بهترین لپ تاپ های اچ پی؛ ۶ مدل فوق‌العاده

طاهره محزون 1403/06/22
راهنمای خرید

رقابت در دنیای لپ‌تاپ‌ها چند سالی است که بسیار تنگاتنگ و سرسختانه شده است. هر برند تلاش می‌کند تا بهترین ویژگی‌ها و جذاب‌ترین امکانات را برای کاربران مختلف خود به ارمغان آورد. اچ پی که برندی آمریکایی است نیز سعی کرده تا با عرضه لپ‌تاپ‌های قدرتمند و زیبا جای خود را در بین کاربران باز کند. با وجود گزینه‌های بسیار در بازار، انتخاب و خرید لپ‌تاپ می‌تواند دشوار باشد. به همین دلیل بهتر است ابتدا نیازها و بودجه خود را مشخص کنید و بر اساس آن گزینه‌های مناسب را پیدا کنید. برای اینکه کار شما آسان‌تر شود، در این مطلب بهترین لپ تاپ های اچ پی را در بازه‌های قیمتی مختلف و برای کاربری‌های متنوع گردآوری کرده‌ایم. برای آشنایی با این مدل‌ها با مجله مهر همراه باشید. 

لپ تاپ اچ پی OMEN Gaming Laptop 16-WF1047NR

لپ تاپ اچ پی OMEN Gaming Laptop 16-WF1047NR - بهترین لپ تاپ های اچ پی
مشخصات
ابعاد۲۳.۶×۲۵۹.۳×۳۶۹ میلی‌متر
وزن۲.۴ کیلوگرم
نمایشگر۱۶.۱ اینچ
IPS
پردازنده اصلیIntel Core i7 14700HX
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce RTX 4060
رم۶۴ گیگابایت
حافظه داخلی۱ ترابایت
باتری۸۳ وات‌ساعت

اگر می‌خواهید یک لپ‌تاپ قدرتمند و حرفه‌ای داشته باشید، این مدل از سری Omen بهترین لپ تاپ اچ پی برای شما خواهد بود. این لپ‌تاپ برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین، ویرایش ویدیو، تدوین و کارهای گرافیکی بسیار مناسب است و از پردازنده نسل ۱۴ اینتل بهره می‌برد. این پردازنده ۲۰ هسته، ۲۸ رشته و سرعت ۵.۵ گیگاهرتز دارد که سرعت بالایی ارائه می‌دهد. در کنار این پردازنده قدرتمند، پردازنده گرافیکی ۴۰۶۰ انویدیا می‌تواند این لپ‌تاپ را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای بازی تبدیل کند. رم این لپ‌تاپ از نوع DDR5 با سرعت ۵۶۰۰ مگاهرتز است که سرعت بالایی برای بارگذاری برنامه‌ها ارائه می‌دهد. 

نمایشگر این لپ‌تاپ از رزولوشن فوق‌العاده ۱۴۴۰×۲۵۶۰ پیکسل یا QHD بهره می‌برد که در کنار نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتزی تجربه‌ای متفاوت و بی‌نظیر به همراه دارد. پورت‌های این لپ‌تاپ شامل دو پورت USB-A، دو پورت USB-C با پشتیبانی از Thunderbolt 4، درگاه HDMI و جک هدفون هستند. کیبورد این لپ‌تاپ از نورپردازی RGB بهره می‌برد. از ویژگی‌های دیگر این مدل می‌توان به زمان تاخیر ۳ میلی‌ثانیه، اسپیکرهای HyperX، امکان ارتقای حافظه داخلی و حاشیه کم نمایشگر اشاره کرد.

اگر اهل بازی هستید، بهترین لپ تاپ های گیمینگ اچ پی را بشناسید.

لپ تاپ اچ پی Envy 16 H1053DX

لپ تاپ اچ پی Envy 16 H1053DX
مشخصات
ابعاد۱۹.۸×۲۵۲×۳۵۷ میلی‌متر
وزن۲.۵ کیلوگرم
نمایشگر۱۶ اینچ
IPS
پردازنده اصلیIntel Core i7 13700H
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce RTX 4060
رم۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی۱ ترابایت
باتری۸۳ وات‌ساعت

اگر می‌خواهید نسبت به مدل قبلی هزینه کمتری صرف کنید، این مدل یکی از بهترین لپ تاپ های اچ پی برای شما خواهد بود که امکان انجام کارهای سنگین را هم در اختیار شما قرار می‌دهد. این لپ‌تاپ از یک پردازنده قدرتمند با سرعت حداکثر ۵ گیگاهرتز، ۱۴ هسته و ۲۰ رشته بهره می‌برد. در کنار این پردازنده، گرافیک ۴۰۶۰ انویدیا امکان پردازش بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی را فراهم می‌کند تا تجربه جذابی برای شما بسازد. رم این مدل از نوع DDR5 با سرعت ۵۲۰۰ مگاهرتز است که قابلیت ارتقا دارد.

