آشنایی با بهترین لپ تاپ های گیمینگ اچ پی

طاهره محزون 1402/08/10
راهنمای خرید

دنیای بازی‌های آنلاین هر روز جذابیت‌های بیشتری را برای ما به ارمغان می‌آورد. پیشرفت ویژگی‌ها و سخت‌افزارها، دنیای گیمرها را تحت تاثیر قرار داده و هر برند سعی می‌کند با ارائه محصولات جدید، طرفداران خود را شگفت‌زده کند. لپ‌تاپ‌های گیمینگ در سالهای اخیر بسیار محبوب شده‌اند، زیرا هم راحت‌تر حمل می‌شوند و هم دیگر نیازی به سیستم‌های کامپیوتری نخواهید داشت. برند اچ پی نیز مانند سایر رقبای خود لپ‌تاپ‌های قدرتمند و باکیفیتی را برای گیمرها و علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری به بازار عرضه کرده است. در این مطلب چند مدل از بهترین لپ تاپ های گیمینگ اچ پی را معرفی می‌کنیم. 

۱. لپ تاپ اچ پی Omen 17 2023؛ بی‌نظیر در پردازش با نمایشگری بزرگ

لپ تاپ اچ پی Omen 17 2023
مشخصات Omen 17 2023  
ابعاد ۲۷×۲۶۲×۳۹۷.۱ میلی‌متر
وزن ۲.۷۸ کیلوگرم
نمایشگر ۱۷ اینچی
IPS LCD
QHD
پردازنده اصلی Intel Core i9 13900HX
پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 4090 Mobile
حافظه رم تا ۳۲ گیگابایت
حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت تا ۴ ترابایت
باتری ۸۳ وات‌ساعت

اگر می‌خواهید در دنیای بازی‌ها غرق شوید و تجربه‌ای بی‌نظیر و همه‌جانبه داشته باشید، این لپ‌تاپ یک انتخاب جذاب خواهد بود که با نمایشگر ۱۷ اینچی خود می‌تواند نرخ نوسازی را تا ۲۴۰ هرتز ارائه دهد تا تجربه‌ای روان در هنگام بازی داشته باشید. رزولوشن این نمایشگر ۱۴۴۰×۲۵۶۰ پیکسل است که تصاویر را با کیفیت بی‌نظیری ارائه می‌دهد.  اگر به‌طور حرفه‌ای بازی می‌کنید، بدون شک قدرت پردازشی لپ‌تاپ نیز برایتان مهم است، بنابراین لپ تاپ Omen 17 2023 بهترین لپ تاپ گیمینگ اچ پی برای شما خواهد بود. پردازنده اصلی این لپ‌تاپ از نسل ۱۳ اینتل است که ۲۴ هسته و ۳۲ رشته دارد. این پردازنده در کنار پردازنده گرافیکی بی‌رقیب GeForce RTX 4090 به شما اجازه می‌دهد تا در دنیای بازی‌ها بی‌نهایت باشید. حافظه رم ۳۲ گیگابایتی با ۲ ترابایت SSD قابل ارتقا در کنار پردازنده‌های جدید و قوی، لپ‌تاپی قدرتمند و جذاب را در اختیار شما قرار می‌دهد و خرید عمده لپ تاپ اچ پی این مدل را ارزشمندتر می‌کند.

مزایای Omen 17 2023:

  • پردازنده گرافیکی قدرتمند
  • نمایشگر ۲۴۰ هرتزی
  • تنوع پورت‌ها

معایب Omen 17 2023:

  • وب‌کم 720p
  • وزن بالا
  • قیمت زیاد

۲. لپ تاپ اچ پی مدل Victus 15 2023؛ بهترین انتخاب ۱۵ اینچی

Victus 15 2023
مشخصات Victus 15 2023  
ابعاد ۲۳.۵×۲۵۵×۳۵۷.۹ میلی‌متر
وزن ۲.۳ کیلوگرم
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ
IPS LCD
FHD
پردازنده اصلی Intel Core i7 13700H
پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 4060 Mobile
حافظه رم تا ۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی تا ۲ ترابایت
باتری ۷۰ وات‌ساعت

