معرفی سری های لپ تاپ ایسوس

لپ‌تاپ در سال‌های اخیر به یک وسیله مهم و ضروری تبدیل شده و تعداد زیادی از افراد کارهای اساسی خود را با کمک لپ‌تاپ‌ها انجام می‌دهند. ایسوس یکی از برندهای خوشنام و معتبر در زمینه تولید لپ‌تاپ و لوازم کامپیوتری است که به یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین برندهای بازار لپ‌تاپ تبدیل شده است. ایسوس طیف وسیعی از گزینه‌ها را برای کاربران مختلف به بازار عرضه کرده است تا هرکسی بر اساس نیاز و بودجه خود بتواند بهترین مدل را انتخاب کند. شناخت بهتر انواع سری های لپ تاپ ایسوس به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید بر اساس نوع کاربری خود به سراغ سری مناسب بروید و لپ‌تاپ مورد نیاز را سریع‌تر پیدا کنید. در این مطلب می‌خواهیم معرفی سری های لپ تاپ ایسوس را انجام دهیم. برای آشنایی با این سری‌ها و ویژگی‌های هر کدام با مجله مهر همراه باشید.

معرفی برند ایسوس

معرفی برند ایسوس

ایسوس یک شرکت چندملیتی است که در کشور تایوان مستقر شده است. این شرکت تولیدکننده سخت‌افزار، گوشی و تجهیزات الکترونیکی است. مهم‌ترین محصولات ایسوس شامل لپ‌تاپ‌ و نوت‌بوک، گوشی، تجهیزات شبکه، مانیتور، مادربرد، کارت گرافیک، سرورها، هارد و لوازم جانبی مانند هدفون است. ایسوس جزو ۵ برند برتر در زمینه فروش لپ‌تاپ در دنیا به شمار می‌ورد و سری‌های متنوعی را به بازار عرضه کرده است. 

ایسوس که در سال ۱۹۸۹ تاسیس شد توانست اولین مادربردها را تولید کند و به‌مرور به یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌های مادربرد و سایر قطعات کامپیوتری تبدیل شد. لپ‌تاپ‌های ایسوس سری‌های مختلفی دارند که هر کدام برای کاربران خاصی مناسب هستند و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. ایسوس در این سال‌ها سعی کرده با حفظ کیفیت ساخت محصولات خود، نوآوری را نیز وارد کار کند و محصولاتی جذاب و کارآمد طراحی کند.

لپ تاپ سری VivoBook ایسوس

لپ تاپ سری VivoBook ایسوس

یکی از محبوب‌ترین و بهترین سری های لپ تاپ ایسوس سری Vivobook است که برای طیف گسترده‌ای از کاربران طراحی شده است و می‌تواند نیاز افراد بسیاری را به‌خوبی برطرف کند. این لپ‌تاپ‌ها به دلیل تعادل بین قیمت به‌صرفه، عملکرد عالی و وزن کم محبوب شده‌اند و یک گزینه عالی برای دانشجویان، دانش‌اموزان، کارمندان و حتی برخی از کاربران حرفه‌ای به شمار می‌رود. سری Vivobook پردازنده‌های رایزن و اینتل را در خود دارند و یک انتخاب مناسب برای کاربران عمومی و انجام کارهای روزمره هستند. خرید عمده لپ تاپ مدل‌های ویوو بوک جزو محبوب‌ترین گزینه‌ها در بین کاربران هستند. خود سری Vivobook مدل‌های مختلفی دارد که به‌طور مختصر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

سری VivoBook S ایسوس

این سری ترکیبی از وزن کم، عملکرد مناسب و قابلیت حمل بالا است که یک انتخاب کاربردی برای افرادی است که می‌خواهند همه‌جا همراه لپ‌تاپ خود باشند. سری S ویوو بوک به اندازه سری پرو قدرتمند نیست، اما هنوز هم از پردازنده‌های قوی و جدید بهره می‌برد که سرعت مناسب و قدرت بالایی دارند. این سری معمولا دارای گرافیک یکپارچه است و برای کارهای عمومی و اداری بسیار مناسب است. لپ‌تاپ‌های این سری معمولا ۱۴ تا ۱۶ اینچ بوده و کیفیت نمایشگر فوق‌العاده‌ای دارند. برخی از مدل‌های این سری نمایشگر لمسی دارند که برای طراحی و کارهای خلاقانه گزینه مناسبی به شمار می‌روند.