نمایشگر این لپ‌تاپ در دو مدل لمسی و معمولی به بازار آمده که با توجه به نیاز خود می‌توانید مدل دلخواه را انتخاب کنید. نمایشگر لمسی این مدل از رزولوشن ۱۶۰۰×۲۵۶۰ پیکسل با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و روشنایی ۴۰۰ نیت بهره می‌برد. این لپ‌تاپ دو پورت USB-A، دو پورت USB-C با پشتیبانی از Thunderbolt 4، درگاه HDMI و جک هدفون دارد. از دیگر ویژگی‌های این مدل می‌توان به اسلات کارت حافظه، نور پس‌زمینه کیبورد و قابلیت ارتقای حافظه SSD اشاره کرد.

لپ تاپ اچ پی Victus 16 R0050NIA

لپ تاپ اچ پی Victus 16 R0050NIA - بهترین لپ تاپ های اچ پی
مشخصات
ابعاد۲۲.۹×۲۵۴×۳۶۹ میلی‌متر
وزن۲.۳ کیلوگرم
نمایشگر۱۶.۱ اینچ
IPS
پردازنده اصلیIntel Core i7 13700H
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce RTX 4050
رم۳۲ گیگابایت
حافظه داخلی۱ ترابایت
باتری۷۰ وات‌ساعت

یکی از بهترین لپ تاپ های اچ پی سری ویکتوس است که مدل‌های مختلف با پیکربندی‌های متنوع از این لپ‌تاپ به بازار عرضه شده است. ویکتوس به‌سرعت توانست در بین طیف وسیعی از کاربران محبوبیت زیادی به دست آورد. مدل R0050NIA این سری از پردازنده سری H نسل ۱۳ اینتل برخوردار است که سرعت ۵ گیگاهرتز، ۱۴ هسته و ۲۰ رشته دارد. این لپ‌تاپ از حافظه گرافیکی ۴۰۵۰ انویدیا بهره می‌برد و به همین دلیل کمی ارزان‌تر از مدل‌های قبلی است. این لپ‌تاپ گزینه فوق‌العاده‌ای برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌های متنوع است.

رم این مدل دارای سرعت ۵۲۰۰ مگاهرتز است که قابلیت ارتقا دارد. نمایشگر این لپ‌تاپ رزولوشن معادل ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی دارد که عملکردی روان ارائه می‌دهد. پورت‌های این لپ‌تاپ شامل سه پورت USB-A، یک پورت USB-C، پورت LAN، درگاه HDMI و جک هدفون هستند. این لپ‌تاپ از ویژگی‌های متنوعی مانند طراحی زیبا و بادوام، قابلیت ارتقای SSD، نور پس‌زمینه کیبورد و اسپیکرهای B&O بهره می‌برد. خرید عمده لپ تاپ سری ویکتوس جزو مدل‌های پرفروش و محبوب اچ پی به شمار می‌رود. 

لپ تاپ اچ پی Spectre X360 F2013DX

لپ تاپ اچ پی Spectre X360 F2013DX
مشخصات
ابعاد۱۷×۲۲۰×۲۹۷.۹ میلی‌متر
وزن۱.۳ کیلوگرم
نمایشگر۱۶ اینچ
IPS
پردازنده اصلیIntel Core i7 13700H
پردازنده گرافیکیIntel Iris Xe
رم۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی۵۱۲ گیگابایت
باتری۸۳ وات‌ساعت

اگر به لپ‌تاپ‌های ۲ در ۱ و مدل‌های هیبریدی با نمایشگر لمسی علاقه دارید، این مدل یک انتخاب جذاب و قدرتمند خواهد بود که در لیست بهترین لپ تاپ های اچ پی قرار دارد. این لپ‌تاپ به صورت ۳۶۰ درجه باز می‌شود و امکان قرارگیری در چند مدل را برایتان فراهم می‌کند. بنابراین می‌توانید برای طراحی و یادداشت‌برداری هم از آن بهره ببرید. پردازنده این لپ‌تاپ قدرت مناسبی ارائه می‌دهد و دارای سرعت ۵ گیگاهرتز، ۱۴ هسته و ۲۰ رشته است. نکته مهم این است که این لپ‌تاپ فاقد پردازنده گرافیکی مجزا است و به همین دلیل برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی نمی‌توانید روی آن حساب کنید.

نمایشگر این مدل دارای رزولوشن ۱۹۲۰×۳۰۷۲ پیکسل است که وضوح و کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد. این نمایشگر لمسی از روشنایی ۴۰۰ نیت برخوردار است. یک پورت USB-A، دو پورت USB-C با پشتیبانی از Thunderbolt 4، جک هدفون، پورت HDMI و اسلات کارت حافظه برای این مدل در نظر گرفته شده است. از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ می‌توان به حسگر اثر انگشت، نور پس‌زمینه کیبورد، چهار اسپیکر B&O و امکان ارتقای حافظه SSD اشاره کرد. 

