بررسی گوشی پوکو M6 پرو؛ یک ترکیب اقتصادی و برنده

طاهره محزون 1403/04/29
نقد و بررسی

بسیاری از کاربران در میان انتخاب‌های متنوع برای خرید گوشی، به سراغ مدل‌های اقتصادی می‌روند. پوکو یکی از بهترین برندها در زمینه عرضه گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی است که سعی دارد با ترکیبی از عملکرد مناسب و قیمت به‌صرفه سهم بیشتری از بازار گوشی‌های موبایل را به دست آورد. پوکو M6 Pro که در ابتدای سال ۲۰۲۴ معرفی شد، ویژگی‌های متنوعی را با خود به همراه دارد که آن‌ را جزو مدل‌های خوش‌قیمت با ارزش خرید بالا قرار می‌دهد. در این مطلب می‌خواهید بررسی گوشی پوکو M6 پرو را انجام دهیم و این گوشی را دقیق‌تر زیر نظر بگیریم. برای آشنایی با این مدل اقتصادی با مجله مهر همراه باشید. 

گوشی POCO M6 Pro در یک نگاه

مشخصات
ابعاد۸×۷۵×۱۶۱.۱ میلی‌متر
وزن۱۷۹ گرم
نمایشگر۶.۶۷ اینچ
AMOLED
پردازنده اصلیMediatek Helio G99 Ultra
پردازنده گرافیکیMali-G57 MC2
رم۸ گیگابایت
۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی۲۵۶ گیگابایت
۵۱۲ گیگابایت
دوربین اصلی۶۴+۸+۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی۱۶ مگاپیکسل
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

طراحی و بدنه گوشی پوکو M6 پرو

طراحی و بدنه گوشی پوکو M6 پرو

با نگاهی به این گوشی می‌بینیم که پوکو سعی کرده فرم این مدل را زیبا و باکیفیت طراحی کند. این گوشی از بدنه پلاستیکی بهره می‌برد و به همین دلیل وزن مناسبی دارد. بنابراین جزو گوشی‌های خوش‌دست به شمار می‌رود. ابعاد این گوشی ۸×۷۵×۱۶۱.۱ میلی‌متر و وزن آن حدود ۱۸۰ گرم است. بدنه پوکو ام ۶ پرو دارای گواهی IP54 است و در برابر پاشش آب و گرد و غبار مقاومت مناسبی دارد. این گوشی در رنگ‌‌های آبی، مشکی و بنفش به بازار عرضه شده است که هر سه رنگ جذاب و چشمگیر هستند. بدنه این گوشی با اینکه از پلی‌کربنات ساخته شده، مقاومت مناسبی دارد و به‌راحتی خم نمی‌شود. 

مانند طیف وسیعی از گوشی‌های بازار کلیدهای صدا و دکمه پاور در سمت راست قرار دارند. اسلات کارت حافظه و سیم‌کارت نیز در سمت چپ قرار گرفته‌اند. روی بدنه در ضلع بالایی این گوشی سنسور مادون قرمز، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و اسپیکر مشاهده می‌شود. در پایین نیز میکروفون، اسپیکر و پورت شارژ USB-C به چشم می‌خورد. این گوشی دارای سه لنز دوربین است که دو لنز بسیار بزرگ‌تر در سمت چپ و لنز کوچک‌تر و ماکرو در بخش مرکز بالای گوشی تعبیه شده‌اند. لنزها همگی به‌طور مجزا طراحی شده‌اند و ظاهر متفاوتی به گوشی می‌دهند. پنل پشتی این گوشی دارای دو بخش مات و براق است و آن را زیباتر می‌کند. قیمت عمده گوشی این مدل پوکو در مقایسه با بسیاری از رقبا مناسب‌تر و به‌صرفه‌تر است.

