولای به تمام معنا برای شما خواهد بود. M3 Pro نیز قدرت بالایی ارائه می‌دهد، اما کمی محدودتر از مدل مکس بوده و از طرفی ارزان‌تر است. این سری مک بوک پرو طیف وسیعی از گزینه‌ها را برای انتخاب رم، حافظه داخلی و نوع پردازنده ارائه می‌دهد.

نمایشگر این لپ‌تاپ دارای رزولوشن ۲۲۳۴×۳۴۵۶ پیکسل و روشنایی تا ۱۶۰۰ نیت است که رنگ‌هایی واضح و زنده را به نمایش می‌گذارد. سه پورت USB-C با پشتیبانی از Thunderbolt 4، یک اسلات کارت حافظه، پورت HDMI، جک هدفون و پورت شارژ MagSafe 3 برای این مک بوک در نظر گرفته شده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این لپ‌تاپ قدرتمند قدرت شارژدهی فوق‌العاده آن است که می‌تواند چندین ساعت بدون نگرانی برای شما کار کند. 

بهترین لپ تاپ لنوو برای کارهای گرافیکی

لپ تاپ لنوو Legion pro 7

لپ تاپ لنوو Legion pro 7
مشخصات
ابعاد۲۵.۹×۲۶۲.۱×۳۶۳.۴میلی‌متر
وزن۲.۸ کیلوگرم
نمایشگر۱۶ اینچ
IPS
پردازنده اصلیIntel Core i9-13900HX
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce RTX 4080
رم۳۲ گیگابایت
حافظه داخلی۱ ترابایت
باتری۹۹.۹ وات‌ساعت

لنوو نیز از آن برندهایی است که برای طیف وسیعی از کاربران با نیازهای متنوع و بودجه‌های متفاوت لپ‌تاپ‌های بسیاری عرضه کرده است. سری لیژن که قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های لنوو هستند، با سخت‌افزار قوی و ویژگی‌های پیشرفته به بازار می‌آیند. لپ تاپ لنوو Legion pro 7 را می‌توان یکی از بهترین لپ تاپ های لنوو برای کارهای گرافیکی دانست، زیرا علاوه بر اجرای انواع نرم‌افزارها می‌تواند بازی‌های متنوعی را هم اجرا کند و یک لپ‌تاپ گیمینگ تمام‌عیار باشد. این لپ‌تاپ از پردازنده قدرتمند سری HX اینتل با سرعت ۵.۴ گیگاهرتز بهره می‌برد. پردازنده گرافیکی ۴۰۸۰ قدرت نامحدودی برای پردازش تصاویر و کارهای گرافیکی ارائه می‌دهد. نمایشگر این لپ‌تاپ از رزولوشن ۱۶۰۰×۲۵۶۰ پیکسل با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتزی بهره می‌برد. چهار پورت USB-A، دو پورت USB-C با پشتیبانی از Thunderbolt، پورت HDMI و جک هدفون برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته شده است. 

بهترین لپ تاپ اچ پی برای کارهای گرافیکی

لپ تاپ اچ پی Omen 16

لپ تاپ اچ پی Omen 16
مشخصات
ابعاد۲۳.۶×۲۵۹.۳×۳۶۹میلی‌متر
وزن۲.۸ کیلوگرم
نمایشگر۱۶ اینچ
IPS
پردازنده اصلیIntel Core i7-14700HX
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce RTX 4060
رم۶۴ گیگابایت
حافظه داخلی۱ ترابایت
باتری۸۳ وات‌ساعت

یکی از بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی و طراحی سنگین، Omen 16 است که با پیکربندی‌های متنوعی به  بازار عرضه شده است. این لپ‌تاپ که در لیست بهترین لپ تاپ های اچ پی برای کارهای گرافیکی قرار دارد، از پردازنده جدید و قدرتمند نسل ۱۴ اینتل بهره می‌برد که ۲۰ هسته و ۲۸ رشته دارد و سرعت آن حدود ۵.۵ گیگاهرتز است. در کنار این پردازنده، گرافیک انویدیا با حافظه گرافیکی ۸ گیگابایتی امکان کارهای گرافیکی را برایتان فراهم می‌کند. نمایشگر این لپ‌تاپ ۱۶ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتزی است و زمان پاسخگویی ۳ میلی‌ثانیه برای آن در نظر گرفته شده است. پورت‌های این لپ‌تاپ شامل دو پورت USB-A، دو پورت USB-C با پشتیبانی از Thunderbolt 4، جک هدفون و درگاه HDMI است. نورپردازی کیبورد RGB، اسپیکرهای HyperX و قابلیت ارتقای SSD از دیگر ویژگی‌های Omen 16 است.