لپ تاپ ایسوس سری VivoBook Flip

این مدل از سریهای لپ تاپ ایسوس لپ‌تاپ‌های هیبریدی یا ۲ در ۱ هستند که انعطاف‌پذیری بالایی دارند. این لپ‌تاپ‌ها لولا‌های ۳۶۰ درجه دارند تا بتوانید آن‌ها را به شکل‌های مختلفی مانند لپ‌تاپ معمولی، حالت چادر و حالت تبلت قرار دهید. این لپ‌تاپ‌ها که معمولا ۱۴ و ۱۶ اینچی هستند، با نمایشگر لمسی عرضه می‌شوند تا بتوانید مانند تبلت با انگشت یا قلم نیز با آن‌ها کار کنید. این سری لپ تاپ ایسوس معمولا قدرت کافی برای کارهای روزمره و عمومی را ارائه می‌دهند و برخی از مدل‌ها امکان انجام کارهای سنگین‌تر را هم دارند. 

لپ تاپ سری VivoBook Pro ایسوس

لپ تاپ سری VivoBook Pro ایسوس

اگر به دنبال لپ‌تاپ‌های قدرتمندتر با ویژگی‌های پیشرفته‌تر هستید، سری پرو ویوو بوک می‌تواند یک انتخاب جذاب برای شما باشد. در بین سری های لپ تاپ ایسوس این سری تلاش کرده تا بین عملکرد بالا و قیمت نسبتا مناسب تعادل ایجاد کند، البته نسبت به مدل‌های دیگر این سری قیمت بیشتری دارد. این سری توانایی انجام کارهای گرافیکی و طراحی را ارائه می‌دهد و از پردازنده‌های قدرتمند و گرافیک مناسب بهره می‌برد. این ویژگی‌ها در کنار کیفیت بالای نمایشگر سری پرو را برای انجام طراحی گرافیکی، ویرایش عکس و ویدیو مناسب می‌کند. 

سری VivoBook Go ایسوس

سری Go نیز جزو محصولات به‌صرفه و اقتصادی ایسوس به شمار می‌رود که برای انجام کارهای روزمره، وب‌گردی، تایپ و استفاده از نرم‌افزارهای متنی، پخش فیلم و محاسبات معمولی طراحی شده است. ویژگی بارز این سری اندازه جمع‌وجور، طراحی سبک، وزن کم و قیمت مناسب آن‌ها است. نکته مهم این است که با این لپ‌تاپ‌ها نمی‌توانید کارهای سنگین انجام دهید. از طرفی این مدل‌ها عمر باتری مطلوبی دارند و طراحی مینیمالیستی آن‌ها توجه را به خود جلب می‌کند. این لپ‌تاپ‌ها در ابعاد ۱۲، ۱۴ و ۱۵ اینچی تولید می‌شوند و یک انتخاب جذاب برای کاربران عمومی و خانگی هستند.

سری ASUS Vivobook Slate 

این سری شامل لپ‌تاپ‌های جداشدنی ۲ در ۱ هستند که می‌تواند انعطاف‌پذیری تبلت را با قدرت لپ‌تاپ ترکیب کنند. این دستگاه‌ها دارای کیبوردهایی هستند که می‌توانید در مواقع مورد نیاز آن‌ها را متصل کرده و جدا کنید. بنابراین می‌توانید در محیط‌های مختلف و برای کارهای متنوع از 

آن‌ها استفاده کنید این لپ‌تاپ‌ها که معمولا ۱۳ اینچی هستند، دارای نمایشگر لمسی، پشتیبانی از قلم و طراحی سبک و جمع‌وجور هستند تا بتوانید همه‌جا آن‌ها را با خود ببرید. این سری مدل‌های مختلفی دارد که برخی برای کارهای روزمره و برخی دیگر برای انجام طراحی و کارهای خلاقانه مناسب هستند. 