نمایشگر گوشی پوکو M6 پرو

نمایشگر گوشی پوکو M6 پرو

بدون شک یکی از مهم‌ترین نقاط قوت پوکو ام ۶ پرو نمایشگر قدرتمند آن است. نمایشگر این گوشی دارای ابعاد ۶.۶۷ اینچ از نوع AMOLED است که ارزش خرید این گوشی را بالاتر می‌برد. این نمایشگر تصاویر پرجنب‌وجوشی ارائه می‌دهد و رنگ‌های طبیعی و اشباع‌شده با کنتراست خوب دارد. برای این نمایشگر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نیز در نظر گرفته شده است تا بتوانید برای بازی، مشاهده فیلم و اسکرول‌کردن تجربه روان و جذابی داشته باشید. این نمایشگر دارای رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل و تراکم ۳۹۵ پیکسل بر اینچ است. نسبت نمایشگر به بدنه این گوشی ۸۸.۹ درصد است که در زمره مدل‌های نسبتا کم‌حاشیه قرار می‌گیرد. 

 این نمایشگر از نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۱۶۰ هرتزی بهره می‌برد که پاسخ‌های دقیق و سریع لمسی را به ارمغان می‌آورد. بنابراین باید بگوییم که نمایشگر این گوشی می‌تواند برای بازی نیز مناسب باشد و تجربه کاربری خوشایندی ارائه دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های این گوشی برخورداری از اثر انگشت زیر نمایشگر است که سرعت مناسبی دارد. نمایشگر پوکو M6 پرو روشنایی حداکثر ۱۳۰۰ نیت را ارائه می‌دهد و در زیر نور خورشید نیز عملکرد مناسبی دارد. این گوشی از محافظ گوریلا گلس ۵ برای نمایشگر خود بهره می‌برد که مقاومت آن را در برابر ضربه و خراشیدگی افزایش می‌دهد.

عملکرد گوشی پوکو POCO M6 Pro

عملکرد گوشی پوکو POCO M6 Pro

پوکو سعی کرده تا نسل جدید سری M خود را با عملکرد مناسب و قدرتمند به بازار عرضه کند. بنابراین این گوشی می‌تواند یک انتخاب به‌صرفه برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌های مختلف باشد. پوکو M6 پرو از یک تراشه مدیاتک Helio G99 Ultra بهره می‌برد که تراشه‌ای ۸ هسته‌ای است. این تراشه دارای دو هسته Cortex-A76 با سرعت ۲.۲ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با سرعت ۲ گیگاهرتز است که به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 می‌تواند طیف وسیعی از برنامه‌ها و بازی‌ها را بدون مشکل اجرا کند. 

این گوشی در دو نسخه به بازار آمده است که می‌توانید با توجه به بودجه و نیاز خود نسخه مناسب را خریداری کنید. نسخه ارزان‌تر دارای رم ۸ و حافظه ۲۵۶ گیگابایت است و اگر می‌خواهید گوشی شما قدرت بیشتری داشته باشد، می‌توانید نسخه گران‌تر با رم ۱۲ و حافظه ۵۱۲ گیگابایت را خریداری کنید. البته یکی از مهم‌ترین مزایای این مدل برخورداری از اسلات کارت حافظه است که می‌توانید فضای ذخیره‌سازی گوشی را تا یک ترابایت توسعه دهید. 

عملکرد نرم‌افزاری

گوشی پوکو M6 پرو با پلتفرم اندروید و رابط کاربری MIUI به بازار عرضه شده است، اما شیائومی می‌خواهد برای به‌روزرسانی جدید این مدل به اندروید ۱۴، رابط کاربری اختصاصی HyperOS را برای این گوشی اجرا کند. بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که در عین شباهت بسیار این رابط کاربری با MIUI، باید گفت که HyperOS سرعت بالاتر، عملکرد بهینه‌تر و گزینه‌های بسیار بیشتری برای شخصی‌سازی دارد. البته به‌طور کلی رابط‌های کاربری شیائومی نرم‌افزارهای از پیش نصب‌شده بسیاری را به همراه دارند که ممکن است برای بسیاری از کاربران خوشایند نباشد. 

