دکمه وارد شدن به محیط Setup و نصب ویندوز در دستگاه های HP

طاهره محزون 1402/07/09
سوالات متداول

گاهی موردی پیش می‌آید که می‌خواهید ویندوز لپ‌تاپ خود را عوض کنید یا به هر دلیلی ویندوز قبلی شما دچار مشکل شده است و می‌خواهید برای آن ویندوز جدیدی نصب کنید. یادتان باشد که قبل از اقدام برای نصب ویندوز تمامی فایل‌های مورد نیاز را از روی درایو C یا درایوی که ویندوز را نصب کرده‌اید، بردارید. همچنین بهتر است از فایل‌های مورد نیاز خود پشتیبان‌گیری یا بک‌آپ داشته باشید. باید بدانید گاهی اوقات هم نیاز است که برای انجام تنظیمات خاص یا به‌روزرسانی‌های مورد نیاز به تنظیمات بایوس دستگاه خود وارد شوید.

دکمه وارد شدن به محیط Setup بایوس در لپ تاپ اچ پی

لپ تاپ های اچ پی مدل‌های مختلفی دارند. اگر لپ‌تاپ شما جزو مدل‌های قدیمی اچ پی است و بیشتر از ۱۰ سال از تولید آن می‌گذرد، باید برای ورود به محیط تنظیمات بایوس یا Setup آن دکمه F1 را فشار دهید. این کار را زمانی انجام می‌دهد که هنگام روشن‌شدن لپ‌تاپ، لوگوی HP روی صفحه آمد. شما با فشار دادن کلید F1 وارد محیط بایوس خواهید شد.

اگر لپ‌تاپ شما جزو مدل‌های جدید است، برای ورود به محیط Setup باید هنگام روشن کردن لپ تاپ و مشاهده لوگوی اچ‌پی، دکمه F10 را فشار دهید. حالا می‌توانید تنظیمات دلخواه خود را اعمال کنید یا بایوس را به‌روزرسانی کنید.

دکمه نصب ویندوز در لپ تاپ های HP

اگر بخواهیم ویندوز لپ تاپ اچ پی خود را عوض کنید، به بوت کردن سیستم نیاز خواهید داشت. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

۱. لپ تاپ خود را ریست یا روشن کنید.

۲. به محض روشن شدن لپ‌تاپ فورا کلید F9 یا کلید ESC را فشار دهید تا به منوی بوت وارد شوید و برای نصب یا تعویض ویندوز اقدام کنید.

انتخاب USB برای نصب ویندوز

برای اینکه بتوانید از روی فلش USB ویندوز خود را نصب کنید، می‌توانید آن را به لپ‌تاپ خود متصل کنید، سپس به محض روشن‌کردن دستگاه، ESC را فشار دهید تا به محیط بوت لپ تاپ بروید. پس از آن با فشار دادن F9 می‌توانید منوی دستگاه‌های بوت را مشاهده کنید و سپس فلش USB خود را انتخاب کنید تا به مرحله نصب ویندوز برسید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد رای دهندگان 26

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

جستجوی کاربران دیگر:

  • ورود به ستینگ لپ تاپ hp elite
برچسب ها :

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است