راهنمای خرید ساعت هوشمند؛ هر آنچه باید بدانید

راهنمای خرید ساعت هوشمند؛ هر آنچه باید بدانید
فهرست مطالب
جزئیات و اشتراک گذاری
آیدا فیروزی 1400/11/18
راهنمای خرید
آیدا فیروزی 1400/11/18
راهنمای خرید

در دنیای امروز ساعت های هوشمند رفته رفته جای خود را در میان علاقه مندان به وسایل دیجیتال باز کرده است. همین موضوع باعث شده که تولیدکنندگان این محصولات هم هر روز محصولات جدیدی را روانه بازار کنند که قابلیت های بسیار پیشرفته ای مانند مکالمه، سنجش سلامتی و ردیابی موقعیت با GPS را در خود جای داده اند. در این مقاله از شرکت مهر سرمستان می خواهیم همه مواردی را که باید در زمان خرید اسمارت واچ به آن دقت کنید؛ در اختیار شما قرار دهیم. پس تا انتها با این راهنمای خرید ساعت هوشمند همراه شوید تا یک چک لیست کامل برای بررسی کیفی گزینه های موجود را در اختیار شما قرار دهیم.

نکات مهم در زمان خرید ساعت هوشمند

وقتی که می خواهید یک اسمارت واچ را بخرید؛ ممکن است گزینه های بسیار زیادی پیش روی شما قرار بگیرد که انتخاب را برای شما دشوارتر خواهد کرد. به همین دلیل حتما باید با اطلاعات کامل و دست پر برای خرید مراجعه کنید تا در نهایت محصول خوبی را خریداری نمایید. از مهم ترین نکاتی که در راهنمای خرید ساعت هوشمند مورد توجه قرار گرفته اند؛ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- سازگاری با سیستم عامل گوشی موبایل

ساعت های دیجیتال در دنیای امروز سیستم عامل های مخصوص به خود را دارند که از مشهورترین آن ها می توان به Wear OS و Harmony OS اشاره کرد. همین موضوع باعث شده که بسیاری از اسمارت واچ ها بدون نیاز به اتصال به گوشی های هوشمند، بتوانند نیازهای شما را برطرف کرده و قابلیت های فراوانی را از خود نشان دهند. با این حال اگر بخواهید از ساعت هوشمند برای مدیریت تماس ها یا برنامه ها استفاده کنید؛ نیاز دارید که آن را به اسمارت فون خود متصل کنید. در این صورت باید مطمئن شوید که این ساعت با سیستم عامل گوشی شما سازگاری دارد و از آن پشتیبانی می کند. پس به یاد داشته باشید که حتما در زمان مراجعه به نمایندگی فروش انواع ساعت های هوشمند، محصولی را از فروشنده بخواهید که از سیستم عامل گوشی شما پشتیبانی کند.

2- رابط کاربری

برای اینکه بتوانید فعالیت های مختلف را از طریق اسمارت واچ خود کنترل و مدیریت کنید؛ نیاز به یک رابط کاربری قوی خواهید داشت. برخی از این محصولات دارای نمایشگرهای لمسی هستند؛ با این حال به دلیل کوچک بودن صفحه نمایش ممکن است که نتوانید به خوبی از ژست های حرکتی استفاده کنید. برخی از اسمارت واچ ها هم دارای دکمه های فیزیکی در اطراف خود هستند که می توانید از آن ها برای بزرگنمایی یا اسکرول کردن استفاده کنید. اینکه کدام یک از این مورد برای شما بهتر است؛ بستگی به سیستم عامل نصب شده بر روی ساعت دارد. برای مثال اسمارت واچ هایی که سیستم عامل Wear OS دارند؛ ژست های حرکتی را به خوبی پشتیبانی کرده و برای راحتی شما، برنامه های مختلف را به صورت کارتی نمایش می دهند. به علاوه محصولات اپل هم دارای قابلیتی به نام Force Touch هستند که بر اساس میزان فشار واردشده به صفحه نمایش، دستورات مختلفی را اجرا خواهند کرد.

