آشنایی با بهترین لپ تاپ های بازار در سال ۲۰۲۳

طاهره محزون 1402/07/12
راهنمای خرید

در عصر دیجیتال که زندگی ما با فناوری‌ها آمیخته شده است، داشتن یک لپ‌‌تاپ مناسب می‌تواند کارهای ما را بسیار آسان‌تر کند. لپ‌تاپ‌های امروزی قابلیت حمل بالا، طراحی زیبا و ویژگی‌های پیشرفته‌ای دارند که توجه ما را به خود جلب می‌کنند. چه یک دانشجو باشید، چه یک کاربر حرفه‌ای یا گیمر، لپ‌تاپ می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند و جایگزین کامپیوترهای دسکتاپ شود. اگر سری به بازار بزنید، می‌بینید که مجموعه گسترده‌ای از لپ‌تاپ‌ها پیش روی شما قرار دارد که ممکن است انتخاب را برای شما دشوارتر کند. در این مطلب قرار است به دنیای بهترین لپ تاپ های بازار قدم بگذاریم و با گزینه‌های جذاب و حرفه‌ای بیشتر آشنا شویم. پس برای آشنایی با آن‌ها همراه ما باشید.

۱. لپ تاپ اپل مک بوک پرو ۱۶ اینچی M2 Max 

۱. لپ تاپ اپل مک بوک پرو ۱۶ اینچی M2 Max 
مشخصات  
ابعاد ۱۶.۸×۲۴۸×۳۵۵.۷ میلی‌متر
وزن ۲.۱۶ کیلوگرم
نمایشگر ۱۶ اینچ
Liquid Retina XDR
۲۲۳۴×۳۴۵۶ پیکسل
پردازنده اصلی M2 Max
12-core CPU
پردازنده گرافیکی 38-core GPU
حافظه رم تا ۹۶ گیگابایت
حافظه داخلی تا ۸ ترابایت
باتری ۱۰۰ وات‌ساعت
مزایا معایب
عملکرد قدرتمند قیمت بالا
پورت‌های متنوع سنگین نسبت به مدل‌های دیگر
باتری بی‌نظیر  

اگر نگاهی به مشخصات مک بوک پرو M2 مکس ۱۶ اینچی بیندازید، خواهید دید که با یک هیولای قدرتمند روبه‌رو هستید که می‌خواهد تمام رقبا را از سر راه خود بردارد. اپل همیشه پیشتاز بازار کالای دیجیتال است و این شرکت لپ تاپ عمده محصولات جدید خود را با عملکرد عالی و بهینه عرضه کرده است. مک بوک پرو M2 قوی‌ترین لپ‌تاپ اپل است که با تراشه اختصاصی و قدرتمند M2 Max به بازار آمده است. نمایشگر باکیفیت این لپ‌تاپ با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی تجربه‌ای روان و منحصربه‌فرد را به شما ارائه می‌دهد.

بدنه آلومینیومی این لپ‌تاپ همان زیبایی و آشنایی مدل‌های قبلی را دارد و توانسته وزن مناسب خود را حفظ کند. این لپ‌تاپ با پردازنده قدرتمند خود در حال حاضر قدرتمندترین و سریع‌ترین لپ‌تاپ بازار است که می‌تواند در طول روز شارژدهی بی‌نظیری داشته باشد باتری این لپ‌‌تاپ تا بیش از ۲۲ ساعت کار مداوم دوام می‌آورد که یک نقطه قوت شگفت‌انگیز است. مک بوک پرو M2 مکس از سه پورت Thunderbolt 4، یک پورت HDMI، یک اسلات کارت حافظه و یک پورت MagSafe 3 بهره می‌برد.

۲. لپ تاپ ایسوس مدل ROG Strix Scar 16

ایسوس مدل ROG Strix Scar 16
مشخصات  
ابعاد ۲۲.۶×۲۶۴×۳۵۴ میلی‌متر
وزن ۲.۶ کیلوگرم
نمایشگر ۱۶ اینچ
Mini-LED
رزولوشن ۱۶۰۰×۲۵۶۰ پیکسل
پردازنده اصلی Intel Core i9-13980HX
پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce RTX 4080
حافظه رم ۳۲ گیگابایت
حافظه داخلی ۱ ترابایت
باتری ۹۰ وات‌ساعت
مزایا معایب
تنوع پورت قیمت بالا
نمایشگر فوق‌العاده وزن زیاد
کیبورد لمسی خلاقانه  

یکی از بهترین لپ تاپ های بازار که قدرت بی‌نظیری را برای اجرای انواع بازی‌ها و برنامه‌های سنگین برای شما فراهم می‌کند، مدل راگ استریکس Scar 16 است. این لپ تاپ گیمینگ قدرتمند با نمایشگر بی‌نظیر ۲۴۰ هرتزی تجربه‌ای فوق‌العاده روان و نرم را همراه با تصاویر روشن و کنتراست عالی ارائه می‌دهد. ترکیب پردازنده‌های قدرتمند و نسل جدید اینتل و NVIDIA عملکردی عالی را حتی برای سنگین‌ترین بازی‌ها ارائه می‌دهد. نورپردازی صفحه کلید در کنار طراحی زیبا و براق آن را به یک انتخاب عالی برای گیمرها تبدیل می‌کند. 

