بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۳ 4G

طاهره محزون 1403/04/31
نقد و بررسی

شیائومی یکی از برندهایی است که در بازار رقابتی گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه عملکرد خوبی ارائه داده است. گوشی‌های شیائومی همیشه جزو پرفروش‌ترین مدل‌های بازار هستند زیرا ترکیب عملکرد مناسب و قیمت به‌صرفه را به‌خوبی می‌توان در آن‌ها دید. با این حال در برخی از مدل‌ها قیمت پایین‌تر به معنای از دست دادن برخی از ویژگی‌ها می‌شود. گوشی شیائومی Redmi Note 13 4G یکی از مدل‌هایی است که توانسته توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. این مدل تفاوت‌های اساسی با نسخه 5G دارد، به همین دلیل آن را به‌صورت مجزا بررسی می‌کنیم. برای آشنایی بیشتر با این گوشی با بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۳ 4G همراه باشید.

گوشی شیائومی ردمی Note 13 4G در یک نگاه

مشخصات
ابعاد۸×۷۵.۶×۱۶۲.۳ میلی‌متر
وزن۱۸۸.۵ گرم
نمایشگر۶.۶۷ اینچ
AMOLED
پردازنده اصلیQualcomm Snapdragon 685
پردازنده گرافیکیAdreno 610
رم۶ گیگابایت
۸ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
دوربین اصلی۱۰۸+۸+۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی۱۶ مگاپیکسل
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

طراحی و بدنه گوشی ردمی نوت 13 4G 

طراحی و بدنه گوشی ردمی نوت 13 4G 

ردمی نوت ۱۳ از نظر ظاهری شباهت‌هایی به نسخه 5G دارد، اما این دو نسخه کاملا شبیه به هم نیستند. این گوشی اقتصادی از یک فریم و بدنه پلاستیکی براق بهره می‌برد و ظاهری با لبه‌های صاف دارد که طراحی آن را زیباتر می‌کند. ابعاد این گوشی ۸×۷۵.۶×۱۶۲.۳ میلی‌متر و وزن آن ۱۸۸.۵ گرم است که مدلی خوش‌دست به شمار می‌رود و به‌راحتی می‌توانید با آن کار کنید. پوشش نمایشگر این گوشی گوریلا گلس ۳ است که باعث شده این مدل قیمت مناسب‌تری نسبت به گوریلا گلس ۵ داشته باشد. این محافظ نمایشگر را در برابر خراشیدگی و خط و خش محافظت می‌کند. 

بدنه ردمی نوت ۱۳ ۴جی دارای گواهی IP54 است که مقاومت مناسبی در برابر پاشش آب و گرد و غبار دارد. روی بدنه این گوشی دو لنز نسبتا درشت دوربین، یک لنز کوچک‌تر و یک فلاش مشاهده می‌شود که هر کدام به‌طور مجزا روی بدنه طراحی شده‌اند. این گوشی از جک ۳.۵ میلی‌متری و اسپیکرهای دوگانه بهره می‌برد. اسلات سیم‌کارت در کنار پورت Type-C 2.0 در بخش زیرین آن واقع شده است. ردمی نوت ۱۳ ۴جی در رنگ‌های مشکی، سبز نعنایی، آبی یخی و طلایی به بازار عرضه شده است. قیمت عمده گوشی مدل‌های اقتصادی شیائومی در مقایسه با برندهای دیگر بسیار مناسب‌تر است.

نمایشگر گوشی شیائومی Redmi Note 13 4G

نمایشگر گوشی شیائومی Redmi Note 13 4G

بدون شک کیفیت نمایشگر یکی از مهم‌ترین و چشمگیرترین ویژگی‌های این گوشی به شمار می‌رود. در سال‌های گذشته گوشی‌های اقتصادی نمایشگر‌های آنچنان باکیفیتی نداشتند، اما رقابت بین برندها باعث شده تا این گوشی‌ها نیز از صفحه‌نمایش باکیفیت، روشن و واضح برخوردار شوند. ردمی Note 13 4G از یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی از نوع OLED بهره می‌برد. می‌بینیم که در سال‌های اخیر نمایشگرهای OLED نیز جای خود را در بین گوشی‌های به‌صرفه باز کرده‌اند.

این نمایشگر دارای رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل است که کیفیت تصویر عالی ارائه می‌دهد. این نمایشگر از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد که قبلا در گوشی‌های گران‌تر دیده می‌شد. این نرخ نوسازی می‌تواند تجربه جذاب‌تری از مشاهده محتوا و اجرای بازی‌ها ارائه دهد. روشنایی این نمایشگر می‌تواند تا ۱۸۰۰ نیت برسد و تقریبا در همه محیط‌های نوری عملکرد خوبی دارد. نمایشگر ردمی نوت ۱۳ جزئیات مناسبی را نشان می‌دهد و دقت رنگ بالایی دارد.