3- اندازه و کیفیت صفحه نمایش

یکی از مهم ترین مواردی که در راهنمای خرید ساعت هوشمند مورد توجه قرار میگیرد؛ اندازه صفحه نمایش است. بیشتر اسمارت واچ ها با نمایشگری در اندازه کمتر از 2 اینچ به بازار عرضه می شوند؛ اینکه چه اندازه ای برای شما مناسب است، بستگی به سلیقه شما دارد. به علاوه فرقی نمی کند که ساعتی با نمایشگر دایره ای بخرید یا مستطیلی! در هر صورت این سلیقه شما است که در این مورد تعیین کننده است.
اما آنچه که باید درباره صفحه نمایش اسمارت واچ به آن توجه کنید؛ کیفیت پنل آن است. بهترین پنلی که در ساخت این محصولات مورد استفاده قرار می گیرد؛ AMOLED است. این نوع صفحه نمایش معمولا اطلاعات را به صورت رنگی نمایش می دهد و می تواند عکس ها، برنامه ها و محتواهای دیگر را به صورت شفاف تری به نمایش بگذارد. در ساعت هایی که با قیمت کمتری عرضه می شوند؛ از پنل های LCD استفاده می شود که معمولا ضخامت بیشتری هم دارند.

4- اپلیکیشن های سازگار

تولیدکنندگان اسمارت واچ ها برای اینکه بتوانند به خوبی نیازهای شما را برآورده کنند؛ برنامه های کاربردی بسیار زیادی را بر روی آن نصب کرده اند. برای مثال برخی از این محصولات از قابلیت NFC پشتیبانی می کنند که یک شبکه پرداخت محسوب می شود. شما می توانید هر کدام از این اپلیکیشن ها را که برایتان کاربرد دارند؛ از اپ استور اختصاصی برند تولیدکننده دانلود کنید.

5- قابلیت های سنجش سلامت

بیشتر افراد به این دلیل تمایل به خرید انواع ساعت هوشمند دارند که می خواهند سلامتی خود را با استفاده از آن رصد کنند. بیشتر این اسمارت واچ ها دارای سنسورهای مختلفی هستند که به شما در ردیابی ویژگی های سلامتی کمک می کنند. برای مثال سنسورهای سنجش ضربان قلب به ورزشکاران و سایر افراد کمک می کند تا در حین انجام فعالیت های مختلف، از سلامتی قلب خود اطمینان حاصل کنند.
در کنار این برخی از اسمارت واچ ها مجهز به حسگر سنجش اکسیژن خون هستند که برای بررسی وضعیت جسمانی شما بسیار اهمیت دارد. همچنین این محصولات می توانند کیفیت خواب شما را هم بسنجند و به این ترتیب به شما کمک کنند تا با تنظیم ساعت های خواب و بهبود کیفی آن، سلامت خود را حفظ کنید. در میان ساعت هایی که در بازار وجود دارند؛ اسمارت واچ های اپل حسگرهای بسیار دقیق تری را برای پایش سلامتی مورد استفاده قرار می دهند. برخی از برندهای مطرح تولیدکننده انواع ساعت هوشمند، در محصولات اخیر خود حسگرهایی را قرار داده اند که میزان فشار خون یا قند خون را اندازه گیری کرده و می تواند در صورت رسیدن به مرزهای بحرانی، به شما هشدار دهد. شما می توانید با توجه به نوع فعالیتی که در حال انجام آن هستید؛ عملکرد این سنسورها را تنظیم کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را از آن ها دریافت کنید.

6- قابلیت موقعیت یابی

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که در مبحث راهنمای خرید ساعت هوشمند بسیار مورد توجه است؛ قابلیت موقعیت یابی این محصولات است. این نوع ساعت های هوشمند دارای حسگر GPS هستند که در فعالیت های ورزشی مانند دویدن یا دوچرخه سواری به شما کمک می کند تا مسیر خود را ردیابی کنید. به علاوه اطلاعاتی مانند مسافت طی شده یا سرعت را به صورت دقیق اندازه گیری کرده و به شما نمایش می دهد.

7- میزان شارژ دهی و باتری

ساعت های هوشمند مختلف هم برای اینکه بتوانند انرژی خود را تامین کنند؛ نیاز به باتری دارند. به طور معمول طول عمر باتری این محصولات دیجیتال بسیار زیاد است. برای مثال در برخی از نمونه ها شما تا 2 هفته هم نیازی به شارژ مجدد پیدا نخواهید کرد. اما روشن کردن GPS می تواند به طور قابل توجهی طول عمر باتری را کم کرده و مصرف آن را افزایش دهد.

