بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا؛ شگفت‌انگیز و گران‌قیمت

طاهره محزون 1402/11/08
نقد و بررسی

در دنیای پرهیاهوی گوشی‌های هوشمند، پرچمداران همیشه توجه را به سمت خود جلب می‌کنند. این گوشی‌ها با فناوری‌های پیشرفته‌تر و ویژگی‌های برتر به بازار می‌آیند و برای بسیاری از ما وسوسه‌کننده‌اند. از طرفی قیمت بالای آن‌ها باعث می‌شود که بیشتر از سایر گوشی‌ها زیر ذره‌بین قرار بگیرند. گلکسی S24 اولترا در اوایل سال ۲۰۲۴ معرفی شد که توجه بسیاری را به خود جلب کرد. این پرچمدار سامسونگ از دید منتقدان هم پیشرفت‌های بزرگی داشته و هم تغییر چندانی نسبت به نسل قبلی خود ندارد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا را انجام دهیم تا با ویژگی‌های جدید و نقاط ضعف این گوشی بیشتر آشنا شویم. اگر به دنیای پرچمدارها علاقه دارید، با مجله مهر همراه باشید.

مشخصات گلکسی S24 Ultra  در یک نگاه

مشخصات  
ابعاد ۸.۶×۷۹×۱۶۲.۳ میلی‌متر
وزن ۲۳۲ گرم
نمایشگر ۶.۸ اینچ
Dynamic LTPO AMOLED 2X
پردازنده اصلی Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3
پردازنده گرافیکی Adreno 750
رم ۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
۵۱۲ گیگابایت
۱ ترابایت
دوربین اصلی ۲۰۰+۵۰+۱۰+۱۲+ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

 

طراحی و بدنه گوشی گلکسی S24 اولترا

طراحی و بدنه گوشی گلکسی S24 اولترا

در نگاه اول این گوشی را مشابه S23 اولترا می‌بینیم که سامسونگ تغییرات چشمگیری در ظاهر این گوشی انجام نداده است. اما تغییرات مختلفی ایجاد کرده که باعث دوام بیشتر، استفاده آسان‌تر و مدرن‌تر می‌شوند. در گلکسی اس ۲۴ اولترا فریم تیتانیومی جایگزین قاب آلومینیومی در پرچمدار نسل قبلی می‌شود. این قاب تیتانیومی گوشی را خوش‌دست‌تر می‌کند و مقاومت بیشتری در برابر خط و خش دارد و بافت بصری زیباتری به گوشی می‌بخشد. وقتی دقت کنید می‌بینید که کناره‌های گوشی نسبت به قبل انحنای کمتری دارند که باعث می‌شود راحت‌تر گوشی را در دست بگیرید. نمایشگر هم صاف‌تر و تخت‌تر طراحی شده است و در قسمت پایینی حاشیه کمتری دارد که باعث می‌شود نمایشگر بزرگ‌تر دیده شود و با یک گوشی باشکوه روبه‌رو باشید.

گوشی دارای ابعاد ۸.۶×۷۹×۱۶۲.۳ میلی‌متر و وزن ۲۳۲ گرم است که یک گوشی بزرگ به شمار می‌رود. اگر یک پرچمدار جمع‌وجورتر می‌خواهید، احتمالا گلکسی S24 برای شما مناسب‌تر خواهد بود. بدنه این گوشی لیز نیست و سامسونگ به‌خوبی این گوشی قدرتمند را مهر و موم کرده است. برای این پرچمدار گواهی IP68 در نظر گرفته شده تا در برابر آب و نفوذ گرد و غبار مقاومت بالایی داشته باشد و بتواند تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری دوام بیاورد. پنل جلویی این گوشی از شیشه کورنینگ گوریلا گلس امور (Corning Gorilla Glass Armor) ساخته شده که به‌طورانحصاری برای S24 اولترا طراحی شده است. این پوشش نمایشگر را در برابر خراش مقاوم‌تر می‌کند. از طرفی بازتاب نور را نسبت به شیشه‌های دیگر کاهش می‌دهد و صفحه نمایش در نور زیاد راحت‌تر دیده می‌شود.

باید بگوییم که با توجه به ویژگی‌های جذاب این پرچمدار قدرتمند و جذاب، بدون شک این گوشی یکی از مدل‌های مورد توجه در خرید گوشی عمده خواهد بود که استقبال بسیاری از آن می‌شود. 

