بررسی گوشی پوکو F6 Pro؛ لذت بازی موبایلی

طاهره محزون 1403/04/30
نقد و بررسی

رقابت بین برندها برای طراحی و تولید گوشی‌های موبایل هرروز دشوارتر می‌شود. نوآوری یکی از مهم‌ترین نیازهای این کمپانی‌ها است تا بتوانند محصولی جذاب و چشمگیر به بازار عرضه کنند. پوکو یکی از آن برندهایی است که همیشه با گوشی‌های هوشمند خود توجه طیف وسیعی از کاربران و منتقدان را به خود جلب می‌کند. طراحی و کیفیت ساخت بالا، سخت‌افزار مناسب و قیمت به‌صرفه در مقایسه با رقبا از مهم‌ترین دلایل پرطرفدار بودن گوشی‌های پوکو است. در این مطلب بررسی گوشی پوکو F6 Pro را انجام می‌دهیم که پرچمدار جدید و خوش‌قیمت پوکو به شمار می‌رود. برای آشنایی بیشتر با این گوشی جذاب با مجله مهر همراه باشید. 

گوشی پوکو F6 Pro در یک نگاه

مشخصات 
ابعاد۸.۲×۷۵×۱۶۰.۹ میلی‌متر
وزن۲۰۹ گرم
نمایشگر۶.۶۷ اینچ
AMOLED
پردازنده اصلیQualcomm Snapdragon 8 Gen 2
پردازنده گرافیکیAdreno 740
رم۱۲ گیگابایت
۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی۲۵۶ گیگابایت
۵۱۲ گیگابایت
۱ ترابایت
دوربین اصلی۵۰+۸+۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی۱۶ مگاپیکسل
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

طراحی و بدنه گوشی POCO F6 Pro

طراحی و بدنه گوشی POCO F6 Pro

وقتی به این گوشی نگاه می‌کنید، در همان نظر اول توجه شما را به خود جلب می‌کند. پوکو اف ۶ پرو یکی از بهترین گوشی‌های ساخت این برند چینی است که شیشه مات بدنه آن خیره‌کننده به نظر می‌رسد. این گوشی در دو رنگ مشکی و سفید به بازار عرضه شده که هر دو بسیار زیبا طراحی شده‌اند. پوکو F6 پرو دارای ابعاد ۸.۲×۷۵×۱۶۰.۹ میلی‌متر و وزن ۲۰۹ گرم است که بسیار خوش‌دست طراحی شده است. بدنه این گوشی از شیشه مقاوم و فریم آن آلومینیومی است که کاملا حس یک گوشی رده‌بالا و زیبا را به ارمغان می‌آورد.

پوکو F6 پرو سبک‌ترین گوشی بازار نیست، اما توزیع وزن آن مناسب است و هنگامی که آن را در دست می‌گیرید، احساس راحتی خواهید داشت. همچنین لبه‌های خمیده آن باعث می‌شود که نسبت به بسیاری از رقبای خود خوش‌دست‌تر باشد. بدنه پوکو F6 Pro دارای گواهی IP54 است که در برابر پاشش آب و نفوذ گرد و غبار مقاوم است. بنابراین در ساحل یا هنگام باران نگران آسیب‌دیدن گوشی خود نخواهید بود، البته نباید آن را در آب غوطه‌ور کنید. باید گفت که قیمت عمده گوشی مدل‌های قاتل پرچمدار با توجه به ویژگی‌های آن‌ها بسیار مناسب است و این مدل‌ها ارزش خرید بالایی دارند.

نمایشگر گوشی پوکو F6 Pro

نمایشگر گوشی پوکو F6 Pro

صفحه‌نمایش این گوشی تقریبا به خوبی سایر گوش‌های پرچمدار است. این گوشی از یک پنل ۶.۶۷ اینچی از نوع AMOLED بهره می‌برد. نمایشگر این گوشی دارای رزولوشن ۳۲۰۰×۱۴۴۰ پیکسل یا WQHD+ است. البته برای برخورداری از وضوح کامل نمایشگر باید آن را به‌صورت دستی تنظیم کنید. کیفیت و وضوح بالای نمایشگر این گوشی تجربه‌ای جذاب به همراه می‌آورد و نشان می‌‌دهد که این مدل از بسیاری از نمایشگرهای گوشی‌های رقیب کیفیت بالاتری دارد. 

