مقایسه سرفیس پرو ۹ با مک بوک ایر M2؛ کدام‌یک را بخریم؟

طاهره محزون 1402/06/11
مقایسه

در دنیایی که تکنولوژی‌ها به‌سرعت در حال تغییر و تکامل هستند، برخورد و رقابت دو غول فناوری اپل و مایکروسافت را نمی‌تواند نادیده گرفت. این دو ابرکمپانی با لپ‌تاپ‌های جدید خود، مانند همیشه تلاش می‌کنند تا قدرت و ظرافت محصولات خود را به رخ بکشند و هریک بهترین‌ها را به طرفداران خود ارائه دهند. سرفیس پرو ۹ از شرکت مایکروسافت و مک بوک ایر M2 ساخت شرکت اپل، دو رقیب سرسخت در این رقابت هستند که هرکدام در تلاش هستند تا بهترین نماینده برای برند خود باشند. در این مطلب قرار است با مقایسه سرفیس پرو ۹ با مک بوک ایر M2 به دنیای رقابت این دو برند قدرتمند قدم بگذاریم. 

معرفی سرفیس Pro 9

شرکت مایکروسافت سرفیس پرو ۹ را در اکتبر ۲۰۲۲ معرفی کرد که می‌توان این مدل را یکی از قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های هیبریدی یا ۲ در ۱ دانست. صفحه کلید این لپ‌تاپ به‌راحتی از آن جدا می‌شود و شما یک تبلت قدرتمند خواهید داشت که دست شما را برای انجام هر کاری باز می‌گذارد. تجربه یک لپ‌تاپ با نمایشگر لمسی و وزن کم می‌تواند دنیای شما را متحول کند. این مدل سرفیس در نسخه‌های متعددی با پردازنده، میزان رم و حافظه داخلی مختلف به بازار عرضه شده است. 

معرفی مک بوک ایر M2

بدون شک مک بوک ایر را می‌توان یکی از محبوب‌ترین سری لپ‌تاپ‌های اپل دانست که با قیمت کم و کارایی بی‌نظیر به میدان رقابت پا گذاشته‌اند. سری مک بوک ایر M2 با پردازنده‌های اختصاصی اپل بعد از نسل M1 به بازار آمدند تا قدرت خود را به رخ بکشند. سری مک بوک ایر با قیمت اقتصادی خود به‌سرعت طرفداران بسیاری پیدا کردند. مک بوک ایر M2 که در جولای ۲۰۲۲ به بازار آمده است، با تنوع حافظه رم، حافظه داخلی و اندازه نمایشگر می‌تواند برای هرکسی جذاب به نظر برسد.

مک بوک ایر M2 و سرفیس پرو ۹ در یک نگاه

مشخصات مک بوک ایر M2 سرفیس پرو ۹
نمایشگر ۱۳.۶ اینچ ۱۳ اینچ
حافظه داخلی از ۲۵۶ گیگابایت تا ۲ترابایت از ۱۲۸ گیگابایت تا ۱ ترابایت
حافظه رم از ۸ تا ۲۴ گیگابایت از ۸ تا ۳۲ گیگابایت
پردازنده گرافیکی پردازنده گرافیکی هشت‌هسته‌ای اپل پردازنده گرافیکی اینتل Iris Xe
پردازنده اصلی پردازنده M2:CPU هشت‌هسته‌ای نسل ۱۲ پردازنده اینتل Core i5-1235U
نسل ۱۲ پردازنده اینتل Core i7-1255U
Microsoft SQ 3
باتری لیتیوم-پلیمری ۵۲.۶ وات‌ساعت ۴۷.۷ وات‌ساعت
سیستم عامل macOS ویندوز ۱۱
قیمت از ۱۰۹۹ دلار از ۹۹۹ دلار

 

مقایسه طراحی سرفیس Pro 9 و مک بوک Air M2

مقایسه طراحی سرفیس Pro 9 و مک بوک Air M2

در قدم اول طراحی و ظاهر مک بوک ایر M2 را با سرفیس پرو ۹ مقایسه می‌کنیم. سرفیس پرو ۹ حاشیه‌های ضخیم‌تری دارد و از طرفی مک بوک ایر ام ۲ دارای ناچ است. از نظر ساختاری، این سرفیس دارای بدنه باریک‌تر و کوچک‌تر با وزن کمتر است. ابعاد سرفیس ۲۸۷×۲۰۹×۹.۳ میلی‌متر و وزن آن ۸۷۹ و ۸۸۳گرم است. در مقابل، مک بوک از ابعاد ۳۰۴×۲۱۵×۱۱ میلی‌متر و وزن ۱.۲ کیلوگرم بهره می‌برد که به وضوح می‌بینیم سرفیس طراحی جمع‌وجورتری دارد.

نکته مهم این است که سرفیس از کیبورد جداشونده بهره می‌برد و به همین دلیل سبک‌تر است. شاید بتوان نقطه ضعف این لپتاپ هیبریدی را در این دانست که شما باید کیبورد را به‌طور جداگانه بخرید و هزینه مضاعفی پرداخت کنید. سرفیس پرو ۹ با رنگ‌های آبی، پلاتینیوم، سبز و مشکی به بازار عرضه شده است و مک بوک ایر M2 رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری، کرمی و آبی تیره دارد.