8- قابلیت پاسخگویی به تماس ها و پیام ها

یکی دیگر از مواردی که باعث شده برخی از ساعت های هوشمند در میان خریداران طرفداران زیادی پیدا کنند؛ قابلیت پاسخگویی به تماس ها و پیام ها است. در این موارد اسمارت واچ مجهز به یک مودم LTE است که به شما امکان می دهد بتوانید اعلان های مربوط به برنامه ها، تماس های ورودی و پیام ها را دریافت کنید. ساعت های هوشمندی که در حال حاضر در بازار ایران موجود هستند؛ هنوز امکان پاسخگویی به تماس را ندارند. اما به زودی محصولاتی با این قابلیت به بازار خواهد آمد.

9- شناخت برندهای مطرح

در راهنمای خرید ساعت هوشمند باید به این نکته هم توجه کنیم که برندها، نقش مهمی را در تعیین کیفیت یک محصول ایفا می کنند. در حال حاضر برندهای مطرحی مانند اپل و سامسونگ، محصولات بسیار باکیفیتی را روانه بازار کرده اند که قدرت زیادی دارند و از سنسورهای پیشرفته ای در ساخت آن ها استفاده شده است. به علاوه برندهای دیگری مانند امیزفیت، گارمین، فیت بیت و فسیل هم در این بازار مطرح هستند. همه این تولیدکنندگان از سنسورهای بسیار قدرتمندی بر روی اسمارت واچ های خود استفاده کرده اند و محصولات خود را طوری طراحی کرده اند که از حالت های ورزشی متعددی پشتیبانی می کند.

10- مقاومت در برابر آب

از ویژگی های مهم درباره انواع اسمارت واچ این است که باید در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاوم باشند. برای طبقه بندی ساعت ها از این نظر، از یک استاندارد به نام IP استفاده می شود که نشان دهنده مقاومت ساعت در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار است. هرچه استاندارد IP بالاتر باشد؛ ساعت هوشمند هم مقاومت بیشتری را از خود نشان می دهد. برخی از انواع اسمارت واچ قادر هستند دقایق زیادی در آب به عمق 50 یا 100 متر قرار بگیرند؛ بدون اینکه آسیبی به مدارهای داخلی آن ها وارد شود. در این موارد شما می توانید با خیال راحت از این محصولات در حین شنا کردن استفاده کنید. به علاوه ضد آب بودن ساعت هوشمند در زمان بارش باران و شستن دست ها هم بسیار اهمیت پیدا می کند.

11- قیمت

امروزه تنوع ساعت های هوشمند در بازار ایران بسیار زیاد است و هر کدام با قیمت های مختلفی عرضه می شوند. برای اینکه بتوانید این محصولات را با قیمت مناسبی خریداری کنید؛ بهتر است به سراغ نمایندگی های معتبر فروش این محصول در سطح شهر یا در فضاهای آنلاین بروید. دقت کنید که قیمت هر یک از انواع اسمارت واچ بر اساس برند، امکانات جانبی، جنس بند و نوع صفحه نمایش تعیین می شود. بنابراین در زمان خرید باید حتما این موارد را مورد بررسی قرار داده و ارزش خرید را ارزیابی کنید.

جمع بندی

راهنمای خرید ساعت هوشمند به شما کمک می کند تا بتوانید در زمان خرید این محصولات، آگاهانه تر تصمیم گرفته و گزینه های بهتری را خریداری کنید. زمانی که تصمیم می گیرید یک اسمارت واچ بخرید؛ باید علاوه بر برند سازنده آن، به ویژگی های دیگری مانند نوع و اندازه صفحه نمایش، طول عمر باتری، قیمت، سازگاری با تلفن همراه و امکانات جانبی توجه کنید. به این ترتیب می توانید یک دید خوب در مورد ارزش خرید این محصول پیدا کرده و در نهایت بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. برای دریافت اطلاعات و راهنمایی بیشتر میتوانید با بخش گارانتی ساعت هوشمند شرکت مهرسرمستان ارتباط برقرار کنید کارشناسان ما به بهترین نحو ممکن پاسخگویی شما خواهند بود.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای دهندگان 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است