نمایشگر گوشی سامسونگ Galaxy S24 Ultra

نمایشگر گوشی سامسونگ Galaxy S24 Ultra

یکی از ویژگی‌های پرچمداران سامسونگ نمایشگر باکیفیت و خیره‌کننده آن‌ها است که اس ۲۴ اولترا هم از این قاعده پیروی می‌کند. این نمایشگر ۶.۸ اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2x با کمک پوشش Gorilla Armor مانع انعکاس نور می‌شود و بافتی مات به نمایشگر می‌دهد که حس جدیدی برایتان ایجاد خواهد کرد. علاوه بر آن سامسونگ تا روشنایی ۲۵۰۰ نیت را برای این گوشی در نظر گرفته تا در محیط‌های پرنور با مشکل مواجه نشوید. روشنایی اتوماتیک سرعت و دقت مناسبی دارد که به‌خوبی باعث صرفه‌جویی در عمر باتری می‌شود، اما از طرفی روشنایی نمایشگر را محدود و تاریک نمی‌کند.

نمایشگر این گوشی عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و حداکثر رزولوشن ۳۱۲۰×۱۴۴۰ پیکسل را ارائه می‌دهد. البته به‌طور پیش‌فرض روی ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل تنظیم شده است که باید خودتان آن را افزایش دهید. نرخ نوسازی نمایشگر هم با توجه به فعالیت نمایشگر به‌طور تطبیق‌پذیر بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز متغیر استو نمایشگر همیشه عملکرد پایدار و روان خود را حفظ می‌کند و تجربه‌ای جذاب رقم می‌زند. این نمایشگر از قابلیت HDR10+ پشتیبانی می‌کند و دارای تراکم پیکسلی ۵۰۵ پیکسل بر اینچ است. همچنین نسبت نمایشگر به بدنه ۸۸.۵ درصد است که نشان می‌دهد با یک گوشی کم‌حاشیه روبه‌رو هستید. نسبت تصویر این نمایشگر ۱۹.۵:۹ در نظر گرفته شده که نسبت به مدل‌های ۲۰:۹ کمی پهن‌تر است. سامسونگ بعد از مدت‌ها برای پرچمدار خود از نمایشگر خمیده استفاده نکرده است و نمایشگر تخت را جایگزین کرد. 

عملکرد سخت‌افزاری گوشی گلکسی S24 Ultra

عملکرد سخت‌افزاری گوشی گلکسی S24 Ultra

کوالکام سازنده پردازنده‌های موبایلی با همکاری سامسونگ، تراشه ۴ نانومتری اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را برای گلکسی S24 اولترا بهینه کرده است. این تراشه هشت‌هسته‌ای دارای یک هسته Cortex-X4 با سرعت ۳.۳۹ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A720 با سرعت ۳.۱ گیگاهرتز، دو هسته ۲.۹ گیگاهرتزی Cortex-A720 و دو هسته ۲.۲ گیگاهرتزی Cortex-A520 است که به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 750 محدودیتی برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها ایجاد نمی‌کند. 

این تراشه پرچمدار قدرتمند با رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی متغیر از ۲۵۶ گیگابایت تا یک ترابایت همراه شده است. این گوشی عملکرد فو.ق‌العاده‌ای در اجرای برنامه‌های سنگین و بازی‌های متنوع دارد. اما اگر بیشتر از ۳۰ دقیقه بازی‌هایی مانند Asphalt 9: Legends را اجرا کنید، می‌بینید که گوشی گرم می‌شود. همچنین اگر گوشی را به‌طور افقی برای بازی بگیرید، ممکن است احتمال پوشانده‌شدن اسپیکرها با دست بالا برود. بنابراین اگر می‌خواهید یک گوشی ایده‌آل برای بازی داشته باشید، حتما به این نکات جزئی توجه کنید. 

این گوشی از نظر نرم‌افزاری هم فوق‌العاده عمل می‌کند. قلم هوشمند به‌خوبی با نمایشگر سازگار است و سرعت بالایی دارد، بنابراین می‌توانید از آن استفاده‌های متنوعی داشته باشید. این گوشی با اندروید ۱۴ و رابط کاربری One UI 6.1 عرضه شده است که سریع، روان و جذاب است. سامسونگ برای این پرچمدار خود تا ۷ سال به‌روزرسانی را وعده داده است که این گوشی را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای طولانی‌مدت تبدیل می‌کند. ماندگاری و دوام بالای سخت‌افزار در کنار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری باعث می‌شود که ارزش هزینه بالایی که پرداخت می‌کنید را داشته باشد. 

