مقایسه گوشی گلکسی A54 و A34؛ کدام میان‌رده محبوب را بخریم؟

طاهره محزون 1402/10/18
مقایسه

گوشی‌های میان‌رده همیشه طرفداران بسیاری دارند، زیرا نسبت به قیمت خود، از ویژگی‌های مطلوبی بهره می‌برند. در این میان گوشی‌های سری A سامسونگ که میان‌رده‌های این برند را تشکیل می‌دهند همیشه جزو پرفروش‌ترین مدل‌های بازار هستند. سامسونگ در سال ۲۰۲۳ سری جدید این گوشی‌ها را به بازار عرضه کرد که تغییرات جذابی در ویژگی‌ها و طراحی این مدل‌ها انجام شده بود. محبوب‌ترین اعضای جدید این خانواده گلکسی A54 و A34 هستند که توانسته‌اند خود را به گوشی‌های گران‌تر نزدیک کنند و به‌طرز چشمگیری خود را از میان‌رده‌های ارزان‌قیمت جدا کنند. در این مطلب مقایسه گوشی گلکسی A54 و A34 را انجام می‌دهیم. اگر می‌خواهید انتخاب آسان‌تری بین این دو میان‌رده جذاب داشته باشید، با مجله مهر همراه شوید.

گلکسی A54 و A34 در یک نگاه

مشخصات Galaxy A54 Galaxy A34
ابعاد ۸.۲×۷۶.۷×۱۵۸.۲ میلی‌متر ۸.۲×۷۸.۳×۱۶۱.۳ میلی‌متر
وزن ۲۰۲ ۱۹۹ گرم
نمایشگر ۶.۴ اینچ
Super AMOLED
۶.۶ اینچ
Super AMOLED
پردازنده اصلی Exynos 1380 Mediatek Dimensity 1080
پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5 Mali-G68 MC4
حافظه رم ۶ گیگابایت
۸ گیگابایت
۶ گیگابایت
۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
دوربین اصلی ۵۰+۱۲+۵ مگاپیکسل ۴۸+۸+۵ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل ۱۳ مگاپیکسل
باتری    

مقایسه گوشی گلکسی A54 و A34 از نظر طراحی و بدنه

مقایسه گوشی گلکسی A54 و A34 از نظر طراحی و بدنه

هر دو گوشی در بین مدل‌های جدید سری A طراحی جذاب‌تری دارند. سامسونگ تصمیم گرفت که هر دوی این مدل‌ها را شبیه به گوشی‌های پرچمدار سری S23 طراحی کند به همین دلیل خرید عمده گوشی این مدل‌های سامسونگ بسیار رایج و محبوب شده است. در پنل پشتی آن‌ها سه لنز دوربین جداگانه قرار دارد که آن‌ها را از مدل‌های قدیمی‌تر مجزا می‌کند. A34 به‌طور جذابی بزرگ‌تر از A54 طراحی شده است و انتخاب مناسبی برای افرادی است که می‌خواهند گوشی خوش‌دست و بزرگ‌تری داشته باشند. ابعاد گلکسی A34 حدود ۸.۲×۷۸.۳×۱۶۱.۳ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۹ گرم است. در مقابل A54 دارای ابعاد ۸.۲×۷۶.۷×۱۵۸.۲ میلی‌متر و وزن ۲۰۲ گرم بوده که به‌طور واضح از A34 کوچک‌تر است.

در نگاه اول طراحی ظاهری این دو گوشی بسیار شبیه به هم است و هر دو فریم پلاستیکی و محافظ گوریلا گلس ۵ در پنل جلویی دارند. پنل پشتی اما کمی از نظر متریال متفاوت است، زیرا گلکسی A54 پنل پشتی شیشه‌ای دارد که A34 به‌جای آن از پلاستیک استفاده می‌کند. باید اعتراف کنیم که هر دو مدل محکم، مقاوم و خوش‌ساخت هستند و همچنین از گواهی IP67 بهره می‌برند که آن‌ها را در برابر آب مقاوم می‌کند. 

هر دو در سمت راست سه دکمه دارند و هیچ‌کدام از این گوشی‌ها جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری ندارند. این گوشی‌ها از اسپیکرهای استریوی هیبریدی بهره می‌برند تا صدایی واضح و فراگیر ارائه دهند. هم A34 و هم A54 از حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر برخوردار هستند. اگر بخواهید حافظه داخلی را افزایش دهید، با کمک اسلات کارت حافظه مشترک با سیم‌کار که در بالای بدنه قرار دارد می‌توانید این کار را انجام دهید. در بخش طراحی نکته دیگر نحوه قرارگیری دوربین سلفی است که در A54 به‌صورت یک حفره پانچ طراحی مدرن‌تری را نسبت به A34 ایجاد می‌کند. 