اگر می‌خواهید با بودجه مناسب، گوشی با قدرت بیشتری داشته باشید، بررسی گوشی پوکو X6 پرو را بخوانید.

دوربین گوشی POCO M6 Pro

دوربین گوشی POCO M6 Pro

دوربین‌های این گوشی نسبت به نسب‌های قبلی بهبودهایی پیدا کرده تا علاوه بر عملکرد قدرتمند، شاهد ثبت عکس‌های باکیفیت‌تری باشیم. این گوشی از یک لنز عریض با کیفیت ۶۴ مگاپیکسل بهره می‌برد که دارای دیافراگم f/1.8 و اندازه ۱/۲.۰ اینچ است. این لنز از قابلیت لرزشگیر اپتیکال یا OIS بهره می‌برد و می‌تواند عکس‌هایی با کیفیت مطلوب ثبت کند. لنز دوم از نوع اولتراواید با کیفی ۸ مگاپیکسل و دیافراگم f/2.2 است که کیفیت متوسطی دارد. لنز سوم نیز از نوع ماکرو با کیفیت ۲ مگاپیکسل و دیافراگم f/2.4 است که نباید انتظار ثبت عکس‌های باکیفیتی را داشته باشید. یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز برای این مدل در نظر گرفته شده است که عکس‌هایی با کیفیت مطلوب ثبت می‌کنند.

دوربین گوشی POCO M6 Pro - 2

به‌طور کلی تصاویر این گوشی معمولا در شرایط نوری خوب کیفیت بالایی دارند و جزئیات مناسبی را ارائه می‌دهند. نمایش رنگ‌ها در عکس‌های لنز اصلی مناسب است و کنتراست آن‌ها به‌خوبی حفظ می‌شود. قابل انتظار است که در نور کم جزئیات عکس‌ها کاهش پیدا می‌کند. این گوشی قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K با سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه و نیز کیفیت 1080p را ارائه می‌دهد که کیفیت قابل قبولی دارد. 

عملکرد باتری گوشی پوکو M6 پرو

عملکرد باتری گوشی پوکو M6 پرو

شارژدهی و عمر باتری نیز یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب و خرید گوشی به شمار می رود که گوشی‌های پوکو معمولا در این زمینه امتیاز مناسبی کسب می‌کنند. پوکو ام ۶ پرو نیز از یک باتری لیتیوم-یونی با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت بهره می‌برد که شارژدهی مناسبی ارائه می‌دهد. این گوشی از شارژ سریع ۶۷ وات بهره می‌برد که می‌تواند در ۴۵ دقیقه به شارژ کامل برسد. باید بدانید که میزان مصرف باتری به معیارهای مختلفی بستگی دارد. بنابراین میزان نور نمایشگر، نوع برنامه‌ها و بازی‌ها، نرخ نوسازی، استفاده از GPS یا اینترنت همراه همگی می‌توانند روی عمر باتری اثرگذار باشند. اما به‌طور کلی این گوشی می‌تواند تا حدود ۱۳ ساعت استفاده مداوم دوام بیاورد. عمر باتری این مدل در حالت پخش مداوم ویدیو نزدیک به ۱۲ ساعت است که عملکرد مناسبی به شمار می‌رود. به‌طور کلی در استفاده معمولی و روزمره پوکو M6 Pro می‌تواند یک روز کامل دوام بیاورد. به‌طور کلی عمر باتری این گوشی بهترین عملکرد در بین رقبا را ندارد، اما امتیاز قابل قبولی به دست می‌آورد. 

سایر ویژگی‌های پوکو M6 Pro

تا به اینجا با مهم‌ترین ویژگی‌ها و عملکردهای پوکو ام ۶ پرو آشنا شدیم. این گوشی قابلیت‌های دیگری هم دارد که بهتر است هنگام انتخاب گوشی به این موارد نیز توجه داشته باشید. 

