مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A35 با شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو 5G؛ رقابت تنگاتنگ میان‌رده‌ها

طاهره محزون 1403/02/22
مقایسه

با اینکه بسیاری از کاربران و دوستداران تکنولوژی از رقابت بین پرچمداران هیجان‌زده می‌شوند، اما بازار رقابت بین میان‌رده‌ها نیز بسیار داغ است. سامسونگ و شیائومی نیز در همیشه رقیب‌های جدی برای هم بوده‌اند که این جدال در گوشی‌های میان‌رده نیز به چشم می‌خورد. این دو برند به‌تازگی تلاش کرده‌اند تا برای گوشی‌های میان‌رده و خوش‌قیمت خود هم ویژگی‌های جذاب و چشمگیری طراحی کنند و بتوانند توجه کاربران بیشتری را به خود جلب کنند. بنابراین تصمیم گرفتیم مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A35 با شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو را انجام دهیم که دو میان‌رده محبوب و پرفروش بازار به شمار می‌روند. برای اینکه بدانید برنده میدان کدام است، تا پایان با مجله مهر همراه باشید.

گوشی گلکسی A35 و ردمی نوت ۱۳ پرو در یک نگاه

مشخصات Galaxy A35 Redmi Note 13 Pro
ابعاد ۸.۲×۷۸×۱۶۱.۷ میلی‌متر ۸×۷۴.۲×۱۶۱.۲ میلی‌متر
وزن ۲۰۹ گرم ۱۸۷ گرم
نمایشگر ۶.۶ اینچ
Super AMOLED
۶.۶۷ اینچ
AMOLED
پردازنده اصلی Exynos 1380 Qualcomm SM7435-AB Snapdragon 7s Gen 2
پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5 Adreno 710
رم ۶ گیگابایت
۸ گیگابایت
۱۲ گیگابایت
۸ گیگابایت
۱۲ گیگابایت
۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
۵۱۲ گیگابایت
دوربین اصلی ۵۰+۸+۵ مگاپیکسل ۲۰۰+۸+۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل ۱۶ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعت

 

مقایسه طراحی گلکسی A35 و ردمی نوت ۱۳ پرو 5G

مقایسه طراحی گلکسی A35 و ردمی نوت ۱۳ پرو 5G

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو گوشی میان‌رده، نوع طراحی آن‌ها است. گلکسی A35 طراحی مینیمالی دارد که آن را شبیه به گوشی‌های رده‌بالای سامسونگ کرده و در پشت گوشی لنز‌های دوربین به‌صورت جداگانه قرار گرفته‌اند. از طرفی ردمی نوت ۱۳ پرو دو لنز دوربین درشت‌تر و یک لنز کوچک‌تر دارند که در یک قاب مربعی در پشت گوشی قرار گرفته‌اند. هر دو مدل دارای بدنه شیشه‌ای و فریم پلاستیکی هستند و بسیار خوش‌دست طراحی شده‌اند. 

گلکسی A35 سامسونگ دارای ابعاد ۸.۲×۷۸×۱۶۱.۷ میلی‌متر و وزن ۲۰۹ گرم است و در مقابل ردمی نوت ۱۳ پرو از ابعاد ۸×۷۴.۲×۱۶۱.۲ میلی‌متر و وزن ۱۸۷ گرم برخوردار است. بنابراین می‌بینیم که A35 به‌طور کلی بزرگ‌تر و سنگین‌تر از رقیب شیائومی خود است. همچنین گلکسی A35 دارای گواهی IP67 است که می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب دوام بیاورد. در صورتی که ردمی نوت ۱۳ پرو دارای گواهی IP54 است که فقط در برابر پاشش آب مقاومت دارد. گلکسی A35 در رنگ‌های لیمویی، آبی یخی، بنفش روشن و آبی اقیانوسی به بازار عرضه شده است. ردمی نوت ۱۳ پرو نیز دارای رنگ‌های مشکی، بنفش، آبی و سفید است. خرید عمده گوشی میان رده هر دو مدل بسیار محبوب و پرطرفدار است و هر دو گوشی جزو مدل‌های پرفروش بازار به شمار می‌روند. 