این لپ‌تاپ ممکن است قدرت مدل قبلی را نداشته باشد، اما هنوز هم برای گیمرها مناسب است. به‌خصوص اگر بازی‌کردن تفریح شما به شمار می‌رود، Victus 15 2023 می‌تواند انواع بازی‌ها را به‌راحتی برای شما اجرا کند. علاوه بر آن شما می‌توانید از این لپ‌تاپ برای کارهای دیگر خود نیز بهره ببرید. این لپ‌تاپ از یک نمایشگر فول‌اچ‌دی با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز بهره می‌برد که می‌تواند به میزان زیادی تجربه روان و نرمی را برایتان به ارمغان آورد. قیمت این لپ‌تاپ در مقایسه با ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد مناسب است و نمی‌توان آن را جزو لپ تاپ های گیمینگ گران‌قیمت دانست. حافظه داخلی این لپ‌تاپ قابلیت ارتقا دارد و می‌توانید آن را به میزان دلخواه خود تغییر دهید. همچنین این لپ‌تاپ از پورت‌های متنوعی مانند دو پورت USB-A، یک پورت Type-C و یک پورت HDMI بهره می‌برد همچنین از جک هدفون و اسلات کارت حافظه هم برخوردار است.

مزایای لپ تاپ Victus 15 2023:

  • قیمت مناسب
  • نرخ نوسازی نمایشگر ۱۴۴ هرتز

معایب لپ تاپ Victus 15 2023:

  • عدم پشتیبانی از Thunderbolt
  • وب‌کم 720p
  • نمایشگر ضعیف‌تر نسبت به رقبا

۳. لپ تاپ اچ پی Omen 16 2023؛ یک انتخاب قدرتمند

Omen 16 2023
مشخصات Omen 16 2023  
ابعاد ۲۳.۵×۲۵۹.۸×۳۶۹ میلی‌متر
وزن ۲.۴ کیلوگرم
نمایشگر ۱۶ اینچ
IPS LCD
QHD
پردازنده اصلی Intel Core i9 13900HX
پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 4080 Mobile
حافظه رم تا ۳۲ گیگابایت
حافظه داخلی تا ۴ ترابایت
باتری ۸۳ وات‌ساعت

اگر می‌خواهید یک لپ‌تاپ گیمینگ خوش‌ساخت و قدرتمند داشته باشید، این مدل یکی از بهترین لپ تاپ های اچ پی است که با پردازنده قدرتمند و گرافیک بالا به استقبال شما می‌آید. نمایشگر ۱۶ اینچی این لپ‌تاپ با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ پیکسل و نرخ نوسازی۲۴۰ هرتزی می‌تواند تجربه‌ای حرفه‌ای و جذاب برای شما به ارمغان آورد تا بتوانید از بازی‌کردن به‌صورت حرفه‌ای لذت ببرید. این لپ‌تاپ یکی از قوی‌ترین لپ‌تاپ‌های اچ پی برای گیمرها است که می‌توانید با تغییراتی در میزان حافظه رم، حافظه داخلی و گرافیک قیمت آن را کم و زیاد کنید. باتری این مدل نیز مانند همه لپ‌تاپ‌های گیمینگ شارژدهی شگفت‌انگیزی ندارد و می‌تواند حدود ۲ ساعت بدون شارژر کار کند. پورت‌های متنوع این لپ‌تاپ شامل دو پورت USB-A، دو پورت Type-C با پشتیبانی از Thunderbolt، یک پورت HDMI و جک هدفون است. 

مزایای لپ تاپ Omen 16 2023:

  • پشتیبانی از Thunderbolt
  • نمایشگر ۲۴۰ هرتزی روان با رزولوشن بالا

معایب لپ تاپ Omen 16 2023:

  • بدنه پلاستیکی
  • عمر باتری کم

پیشنهاد می‌دهیم با دیگر لپ تاپ های سری Omen اچ پی هم آشنا شوید.