مقایسه نمایشگر گوشی گلکسی A54 و گلکسی A34

مقایسه نمایشگر گوشی گلکسی A54 و گلکسی A34

همان‌طور که در بخش قبل اشاره شد، گلکسی A34 رشد بسیاری را نسبت به نسل قبلی یعنی A33 تجربه کرده است. این گوشی با نمایشگر ۶.۶ اینچی عرضه می‌شود که به‌طور قابل توجهی از نمایشگر ۶.۴ اینچی گلکسی A54 بزرگ‌تر است. در این سری گوشی‌ها سامسونگ تصمیم گرفت که نسبت تصویر را به‌جای ۲۰:۹ با نسبت ۱۹.۵:۹ عرضه کند که نسبت به گوشی‌های قبلی نمایشگر کمی عریض‌تر می‌شود. 

نمایشگر هر دو مدل از نوع Super AMOLED با رزولوشن ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل است. هر دو پنل از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برند. البته گلکسی A34 فاقد تغییرات خودکار نرخ نوسازی نمایشگر است، در صورتی که این ویژگی در A54 وجود دارد. نمایشگر هر دو مدل بسیار روشن و باکیفیت است و روشنایی آن‌ها به بیشتر از ۱۰۰۰ نیت می‌رسد. 

تفاوت دیگر این دو مدل در نمایشگر برخورداری A54 از قابلیت HDR10+ است که A34 این ویژگی را ندارد. نسبت نمایشگر به بدنه در A34 حدود ۸۴.۹ درصد است که این میزان برای برادر بزرگ‌ترش ۸۲.۹ درصد است، بنابراین به میزان کمی حاشیه‌های A34 کمتر است. در A54 تراکم پیکسلی ۴۰۳ پیکسل بر اینچ است که این میزان برای A34 به ۳۹۰ پیکسل بر اینچ می‌رسد.

این مطلب را هم از دست ندهید: مقایسه گلکسی A54 و پوکو X5 Pro

مقایسه عملکرد گلکسی A54 و A34

مقایسه عملکرد گلکسی A54 و A34

گلکسی A54 از تراشه ۵ نانومتری اگزینوس 1380 و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5 برخوردار است. از طرفی A34 پردازنده Mediatek Dimensity 1080 و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 را در خود دارد. هر دو تراشه قابلیت 5G دارند. پردازنده گلکسی A54 به‌صورت ۴+۴ هسته‌ای و پردازنده دایمنسیتی A34 به‌صورت ۲+۶ هسته‌ای طراحی شده است. گلکسی A54 در تست‌های چندهسته‌ای از برادر کوچک‌ترش پیشی می‌گیرد، اگرچه تفاوت آن‌ها در تست‌های تک‌هسته‌ای ناچیز است که نشان می‌دهد A34 نیز قدرت کافی برای پردازش انواع برنامه‌ها را دارد.

پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5 در A54 یک هسته اضافی نسبت به Mali-G68 MC4 در A34 دارد و نشان می‌دهد که A54 در تست‌های گرافیکی بهتر عمل می‌کند و می‌تواند گزینه بهتری برای بازی باشد. البته هیچ‌کدام از این گوشی‌ها برای انجام بازی‌های سنگین و سطح بالا مناسب نیستند.

هر دو گوشی با اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1 عرضه می‌شوند که رابط کاربری روان، سریع و جذابی است. البته سامسونگ تا چهار به‌روزرسانی سیستم‌عامل و پنج سال آپدیت امنیتی را وعده داده است که اگر این ویژگی عملی شود، کاربران با خیال راحت می‌توانند تا چند سال از این گوشی‌ها استفاده کنند. میزان رم برای این گوشی‌ها ۶ و ۸ گیگابایت و حافظه داخلی هم ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت است که با توجه به نیاز خود می‌توانید نسخه مناسب خود را انتخاب کنید. 

مقایسه Galaxy A54 و Galaxy A34 از نظر دوربین

مقایسه Galaxy A54 و Galaxy A34 از نظر دوربین

باید بگوییم که در بخش دوربین هر دو دارای تنظیمات دوربین مشابهی هستند که یک لنز اصلی مجهز به OIS، لنز اولتراواید و ماکرو در پشت و لنز سلفی با فوکوس ثابت در جلو دارند. A54 تقریبا بالاتر از A34 قرار می‌گیرد زیرا کیفیت لنزها کمی بیشتر است. لنز اصلی این گوشی ۵۰ مگاپیکسل در مقابل ۴۸ مگاپیکسل، لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسل در مقابل ۸ مگاپیکسل و لنز سلفی ۳۲ مگاپیکسل در مقابل ۱۳ مگاپیکسل است. هر دو گوشی از لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند.

از نظر کیفیت عکس‌ها، هر دو مدل در نور روز عکس‌های فوق‌العاده‌ای با محدوده دینامیکی بالا ثبت می‌کنند. البته صادقانه بگوییم که A54 نسبت به رقیب ارزان‌ترش برتری نسبتا کمی در بخش دوربین دارد. تصاویر این دو گوشی در نور کم آنچنان باکیفیت نیستند که بتوانند به پرچمداران نزدیک شوند، اما کیفیت مطلوب است.  هر دو گوشی می‌توانند فیلم‌هایی با کیفیت 4K ثبت کنند اما نمی‌توانند آن را تثبیت کنند، بنابراین برای تثبیت بیشتر ما انتخاب کیفیت 1080p را توصیه می‌کنیم.