مقایسه گلکسی A35 و ردمی Note 13 Pro از نظر نمایشگر

مقایسه گلکسی A35 و ردمی Note 13 Pro از نظر نمایشگر

شیائومی و سامسونگ سعی کرده‌اند تا نمایشگرهای باکیفیت را برای گوشی‌های میان‌رده خود در نظر بگیرند تا تجربه کاربری بهتری به ارمغان آورند. هر دو گوشی نمایشگرهای فوق‌العاده‌ای دارند و رقابت آن‌ها در این بخش نفس‌گیرتر می‌شود. هم A35 و هم ردمی نوت ۱۳ پرو دارای نمایشگرهایی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی هستند تا بتوانید همه‌چیز را نرم و روان مشاهده کنید. این ویژگی تجربه شما را هنگام بازی، اسکرول‌کردن و مشاهده محتواهای مختلف بسیار بهبود می‌بخشد. 

گلکسی A35 از یک نمایشگر Super AMOLED با ابعاد ۶.۶ اینچ بهره می‌برد. از طرفی ردمی نوت ۱۳ پرو یک نمایشگر AMOLED با ابعاد ۶.۶۷ اینچی دارد که از A35 کمی بزرگ‌تر است. بنابراین با توجه به ابعاد بزرگ‌تر و نمایشگر کوچک‌تر A35 متوجه می‌شویم که این میان‌رده سامسونگ حاشیه بیشتری نسبت به رقیب شیائومی خود دارد. نسبت نمایشگر به بدنه A35 حدود ۸۴.۸ درصد است که این نسبت برای ردمی نوت ۱۳ پرو ۸۹.۸ درصد است که کم‌حاشیه‌تر بوده و مدرن‌تر به نظر می‌رسد.

رزولوشن نمایشگر A35 حدود ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل با تراکم ۳۹۰ پیکسل بر اینچ است و این نمایشگر می‌تواند حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت را ارائه دهد تا بتوانید در زیر نور خورشید هم بدون مشکل با آن کار کنید. رزولوشن ردمی نوت ۱۳ پرو ۲۷۱۲×۱۲۲۰پیکسل با تراکم ۴۴۶ پیکسل بر اینچ با روشنایی حداکثر ۱۸۰۰ نیت است که کمی از A35 واضح‌تر و روشن‌تر است، البته تفاوت آن‌ها آنقدرها قابل توجه و واضح نیست. در A35 نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ است که در مقایسه با نسبت ۲۰:۹ رقیب شیائومی کمی پهن‌تر به نظر می‌رسد. گلکسی A35 دارای محافظ نمایشگر گوریلا گلس ویکتوس پلاس است که در مقایسه با گوریلا گلس ویکتوس در ردمی نوت ۱۳ پرو، کمی قدرتمندتر و مقاوم‌تر است. 

برای آشنایی بیشتر با میان‌رده سامسونگ، بررسی گلکسی A35 را بخوانید.

مقایسه گوشی گلکسی A35 و ردمی نوت ۱۳ پرو از نظر عملکرد

مقایسه گوشی گلکسی A35 و ردمی نوت ۱۳ پرو از نظر عملکرد

هر دو گوشی در مقایسه با نسل‌های قبلی خود عملکرد بهتری ارائه می‌دهند و قدرت بیشتری دارند. به همین دلیل هر دو مدل بسیار پرطرفدار و محبوب شده‌اند، زیرا با توجه به قیمت کارایی بالایی به ارمغان می‌آورند و می‌توان گفت که ارزش خرید بالایی دارند. باید بگوییم که در بسیاری از بنچمارک‌ها برای مقایسه عملکرد سخت‌افزاری این دو مدل، امتیازها تقریبا به هم نزدیک بوده و رقابت بسیار تنگاتنگ است.