نمایشگر سرفیس Pro 9 و مک بوک Air M2

در بخش نمایشگر، رقابت جذاب و خیره‌کننده‌ای را شاهد هستیم. سرفیس پرو ۹ با نمایشگر ۱۳ اینچی لمسی می‌تواند نسبت به رقیب خود پیشی بگیرد. پشتیبانی از نمایشگر لمسی و تبدیل‌شدن لپ‌تاپ به تبلت یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این سرفیس است که مک بوک از آن محروم است. از طرفی نمایشگر سرفیس با رزولوشن ۱۹۲۰×۲۸۸۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز یک تجربه بی‌نظیر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مک بوک ایر M2 حاشیه‌های نمایشگر نازک‌تری دارد و برای یک لپ‌تاپ به‌صرفه واقعا عالی عمل می‌کند.این نمایشگر ۱۳.۶ اینچی کمی از سرفیس بزرگ‌تر است و از رزولوشن ۱۶۶۴×۲۵۶۰ پیکسل بهره می‌برد. این نمایشگر نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی دارد که در این بخش از رقیب خود عقب می‌افتد. 

مقایسه مک بوک ایر M2 با سرفیس پرو ۹ از نظر سخت‌افزاری

مقایسه مک بوک ایر M2 با سرفیس پرو ۹ از نظر سخت‌افزاری

برای مقایسه سخت‌افزاری مک بوک ایر M2 با سرفیس پرو ۹، بدون شک باید مک بوک را برنده میدان بدانیم. به‌هرحال ما از سیستم خود توقع داریم تا بتواند با سرعت بالا پردازش‌ها را انجام دهد، برنامه‌های سنگین را اجرا کند و کارایی بالایی داشته باشد. هردوی این لپ‌تاپ‌ها مدل‌های قدرتمندی هستند، اما وقتی با یکدیگر مقایسه می‌‌شوند نمی‌توان از قدرت و سرعت پردازنده اختصاصی اپل M2 چشم پوشید.

حافظه داخلی

از نظر فضای ذخیره‌سازی، شما می‌توانید برای مک بوک تا ۲ ترابایت حافظه SSD انتخاب کنید که این مقدار برای سرفیس حداکثر ۱ ترابایت است. همچنین مدل پایه این سری مک بوک ۲۵۶ گیگابایت است که این مقدار برای مدل پایه سرفیس ۱۲۸ گیگابایت است. 

حافظه رم

میزان حافظه رم مک بوک ایر در مدل پایه ۸ گیگابایت است که اگر به میزان رم بیشتر نیاز داشته باشید، تا حداکثر ۲۴ گیگابایت را می‌توانید انتخاب کنید. حافظه رم سرفیس پرو ۹ نیز در حالت پایه ۸ گیگابایت است، اما تا حداکثر ۳۲ گیگابایت امکان انتخاب رم وجود دارد. این ویژگی یک پیروزی برای مایکروسافت است، در حالی که macOS Ventura نسبت به ویندوز منابع کمتری مصرف می‌کند و بهینه‌تر است.

پردازنده

نوبتی هم که باشد نوبت پردازنده‌های این دو لپ‌تاپ است. باید قبول کنیم که با اینکه سرفیس از پردازنده‌های نسل ۱۲ اینتل و پردازنده اختصاصی مایکروسافت بهره می‌برد، اما نمی‌توان از توانمندی و کارایی بی‌نظیر پردازنده اپل M2 چشم‌پوشی کرد. اگر می‌خواهید یک لپ‌تاپ با نمایشگر لمسی داشته باشید یا تصویرگری می‌کنید، شاید سرفیس انتخاب مناسب‌تری باشد. اما بدون شک قدرت پردازنده اپل یک سر و گردن از مایکروسافت بالاتر است.

قدرت پردازنده اختصاصی اپل M2 در گیک‌بنچ به شکل چشمگیری از پردازنده اختصاصی مایکروسافت بیشتر است. همچنین در آزمایش‌های بسیاری سرعت انتقال فایل و اجرای برنامه‌ها در سرفیس پرو ۹ از مک بوک ایر ام ۲ کمتر است. 

تقابل سیستم‌عامل‌ها؛ ویندوز یا MacOS؟

از قدیم رقابت بین سیستم‌عامل های شرکت اپل و مایکروسافت همیشه داغ بوده است. با هر آپدیت و به‌روزرسانی، هر شرکت سعی می‌کند گزینه‌های متنوع و قابلیت‌های جدیدی را برای کاربران خود به ارمغان آورد. سرفیس Pro 9 با ویندوز ۱۱ کار می‌کند گرچه ویندوز ۱۱ نسبت به نسخه‌های قبلی بسیار متحول شده است، اما باز هم برای بسیاری از افراد محیطی آشنا دارد.

