بررسی تبلت لنوو Tab Plus؛ تجربه متفاوت صدا

طاهره محزون 1403/05/06
نقد و بررسی

لنوو از آن برندهایی است که انتخاب‌های متنوع را برای همه بازه‌های قیمتی در دسترس کاربران خود قرار می‌دهد، اما بیشتر شهرت این برند به دلیل عرضه محصولات به‌صرفه، باکیفیت و خوش‌قیمت است. کمپانی لنوو سعی دارد تبلت‌های متنوعی را با قیمت رقابتی راهی بازار کند تا بتواند با برندهای قدرتمند دیگر رقابت داشته باشد. تبلت لنوو تب پلاس یکی از جدیدترین تبلت‌های این برند است که در ژوئن ۲۰۲۴ رونمایی شد و توجه بسیاری را به خود جلب کرد. قیمت مناسب، طراحی متفاوت و عملکرد مطلوب از جمله ویژگی‌های این تبلت به شمار می‌رود. در این مطلب می‌خواهیم بررسی تبلت لنوو Tab Plus را انجام دهیم. برای آشنایی با این مدل با مجله مهر همراه باشید.

لنوو تب پلاس در یک نگاه

مشخصات 
ابعاد۱۳.۶ – ۷.۷×۱۷۴.۳×۲۶۸.۳ میلی‌متر
وزن۶۵۰ گرم
نمایشگر۱۱.۵ اینچ
IPS LCD
پردازنده اصلیMediatek Helio G99
پردازنده گرافیکیMali-G57 MC2
حافظه رم۸ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
دوربیناصلی ۸ مگاپیکسل
سلفی ۸ مگاپیکسل
باتری۸۶۰۰ میلی‌آمپرساعت

طراحی و بدنه تبلت لنوو تب Plus

طراحی و بدنه تبلت لنوو تب Plus

تبلت لنوو تب پلاس از طراحی معمولی تبلت‌های بازار پیروی نمی‌کند. این تبلت در بخش بالایی نازک و در بخش پایینی ضخیم‌تر طراحی شده است. ابعاد این تبلت ۱۷۴.۳×۲۶۸.۳ میلی‌متر است که ضخامت آن در بخش بالایی ۷.۷ میلی‌متر و در بخش پایینی ۱۳.۶ میلی‌متر است. باید بگوییم که لنوو این ضخامت را به دلیل وجود هشت بلندگوی قدرتمند شامل چهار ووفر و چهار توییتر ایجاد کرده است. بلندگوهای این تبلت صدای بی‌نظیری تولید می‌کنند و ۲۶ وات توان دارند. 

تب پلاس لنوو دارای وزن ۶۵۰ گرمی است که برای برخی از افراد ممکن است کمی سنگین به نظر برسد و همچنین برای استفاده طولانی‌مدت در دست کمی خسته‌کننده است. طراحی تبلت بسیار متفاوت و زیبا است و بدنه آن از یک پایه داخلی بهره می‌برد که این استند نیاز به استندها و قاب‌های خارجی را از بین می‌برد. این ویژگی قابلیت حمل تبلت را بالاتر می‌برد. از طرفی با تکیه‌دادن تبلت روی پایه، می‌توانید از تماشای محتوای تصویری، وب‌گردی، مطالعه کتاب یا پخش موسیقی لذت ببرید. 

پایه لنوو تب پلاس دارای استند فلزی است که مقاومت و استحکام مناسبی دارد. لولا‌ها کاملا سفت هستند تا بتوانند به‌خوبی وزن لپ‌تاپ را تحمل کنند. استند این لپ‌تاپ تقریبا تا ۱۷۵ درجه باز می‌شود تا بتوانید آن را در زوایای مختلف قرار دهید و کارهای متنوعی انجام دهید. این تبلت از قلم هوشمند هم پشتیبانی می‌کند تا یادداشت‌برداری را دلپذیرتر کند. باید بدانید که بدنه تب پلاس در برابر پاشش آب مقاوم است. روی بدنه این تبلت جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و پورت شارژ Type-C 2.0 نیز دیده می‌شود. با توجه به کارایی و کیفیت ساخت این مدل، قیمت عمده تبلت در مقایسه با سایر مدل‌های هم‌رده بسیار مناسب است.

نمایشگر تبلت Lenovo Tab Plus

نمایشگر تبلت Lenovo Tab Plus

تب پلاس لنوو یک نمایشگر باکیفیت ارائه می‌دهد تا بتوانید از تماشای فیلم و گشت‌وگذار در اینترنت گرفته تا مطالعه و برگزاری کلاس‌های آنلاین از آن استفاده کنید. این نمایشگر دارای ابعاد ۱۱.۵ اینچ و از نوع IPS است. ممکن است نمایش رنگ‌ها و کنتراست به اندازه نمایشگرهای OLED نباشد، اما این صفحه نمایش نیز عملکرد مناسبی دارد. نمایشگر این تبلت دارای رزولوشن ۲۰۰۰×۱۲۰۰ پیکسل است که وضوح تصویر مناسبی دارد. برای این صفحه نمایش نرخ نوسازی ۹۰ هرتز در نظر گرفته شده تا عملکردی روان‌تر داشته باشد و تجربه مالتی‌مدیا را برای شما بهبود دهد. 

