بهترین گوشی های شیائومی ۲۰۲۳ در بازار؛ معرفی ۷ مدل پرطرفدار

طاهره محزون 1402/10/05
راهنمای خرید

شیائومی از آن برندهایی است که حالا تقریبا اکثر ما یکی از لوازم دیجیتال یا گجت‌های آن را در خانه داریم. طیف وسیع محصولات این غول فناوری چینی بازارها را درنوردیده و به خانه‌های بسیاری از ما راه پیدا کرده است. گوشی‌های شیائومی نیز به دلیل قدرت مناسب و قیمت رقابتی بسیار محبوب و پرطرفدار شده‌اند. البته این گوشی‌ها منتقدانی هم دارند، اما بسیاری از کاربران از عملکرد آن‌ها در مقایسه با بودجه مورد نیاز بسیار راضی هستند. حالا که به اواخر سال ۲۰۲۳ نزدیک می‌شویم، در این مطلب می‌خواهیم بهترین گوشی های شیائومی در این سال را معرفی کنیم. اگر می‌خواهید یکی از بهترین گوشی‌های این برند پرطرفدار را خریداری کنید، تا پایان با مجله مهر همراه شوید.

 

گوشی شیائومی ۱۳ اولترا؛ بهترین پرچمدار شیائومی

گوشی شیائومی ۱۳ اولترا؛ بهترین پرچمدار شیائومی
مشخصات Xiaomi 13 Ultra  
ابعاد ۹.۱×۷۴.۶×۱۶۳.۲ میلی‌متر
وزن ۲۲۷ گرم
نمایشگر ۶.۷۳ اینچ
LTPO AMOLED
پردازنده اصلی Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2
پردازنده گرافیکی Adreno 740
حافظه رم ۱۲ گیگابایت
۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
۵۱۲ گیگابایت
۱ ترابایت
دوربین اصلی ۵۰+۵۰+۵۰+۵۰ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

 

اگر می‌خواهید یک گوشی قدرتمند و همه‌فن‌حریف داشته باشید و محدودیت بودجه ندارید، بدون شک گوشی ۱۳ اولترا جزو بهترین گوشی های شیائومی برای شما خواهد بود. این مدل با طراحی جذاب و بدنه چرمی حسی شیک و باکیفیت را القا می‌کند. ۱۳ اولترا گواهی IP68 دارد و تا عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه دوام می‌آورد. نمایشگر این گوشی رزولوشن ۳۲۰۰×۱۴۴۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را همراه با روشنایی حداکثری ۲۶۰۰ نیت ارائه می‌دهد تا بتوانید تجربه‌ای فوق‌العاده داشته باشید. این گوشی از پردازنده پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره می‌برد تا محدودیتی در اجرای بازی‌ها و برنامه‌ها نداشته باشید. 

شما می‌توانید تا ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی را برای این پرچمدار انتخاب کنید که در این صورت گوشی شما یکه‌تاز میدان خواهد بود. شیائومی ۱۳ اولترا از چهار لنز دوربین شامل لنز عریض، تله‌فوتو پریسکوپ، تله‌فوتو، اولتراواید بهره می‌برد که همگی دارای کیفیت ۵۰ مگاپیکسل هستند و باعث می‌شوند عکس‌هایی فوق‌العاده و فیلم‌هایی با کیفیت 8K و 4K ثبت کنید این دوربین همچنین سنسور تشخیص عمق هم دارد. باتری این پرچمدار شیائومی از شارژ سریع ۹۰ وات، شارژ بی‌سیم ۵۰ وات و شارژ معکوس ۱۰ وات پشتیبانی می‌کند. خرید عمده گوشی مدل‌های پرچمدار بین بسیاری از کاربران طرفداران زیادی دارند و به همین دلیل معمولا جزو مدل‌های پرفروش بازار خواهند شد.

گوشی بلک شارک ۵ پرو؛ بهترین گوشی گیمینگ شیائومی

گوشی بلک شارک ۵ پرو؛ بهترین گوشی گیمینگ شیائومی
مشخصات Black Shark 5 Pro  
ابعاد ۹.۵×۷۶.۵×۱۶۳.۹ میلی‌متر
وزن ۲۲۰ گرم
نمایشگر ۶.۶۷ اینچ
OLED
پردازنده اصلی Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1
پردازنده گرافیکی Adreno 730
حافظه رم ۸ گیگابایت
۱۲ گیگابایت
۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
۵۱۲ گیگابایت
دوربین اصلی ۱۰۸+۱۳+۵ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل
باتری ۴۶۵۰ میلی‌آمپرساعت

 

اگر اهل بازی‌های حرفه‌ای و سطح بالای موبایلی هستید، حتما به گوشی‌های گیمینگ علاقه دارید. شیائومی گوشی‌های گیمینگ خود را در سری‌های بلک شارک عرضه می‌کند که بلک شارک ۵ پرو یکی از بهترین گوشی های شیائومی برای بازی‌کردن است. این گوشی از بدنه قدرتمند و زیبایی بهره می‌برد که طراحی خاصی دارد و توجه همه را به خود جلب خواهد کرد. بلک شارک ۵ پرو از نمایشگری با رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی برخوردار است تا تجربه‌ای روان و باکیفیت را در هنگام بازی کسب کنید. با اینکه این گوشی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را در خود دارد، اما هنوز هم یکی از مدل‌های گیمینگ قدرتمند در بازار به شمار می‌رود.