پنل AMOLED این گوشی رنگ‌های غنی، پرجنب‌وجوش و سیاهی‌های عمیق ارائه می‌دهد که باعث می‌شود این مدل برای مشاهده فیلم و اجرای بازی‌های مختلف مناسب باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب نمایشگر پوکو F6 پرو روشنایی آن است. این گوشی روشنایی بین ۷۰۰ تا ۴۰۰۰ نیت را ارائه می‌دهد که می‌تواند عملکرد فوق‌العاده‌ای زیر نور آفتاب داشته باشد. به‌طور معمول روشنایی ۱۲۰۰ نیت برای کار کردن زیر نور مستقیم کاملا مناسب خواهد بود. 

درست مثل بسیاری از پرچمداران، نمایشگر پوکو اف ۶ پرو از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد، با این حال فاقد فناوری LTPO است و نمی‌تواند به‌صورت تطبیقی به‌طور خودکار از ۱ تا ۱۲۰ هرتز تنظیم شود. شما می‌توانید نرخ نوسازی گوشی را به‌طور دستی روی ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز تنظیم کنید. حسگر اثر انگشت این گوشی زیر نمایشگر تعبیه شده است که سرعت مناسب و قابل اعتمادی دارد. این ویژگی بسیار امن‌تر از باز کردن قفل با چهره است. 

نمایشگر این گوشی از قابلیت Dolby Vision و HDR10+ بهره می‌برد که کیفیت تصویر و تجربه کاربری را بهبود می‌دهد. این نمایشگر دارای تراکم ۵۲۶ پیکسل بر اینچ است و از نسبت نمایشگر به بدنه ۸۹ درصد برخوردار است. برای این نمایشگر پوشش گوریلا گلس ۵ در نظر گرفته شده است تا در برابر خراشیدگی و ضربه مقاوم‌تر باشد.

عملکرد گوشی پوکو F6 پرو

عملکرد گوشی پوکو F6 پرو

پردازنده

پوکو F6 پرو از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ قدرت می‌گیرد. البته باید بگوییم که این تراشه جدیدترین و قدرتمندترین تراشه حال حاضر اسنپدراگون نیست، اما استفاده از این چیپست پرچمدار یک حرکت هوشمندانه برای پوکو به شمار می‌رود. گوشی‌های قدرتمند بسیاری مانند شیائومی ۱۳ پرو و گلکسی S23 اولترا از این تراشه بهره می‌برند. بنابراین پوکو با کمک آن توانست یک گوشی قدرتمند عرضه کند و قیمت آن را نسبت به پرچمداران جدید پایین‌تر نگه دارد.

این پردازنده ۴ نانومتری هشت‌هسته‌ای شامل یک هسته ۱.۳ گیگاهرتزی Cortex-X3، دو هسته ۲.۸ گیگاهرتزی Cortex-A715، دو هسته ۲.۸ گیگاهرتزی Cortex-A710 و سه هسته ۲ گیگاهرتزی Cortex-A510 است که به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 740 می‌تواند انواع برنامه‌ها و بازی‌ها را اجرا کند و قدرت کافی برای انجام کارهای نیمه سنگین و سنگین را ارائه دهد. 

رم و حافظه داخلی

برای گوشی POCO F6 Pro دو نسخه رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی در نظر گرفته شده است که عملکرد عالی ارائه می‌دهند. این گوشی همچنین سه نسخه حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت دارد. اگر می‌خواهید عملکرد قدرتمندتر و فضای ذخیره‌سازی بیشتری داشته باشید، می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر به سراغ نسخه رم ۱۶ و حافظه یک ترابایت بروید. البته باید بگوییم که این گوشی فاقد پشتیبانی از کارت حافظه است. بنابراین بهتر است با توجه به نیاز خود حافظه مناسب را انتخاب کنید.

عملکرد

بنچمارک

این گوشی می‌تواند بازی‌های مختلفی مانند PUBG Mobil، بازی Genshin Impact و Asphalt 9: Legends را بدون مشکل اجرا کند. عملکرد گوشی در حین اجرای بازی‌ها روان و بدون تاخیر می‌ماند. این گوشی جزو مدل‌هایی است که با نرم‌افزار اختصاصی شیائومی یعنی HyperOS به بازار آمده است. این رابط کاربری حجم کمتری در گوشی اشغال می‌کند و بسیار سریع‌تر و سبک‌تر از MIUI است. از طرفی قابلیت شخصی‌سازی متنوعی برای آن در نظر گرفته شده است. پوکو برای این گوشی تا سه سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل و تا چهار سال به‌روزرسانی‌های امنیتی را وعده داده است. تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند. همچنین این گوشی دارای وای‌فای ۷ و بلوتوث نسخه ۵.۳ است. بنابراین در اتصال بی‌سیم کاهش سرعت و اختلالی مشاهده نخواهید کرد. 