نمایشگر تب پلاس از روشنایی ۴۰۰ نیت بهره می‌برد، بنابراین در همه محیط‌های نوری تقریبا عملکرد مناسبی دارد. البته بدیهی است که در زیر نور مستقیم خورشید در فضای باز کمی انعکاس نور خواهد داشت. نسبت نمایشگر به بدنه این تبلت ۸۰.۵ درصد و تراکم آن ۲۰۳ پیکسل بر اینچ است. با فعال‌کردن حالت مطالعه می‌توانید نور نمایشگر را گرم‌تر کنید، تا تجربه مطالعه را برای شما بهبود دهد و از خسته‌شدن چشم جلوگیری کند.

عملکرد تبلت لنوو Tab Plus

عملکرد تبلت لنوو Tab Plus

به‌طور کلی تبلت‌های خوش‌قیمت و به‌صرفه عملکرد میان‌رده و پایه‌ای را ارائه می‌دهند و برای کاربری‌های عمومی و مصارف روزمره و معمولی مناسب هستند. تبلت لنوو تب پلاس نیز جزو این مدل‌ها است که می‌تواند یک ابزار عالی برای انجام کارهای متوسط باشد. این تبلت از تراشه ۶ نانومتری مدیاتک Helio G99 بهره می‌برد. این تراشه هشت‌هسته‌ای دارای دو هسته ۲.۲ گیگاهرتزی Cortex-A76 و شش هسته ۲ گیگاهرتزی Cortex-A55 است. همچنین این تبلت از پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 برخوردار است که عملکرد مناسبی دارد. 

این تبلت دارای یک نسخه رم ۸ گیگابایت و دو نسخه حافظه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت از نوع UFS 2.2 است که سرعت انتقال داده مناسبی دارد. البته اسلات مجزا برای کارت حافظه در نظر گرفته شده است تا بتوانید با کمک microSD تا یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی آن را افزایش دهید. عملکرد بازی‌های سنگینی مانند Call Of Duty روی این تبلت با کاهش تنظیمات گرافیکی امکان‌پذیر است. اما برخی از بازی‌های متوسط بدون مشکل روی آن اجرا می‌شوند. 

این تبلت مبتنی بر اندروید ‍۱۴ است که رابط کاربری ساده و نسبتا تمیزی دارد. فضایی برای سرگرمی و محتوای چندرسانه‌ای در نظر گرفته شده است که با کشیدن صفحه اصلی به سمت چپ به این فضا دسترسی خواهید داشت. شما می‌توانید برنامه‌های مورد علاقه خود را به این بخش اضافه کنید تا راحت‌تر به آن‌ها دسترسی داشته باشید. رابط کاربری تب پلاس لنوو گزینه‌های متنوعی را برای سفارشی‌کردن محیط تبلت برای شما فراهم می‌کند. همچنین این دستگاه قابلیت انتقال آسان و سریع فایل‌ها، اشتراک‌گذاری نمایشگر و پخش ویدیوها را با دیگر دستگاه‌های لنوو برای کاربران فراهم کرده است. لنوو برای این تبلت تا دو سال ارتقای سیستم‌عامل و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی و نرم‌افزاری را وعده داده است.

اگر محدودیت بودجه ندارید، پیشنهاد می‌کنیم بهترین تبلت های بازار را بشناسید.

دوربین تبلت لنوو تب پلاس

دوربین تبلت لنوو تب پلاس

دوربین تبلت‌ها به‌خصوص در مدل‌های میان‌رده معمولا از لنزهای بسیار معمولی برخوردار هستند که کاربر می‌تواند با کمک آن‌ها تماس ویدیویی برقرار کند. این دوربین‌ها همچنین برای اسکن اسناد و جزوه‌ها، شرکت در کلاس‌های آنلاین یا ثبت عکس‌های ضروری مناسب هستند و نباید انتظار عملکرد حرفه‌ای از آن‌ها داشته باشید. تبلت لنوو Tab Plus نیز از همین قاعده پیروی می‌کند. این تبلت از یک لنز اصلی ۸ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار است. این لنز امکان فیلم‌برداری با کیفیت 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را فراهم می‌کند. برای این تبلت یک لنز سلفی ۸ مگاپیکسلی نیز در نظر گرفته شده که این لنز هم قابلیت فیلم‌برداری 1080p دارد. به‌طور کلی کیفیت عکس‌های این تبلت در نور روز مناسب است و می‌توان گفت عکس‌ها دقت رنگ خوبی دارند. اما طبیعی است که جزئیات در نتیجه نهایی از دست می‌رود و عکس‌ها نرم و بدون جزئیات بسیار ثبت می‌شوند.