این لپ‌تاپ نیز مانند همه رقبای پرچمدار خود تلاش کرده تا بتواند شارژدهی باتری را به حداکثر برساند، اما تا ۷ ساعت دوام می‌آورد که البته از یک لپ‌تاپ گیمینگ به دلیل پردازش‌های سنگین دور از انتظار نیست. پورت‌های این لپ‌تاپ شامل Thunderbolt 4، پورت HDMI و پورت USB-C است که امکان اتصال دستگاه‌های مختلف را برایتان فراهم می‌کند.

۳. لپ تاپ لنوو مدل Legion Pro 5 Gen 8

لنوو مدل Legion Pro 5 Gen 8
مشخصات  
ابعاد ۲۶.۶×۲۶۰.۳×۳۶۳.۲ میلی‌متر
وزن ۲.۴ کیلوگرم
نمایشگر ۱۶ اینچ
IPS
۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل
پردازنده اصلی AMD Ryzen 7 7745HX
پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce RTX 4070
حافظه رم ۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۱ ترابایت
باتری ۸۰ وات‌ساعت
مزایا معایب
نرخ نوسازی مناسب نمایشگر قدرت کم باتری
پردازنده گرافیکی قدرتمند برای بازی وزن بالا
قیمت مناسب نسبت به رقبا  

اگر می‌خواهید یک لپ‌تاپ قدرتمند با قیمتی مناسب‌تر داشته باشید، این مدل یکی از بهترین لپ تاپ های بازار برای شما است. این لپ‌تاپ با طراحی فوق‌العاده، پردازنده قدرتمند و گرافیک مناسب یک یار همه‌کاره و قوی برای شما است تا بتوانید از کار کردن با آن لذت ببرید. نمایشگر ۱۶۵ هرتزی این لپ‌تاپ به شما اجازه می‌دهد که تجربه‌ای نرم و روان از بازی‌کردن و مشاهده فیلم داشته باشید. صفحه کلید راحت و نرم در کنار بدنه قدرتمند و زیبا می‌تواند انتخاب شما را تکمیل کند. باتری این لپ‌تاپ در استفاده مداوم حدود ۶:۵۰ ساعت دوام آورد که با توجه به نمایشگر بزرگ آن قابل قبول است. پورت‌های Type-A، پورت Type-C، پورت HDMI 2.1 و جک هدفون به شما اجازه می‌دهد تا دستگاه‌های دیگر را به‌راحتی به لپ‌تاپ خود متصل کنید. 

۴. لپ تاپ اپل مک بوک ایر M2

۴. لپ تاپ اپل مک بوک ایر M2
مشخصات  
ابعاد ۱۱.۵×۲۳۷.۶×۳۴۰ میلی‌متر
وزن ۱.۵ کیلوگرم
نمایشگر ۱۵ اینچ
IPS LED-backlit
۲۸۸۰×۱۸۶۴ پیکسل
پردازنده اصلی Apple M2
8-core CPU
پردازنده گرافیکی 10-core GPU
حافظه رم تا ۲۴ گیگابایت
حافظه داخلی تا ۲ ترابایت
باتری ۶۶.۵ وات‌ساعت
مزایا معایب
وزن کم و طراحی جمع‌وجور باتری ضعیف‌تر از نسل قبل
پردازنده قدرتمند ناچ دوربین وب‌کم در نمایشگر
اسپیکرهای باکیفیت  
قیمت مناسب  

بدون شک اپل با معرفی مک بوک ایر M2 در دو ورژن ۱۳ و ۱۵ اینچی، انقلاب و رقابتی باورنکردنی را در لپ‌تاپ‌های میان‌رده آغاز کرده است. این لپ‌تاپ ترکیبی از قدرت، عمر باتری استثنایی، طراحی سبک و نازک را ارائه می‌دهد و برای طیف وسیعی از کاربران می‌تواند یک انتخاب کامل و فوق‌العاده باشد. این لپ‌تاپ با پردازنده نسل جدید اختصاصی اپل می‌تواند بدون مشکل برایتان کار کند و این ویژگی در کنار ساختار بدون فن، مک بوک ایر M2 را به یکی از بهترین لپ تاپ های بازار تبدیل کرده است. 