اگر می‌خواهید با هزینه کمتر، یک گوشی فوق‌العاده داشته باشید، بررسی گوشی پوکو X6 پرو را هم بخوانید.

دوربین پوکو F6 پرو

دوربین پوکو F6 پرو

به‌طور کلی پوکو تمرکز خود را برای گوشی‌های قدرتمند خود روی عملکرد سخت‌افزاری آن‌ها قرار داده است. به همین دلیل این گوشی‌ها معمولا بسیار مورد علاقه گیمرها قرار می‌گیرد. بنابراین شاید بتوان گفت که عملکرد دوربین در مقایسه با پرچمداران دیگر آنقدرها شگفت‌انگیز نیست. لنزهای دوربین در یک قاب مستطیلی در پشت گوشی قرار دارند که تقریبا یک‌چهارم بخش پشتی آن را در بر می‌گیرد.

لنزهای دوربین

لنز اصلی گوشی پوکو F6 Pro
لنز اصلی گوشی پوکو F6 Pro
کیفیت عکس گوشی پوکو F6 Pro در حالت شب
کیفیت عکس گوشی پوکو F6 Pro در حالت شب
زوم دوبرابری دوربین پوکو F6 Pro
زوم دوبرابری دوربین پوکو F6 Pro
لنز اولتراواید گوشی پوکو F6 Pro
لنز اولتراواید گوشی پوکو F6 Pro

این گوشی از یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی عریض بهره می‌برد که دارای دیافراگم f/1.6 و اندازه ۱/۱.۵۵ اینچ است. این لنز دارای لرزشگیر اپتیکال بوده و از قابلیت چندسوژه‌ای برخوردار است. لنز دوم از نوع اولتراواید با کیفیت ۸ مگاپیکسل است که دارای دیافراگم f/2.2 است. همچنین یک لنز ماکرو با کیفیت ۲ مگاپیکسل و دیافراگم f/2.4 نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است. 

بنابراین همان‌طور که می‌بینید، قدرتمندترین لنز این گوشی ۵۰ مگاپیکسل است که در نور خوب کیفیت مناسبی دارد و عکس‌های واقعی ثبت می‌کند. عکس‌های این لنز جزئیات مناسبی را ثبت می‌کند و محدوده دینامیکی و دقت رنگ مناسبی دارند. عکس‌های پرتره عملکرد خوبی دارد و به‌خوبی سوژه را تشخیص می‌دهد. تاری پس‌زمینه نیز بسیار مناسب بوده و قابل تنظیم است. 

لنز ۸مگاپیکسلی اولتراواید می‌تواند فضای بیشتری را ثبت کند، اما باید بگوییم که کیفیت به‌طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. نوردهی و دقت رنگ با لنز اولتراواید کاهش پیدا می‌کند، بنابراین استفاده از لنز اصلی منطقی‌تر است و نتایج باکیفیت‌تری دارد. 

کیفیت عکاسی

در محیط‌هایی با نور کم دوربین پوکو F6 پرو سعی می‌کند تا کیفیت عکس‌ها را حفظ کند و در حالی که جزئیات را حفظ می‌کند، عکس‌ها مصنوعی به نظر نمی‌رسند. دوربین ماکرو برای عکاسی نزدیک کاربرد دارد که البته کیفیت آنچنان بالایی ندارد و به همین دلیل برای عکس‌های نزدیک بهتر است ابتدا با لنز اصلی عکس بگیرید و سپس آن را زوم کنید. متاسفانه هیچ لنز تله‌فوتویی در این گوشی وجود ندارد و زوم‌های بیشتر از دوبرابر با کاهش کیفیت روبه‌رو می‌شوند.

خبر خوب این است که دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی این گوشی کیفیت بالایی دارد و در نور خوب سلفی‌هایی واضح، باکیفیت و مناسب می‌گیرد. حالت پرتره در این لنز نیز مانند لنز اصلی بسیار باکیفیت است. 