اگر دانشجو هستید و بودجه محدودی دارید، با بهترین لپ تاپ های دانشجویی ایسوس آشنا شوید.

لپ تاپ سری ZenBook ایسوس

لپ تاپ سری ZenBook ایسوس

اگر بودجه بیشتری دارید و به دنبال لپ‌تاپ‌هایی با طراحی شیک، ویژگی‌های پیشرفته و مشخصات قدرتمندتر هستید، ZenBook بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این سری که دارای نمایشگرهای ۱۴ تا ۱۶ اینچی است، یک انتخاب جذاب برای کاربران حرفه‌ای به شمار می‌رود. این لپ‌تاپ‌ها معمولا شاسی فلزی و طراحی چشمگیری دارند و از نمایشگرهایی با وضوح و کیفیت تصویر بالا بهره می‌برند. پردازنده‌های سری ZenBook ممکن است اینتل یا AMD باشند و معمولا از گرافیک اختصاصی بهره می‌برند تا بتوانید کارهای سنگین را هم با آن‌ها انجام دهید. 

سری ZenBook Pro ایسوس

این سری را می‌توان جزو لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای ایسوس دانست که از پردازنده‌هایی با تعداد هسته بالا و گرافیک قدرتمند بهره می‌برند. این لپ‌تاپ‌ها انتخاب‌های مناسبی برای ویرایش ویدیو، رندر، طراحی سه‌بعدی و در برخی موارد بازی به شمار می‌روند. بسیاری از مدل‌های ZenBook Pro دارای نمایشگرهای OLED هستند و نمایش رنگ بی‌نظیری دارند. برخی از مدل‌های این سری قابلیت پشتیبانی از قلم را هم برای خلاقان و کاربران حرفه‌ای ارائه می‌دهند. دقت کنید که قیمت عمده لپ تاپ ایسوس سری زنبوک نسبت به سری ویوو بوک بالاتر است.

لپ تاپ ایسوس سری ZenBook S 

سری S این خانواده دارای طراحی سبک، نازک و قابل حمل است تا بتوانید آن را به‌راحتی برای مسافرت، جلسات و حتی سر کار با خود ببرید. این لپ‌تاپ‌ها پردازنده‌هایی با کارایی بالا دارند و می‌توانند برای کارهای نسبتا سنگین نیز مورد استفاده قرار بگیرند و عملکرد خوبی ارائه دهند. لپ‌تاپ‌های سری S دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند اسپیکرهای قدرتمند، بدنه زیبا و بادوام، سیستم خنک‌کننده پیشرفته و حسگر اثر انگشت هستند. 

لپ تاپ ایسوس سری ZenBook Duo

لپ تاپ ایسوس سری ZenBook Duo

اگر می‌خواهید یک لپ‌تاپ با طراحی منحصربه‌فرد و عملکردهای خاص داشته باشید، این سری برای شما مناسب است. سری Duo دارای دو نمایشگر است که می‌تواند سیستم کاری شما را متحول کند. بنابراین شما می‌توانید خلاقیت خود را وسعت دهید و به‌طور پیشرفته‌ای تسک‌ها و برنامه‌های خود را مدیریت کنید. این سری از لپ تاپ های ایسوس پردازنده‌های قدرتمند و گرافیک بالایی دارند و برای انجام کارهای گرافیکی، طراحی و تدوین بسیار مناسب هستند. 

لپ تاپ سری ZenBook Flip

این سری از لپ تاپ های ZenBook ایسوس مدل‌های هیبریدی هستند که از لولاهای ۳۶۰ درجه بهره می‌برند. این لپ‌تاپ‌ها می‌توانند در حالت‌های مختلفی قرار بگیرند تا کارهای خود را راحت‌تر انجام دهید. سری Flip معمولا نمایشگرهای لمسی دارند که در حالت قرارگیری چادر می‌توانند عملکردی آسان و لذت‌بخش را به همراه آورند. این لپ‌تاپ‌ها معمولا نمایشگر OLED دارند و کیفیت تصویر بالایی ارائه می‌دهند. از طرفی بسیاری از مدل‌ها دارای گرافیک یکپارچه هستند و به همین دلیل لپ‌تاپ بسیار نازک و سبک است. 