گلکسی A35 از تراشه ۵ نانومتری Exynos 1380 و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5 بهره می‌برد که قدرت مناسبی ارائه می‌دهد و می‌تواند انواع برنامه‌ها را بدون مشکل اجرا کند. ردمی نوت ۱۳ پرو از تراشه ۴ نانومتری کوالکام Snapdragon 7s Gen 2 برخوردار است که باید اشاره کنیم CPU در هر دو مدل شبیه به یکدیگر طراحی شده است.

هر دو گوشی میان‌رده دارای رم ۸ و ۱۲ گیگابایت هستند که البته A35 یک نسخه با رم ۶ گیگابایت هم دارد. همچنین حافظه داخلی هر دو مدل ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت است. باید اشاره کنیم که ردمی نوت ۱۳ پرو د و ردمی نوت ۱۳ پرو رم ۱۶ گیگابایت و حافظه ۵۱۲ گیگابایت هم عرضه کرده که برای یک گوشی میان‌رده بسیار قابل توجه و چشمگیر است.

هر دو مدل مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید هستند که گلکسی A35 با رابط کاربری One UI 6.1 عرضه شده و ردمی نوت ۱۳ پرو با دارای  سیستم‌عامل اختصاصی شیائومی یعنی HyperOS است. هر دو دارای مزایا و معایبی هستند، که البته شیائومی ادعا می‌کند که HyperOS سبک‌تر و سریع‌تر از رابط‌های کاربری دیگر است و عملکرد بهتری ارائه می‌دهد. اما به‌طور کلی انتخاب بین این دو رابط کاربری به سلیقه و ترجیحات شما بستگی دارد. شیائومی تا سه سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی را وعده داده است. 

مقایسه دوربین گلکسی A35 و ردمی Note 13 Pro

مقایسه دوربین گلکسی A35 و ردمی Note 13 Pro

در بخش دوربین شرایط کمی چالش‌برانگیز می‌شود، زیرا روی کاغذ ردمی نوت ۱۳ پرو دست بالا را دارد، اما در عمل A35نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد. هر دو مدل دارای سه لنز دوربین عریض، اولتراواید و ماکرو هستند و قابلیت فیلم‌برداری 4K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را در اختیار شما قرار می‌دهند. 

گلکسی A35 دارای یک لنز عریض ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 است که از قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برد. همچنین یک لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و زاویه دید ۱۲۳ درجه و یک لنز ماکرو با کیفیت ۵ مگاپیکسل و دیافراگم f/2.4 برای این گوشی در نظر گرفته شده است. دوربین گلکسی A35 قادر به ثبت محتوای HDR است که وضوح و کیفیت تصویر بالایی ارائه می‌دهد. 

از طرفی، ردمی نوت ۱۳ پرو 5G دارای یک لنز اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 و قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال است که کیفیت چشمگیری دارد. این گوشی همچنین از یک لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و زاویه دید ۱۱۸ درجه و یک لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 برخوردار است. این گوشی هم کیفیت عکس‌های مناسبی دارد، البته بهتر است بیشتر روی لنز اصلی آن حساب کنید و برای گرفتن عکس‌های نزدیک ، از لنز اصلی و سپس برش‌دادن استفاده کنید. 

گلکسی A35 از یک لنز سلفی ۱۳ مگاپیکسلی عریض با قابلیت فیلم‌برداری 4K بهره می‌برد و ردمی نوت ۱۳ پرو یک لنز سلفی ۱‍۶ مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 1080p دارد. باید بگوییم هر دو عملکرد خوبی در دوربین سلفی دارند، اما شاید A35 عکس‌هایی با وضوح و جزئیات بیشتر ثبت کند.