کیفیت فیلم‌برداری

پوکو F6 پرو دارای قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K با سرعت ۲۴، ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه است. البته حالت فیلم‌برداری با کیفیت 1080p با سرعت ۳۰ تا ۹۶۰ فریم بر ثانیه نیز امکان‌پذیر است. با کمک قابلیت لرزشگیر اپتیکال یا OIS روی لنز اصلی، فیلم‌ها در حرکت ثبات خود را تا حدی حفظ می‌کنند. دوربین سلفی نیز قابلیت فیلم‌برداری 1080p و قابلیت HDR را ارائه می‌دهد.

باتری گوشی POCO F6 Pro

باتری گوشی POCO F6 Pro

این گوشی قدرتمند از یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت بهره می‌برد که در حال حاضر ظرفیت رایجی در بین گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود. فراموش نکنید که عمر باتری و میزان شارژدهی هر گوشی به میزان استفاده شما از آن بستگی دارد. اما به‌طور کلی باید گفت که پوکو F6 Pro شارژدهی مناسبی دارد، اما آنچنان شگفت‌انگیز نیست. در بنچمارک PCMark باتری این گوشی ۱۰ ساعت و ۴۷ دقیقه پخش را ارائه می‌دهد که تقریبا در بازه باتری‌های متوسط قرار می‌گیرد.

البته باید بگوییم که عمر باتری اصلا ضعیف نیست، اما اگر اهل بازی‌های طولانی هستید، باید این ویژگی را در نظر داشته باشید. پوکو اف ۶ پرو از شارژ سریع ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کند که بسیار چشمگیر است. شارژ این باتری تنها در ۱۵ دقیقه می‌تواند از ۰ تا ۶۵ درصد برسد که عملکرد فوق‌العاده‌ای به شمار می‌رود. از طرفی آداپتور در جعبه گوشی وجود دارد که برخلاف بسیاری از برندهای مطرح دنیا نیاز شما به آداپتور مجزا را برطرف می‌کند.

اگر محدودیت بودجه ندارید و به دنبال قدرتمندترین گزینه‌ها هستید، بهترین گوشی های پرچمدار شیائومی را بشناسید.

کلام آخر

انتخاب گوشی در سال‌های اخیر بسیار دشوراتر شده است، زیرا گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار می‌گیرد. بنابراین تنها راه انتخاب درست بهترین گزینه برای خودتان این است که به نیازها و ترجیحات خود توجه داشته باشید. آیا کیفیت و ابعاد نمایشگر برایتان مهم است؟ به چه میزان حافظه داخلی نیاز دارید؟ آیا می‌خواهید بازی‌های سنگین یا چند برنامه هم‌زمان را اجرا کنید؟ شارژدهی باتری برایتان مهم است؟پاسخ به سوالاتی از این قبیل به شما کمک می‌کند تا نیازهای خود را بهتر بشناسید.

گوشی پوکو F6 پرو یکی از گوشی‌های قدرتمند بازار است که از مدل‌های میان‌رده عملکرد بهتری دارد و با پردازنده پرچمدار خود می‌تواند قدرت بالایی ارائه دهد. اگر اهل بازی‌کردن هستید و می‌خواهید برنامه‌های سنگین را اجرا کنید، این گوشی یک انتخاب با قیمت مناسب‌تر از پرچمدارها برای شما خواهد بود. اگر کیفیت نمایشگر، رم و حافظه داخلی بالا برایتان مهم است، این مدل را فراموش نکنید.

در مقابل، اگر می‌خواهید عکس‌های حرفه‌ای بگیرید و عملکرد دوربین برایتان مهم است، بهتر است به سراغ مدل‌های قدرتمندتر بروید. همچنین اگر می‌خواهید یک گوشی با شارژدهی فوق‌العاده داشته باشید، شاید گزینه‌های دیگر برای شما بهتر باشند. در این مطلب سعی کردیم بررسی گوشی پوکو F6 Pro را انجام دهیم و ویژگی‌های آن را بیان کنیم. به نظر شما این گوشی ارزش خرید دارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. شما می‌توانید برای خرید عمده گوشی شیائومی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

مزایای گوشی پوکو F6 Pro چیست؟

این گوشی دارای نمایشگر روشن با وضوح بالا و عملکرد روان است. پردازنده پرچمدار در کنار رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی تا ۱ ترابایت به شما امکان می‌دهد تا برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را به‌راحتی اجرا کنید. همچنین این گوشی بدنه شیشه‌ای و ظاهر زیبایی دارد و در مقایسه با بسیاری از پرچمداران قیمت مناسب‌تری دارد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد رای دهندگان 13

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است