سری ZenBook Fold ایسوس

این سری یکی از مدل‌های نسبتا جدید ایسوس است که یک نمایشگر تاشو بزرگ دارد و می‌تواند به یک لپ‌تاپ ۱۲.۷ اینچی یا یک تبلت و لپ‌تاپ بزرگ ۱۷ اینچی تبدیل شود. نمایشگر تاشوی این لپ‌تاپ کیفیت تصویر بالایی دارد و طراحی نوآورانه و متفاوتی نسبت به دیگر سری‌ها ارائه می‌دهد.شما می‌توانید این نمایشگرها را به کیبورد هم متصل کنید و از آن‌ها مانند لپ‌تاپ سنتی استفاده کنید. 

لپ تاپ های سری ExpertBook

لپ تاپ های سری ExpertBook

ایسوس این سری لپ‌تاپ‌ها را برای کاربران حرفه‌ای خود طراحی کرده که ویژگی‌های متنوع، دوام و کیفیت را به ارمغان می‌آورند. این سری معمولا بدنه مقاومی دارند و می‌توانند در محیط‌های کاری سخت هم کارایی داشته باشند. این لپ‌تاپ‌ها ویژگی‌های امنیتی مناسبی دارند و برای حفاظت از داده‌های شما انتخاب مناسبی هستند. تنوع مناسب پورت‌ها، عمر باتری مطلوب و وزن سبک با قابلیت حمل بالا از دیگر ویژگی‌های این سری است. 

لپ تاپ سری ExpertBook Premium

ویژگی ممتاز این سری باتری‌های قدرتمند آن است که این سری را به انتخاب مناسبی برای کسب‌وکارها تبدیل می‌کند. این لپ‌تاپ‌ها می‌توانند در طول یک روز کاری به‌خوبی شارژدهی کنند و کارایی بالایی داشته باشند. این لپ‌تاپ‌ها معمولا در مدل‌های ۱۴ و ۱۵ اینچی به بازار عرضه می‌شوند. 

سری ExpertBook Advanced ایسوس

این سری نیز یک انتخاب مناسب و کارآمد برای کسب‌وکارهای مختلف است و کاربران حرفه‌ای می‌توانند از دوام، عملکرد و کیفیت ساخت این لپ‌تاپ‌ها لذت ببرند. لپ‌تاپ‌های این سری بدنه مستحکمی دارند و عمر باتری مناسبی به همراه دارند. این سری معمولا در اندازه‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۶ اینچی تولید می‌شوند. 

لپ تاپ سری ExpertBook Essential ایسوس

این سری برای کسب‌وکارهای کوچکی مناسب است که می‌خواهند با هزینه کمتر لپ‌تاپ مناسب و کارآمدی داشته باشند. طراحی سبک ویژگی اصلی این مدل‌ها است که بدنه بادوام و مستحکمی دارند. این سری که معمولا تنوع پورت مناسبی را ارائه می‌دهد، در ابعاد ۱۴ و ۱۵ اینچی تولید می‌شوند. 

لپ تاپ ایسوس سری ExpertBook P 

لپ ‌‌تاپ های سری P برای دفاتر کوچک و کاربران حرفه‌ای مناسب هستند که بهره‌وری بالا، امنیت و عملکرد چشمگیر را به ارمغان می‌آورند. این سری دارای بدنه‌ای بادوام است که باعث می‌شود بتوانید در محیط‌های کاری از آن‌ها استفاده کنید. از طرفی وزن کم آن‌ها باعث می‌شود تا بتوانید همه‌جا لپ‌تاپ را همراهتان ببرید. ویژگی‌های امنیتی قدرتمند، استاندارد نظامی بدنه و قابلیت شارژ سریع از دیگر ویژگی‌های این سری است. 