لپ تاپ اچ پی Envy X360

لپ تاپ اچ پی Envy X360
مشخصات
ابعاد۱۸.۳×۲۲۸.۴×۳۵۷.۳ میلی‌متر
وزن۱.۷۷ کیلوگرم
نمایشگر۱۵.۶ اینچ
IPS
پردازنده اصلیIntel Core i7 1355U
پردازنده گرافیکیIntel Iris Xe
رم۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی۵۱۲ گیگابایت
باتری۵۵ وات‌ساعت

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های اچ پی مدل Envy X360 است که برای کاربری‌های مختلفی مانند اداری و حسابداری، دانشجویی و روزمره مناسب است. این لپ‌تاپ نیز جزو مدل‌هایی است که به صورت ۳۶۰ درجه باز می‌شوند. این لپ‌تاپ از پردازنده سری U نسل ۱۳ بهره می‌برد که این سری عملکرد بهینه و مصرف انرژی مناسبی دارد. برای این مدل پردازنده گرافیکی مجزا طراحی نشده و به همین دلیل قابلیت حمل بالایی دارد. از طرفی توانایی اجرای برنامه‌های سنگین گرافیکی را ندارد. نمایشگر لمسی این لپ‌تاپ دارای رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز است که کیفیت تصویر مطلوبی دارد. این لپ‌تاپ دارای دو پورت USB-C با پشتیبانی از Thunderbolt 4، دو پورت USB-A، جک هدفون و پورت HDMI است. امکان ارتقای SSD، نور پس‌زمینه کیبورد، رم LPDDR5 و اسپیکرهای باکیفیت از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ هیبریدی است. 

اگر بودجه محدودی دارید، توصیه می‌کنیم با بهترین لپ تاپ های اچ پی تا ۵۰ میلیون آشنا شوید.

لپ تاپ اچ پی HP 15 FD0362NIA

لپ تاپ اچ پی HP 15 FD0362NIA - بهترین لپ تاپ های اچ پی
مشخصات
ابعاد۱۸.۶×۲۳۶×۳۵۹.۸ میلی‌متر
وزن۱.۵۹ کیلوگرم
نمایشگر۱۵.۶ اینچ
TFT
پردازنده اصلیIntel Core i7 1334U
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce MX570A
رم۸ گیگابایت
حافظه داخلی۵۱۲ گیگابایت
باتری۴۱ وات‌ساعت

اگر می‌خواهید با بودجه کمتری یک لپ‌تاپ نسبتا قدرتمند، باکیفیت و به‌صرفه داشته باشید، این مدل بهترین لپ تاپ اچ پی برای شما خواهد بود. این لپ‌تاپ از یک پردازنده نسل ۱۳ اینتل بهره می‌برد که عملکرد مناسب و بهینه‌ای دارد. پردازنده این لپ‌تاپ دارای سرعت ۴.۶ گیگاهرتز، ۱۰ هسته و ۱۲ رشته است. این مدل از پردازنده گرافیکی مجزا هم بهره می‌برد که برای انجام کارهای متوسط و نیمه‌سنگین کاملا مناسب است، اما نمی‌توانید با آن برنامه‌های حرفه‌ای و سنگین را اجرا کنید.

رم این لپ‌تاپ از نوع DDR4 با سرعت ۳۲۰۰ مگاهرتز است که می‌توانید آن را تا ۱۶ گیگابایت ارتقا دهید. نمایشگر این لپ‌تاپ دارای رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز است که پوشش رنگی مناسبی دارد. این لپ‌تاپ از دو پورت USB-A، یک پورت USB-C، جک هدفون و درگاه HDMI بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ اقتصادی می‌توان به قابلیت ارتقای SSD، کیبورد با نور پس‌زمینه، وب‌کم 720p و پشتیبانی از شارژ سریع اشاره کرد. قیمت عمده لپ تاپ اچ پی این مدل نسبت به کارایی آن بسیار مناسب است.

کلام آخر

اچ پی یکی از برندهایی است که لپ‌تاپ‌هایی با کیفیت بالا، ساختار قدرتمند و ویژگی‌های متنوع به بازار عرضه می‌کند. اچ پی در طی سال‌ها تلاش کرده تا برای کاربران مختلف گزینه‌های متنوع و کاربردی را به بازار عرضه کند. بنابراین شما با هر نیازی می‌توانید مدل مناسب خود را در بین انواع لپ تاپ اچ پی پیدا کنید. برای انتخاب لپ تاپ اچ پی مناسب باید به ویژگی‌هایی مانند ابعاد و کیفیت نمایشگر، نوع و قدرت پردازنده، حافظه گرافیکی، میزان رم و حافظه داخلی، امکان ارتقا، طراحی و قابلیت حمل، عمر باتری، قیمت و گارانتی لپ تاپ معتبر توجه کنید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید. در این مطلب سعی کردیم چند مورد از بهترین لپ تاپ های اچ پی را معرفی کنیم. بدون شک جای مدل‌های بسیاری در این لیست خالی است. به نظر شما کدام لپ‌تاپ‌ها می‌توانند در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

لپ تاپ های گیمینگ اچ پی کدام‌ سری هستند؟

سری Omen  لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی این برند هستند که از قدرتمندترین مشخصات و جدیدترین سخت‌افزارها بهره می‌برند. سری Victus نیز برای بودجه‌های کمتر لپ‌تاپ‌های میان‌رده گیمینگ اچ پی را به بازار عرضه کرده است. 

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای دهندگان 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است