رم حداکثر ۱۶ گیگابایتی به شما اجازه می‌دهد تا چند برنامه هم‌زمان یا برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را با خیال راحت اجرا کنید. این گوشی سه لنز دوربین عریض، اولتراواید و ماکروی تله‌فوتو دارد و ویدیوهایی با کیفیت 4K ثبت می‌کند. باتری این گوشی از شارژ سریع ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند که در کمتر از ۲۰ دقیقه می‌تواند به‌طور کامل شارژ شود. اسپیکرهای استریو، فناوری HDR10+ نمایشگر، طراحی خاص بدنه و محرک‌های فیزیکی پا‌پ-آپ از دیگر ویژگی‌های این گوشی گیمینگ است.

اگر اهل بازی‌های موبایلی هستید، بهترین گوشی های گیمینگ را هم بشناسید.

گوشی پوکو F5 پرو؛ بهترین قاتل پرچمدار

گوشی پوکو F5 پرو؛ بهترین قاتل پرچمدار
مشخصات POCO F5 Pro  
ابعاد ۸.۶×۷۵.۴×۱۶۲.۸ میلی‌متر
وزن ۲۰۴ گرم
نمایشگر ۶.۶۷ اینچ
AMOLED
پردازنده اصلی Qualcomm Snapdragon 8+ Gen 1
پردازنده گرافیکی Adreno 730
حافظه رم ۸ گیگابایت
۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
۵۱۲ گیگابایت
دوربین اصلی ۶۴+۸+۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل
باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپرساعت

 

گوشی‌های قاتل پرچمدار (Flagship Killer) از جمله گوشی‌هایی هستند که با مشخصات قدرتمند عرضه می‌شوند و پرچمداران را به چالش می‌کشند. شهرت پوکو علاوه بر تولید گوشی‌های گیمینگ میان‌رده و قدرتمند، در عرضه گوشی‌هایی است که پردازنده قدرتمند و عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند. گوشی پوکو F5 پرو نیز با بدنه‌ای شیشه‌ای و نمایشگر باکیفیت حس و حال گوشی‌های پرچمدار را به شما منتقل می‌کند. این مدل از نمایشگری با رزولوشن ۳۲۰۰×۱۴۴۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و حداکثر روشنایی ۱۴۰۰ نیت تجربه‌ای جذاب ارائه می‌دهد. 

این گوشی از یک پردازنده قدرتمند برخوردار است و یک گزینه عالی برای افرادی است که می‌خواهند یک گوشی گیمینگ با قیمت کمتر از پرچمدارها خریداری کنند. دوربین باکیفیت پوکو اف ۵ پرو که دارای سه لنز عریض، اولتراواید و ماکرو است می‌تواند فیلم‌هایی با کیفیت 8K نیز ثبت کند. باتری این گوشی ظرفیت بالاتری نسبت به باتری‌های معمول در بازار دارد و از شارژ سریع ۶۷ واتی و شارژ بی‌سیم ۳۰ وات پشتیبانی می‌کند. حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، اسپیکرهای استریو و پوشش نمایشگر گوریلا گلس ۵ از دیگر ویژگی‌های این گوشی جذاب به شمار می‌روند.

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس؛ بهترین میان رده شیائومی

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس؛ بهترین میان رده شیائومی
مشخصات Redmi Note 12 Pro Plus  
ابعاد ۸.۹×۷۶×۱۶۲.۹ میلی‌متر
وزن ۲۰۸.۴ گرم
نمایشگر ۶.۶۷ اینچ
OLED
پردازنده اصلی Mediatek Dimensity 1080
پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4
حافظه رم ۸ گیگابایت
۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
دوربین اصلی ۲۰۰+۸+۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

 

ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس به دلیل ویژگی‌هایی که دارد یکی از بهترین گوشی های شیائومی به شمار رفته و از طرفی یکی از بهترین میان‌رده‌های بازار است. این گوشی با سخت‌افزار قدرتمند، طراحی زیبا و دوربین فوق‌العاده یک انتخاب هیجان‌انگیز برای دوستداران گوشی‌های میان‌رده به شمار می‌رود. ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس از بدنه شیشه‌ای و نمایشگری با رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد. این نمایشگر دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، قابلیت HDR10+، حداکثر روشنایی ۹۰۰ نیت و Dolby Vision است. 

