کاربرد قابلیت Dropzone در گوشی هواوی چیست؟

آیدا فیروزی 1401/06/20
آموزش

گوشی های هوآوی از سری گوشی های معروف در ایران هستند که طرفداران زیادی دارند. قابلیت های این گوشی روز به روز در حال افزایش است و ویژگی های منحصر به فردی به آن اضافه شده اند. یکی از این قابلیت ها دراپ زون در گوشیهای این برند است که در حال حاضر تنها در محصولات ساخت همین شرکت وجود دارد. به کمک این قابلیت می توانید همزمان با انجام هر کاری پیام های شبکه های اجتماعی خود را نیز مدیریت کنید و در هر زمانی به آن ها پاسخ دهید. برای آشنایی بیشتر با این کاربرد Dropzone در گوشی هواوی در ادامه این مقاله همراه مهر سرمستان باشید.

اصطلاح Dropzone در گوشی هواوی به چه معناست؟

Dropzone در لغت به معنای جایی است که چتربازان در آن فرود می آیند . معمولا پيام هایی که از دوستان و نزدیکان خود می گیرید یا اعلان هایی که از برنامه های نصب شده دریافت می کنید به صورت کادری مستطیلی در بالای صفحه نمایش داده می شوند. این اعلان ها گاهی مواقع مانند دیدن فیلم مزاحم هستند اما در صورتی که از یک آشنا یا عزیز دریافت شوند می توانند خوشایند باشند. این قابلیت کمک می کند اعلان ها در بالای صفحه به نمایش در آیند و شما در همان کادر فرصت پاسخگویی به پیام ها را داشته باشید. این قابلیت در نسخه های اصلی گوشی های Huawei قرار داد؛ به همین دلیل اگر دوست دارید از آن استفاده کنید بهتر است برای خرید به سراغ نمایندگی موبایل هواوی در ایران بروید.

معایب و مزایای قابلیت دراپ زون

بدون شک این قابلیت مزیت ها و معایبی دارد که بهتر است از آن آگاه باشید. در ادامه تعدادی از آن ها را بیان خواهیم کرد.
با این قابلیت سریعا و بلافاصله بعد از دریافت، اعلان ها به نمایش در آمده و شما می توانید آن ها را در کادر بالای صفحه ببینید. هم چنین می توانید به سرعت و بدون نیاز به خروج از برنامه ای که در حال استفاده از آن هستید، به پیام یا اعلان پاسخ دهید.
در صورتی که مشغول انجام کاری باشید، ممکن است نمایش اعلان ها در بالای صفحه آزارتان بدهد یا تمرکزتان را بر هم بزند. همچنین اگر تعداد برنامه های روی گوشی زیاد باشد این اعلان ها بیشتر می شوند. بنابراین وجود Dropzone به همان اندازه که مفید است ممکن است شما را اذیت کند. پس بهتر است با توجه به کارکردی که مد نظر دارید از این قابلیت استفاده کرده یا آن را غیر فعال کنید.

فعال و غیر فعال کردن Dropzone

Dropzone در گوشی Huawei از قابلیت های ویژه است و هر گونه اشکال در آن را می توانید با استفاده از گارانتی محصولات هواوی برطرف کنید. فعال و غیر فعال کردن این قابلیت در بخش مدیریت EMUI ممکن نیست. برای تنظیم این بخش مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در گوشی برنامه Optimizer را جستجو و انتخاب کنید.
  2. در این برنامه گزینه Dropzone را انتخاب کنید.
  3. بعد از انتخاب این گزینه یک لیست جلوی شما به نمایش در می آید. در این لیست می توانید برنامه های نصب شده بر روی گوشی را ببینید.
  4. با دکمه های کنار این برنامه ها اعلان های آن ها را فعال یا غیر فعال کنید.
  5. اگر این قابلیت را نمی خواهید می توانید دراپ زون را برای همه برنامه ها غیر فعال کنید.
  6. در برخی از گوشی های هوآوی قابلیت دراپ زون در برنامه Phone Manager قرار دارد.

سخن پایانی

اگر گوشی Huawei دارید برای اینکه بتوانید به سرعت پیام های ضروری را پاسخ بدهید می توانید از Dropzone در گوشی هواوی کمک بگیرید. هم چنین اگر اعلان های برنامه ها مزاحم فیلم دیدن یا انجام دیگر کارهای شما می شود، می توانید با کمک این قابلیت تمام اعلان ها یا آن هایی که مد نظر دارید را غیر فعال کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد رای دهندگان 32

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است