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا

گلکسی S24 اولترا همانند نسل قبلی یک دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی عریض، یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید و یک لنز ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم اپتیکال سه‌برابری است. علاوه بر آن یک لنز پریسکوپ تله‌فوتوی جدید با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل برای آن در نظر گرفته شده که قدرت زوم اپتیکال پنج‌برابری و زوم ۱۰ برابری دارد. این دوربین دارای موتور ProVisual سامسونگ، Super HDR و مجموعه‌ای از ابزارهای ویرایش عکس هوش مصنوعی است که عکس‌ها را در حین عکاسی و پس از آن بهبود می‌دهد. 

دوربین اصلی عکس‌هایی با رنگ‌های زنده و پرجنب‌وجوش ثبت می‌کند که عمق و جزئیات خوبی دارند. در نور شدید ظاهر نهایی عکس‌ها صاف و خوش‌رنگ هستند. عکس‌های لنز تله‌فوتو هم با زوم ۱۰ برابری رنگارنگ و از نظر بصری کاملا دقیق هستند که به‌طور واضح نسبت به نسل قبل ارتقا یافته است. یکی از ویژگی‌های جذاب دوربین این گوشی حرکت آهسته خودکار با کمک هوش مصنوعی است که می‌توانید سرعت ویدیو را در لحظات خاص مد نظر خود کاهش دهید. 

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا -۲

از نظر فیلم‌برداری هم باید بگوییم که S24 اولترا هیچ‌چیزی کم ندارد و می‌تواند فیلم‌هایی با کیفیت 8K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و با کیفیت 4K با سرعت ۳۰ تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه ثبت کند. به‌طور کلی باید بگوییم که دوربین اس ۲۴ اولترا شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. لنزهای تله‌فوتو بهبود یافته‌اند و زوم ۱۰ برابری بسیار خوب و باکیفیت ظاهر می‌شود. ابزارهای متنوعی در اختیار شما قرار دارد که می‌تواند این گوشی را به یک گوشی قدرتمند و پیشرفته برای عکاسی تبدیل کند. 

عملکرد باتری گوشی Galaxy S24 Ultra سامسونگ

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی استقامت بالایی دارد که نشان می‌دهد تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بسیار حرفه‌ای عمل می‌کند و به‌خوبی از پس مدیریت مصرف انرژی برمی‌آید و در موارد استفاده زیاد عملکرد مناسبی ارائه می‌دهد. این باتری لیتیوم-یونی از شارژ سریع ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند که در بازه نیم‌ساعته می‌تواند تا ۶۵ درصد برسد. این باتری از PD3.0 نیز پشتیبانی می‌کند. برای این باتری شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی (Qi/PMA) و شارژ معکوس ۴.۵ واتی هم در نظر گرفته شده است. بنابراین می‌توانیم بگوییم عمر باتری و مدیریت شارژ این گوشی یک مزیت بزرگ برای آن به شمار می‌رود.

اگر می‌خواهید با بودجه پایین‌تر، گوشی‌های دیگری را انتخاب کنید، بهترین گوشی های سامسونگ را بشناسید.

هوش مصنوعی در گلکسی S24 اولترا

هوش مصنوعی در گلکسی S24 اولترا

سامسونگ سعی کرده در این گوشی جدید ابزارهای متنوع هوش مصنوعی را برای عملکرد بهتر در اختیار کاربران خود قرار دهد. البته باید ببینیم که آیا کاربران از این ویژگی‌ها استفاده می‌کنند یا صرفا ابزارهایی برای افزایش قیمت گوشی و تبلیغات هستند.