این نمایشگر طیف رنگی sRGB را به‌طور کامل پوشش می‌دهد. نسبت نمایشگر به بدنه این مدل ۸۷.۵ درصد است که نشان می‌دهد این گوشی حاشیه‌های زیادی دارد که البته به دلیل قیمت مناسب قابل چشم‌پوشی است. برای این گوشی حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر طراحی شده است که سرعت قابل قبولی دارد و یک گام رو به جلو برای مدل‌های اقتصادی به شمار می‌رود. 

عملکرد گوشی ردمی نوت ۱۳ شیائومی 4G

عملکرد گوشی ردمی نوت ۱۳ شیائومی 4G

یکی از تفاوت‌های اساسی این گوشی با نسخه 5G ردمی نوت ۱۳ در بخش پردازنده و عملکرد است. ردمی نوت ۱۳ ۴جی از یک پردازنده ۶ نانومتری کوالکام اسنپدراگون ۶۸۵ بهره می‌برد. این پردازنده هشت‌هسته‌ای دارای چهار هسته Cortex-A73 با سرعت ۲.۸ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با سرعت ۱.۹ گیگاهرتز است. این پردازنده برای یک گوشی به‌صرفه عملکرد مناسبی دارد و می‌تواند برنامه‌های سبک و متوسط را بدون مشکل اجرا کند. البته نسخه 5G عملکرد قدرتمندتری ارائه می‌دهد و گران‌تر است.

این گوشی در چهار نسخه به بازار آمده است که دارای رم ۶ و ۸ گیگابایت و حافظه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت است. بنابراین شما با توجه به نیاز خود می‌توانید نسخه ارزان‌تر با رم ۶ و حافظه ۱۲۸ گیگابایت را انتخاب کنید. گران‌ترین نسخه این گوشی دارای رم ۸ با حافظه ۲۵۶ گیگابایت است که فضای بیشتری را برای اجرای برنامه‌های مختلف ارائه می‌دهد. نکته مهم این است که شما می‌توانید با کمک کارت حافظه، فضای ذخیره‌سازی این گوشی را افزایش دهید. 

عملکرد گوشی ردمی نوت ۱۳ شیائومی 4G - بنچمارک

باید بگوییم که ردمی نوت ۱۳ 4G عملکردی کاملا معمولی دارد و یک گوشی اقتصادی برای انجام کارهای روزمره، وب‌گردی، سرزدن به شبکه‌های اجتماعی، خرید آنلاین و اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سبک است. بنابراین نباید از آن انتظار زیادی داشته باشید. البته این مدل به‌خوبی نیازهای طیف وسیعی از کاربران را برطرف می‌کند و یک مدل خوش‌دست و اقتصادی به شمار می‌رود. 

عملکرد نرم‌افزاری

ردمی نوت ۱۳ ۴جی در ژانویه ۲۰۲۴ به بازار عرضه شد، بنابراین بسیاری از کاربران انتظار داشتند که شیائومی آن را با سیستم‌عامل اختصاصی HyperOS به بازار عرضه کند. اما باید بگوییم که این گوشی مبتنی بر اندروید و با رابط کاربری MIUI به بازار آمده است. البته این دو رابط کاربری شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند و ممکن است شیائومی در آینده به‌روزرسانی HyperOS را برای این گوشی هم ارائه دهد. شیائومی تا سه سال به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل و چهار سال آپدیت امنیتی را برای این گوشی وعده داده که برای یک مدل اقتصادی مناسب به نظر می‌رسد.

اگر محدودیت بودجه دارید، پیشنهاد می‌کنیم بهترین گوشی های ارزان شیائومی را بشناسید.

دوربین گوشی شیائومی Redmi Note 13 4G

دوربین گوشی شیائومی Redmi Note 13 4G

به‌طور کلی گوشی‌های اقتصادی و حتی بسیاری از مدل‌های میان‌رده کیفیت دوربین فوق‌العاده‌ای ندارند. در بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۳ 4G نیز می‌بینیم که دوربین آن نتایج شگفت‌انگیزی ارائه نمی‌دهد. البته کیفیت عکس‌های آن معقول است و برای عکاسی روزمره و معمولی مناسب است. این گوشی از یک لنز دوربین عریض با کیفیت ۱۰۸ مگاپیکسل و دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد که اندازه آن 1/1.67 اینچ است. لنز دوم این گوشی از نوع اولتراواید با کیفیت ۸ مگاپیکسل است که از دیافراگم f/2.2 و زاویه دید ۱۲۰ درجه برخوردار است. لنز سوم نیز از نوع ماکرو با کیفیت ۲ مگاپیکسل پ دیافراگم f/2.4 است. این گوشی از یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی برای سلفی نیز بهره می‌برد.