سایر ویژگی‌های گلکسی A35 و ردمی نوت ۱۳ پرو

  • گوشی گلکسی A35 دارای اسلات کارت حافظه مشترک با سیمکارت است، در صورتی که شما ردمی نوت ۱۳ پرو از آن پشتیبانی نمی‌کند. 
  • هر دو گوشی دارای اسپیکرهای استریو هستند که کیفیت صدای بلند و واضحی دارند.
  • ردمی نوت ۱۳ پرو دارای جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری است، در صورتی A35 فاقد آن است. 
  • هر دو گوشی از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برند که سرعت مناسبی ارائه می‌دهند. 
  • هر دو میان‌رده از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند.

مقایسه باتری گلکسی A35 و ردمی نوت ۱۳ پرو

مقایسه باتری گلکسی A35 و ردمی نوت ۱۳ پرو

میزان شارژدهی باتری به میزان زیادی به نوع استفاده شما وابسته است، اما باید بگوییم که هر دو میان‌رده عملکرد باتری مناسبی دارند و به‌طور متوسط می‌توانند یک روز یا کمی بیشتر شارژدهی داشته باشند. البته تفاوت‌هایی هم در عملکرد و شارژ شدن آن‌ها به چشم می‌خورد. A35 از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد که از شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند.

از طرفی ردمی نوت ۱۳ پرو از یک باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی برخوردار است که ظرفیت آن از رقیبش کمی بیشتر است. این باتری از شارژ سریع ۶۷ وات پشتیبانی می‌کند که می‌تواند تنها در ۴۵ دقیقه به‌طور کامل شارژ شود که دو برابر سریع‌تر از رقیب سامسونگ خود است. اگر سرعت شارژ فاکتور مهمی برای شما است، بدون شک ردمی نوت ۱۳ پرو تجربه‌ای جذاب خواهد بود. 

اگر به گوشی‌های شیائومی بیشتر علاقه دارید، بررسی ردمی نوت ۱۳ پرو را از دست ندهید.

کلام آخر

گوشی‌های میان‌رده در سال‌های اخیر قدرت بیشتری پیدا کرده‌اند تا افراد بیشتری بتوانند تجربه خود را از کار با گوشی‌های هوشمند بهبود دهند. شیائومی و سامسونگ تلاش کرده‌اند تا ویژگی‌های کاربردی و سخت‌افزار قدرتمندی را در این گوشی‌ها طراحی کنند. ردمی نوت ۱۳ پرو و A35 نیز دو مدل از گوشی‌های میان‌رده پرطرفدار هستند که بسیار پرفروش شده‌اند. هر دو مدل مزایا و معایب خود را دارند و قیمت مشابهی دارند. در این مطلب سعی کردیم مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A35 با شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو را انجام دهیم. به نظر شما کدام مدل برنده میدان است؟‌ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

مزایای گلکسی A35 نسبت به ردمی نوت ۱۳ پرو چیست؟

گلکسی A35 دارای بدنه‌ای مقاوم‌تر است و با گواهی IP67 می‌تواند در آب به مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورد. نمایشگر این گوشی دارای محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس است که یک درجه از ردمی نوت ۱۳ پرو مقاوم‌تر است. این گوشی مدیریت شارژ بهتر و مصرف بهینه‌‌تری نسبت به رقیب خود دارد.

مزایای ردمی نوت ۱۳ پرو نسبت به گلکسی A35 چیست؟

ردمی نوت ۱۳ پرو بدنه سبک‌تر و جمع‌وجورتری دارد. این گوشی نسبت به A35 نمایشگر بزرگ‌تر با حاشیه کمتری و رزولوشن بیشتری دارد. ردمی نوت ۱۳ پرو از رم ۱۶ و حافظه ۵۱۲ گیگابایت بهره می‌برد که این ویژگی در مدل‌‌های میان‌رده کمتر به چشم می‌خورد. این میان‌رده شیائومی از شارژ سریع ۶۷ وات بهره می‌برد که بیش از دو برابر گلکسی A35 سریع‌تر شارژ می‌شود. 

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد رای دهندگان 12

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است