مقایسه گوشی گلکسی A54 و A34 از نظر باتری

یکی از معیارهای مهم برای انتخاب گوشی، بدون شک ظرفیت باتری و میزان شارژدهی آن است. هر دو گوشی دارای باتری‌های بزرگ و مناسب با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت هستند و استقامت باتری خوبی دارند. اما جالب آنجاست که گلکسی A34 در تست‌های باتری بهتر عمل می‌کند. این گوشی برای مکالمه ۳۱:۳۱ ساعت، برای وب‌گردی۱۹:۱۰ ساعت و برای پخش فیلم ۲۱:۲۷ ساعت دوام می‌آورد. در حالی که برای A54 مکالمه ۲۹:۱۶ ساعت، وب‌گردی۱۷:۵۵ ساعت و برای پخش ۲۰:۱۱ ساعت شارژدهی دارد که در این بخش از A34 عقب می‌ماند. در واقع باید بگوییم که تراشه MediaTek Dimensity 1080 بسیار کارآمد عمل می‌کند.

هر دو گوشی از شارژ سریع ۲۵ واتی سامسونگ پشتیبانی می‌کنند که البته سریع‌ترین گزینه در بازار نیست، اما کاملا مناسب است. البته باید بگوییم که A54 سریع‌تر از برادر کوچک خود شارژ می‌شود. هیچ‌کدام از این دو مدل در جعبه خود با آداپتور شارژ عرضه نمی‌شوند پس هنگام خرید به این موضوع دقت داشته باشید. 

مقایسه قیمت گلکسی A54 و A34

مقایسه قیمت گلکسی A54 و A34

هنگام خرید گوشی‌های میان‌رده قیمت یکی از فاکتورهای مهم به شمار می‌رود که می‌تواند روی انتخاب بسیاری از کاربران موثر باشد. این دو گوشی نیز جزو محصولات خوش‌قیمت سامسونگ هستند که با توجه به ویژگی‌ها و طراحی، ارزش خرید بالایی دارند. نکته مهم این است که گلکسی A34 در مقایسه با A54 حدود ۱۰۰ یورو ارزان‌تر است. از طرفی A54 در زمینه‌های مختلف برتری‌هایی دارد. اما اگر می‌خواهید هزینه مناسب‌تری برای انتخاب گوشی صرف کنید، A34 به‌صرفه‌تر است. البته در بخش قدرت پردازش و کیفیت دوربین باید بگوییم که A54 قوی‌تر ظاهر می‌شود، بنابراین اگر می‌خواهید یک گوشی قدرتمندتر با بدنه‌ای غیرپلاستیکی داشته باشید، A54 انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود که باید هزینه بیشتری برای آن پرداخت کنید.

اگر می‌خواهید گوشی‌هایی با قیمت مناسب خریداری کنید، به مقایسه گوشی ردمی نوت 12 4G با گلکسی A24 4G هم نگاهی بیندازید.

کلام آخر

بازار گوشی های میان‌ رده همیشه داغ است و این گوشی‌ها طرفداران بسیاری دارند. درصد زیادی از افراد ترجیح می‌دهند که برای خرید گوشی هزینه مناسبی صرف کنند. سامسونگ در سال ۲۰۲۳ از محصولات میان‌رده‌ای رونمایی کرد که قدرت بالایی ارائه می‌دهند و قیمت معقولی دارند. این گوشی‌ها پردازنده قدرتمند، نمایشگر باکیفیت و طراحی زیبا مشابه پرچمداران داشته و به همین دلیل ارزش خرید بالایی دارند. در این مطلب سعی کردیم به‌طور اجمالی مقایسه گلکسی A54 و A34 را انجام دهیم تا اگر می‌خواهید یک گوشی میان‌رده با ویژگی‌های فوق‌العاده و قدرت مناسب داشته باشید، راحت‌تر گزینه مناسب خود را انتخاب کنید. اگر در زمینه خرید عمده گوشی سامسونگ سوالی دارید، با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

سوالات متداول

مزایای گلکسی A54 چیست؟

این گوشی در مقایسه با رقیب ارزان‌تر خود از پردازنده قدرتمندتری برخوردار است که می‌تواند برنامه‌های سنگین‌تری را اجرا کند. همچنین کیفیت دوربین A54 نسبت به A34 بهتر است و عکس‌های جذاب‌تری ثبت می‌کند. از طرف دیگر A54  با سرعت بیشتری شارژ می‌شود و نمایشگر آن از قابلیت HDR10+ پشتیبانی می‌کند.

مزایای گلکسی A34 چیست؟

گوشی A34 بدنه و نمایشگر بزرگ‌تری دارد و برای کسانی که به نمایشگر بزرگ علاقه دارند، مناسب‌تر است. از طرف دیگر قیمت A34 ارزان‌تر از A54 است و خرید آن برای بودجه‌های محدود، معقول‌تر است. همچنین این گوشی مصرف باتری بهینه‌تری دارد و مدیریت شارژ را بهتر انجام می‌دهد. 

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای دهندگان 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است