سیستم عامل مک بوک macOS Ventura است که عملکرد بهینه و سریعی را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر از لوازم دیجیتال و گجت‌های اپل استفاده می‌کنید، مک بوک می‌تواند سیستم شما را تکمیل کند و تجربه بی‌نظیری از اکوسیستم اپل برایتان به ارمغان آورد.

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه سرفیس پرو 4 مایکروسافت با مک بوک پرو M1

مقایسه سرفیس پرو 9 با مک بوک Air M2 از نظر باتری

مقایسه سرفیس پرو 9 با مک بوک Air M2 از نظر باتری

به جرأت می‌توان گفت که این دو لپ‌تاپ باتری‌های قدرتمندی دارند که می‌توانند ساعت‌ها برای شما شارژدهی کنند. سرفیس پرو با یک باتری ۴۸ وات‌ساعتی می‌تواند برای استفاده‌های معمولی تا ۱۵ ساعت هم دوام بیاورد. اما اینجا برگ برنده دست مک بوک است که با باتری ۵۲.۶ وات‌ساعتی می‌تواند بیش از ۱۸ ساعت شارژدهی کند که در این میان پردازنده بهینه M2 به مصرف بهتر و کارآمد باتری کمک می‌کند. بنابراین اگر همیشه شارژدهی برایتان مهم بوده است، پیشنهاد ما مک بوک است که شما را شگفت‌زده می‌کند.

اتصالات و ارتباطات مک بوک ایر M2 با سرفیس پرو ۹

برای انتخاب لپ‌تاپ‌های خود همیشه به پورت‌های آن‌ها دقت کنید تا مطمئن شوید که نیازهای شما را برطرف می‌کنند. این دو لپ‌تاپ از دو پورت  Thunderbolt 4 بهره می‌برند که بدنه را مینیمال و مدرن می‌کند. مک بوک Air M2 از یک پورت MagSafe 3 و یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری بهره می‌برد. در مقابل سرفیس Pro 9 جک هدفون را حذف کرده است و یک پورت Surface connect و یک پورت برای اتصال کیبورد دارد.

تفاوت قیمت Surface Pro 9 با MacBook Air M2

تفاوت قیمت Surface Pro 9 با MacBook Air M2

بدون شک بسیاری از ما برای خرید لپ‌تاپ، بودجه مشخصی را در نظر می‌گیریم تا با توجه به نیازهای خود بهترین گزینه را پیدا کنیم. این دو مدل که در این مطلب آن‌ها را مقایسه کردیم، بسیار قدرتمند و موفق عمل می‌کنند. قیمت پایه برای سرفیس پرو ۹ از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود که با توجه به میزان حافظه داخلی و رم این عدد بیشتر خواهد شد. این نکته را هم فراموش نکنید که برای سرفیس باید هزینه‌ای جداگانه برای خرید کیبورد آن صرف کنید. 

قیمت پایه برای مک بوک ایر ام ۲ حدود ۱۰۹۹ دلار است که در صورت انتخاب میزان حافظه و رم بیشتر، قیمت آن افزایش پیدا می‌کند. در هر حال این دو مدل از نظر قیمت آنچنان تفاوتی با یکدیگر ندارند. بنابراین موارد دیگری مانند عمر باتری، کارایی پردازنده، حافظه و رم، کیفیت نمایشگر تعیین‌کننده انتخاب شما خواهند بود.

در آخر

باید بگوییم که سرفیس و مک بوک در واقع دو محصول جداگانه به شمار می‌روند، زیرا سرفیس یک تبلت دوکاره یا هیبریدی است که می‌تواند به کیبورد متصل شود و قابلیت نمایشگر لمسی را برای شما به ارمغان آورد. از طرفی مک بوک یک لپ‌تاپ با طراحی سنتی است که بدنه مقاوم و زیبایی دارد. انتخاب بین این دو مدل واقعا به نیازها و سبک کاری شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید نمایشگر لمسی و باکیفیتی داشته باشید، سرفیس پرو ۹ انتخاب بهتری خواهد بود، زیرا به تبلت تبدیل می‌شود و به دلیل وزن کمتر حمل آسان‌تری خواهد داشت. اما اگر می‌خواهید پردازنده‌ای با عملکرد بهتر داشته باشید، مک بوک ایر M2 یک انتخاب بی‌نظیر خواهد بود. این لپ‌تاپ عمر باتری بیشتر و کیبورد قدرتمندتری به شما ارائه خواهند داد.

در این مطلب سعی کردیم مقایسه سرفیس پرو ۹ با مک بوک ایر M2 را به‌طور جامع و خلاصه انجام دهیم. در آخر باید گفت که انتخاب بین این دو دستگاه به اولویت‌های شما بستگی دارد. باید قبل از خرید لپ تاپ خواسته‌ها و نیازهای خود را در نظر بگیرید، تا با بودجه خود بهترین مدل را انتخاب کنید. اگر برای خرید عمده لپ تاپ سوالی دارید، آن را با کارشناسان ما در میان بگذارید. 

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد رای دهندگان 9

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است