۴. لپ تاپ اچ پی Spectre X360 2023؛ بهترین انتخاب هیبریدی

Spectre X360 2023
مشخصات Spectre X360 2023  
ابعاد ۱۶.۹×۲۲۰.۴×۲۹۸ میلی‌متر
وزن ۱.۳۶ کیلوگرم
نمایشگر ۱۳.۵ اینچ
OLED
پردازنده اصلی Intel Core i7 1355U
پردازنده گرافیکی Intel Iris Xe Graphics G7 (96EU)
حافظه رم تا ۳۲ گیگابایت
حافظه داخلی تا ۲ ترابایت
باتری ۶۶ وات‌ساعت

اگر می‌خواهید یک لپ‌تاپ متفاوت و هیبریدی داشته باشید که گاهی مانند تبلت باشد و گاهی مثل یک لپ‌تاپ قدرتمند کارهای موردنظرتان را انجام دهد، این مدل انتخاب جذابی خواهد بود. این لپ‌تاپ برای افرادی مناسب است که به نمایشگرهای لمسی علاقه دارند و می‌خواهند تجربه متفاوتی از بازی‌ها داشته باشند. لپ‌تاپ‌های هیبریدی به دلیل نوع طراحی که دارند از گرافیک ضعیف‌تری نسبت به لپ‌تاپ‌های گیمینگ قدرتمند برخوردار هستند، اما این مدل به‌خوبی می‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای شما باشد و بازی‌های دلخواه شما را اجرا کند. نمایشگر این لپ‌تاپ دارای رزولوشن ۲۰۰۰×۳۰۰۰ پیکسل است که به دلیل نوع OLED خود تصاویر را با کیفیت بالا و کنتراست عالی به شما ارائه می‌دهد

 شما می‌توانید رم و حافظه داخلی این مدل را ارتقا دهید تا لپ‌تاپ قدرتمندتری داشته باشید. وزن کم این لپ‌تاپ و ابعاد جمع‌وجورش آن را برای حمل بسیار آسان می‌کند. این مدل یکی از قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های هیبریدی یا ۲ در ۱ است که با نمایشگر لمسی تجربه جدید و جذابی برایتان می‌سازد. باتری این لپ‌تاپ می‌تواند تا ۲:۳۰ ساعت دوام داشته باشد. این لپ‌تاپ از یک پورت USB-A، دو پورت Type-C با پشتیبانی از Thunderbolt 4، جک هدفون و اسلات کارت حافظه بهره می‌برد.

مزایای لپ تاپ Spectre X360 2023:

  • طراحی سبک و جمع‌وجور
  • پشتیبانی از Thunderbolt 4
  • نمایشگر لمسی 
  • لپ‌تاپ هیبریدی یا ۲ در ۱
  • دارای اسلات کارت حافظه
  • قیمت مناسب

معایب لپ تاپ Spectre X360 2023:

  • نمایشگر ۶۰ هرتزی
  • فاقد HDMI

۵. لپ تاپ اچ پی Envy 16 2023؛ بهترین مدل گیمینگ میان رده

لپ تاپ اچ پی Envy 16 2023
مشخصات Envy 16 2023  
ابعاد ۱۹.۹×۲۵۲.۴×۳۵۷.۴ میلی‌متر
وزن ۲.۳۴ کیلوگرم
نمایشگر ۱۶ اینچ
OLED و IPS
پردازنده اصلی Intel Core i9 13900H
پردازنده گرافیکی Intel Arc 3 A370M
GeForce RTX 4060 Mobile 
حافظه رم تا ۳۲ گیگابایت
حافظه داخلی تا ۲ ترابایت
باتری ۸۳ وات‌ساعت

یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ اچ پی این مدل از سری Envy است که با مشخصات جذابی به بازار آمده است. این لپ‌تاپ دست شما را برای انتخاب مشخصات دلخواهتان باز می‌گذارد. شما می‌توانید پردازنده‌های سری i5 تا i9 را انتخاب کنید و همچنین پردازنده گرافیکی نیز قابل تغییر است. از طرفی حتی می‌توانید نمایشگر را به دو شکل لمسی و معمولی سفارش دهید. مدل OLED نمایشگر این لپ‌تاپ تصاویر واضح‌تر و بهتری را به شما ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید بازی‌های سنگین را اجرا کنید، بهتر است همه‌چیز را در قدرتمندترین شکل انتخاب کنید. گرافیک قدرتمند این لپ‌تاپ آن را برای اجرای انواع بازی‌ها و برنامه‌ها آماده می‌کند.

نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نمایشگر نیز تصاویر نرم و روان را به شما ارائه می‌دهد. این لپ‌تاپ تنوع پورت بی‌نظیری را هم در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید انواع دستگاه‌ها و لوازم جانبی را به لپ‌تاپ خود متصل کنید. این پورت‌ها شامل دو پورت USB-A، دو پورت Type-C با پشتیبانی از Thunderbolt 4، یک پورت HDMI 2.1، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و اسلات کارت حافظه است. بنابراین شما با محدودیت پورت مواجه نخواهید بود، چیزی که بسیاری از لپ‌تاپ‌های مدرن به آن دچار شده‌اند. 

مزایای لپ تاپ Envy 16 2023:

  • قدرت پردازشی عالی
  • نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نمایشگر
  • کیفیت وب‌کم بالا
  • قیمت مناسب
  •  

معایب لپ تاپ Envy 16 2023:

  • کمی بزرگ و سنگین
  • کیفیت پایین نمایشگر IPS برای طراحان

اگر می‌خواهید قدرتمندترین لپ‌تاپ‌ها را بشناسید، به بهترین لپ تاپ های بازار نگاهی بیندازید.

کلام آخر

لپ‌تاپ‌های گیمینگ همیشه طراحی‌های جذاب و قدرت پردازشی خود را به رخ رقبای خود می‌کشند. این لپ‌تاپ‌ها معمولا از جدیدترین پردازنده‌ها، نمایشگرهای باکیفیت و میزان حافظه رم بالایی برخوردار هستند تا هم بتوانند انواع بازی‌ها و برنامه‌ها را اجرا کنند و هم تجربه‌ای جذاب برای گیمرها به ارمغان آورند. اچ پی یکی از برندهایی است که طیف وسیعی از لپ‌تاپ‌ها را برای انواع کاربران به بازار عرضه می‌کند. سری‌های مختلف لپ تاپ‌های اچ پی هرکدام روی بخش خاصی و کاربران خاصی تمرکز دارند. اما در سال‌های اخیر کیفیت و قدرت این لپ‌تاپ‌ها زبان‌زد شده است به‌طوری که شما می‌توانید در هر سری گزینه‌های قدرتمندی داشته باشید.

در این مطلب سعی کردیم بهترین لپ تاپ های گیمینگ اچ پی را معرفی کنیم. این لپ‌تاپ‌ها تنوع زیادی را در مدل طراحی و ساخت، ابعاد و نوع نمایشگر، کارایی و قیمت به شما ارائه می‌دهند تا بتوانید بر اساس نیاز و بودجه خود بهترین گزینه را خریداری کنید. بدون شک جای مدل‌های بسیاری نیز در این لیست خالی است. به نظر شما کدام مدل لپ تاپ گیمینگ اچ پی ارزش خرید بیشتری دارد؟ اگر برای خرید لپ تاپ عمده سوالی دارید، آن را از کارشناسان ما بپرسید.

سوالات متداول

ارزان ترین لپ تاپ گیمینگ اچ پی کدام است؟

اگر می‌خواهید هزینه کمی برای داشتن یک لپ‌ تاپ گیمینگ صرف کنید، می‌توانید لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion Gaming 15 را انتخاب کنید. این لپ‌تاپ هم با پردازنده AMD و هم با پردازنده اینتل عرضه شده است که با مشخصات بهینه‌تر قدرت مناسب را در اختیار شما قرار می‌دهد. 

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای دهندگان 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است