کیفیت اسپیکرهای تبلت لنوو Tab Plus

کیفیت اسپیکرهای تبلت لنوو Tab Plus

بدون شک یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این تبلت اسپیکرهای قدرتمند آن است که می‌تواند عملکرد شگفت‌انگیزی ارائه دهد. تب پلاس لنوو از بلندگوهای استریو بهره می‌برد که ضخامت تبلت را افزایش داده‌اند. این اسپیکرها شامل چهار ووفر و چهار توییتر هستند و قدرت صدایی معادل ۲۶ وات دارند. با تنظیمات اکولایزر می‌توانید صدا را با بازدهی بیشتری پخش کنید. پخش موسیقی با این تبلت می‌تواند فضای یک اتاق را کاملا پر کند. صدا وضوح کافی دارد و همه‌چیز در این بلندگوها حتی فراتر از تبلت‌های گران‌قیمت بازار است. این اسپیکرها از نوع JBL هستند و قابلیت Dolby Atmos دارند، بنابراین صدایی واضح و همه‌جانبه ارائه می‌دهند تا از مشاهده فیلم و سریال و گوش‌دادن به موسیقی لذت ببرید. 

باتری تبلت لنوو تب Plus

 باتری تبلت لنوو تب Plus

تبلت‌ها در مقایسه با گوشی‌های موبایل نمایشگرهای بزرگ‌تری دارند و مصرف باتری آن‌ها بسیار بیشتر است. بنابراین تبلت‌ها باتری‌های بزرگ‌تر با ظرفیت بیشتری دارند. تبلت لنوو تب پلاس یکی از آن مدل‌هایی است که ظرفیت باتری مناسب و مدیریت شارژ مطلوبی دارد. این تبلت از یک باتری لیتیوم-پلیمری با ظرفیت ۸۶۰۰ میلی‌آمپرساعت بهره می‌برد. این باتری هنگام کار کردن با دستگاه می‌تواند تا ۱۲ ساعت دوام بیاورد. باتری این تبلت در تست بنچمارک باتری PCMark توانست نتیجه ۱۰:۵۴ ساعت را ثبت کند که نتیجه مناسبی به نظر می‌رسد. این تبلت از شارژ سریع ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند که تنها در یک ساعت می‌تواند باتری را از ۲۰ به ۱۰۰ درصد برساند. سرعت شارژ این تبلت در مقایسه با رقبای هم‌رده خود بسیار مناسب است. 

اگر هنوز نمی‌دانید چه تبلتی برای شما مناسب است، توصیه می‌کنیم به راهنمای خرید تبلت نگاهی بیندازید.

کلام آخر؛ آیا لنوو تب پلاس ارزش خرید دارد؟

تبلت لنوو تب پلاس دارای قیمتی حدود ۲۵۰ یورو است، بنابراین در دسته مدل‌های میان‌رده با قیمت مناسب قرار می‌گیرد. اگر به دنبال تبلتی برای مصارف عمومی و مالتی‌مدیا هستید، این مدل گزینه‌ مناسبی برای شما خواهد بود. با کمک این تبلت دیگر نیازی به اسپیکر نخواهید داشت، زیرا اسپیکرهای آن قدرت شگفت‌انگیزی ارائه می‌دهند و عملکردی حرفه‌ای دارند. بنابراین اگر می‌خواهید یک تبلت همه‌کاره برای روزمره داشته باشید، با آن محتواهای مختلف مشاهده کنید، وب‌گردی کنید و برنامه‌های متوسط را اجرا کنید، این مدل یک انتخاب مناسب برای شما خواهد بود. در این مطلب سعی کردیم بررسی تبلت لنوو Tab Plus را انجام دهیم و به‌طور دقیق‌تر این تبلت را زیر نظر بگیریم. به نظر شما این مدل ارزش خرید دارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

مزایای تبلت لنوو تب پلاس چیست؟

این تبلت ویژگی‌های متنوعی ارائه می‌دهد که ارزش خرید آن را بالا می‌برند. اسپیکرهای استریو قدرتمند و حرفه‌ای، نمایشگر روشن و باکیفیت، قیمت مناسب، عمر باتری مطلوب، پایه استند تبلت، قابلیت استفاده از کارت حافظه، شارژ سریع ۴۵ وات و بدنه مقاوم از جمله مزایای این تبلت است.

معایب تبلت لنوو تب پلاس چیست؟

این تبلت در کنار مزایای بسیارش، نقاط ضعفی هم دارد. عملکرد متوسط پردازنده، عدم پشتیبانی از سیم‌کارت، فقدان حسگر اثر انگشت، وزن و ابعاد نسبتا زیاد از جمله این معایب به شمار می‌رود. 

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد رای دهندگان 7

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است