این مطلب را از دست ندهید: بهترین لپ تاپ های ایسوس برای برنامه نویسی

لپ تاپ های سری Chromebook ایسوس

لپ تاپ های سری Chromebook ایسوس

لپ‌تاپ‌های کروم‌بوک از سری لپ‌تاپ‌هایی هستند که با سیستم‌عامل Chrome OS گوگل کار کی‌کنند. کروم‌بوک‌ها به دلیل سادگی، عملکرد مناسب، سرعت بالا و امنیت خود شناخته می‌شوند. بنابراین یکی از سری‌های کاربردی برای دانش‌آموزان و کاربران عمومی است. همچنین این سری برای افرادی مناسب است که با برنامه‌های آنلاین و مبتنی بر وب کار می‌کنند. این لپ‌تاپ‌ها قیمت به‌صرفه‌تری دارند و از طرفی برای کارهای سنگین طراحی نشده‌اند. 

سری Chromebook Flip

این سری از کروم‌بوک‌ها مدل‌های قابل تبدیلی هستند که به طور ۳۶۰ درجه باز می‌شوند و می‌توانند عملکردی مانند یک لپ‌تاپ سنتی و یک تبلت همراه داشته باشند. انعطاف‌پذیری بالا، سرعت مناسب و طراحی جمع‌وجور از مهم‌ترین ویژگی‌های این سری از کروم‌بوک‌های ایسوس است. 

لپ تاپ سری Chromebook Detachable ایسوس

این سری برای مسافرت، انجام کارهای خلاقانه، یادداشت‌برداری و استفاده در محیط‌های مختلف مناسب است. این لپ‌تاپ‌ها نمایشگر لمسی دارند و کیبورد به‌راحتی از نمایشگر جدا می‌شود. بنابراین می‌توانید یک تبلت مستقل و قدرتمند داشته باشید. این سری از قلم پشتیبانی می‌کند، بنابراین گزینه مناسبی برای طراحی و نوشتن به شمار می‌رود. 

لپ تاپ های سری TUF ایسوس

لپ تاپ های سری TUF ایسوس

اگر می‌خواهید لپ‌تاپ‌هایی برای بازی بخرید، اما بودجه محدودی دارید، سری TUFمدل‌های مناسب و خوش‌قیمتی را به شما ارائه می‌دهد. این لپ‌تاپ‌ها عملکرد مناسب و دوام بالایی دارند و طراحی چشمگیر آن‌ها توجه را به خود جلب می‌کند. سری TUF از پردازنده‌های اینتل و AMD بهره می‌برند که کارایی بالایی دارند و می‌توانند انواع بازی‌ها را به‌خوبی اجرا کنند. سری TUF علاوه بر گیمرها برای طیف وسیعی از کاربران مانند دانشجویان، مهندسان و حتی طراحان و ویرایشگران مناسب است و گزینه‌های متنوعی ارائه می‌دهد. نمایشگرهای باکیفیت، سیستم خنک‌کننده مناسب و طراحی متفاوت از دیگر ویژگی‌های این سری است. 

لپ تاپ های سری ROG ایسوس

لپ تاپ های سری ROG ایسوس

اگر محدودیت بودجه ندارید و می‌‌خواهید یک لپ‌تاپ‌ گیمینگ قدرتمند داشته باشید، سری ROG ایسوس انتخاب حرفه‌ای و بی‌نظیری برای شما خواهد بود. این سری با عملکرد قدرتمند و فوق‌العاده، طراحی متفاوت و تکنولوژی‌های پیشرفته تجربه‌ای متفاوت و چشمگیر به ارمغان می‌آورد. لپ‌تاپ‌های سری راگ ایسوس از جدیدترین و قدرتمندترین پردازنده‌های اینتل و گرافیک پیشرفته انویدیا بهره می‌برند و برای طراحی گرافیک، ویرایش و تدوین، طراحی سه‌بعدی و اجرای بازی‌های حرفه‌ای مناسب هستند. نمایشگرهای باکیفیت با نرخ نوسازی بالا، سیستم خنک‌کننده پیشرفته و کیبوردهای دقیق و سریع از دیگر ویژگی‌های این سری هستند.