نمایشگر باکیفیت این لپ‌تاپ با روشنایی ۵۰۰ نیت می‌تواند تصاویر را روشن و واضح و با ترکیب رنگ عالی به شما نشان دهد. یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این لپ‌تاپو باتری بی‌نظیر آن است که می‌تواند تا ۱۸ ساعت پخش فیلم و تا ۱۵ ساعت وب‌گردی را برایتان به ارمغان آورد. این مدل برخلاف لپ تاپ نسل قبلی خود از پورت‌های متنوعی مانند پورت شارژ مگ‌سیف ۳، دو پورت Thunderbolt 4 و یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری بهره می‌برد. 

۵. لپ تاپ ایسوس مدل ROG Strix G16 

ایسوس مدل ROG Strix G16 
مشخصات  
ابعاد ۲۲-۳۰×۲۶۴×۳۵۴ میلی‌متر
وزن ۲.۵ کیلوگرم
نمایشگر ۱۶ اینچ
IPS
۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل
پردازنده اصلی Intel Core i9-13980HX
پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 4070 Laptop
حافظه رم تا ۳۲ گیگابایت
حافظه داخلی تا ۱ ترابایت
باتری ۹۰ وات‌ساعت
مزایا معایب
عملکرد قدرتمند عمر باتری متوسط
ظاهر مدرن و شیک وجود پلاستیک بیشتر در بدنه نسبت به رقبا
نمایشگر روشن و باکیفیت  

یکی از قدرتمندترین و زیباترین لپ تاپ های بازار برای گیمرهای حرفه‌ای این مدل است که می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر برایتان فراهم کند. نمایشگر ۲۴۰ هرتزی در کنار رزولوشن بالا و روشنایی مناسب باعث می‌شود که بازی‌های سنگین هم نرم و روان اجرا شوند و تصاویر را لذت‌بخش‌تر ببینید. حافظه رم بالا در کنار حافظه داخلی سریع SSD بدون معطلی برنامه‌ها، بازی‌ها و انواع پردازش‌های سنگین را اجرا می‌کند. بدنه مقاوم به همراه نورپردازی RGB این مدل را به یک مدل ایده‌آل برای گیمرها تبدیل می‌کند که با جذابین کیبورد تکمیل می‌شود.

این لپ‌تاپ از پورت‌های متنوعی شامل HDMI 2.1، دو پورت Type-A، پورت Type-C، پورت LAN و یک پورت Thunderbolt 4 برخوردار است تا برای اتصال لوازم جانبی خود با مشکل مواجه نشوید. باتری این لپ‌تاپ حدود ۷.۵ ساعت دوام می‌آورد که در نوع خود بهترین نیست، اما عملکرد متوسط و مناسبی دارد. 

۶. لپ تاپ رایزر مدل Razer Blade 16

رایزر مدل Razer Blade 16
مشخصات  
ابعاد ۲۱.۹×۲۴۴×۳۵۵ میلی‌متر
وزن ۲.۴ کیلوگرم
نمایشگر ۱۶ اینچ
۱۶۰۰×۲۵۶۰ پیکسل
پردازنده اصلی Intel Core i9-13950HX
پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 4090
حافظه رم ۳۲ گیگابایت
حافظه داخلی ۲ ترابایت 
باتری ۹۵.۲ وات‌ساعت
مزایا معایب
پردازنده گرافیکی قدرتمند قیمت بالا
نمایشگر با کیفیت تصویر دوگانه  
طراحی مینیمال و زیبا  

این لپ تاپ یکی از انتخاب‌های بی‌نظیر برای بازی است که جدیدترین پردازنده‌های اینتل و انویدیا را در خودش جای داده است. نمایشگر mini-LED این لپ‌تاپ دو حال 4K با فرکانس ۱۲۰ هرتزی و Full HD را با فرکانس ۲۴۰ هرتزی در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید بازی‌ها را روان و باکیفیت ببینید این نمایشگر ۱۶ اینچی با رنگ‌های روشن و کیفیت تصویر عالی خود شما را در دنیای فیلم و بازی غرق می‌کند. طراحی بدنه مات و مینیمال باعث می‌شود که این لپ‌تاپ در مقایسه با گزینه‌های گیمینگ دیگر متفاوت به نظر برسد. 