بهترین لپ تاپ ایسر برای کارهای گرافیکی

لپ تاپ ایسر Predator Helios Neo 16

لپ تاپ ایسر Predator Helios Neo 16
مشخصات
ابعاد۲۸.۲×۲۷۹.۹×۳۶۰میلی‌متر
وزن۲.۸ کیلوگرم
نمایشگر۱۶ اینچ
IPS
پردازنده اصلیIntel Core i9-14900HX
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce RTX 4070
رم۳۲ گیگابایت
حافظه داخلی۲ ترابایت
باتری۹۰ وات‌ساعت

اگر می‌خواهید کارهای سنگین با لپ‌تاپ خود انجام دهید و لپ‌تاپی با پردازنده قدرتمند نیاز دارید، Predator Helios Neo 16 ایسر بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی است که می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده برایتان به ارمغان آورد. پردازنده این لپ‌تاپ یک هیولای همه‌فن‌حریف است که ۲۴ هسته، ۳۲ رشته و سرعت ۵.۸ گیگاهرتزی دارد که در کنار گرافیک ۴۰۷۰ انویدیا قدرت نامحدودی به ارمغان می‌آورد. رم این لپ‌تاپ از نوع DDR5 با سرعت ۵۶۰۰ مگاهرتز است که سرعت اجرای برنامه‌ها را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد. نمایشگر این لپ‌تاپ دارای رزولوشن ۱۶۰۰×۲۵۶۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتزی است، بنابراین تجربه بازی کردن با این مدل هم بسیار جذاب خواهد بود. پورت‌های این لپ‌تاپ هم شامل سه پورت USB-A، دو پورت USB-C، درگاه HDMI، جک هدفون و اسلات کارت حافظه است. از دیگر ویژگی‌های این مدل می‌توان به نورپردازی RGB، قابلیت ارتقای رم و نسبت تصویر ۱۶:۱۰ اشاره کرد.

اگر هنوز نمی‌دانید لپ‌تاپ مورد نظر را چطور پیدا کنید، راهنمای انتخاب لپ تاپ برای کارهای گرافیکی را بخوانید.

کلام آخر

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ تفاوت‌های شاخصی با دیگر لپ‌تاپ‌ها دارند. این مدل‌ها به پردازنده قدرتمند و گرافیک بالا نیاز دارند و میزان رم در کارایی آن‌ها بسیار اهمیت دارد. همچنین برای افرادی که در زمینه طراحی گرافیک، مدل‌سازی و انیمیشن فعالیت می‌کنند، این لپ‌تاپ‌ها باید نمایشگرهایی با رزولوشن و وضوح بالا داشته باشند و نمایش رنگ زنده و باکیفیتی ارائه دهند. بهترین لپ تاپ برای گرافیست ها طیف وسیعی از انتخاب‌ها را پیش روی شما قرار می‌دهد که باید برای خرید آن‌ها به نوع نرم‌افزارهای مورد نیاز، بودجه، قدرت مورد نظر و گارانتی لپ تاپ معتبر توجه داشته باشید.

در این مطلب سعی کردیم بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی را از برندهای مختلف معرفی کنیم تا بتوانید مسیر آسان‌تری را برای انتخاب و خرید لپ تاپ طی کنید. به نظر شما جای کدام مدل‌ها در لیست خالی است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 

سوالات متداول

لپ تاپ برای کارهای گرافیکی چه ویژگی‌هایی دارد؟ 

این لپ‌تاپ‌ها باید پردازنده‌های قدرتمند با تعداد هسته و سرعت کلاک بالا داشته باشند. همچنین پردازنده گرافیکی مهم‌ترین نقش را در این زمینه ایفا می‌کند که بهتر است حافظه ۴ یا ۸ گیگابایتی داشته باشد. همچنین بهتر است حافظه رم بیش از ۱۶ گیگابایت باشد و قابلیت ارتقای آن وجود داشته باشد. حافظه داخلی یک ترابایت به بالا برای کارهای گرافیکی و اجرای برنامه‌های سنگین بسیار مناسب‌تر است. رزولوشن نمایشگر مناسب برای این نوع لپ‌تاپ‌ها بهتر است بیشتر از 1080p باشد، اما طیف‌های رنگی را به‌خوبی پوشش دهد. این لپ‌تاپ‌ها تنوع مناسبی از پورت‌ها دارند تا بتوانید لوازم مختلف را به آن‌ها متصل کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای دهندگان 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است