برای تجربه بی‌نظیر بازی، با بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس آشنا شوید.

لپ تاپ سری ROG Zephyrus ایسوس

این لپ‌تاپ‌ها معمولا طراحی نازک‌تر و سبک‌تری دارند و در عین حال عملکرد بالای خود را حفظ می‌کنند. تمرکز این سری از لپ تاپ های گیمینگ ایسوس بر قابلیت حمل، ظرافت و طراحی زیبا است. 

لپ تاپ سری ROG Strix

لپ تاپ سری ROG Strix

این سری با ارائه عملکرد قدرتمند و ویژگی‌های پیشرفته محدودیتی برای گیمرها ایجاد نمی‌کند و تجربه‌ای حرفه‌ای به ارمغان می‌آورد. لپ‌تاپ‌های سری استریکس ایسوس قیمت نسبتا بالایی در مقایسه با سایر سری‌ها دارند و به همین دلیل باید بودجه را برای خرید این سری در نظر داشته باشید. 

سری ROG Flow ایسوس

یکی از لپ‌تاپ‌های منحصربه‌فرد گیمینگ ایسوس سری Flow  است که انعطاف‌پذیری را با قدرت و عملکرد بالا تلفیق می‌کند. این لپ‌تاپ‌ها سبک و قابل حمل هستند و از نمایشگرهای باکیفیتی بهره می‌برند تا تجربه تصویری جذابی ارائه دهند. این لپ‌تاپ‌ها معمولا در اندازه‌های ۱۵ و ۱۷ اینچی به بازار عرضه می‌شوند که گزینه‌های لمسی را نیز برای طراحان و تولیدکنندگان محتوا طراحی کرده‌اند. 

لپ تاپ ایسوس سری ProArt

لپ تاپ ایسوس سری ProArt

این سری برای پاسخ‌گویی به نیازهای حرفه‌ای طراحان گرافیک، عکاسان، ویرایشگران ویدیو و کاربران خلاق طراحی شده است. لپ‌تاپ‌های پرو آرت ایسوس پردازنده و گرافیک بالایی دارند تا بتوانند کارهای سنگین انجام دهند. نقطه قوت این لپ‌تاپ‌ها نمایشگر باکیفیت آن‌ها است که نمایش رنگ و دقت رنگ عالی دارند تا هیچ جزئیاتی را از دست ندهید. البته باید اشاره کنیم که قیمت این سری نسبتا بالا است، اما از طرفی تجربه حرفه‌ای بی‌نظیری را به همراه می‌آورد. 

اگر طراح یا تدوینگر هستید، بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی را بشناسید.

کلام آخر

لپ تاپ های ایسوس جزو مدل‌های پرطرفدار بازار هستند که طیف وسیعی از انتخاب‌ها را به کاربران ارائه می‌دهند. این لپ‌تاپ‌ها از ارزان‌ترین مدل‌ها برای کاربران عمومی و خانگی گرفته تا گران‌ترین گزینه‌ها برای گیمرها و طراحان در بازار به چشم می‌خورند. ایسوس سعی کرده تا این تنوع را در کنار کارایی لپ‌تاپ‌ها حفظ کند و رضایت کاربران خود را به دست آورد. در این مطلب سعی کردیم به طور جامع سری های لپ تاپ ایسوس را معرفی کنیم. برای انتخاب مدل مناسب باید به نیازهایتان توجه داشته باشید و بر اساس آن سری مناسب را انتخاب کنید. همچنین بهتر است به نوع و سرعت پردازنده، گرافیک پیوسته یا مجزا با توجه به نیاز، میزان رم و حافظه داخلی، نوع نمایشگر و کیفیت آن، قابلیت ارتقا، عمر باتری و گارانتی لپ تاپ توجه کنید تا مناسب‌تری لپ تاپ ایسوس را برای خود خریداری کنید. 

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای دهندگان 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

پشتیبانی در اوج اطمینان

با گارانتی مهر

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است