  • ویژگی Circle to Search by Google یک ابزار جذاب برای جست‌وجوی گوگل است که با یک حرکت ساده و سریع می‌توانید بخشی از یک عکس را در وب جست‌وجو کنید. 
  • ابزار Generative Edit در عکاسی به‌خوبی می‌توانند عناصر مزاحم را به‌خوبی حذف کند و با کمک هوش مصنوعی جاهای خالی را پر کند که این ویژگی فوق‌العاده‌ای در ویرایش عکس‌ها به شمار می‌رود. 
  • قابلیت Live Translate ترجمه بی‌درنگ برای صوت و متن در ۱۳ زبان ارائه می‌دهد. 
  • در برنامه یادداشت‌های سامسونگ هم ویژگی‌هایی برای خلاصه‌کردن یادداشت‌ها و افزودن قالب‌بندی وجود دارد. 

قیمت گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا

گوشی‌های پرچمدار همیشه از بهترین سخت‌افزار و قدرتمندترین ویژگی‌ها بهره می‌برند، به همین دلیل بدیهی است که قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های دیگر داشته باشند. گلکسی اس ۲۴ اولترا هم از این قاعده مستثنی نیست و با قیمت ۱۳۰۰ دلار در نسخه پایه عرضه شده است. با این قیمت می‌توانید نسخه ۲۵۶ گیگابایتی را خریداری کنید که برای داشتن نسخه‌های ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایتی باید هزینه بیشتری بپردازید.

نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که پرچمدار جدید سامسونگ قدرت و طراحی فوق‌العاده‌ای دارد. ابزارهای متنوع، عملکرد عالی و کیفیت ساخت بالا آن را جزو گوشی‌های جذاب و چشمگیر بازار قرار می‌دهد که باید برای داشتن آن هزینه بالایی پرداخت کنید. این گوشی در چهار رنگ مشکی تیتانیوم، خاکستری تیتانیوم، بنفش تیتانیوم و زرد تیتانیوم عرضه می‌شود. اگر بتوانید گوشی را از وب‌سایت سامسونگ خریداری کنید، سه رنگ منحصربه‌فرد و سفارشی آبی تیتانیوم، سبز تیتانیوم و نارنجی تیتانیوم را هم در دسترس خواهید داشت. 

سخن پایانی

گوشی گلکسی S24 Ultra با ویژگی‌های جدید، فناوری‌های به‌روز و تغییراتی برای بهبود کار با گوشی به بازار آمده است بنابراین هر چیزی که از یک گوشی قدرتمند و حرفه‌ای نیاز داشته باشید، به شما ارائه می‌شود. اگر گوشی اولترا ندارید و می‌خواهید گوشی خود را به یک پرچمدار ارتقا دهید، باید بگوییم این گزینه یک انتخاب فوق‌العاده است که شما را هیجان‌زده خواهد کرد. اما اگر همین حالا گلکسی S23 اولترا در اختیار شما است، می‌توانید از خرید آن صرف‌نظر کنید. البته توانایی سخت‌افزاری بالا، بهبود دوربین، به‌روزرسانی طولانی همگی مواردی هستند که ارتقای گوشی به S24 اولترا را توجیه‌پذیر می‌کنند. شما می‌توانید سال‌ها بدون مشکل از این گوشی استفاده کنید و از آن لذت ببرید. 

در این مطلب سعی کردیم بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا، پرچمدار تازه‌نفس اندرویدی را انجام دهیم و به‌طور کامل ویژگی‌های آن را بیان کنیم. نظر شما چیست؟ آیا این گوشی جذاب ارزش پرداخت هزینه ۱۳۰۰ دلاری را دارد؟ آیا این گوشی را ترجیح می‌دهید یا پرچمداران دیگر را بیشتر می‌پسندید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید برای خرید عمده گوشی سامسونگ با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

گلکسی S24 اولترا بخریم یا S23 اولترا؟

هر دو گوشی مدل‌های قدرتمند و پرچمداران سامسونگ هستند. S24 اولترا ویژگی‌های جدیدتری مانند محافظ نمایشگر قدرتمند، دوربین‌های بهبودیافته، نمایشگر تخت، مدیریت بهتر عملکرد باتری، ابزارهای متنوع هوش مصنوعی و پردازنده نسل جدید اسنپدراگون را با خود به همراه دارد، از طرفی قیمت آن هم بیشتر است. اما اگر می‌خواهید یک گوشی قدرتمند با کیفیت بالا و به‌روزرسانی طولانی‌مدت داشته باشید، S24 اولترا را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید با صرف هزینه کمتر یک پرچمدار قدرتمند داشته باشید، S23 اولترا انتخاب مناسب‌تری خواهد بود. 

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای دهندگان 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است