باتری این لپ‌تاپ می‌تواند بیش از ۷ ساعت در حال مشاهده فیلم با کیفیت 4K دوام بیاورد که در بین لپ‌تاپ‌های گیمینگ رکورد قابل قبولی به نظر می‌رسد. این لپ‌تاپ با تنوع پورت خود باعث می‌شود نگران اتصال لوازم جانبی خود نباشید. این پورت‌ها شامل یک پورت Thunderbolt 4، یک پورت USB-C 3.2، سه عدد پورت USB-A، یک پورت HDMI 2.1 و یک اسلات کارت حافظه است. قیمت این لپ‌تاپ بالا است اما پردازنده قوی و نمایشگر دوگانه آن این قیمت را توجیه‌پذیر می‌کند.

۷. لپ تاپ دل مدل XPS 17 2023

۷. لپ تاپ دل مدل XPS 17 2023
۷. لپ تاپ دل مدل XPS 17 2023
مشخصات  
ابعاد ۱۹.۵×۲۴۸×۳۷۴ میلی‌متر
وزن ۲.۴ کیلوگرم
نمایشگر ۱۷ اینچ
۲۴۰۰×۳۸۴۰ پیکسل
پردازنده اصلی Intel Core i9-13900H
پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 4070
حافظه رم تا ۶۴ گیگابایت
حافظه داخلی ۲ ترابایت
باتری ۹۷ وات‌ساعت
مزایا معایب
نمایشگر بزرگ و روشن عمر باتری متوسط
پردازنده قدرتمند قیمت بالا

یکی از هیولاهای بازار را می‌توان لپ تاپ دل XPS 17 دانست که با پردازنده‌های قدرتمند و گرافیک بالای خود به جنگ رقبا آمده است. اگر طرفدار لپ‌تاپ‌هایی با نمایشگر بزرگ و باکیفیت هستید، این مدل یکی از بهترین لپ تاپ های بازار برای شما است. نمایشگر قدرتمند و روشن با کیفیت تصویر بالا، در کنار مشخصات بی‌نظیر، آن را به یک لپ‌تاپ حرفه‌ای و همه‌فن‌حریف تبدیل کرده است. طراحی متمایز آن نسبت به نسل‌های قبلی و بدنه آلومینیومی زیبای آن توجه ما را به خود جلب می‌کند.

کیبورد خوش‌دست، پورت‌های متنوع و طراحی شیک آن را به یک گزینه عالی برای رقابت با دیگر برندها تبدیل می‌کند. این لپ‌تاپ علاوه بر بازی برای تدوینگران، طراحان و افرادی که با نرم‌افزارهای سنگین گرافیکی سروکار دارند، کاملا مناسب است. باتری این مدل به دلیل پردازنده قدرتمند و گرافیک بالا مصرف باتری زیادی دارد و حداکثر تا ۶ ساعت دوام می‌آورد. 

اگر بودجه محدودتری دارید، پیشنهاد می‌کنیم بهترین لپ تاپ های بازار تا ۲۰ میلیون تومان را بشناسید.

کلام آخر

بدون شک بازار لپ‌تاپ همیشه داغ و پرطرفدار است، به همین دلیل برندهای مختلف سعی می‌کنند همیشه نقاط ضعف خود را برطرف کنند تا بتوانند در این رقابت دشوار پیروز شوند. لپ‌تاپ‌ها کاربری‌های متنوع و بازه قیمتی وسیعی دارند که هرکس با توجه به بودجه خود و نیازی که دارد، باید بهترین گزینه را انتخاب کند. در این مطلب سعی کردیم قدرتمندترین و بهترین لپ تاپ های بازار را معرفی کنیم. به نظر شما جای کدام مدل‌ها در این لیست خالی است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

بهترین لپ تاپ های ارزان بازار کدام مدل‌ها هستند؟

اگر بودجه کمی دارید و می‌خواهید بهترین گزینه‌ها را داشته باشید، مدل‌هایی مانند لپ تاپ لنوو IdeaPad 5، لپ تاپ ایسر Aspire 3، لپ تاپ ایسوس VivoBook Pro 15، لپ تاپ لنوو V15 و لپ تاپ اچ پی 255 G8 را می‌توان گزینه‌هایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب دانست.

برای خرید بهترین لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر می‌خواهید لپ‌تاپ‌های قدرتمند و باکیفیت را خریداری کنید، باید به ابعاد، جنس و رزولوشن نمایشگر، قدرت و مدل پردازنده اصلی و گرافیکی، میزان رم و حافظه داخلی، قدرت باتری، جنس بدنه و قیمت آن دقت داشته باشید تا با توجه به بودجه خود بهترین گزینه را خریداری کنید. 

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای دهندگان 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است