سنسور اصلی که ۱۰۸ مگاپیکسلی است، عمق و محدوده دینامیکی مناسب ارائه می‌دهد. رنگ‌ها ممکن است کمی تند باشند، اما نور عکس و جزئیات آن مطلوب هستند. به‌طور کلی در نور روز عکس‌ها عملکرد مناسبی ارائه می‌دهند، اما متاسفانه عملکرد آن در حالت شب و محیط کم‌نور بسیار افت پیدا می‌کند و عکس‌ها با نویز بالا و کاهش جزئیات همراه هستند. باید اعتراف کنیم که کیفیت پایین برای دو لنز دیگر هم به چشم می‌خورد. عکس‌های اولتراواید کاهش زیادی در جزئیات دارند و لنز ماکرو نیز نمی‌تواند با کیفیت مناسبی عکس‌های نزدیک را ثبت کند. کیفیت دوربین سلفی نیز در نور روز مناسب است و سعی می‌کند عکس‌های باکیفیتی بگیرد. این گوشی از قابلیت فیلم‌برداری 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه بهره می‌برد.

باتری گوشی شیائومی ردمی Note 13 4G

به‌طور کلی عمر باتری و شارژدهی هر گوشی به میزان و نوع استفاده شما بستگی دارد. بدیهی است که نور زیاد نمایشگر، روشن‌کردن GPS و بلوتوث، استفاده از داده‌ شبکه همراه، اجرای بازی‌ها و موارد مشابه می‌تواند مصرف باتری را افزایش دهد. باتری این گوشی دارای ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت بوده که مشابه درصد زیادی از گوشی‌های رایج بازار است. باید گفت که این گوشی تقریبا شارژدهی مناسبی دارد و با استفاده متوسط می‌تواند یک روز کامل دوام بیاورد. ردمی نوت ۱۳ 4G از شارژ سریع ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند و در ۷۰ دقیقه می‌تواند به‌طور کامل شارژ شود. باید اشاره کنیم که عملکرد باتری این گوشی تا حدی بهتر از نسخه 5G آن است.

کلام آخر؛ آیا این Redmi Note 13 4G ارزش خرید دارد؟

شیائومی نقش مهمی را در عرضه گوشی‌های اقتصادی و به‌صرفه ایفا می‌کند و به همین دلیل بسیاری از مدل‌های پرفروش و ارزان بازار متعلق به این برند هستند. شیائومی سعی کرده تا تعادل مناسبی بین عملکرد و قیمت گوشی‌های خود ایجاد کند. ردمی نوت ۱۳ ۴جی نیز یک مدل اقتصادی است که ارزان‌ترین نسخه آن حدود ۱۶۰ دلار است و به جرأت می‌توان گفت یکی از به‌صرفه‌ترین گوشی‌های بازار به شمار می‌رود. برای خرید نسخه گران‌تر می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر تا حدود ۲۰۰ دلار گوشی قدرتمندتری داشته باشید. 

این گوشی دارای عملکرد مناسبی برای کارهای روزمره و عمومی است و می‌تواند از پس وظایف متوسط به‌خوبی برآید. در این مطلب سعی کردیم بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۳ 4G را انجام دهیم. اگر به دنبال یک گوشی خوش‌دست با قیمت مناسب هستید که بتواند کارهای معمولی را با صرف هزینه مناسب انجام دهد، این مدل را به شما توصیه می‌کنیم. اما اگر می‌خواهید یک گوشی با پردازنده قدرتمند و دوربین باکیفیت داشته باشید، باید به سراغ مدل‌های دیگر بروید. نظرات خود را درباره این مدل برای ما بنویسید و برای استعلام قیمت عمده گوشی شیائومی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

مزایای گوشی شیائومی Redmi Note 13 4G چیست؟

این گوشی ظاهر زیبا و بدنه خوش‌دست و ظریفی دارد که می‌توانید به‌راحتی با آن کار کنید. یکی از مهم‌ترین مزایای این گوشی برخورداری از نمایشگر OLED با وضوح و روشنایی بالا است. همچنین این مدل تا رم ۸ و حافظه ۲۵۶ گیگابایت را ارائه می‌دهد که یک مزیت مهم برای مدل‌های اقتصادی به شمار می‌رود. قیمت مناسب و به‌صرفه، شارژ ۳۳ واتی، پشتیبانی از کارت حافظه، اسپیکرهای استریوی باکیفیت، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و مقاومت در برابر پاشش آب از دیگر مزایای این مدل است.

معایب گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۳ 4G چیست؟

این گوشی نقاط ضعفی هم دارد که برخی از آن‌ها به دلیل قیمت مناسب قابل چشم‌پوشی هستند. قدرت متوسط پردازنده و عملکرد متوسط دوربین از جمله نقاط ضعف این مدل هستند که هنگام خرید باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 4.1 / 5. تعداد رای دهندگان 14

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است