  • گوشی پوکو M6 پرو از فناوری 4G بهره می‌برد که باعث شده قیمت و برخی از ویژگی‌های آن با نسخه 5G این مدل متفاوت باشد.
  • این گوشی از بلوتوث نسخه ۵.۲ بهره می‌برد که اتصالی پایدار را به ارمغان می‌آورد.
  •  برای این گوشی قابلیت NFC نیز در نظر گرفته شده است.
  • شما می‌توانید دو سیم‌کارت درون گوشی قرار دهید یا از یک سیم‌کارت و کارت حافظه استفاده کنید.
  • نکته جالب این است که پوکو M6 Pro از اینترنت ماهواره‌ای نیز پشتیبانی می‌کند. 
  • برای این گوشی اسپیکرهای دوگانه استریو طراحی شده است که کیفیت صدای مناسبی را در حین بازی و مشاهده فیلم ارائه می‌دهند.

قیمت گوشی پوکو M6 پرو

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های پوکو این است که در مقایسه با هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، عملکرد قدرتمند و مناسبی ارائه می‌دهد. پوکو M6 Pro نیز از همین قاعده پیروی می‌کند. بنابراین می‌توانید یک گوشی قدرتمند برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌های نیمه‌سنگین داشته باشید. قبلا اشاره کردیم که این گوشی در دو نسخه در بازار وجود دارد. اگر بودجه کمتری دارید، می‌توانید با پرداخت ۱۸۵ دلار مدل ارزان‌تر با رم ۸ و حافظه ۲۵۶ گیگابایت را خریداری کنید. در صورتی که به فضای بیشتری نیاز دارید، باید بگوییم که نسخه گران‌تر با رم ۱۲ و حافظه ۵۱۲ گیگابایت با قیمت حدود ۲۲۰ تا ۲۳۰ دلار به بازار عرضه شده است. 

کلام آخر

گوشی‌های پوکو همیشه تلاش کرده‌اند تا جزو مدل‌های به‌صرفه و خوش قیمت بازار باشند و عملکرد خوبی ارائه دهند. پوکو M6 پرو نیز یکی از مدل‌هایی است که عملکرد قدرتمندی دارد و می‌تواند نسبت به هزینه کارایی مناسبی داشته باشد. این گوشی با پردازنده نسبتا قدرتمند، رم و حافظه داخلی بالا و طراحی سبک و خوش‌دست یک انتخاب به‌صرفه به شمار می‌رود که ارزش خرید بالایی دارد. اگر می‌خواهید یک گوشی با قیمت مناسب داشته باشید که امکان اجرای انواع بازی‌ها و برنامه‌ها را داشته باشد، این مدل برای شما مناسب است. اما اگر می‌خواهید عکس‌هایی با کیفیت چشمگیر ثبت کنید و طراحی رده‌بالا برایتان مهم است، بهتر است به سراغ مدل‌های گران‌تر بروید. در این مطلب سعی کردیم بررسی گوشی پوکو M6 پرو را انجام دهیم. به نظر شما این گوشی ارزش خرید دارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید و برای خرید عمده گوشی شیائومی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

مزایای گوشی پوکو M6 پرو چیست؟

این گوشی دارای طراحی سبک و جمع‌وجوری است که آن را به یک گوشی خوش‌دست تبدیل می‌کند. از دیگر مزایای آن می‌توان به قیمت مناسب، رم و حافظه داخلی بالا در مقایسه با مدل‌های اقتصادی، عملکرد پردازنده خوب و اجرای انواع بازی‌ها اشاره کرد. همچین این گوشی از شارژ سریع ۶۷ وات و اسلات کارت حافظه بهره می‌برد.

معایب گوشی پوکو M6 پرو چیست؟

این گوشی در کنار مزایای بسیار خود نقاط ضعفی هم دارد. بدنه پلاستیک، عمر باتری متوسط و دوربین‌هایی با کیفیت معمولی از جمله این موارد هستند که هنگام خرید باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای دهندگان 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

جستجوی کاربران دیگر:

  • پوکوm6

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است