پردازنده این گوشی قدرت مناسب و عملکرد بهینه‌ای دارد و به همین دلیل می‌توانید با کمک آن انواع برنامه‌ها را اجرا کنید. این گوشی در دو نسخه با رم ۸ و ۱۲ گیگابایت ارائه می‌شود و حافظه داخلی بالایی در اختیار شما می‌‌گذارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس دوربین با لنز عریض ۲۰۰ مگاپیکسلی است که می‌تواند عکس‌هایی با کیفیت بالا ثبت کند. اسپیکرهای استریو، برخورداری از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و پشتیبانی از شارژ سریع ۱۲۰ وات از دیگر ویژگی‌های این گوشی به شمار می‌رود. 

گوشی پوکو X5 پرو؛ بهترین میان‌رده مناسب برای بازی

گوشی پوکو X5 پرو؛ بهترین میان‌رده مناسب برای بازی
مشخصات POCO X5 Pro  
ابعاد ۷.۹×۷۶×۱۶۲.۹ میلی‌متر
وزن ۱۸۱ گرم
نمایشگر ۶.۶۷ اینچ
AMOLED
پردازنده اصلی Qualcomm Snapdragon 778G 5G
پردازنده گرافیکی Adreno 642L
حافظه رم ۶ گیگابایت
۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
دوربین اصلی ۱۰۸+۸+۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

 

یکی دیگر از بهترین گوشی های شیائومی در بین محصولات میان رده، پوکو ایکس ۵ پرو است که توانسته طرفداران بسیاری به دست آورد. این گوشی با توانایی اجرای بازی‌های مختلف، می‌تواند یک مدل به‌صرفه برای علاقه‌مندان به بازی باشد. نمایشگر این گوشی از رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل، روشنایی تا ۹۰۰ نیت و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز برخوردار است و همچنین قابلیت HDR10+ و Dolby Vision دارد. پردازنده پوکو X5 پرو می‌تواند عملکرد قدرتمند و سریعی ارائه دهد که در کنار رم ۸ و حافظه ۲۵۶ گیگابایت می‌توانید یک گوشی با قدرت مناسب داشته باشید.

این گوشی سه لنز عریض، اولتراواید و ماکرو دارد که کیفیت عکس مطلوبی را ثبت می‌کنند. برخورداری از اسپیکرهای استریو، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، قابلیت فیلم‌برداری 4K، پوشش نمایشگر گوریلا گلس ۵ و مقاومت در برابر پاشش آب از دیگر ویژگی‌های پوکو ایکس ۵ پرو به شمار می‌روند. باتری این گوشی از شارژ سریع ۶۷ وات پشتیبانی می‌کند. 

گوشی ردمی نوت 12 4G ؛ به‌صرفه‌ترین انتخاب

گوشی ردمی نوت 12 4G ؛ به‌صرفه‌ترین انتخاب
مشخصات Redmi Note 12 4G  
ابعاد ۷.۹×۷۶×۱۶۵.۷ میلی‌متر
وزن ۱۸۳.۵ گرم
نمایشگر ۶.۶۷ اینچ
AMOLED
پردازنده اصلی Qualcomm Snapdragon 685
پردازنده گرافیکی Adreno 610
حافظه رم ۴ گیگابایت
۶ گیگابایت
۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
دوربین اصلی ۵۰+۸+۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

 

اگر برای خرید بهترین گوشی های شیائومی می‌خواهید بودجه مناسب‌تری صرف کنید، ردمی نوت ۱۲ ۴ جی می‌تواند یک انتخاب به‌صرفه با ویژگی‌های قابل قبول و مطلوب باشد. این گوشی با گواهی IP53 در برابر پاشش آب و نفوذ گرد و غبار مقاوم است. نمایشگر این گوشی با رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز کیفیت بالایی ارائه می‌دهد. این نمایشگر دارای روشنایی حداکثر ۱۲۰۰ نیت و محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس ۳ است. یکی از مزایای این گوشی تنوع میزان حافظه و رم آن است که با توجه به بودجه و نیاز خود می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. 

این گوشی از پردازنده‌ای با عملکرد مطلوب بهره می‌برد و برای انجام کارهای روزمره و اجرای برنامه‌های متنوع مناسب است . این گوشی سه لنز دوربین شاکل لنز‌های عریض، اولتراواید و ماکرو دارد که عکس‌هایی با کیفیت مناسب ثبت می‌کنند. برخورداری از اسلات کارت حافظه، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی از دیگر ویژگی‌های ردمی نوت ۱۲ ۴جی است. 

اگر بودجه مشخصی دارید و می‌خواهید یک میان‌رده جذاب داشته باشید، به بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون نگاهی بیندازید.

 گوشی شیائومی ردمی 13C؛ بهترین انتخاب ارزان شیائومی

 گوشی شیائومی ردمی 13C؛ بهترین انتخاب ارزان شیائومی
مشخصات Redmi 13C  
ابعاد ۸.‍‍۱×۷۸×۱۶۸ میلی‌متر
وزن ۱۹۲ گرم
نمایشگر ۶.۷۴ اینچ
IPS LCD
پردازنده اصلی Mediatek Helio G85
پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
حافظه رم ۴ گیگابایت
۶ گیگابایت
۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
دوربین اصلی ۵۰+۲+۰.۸ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

 

اگر بودجه محدودی دارید و می‌خواهید یک گوشی هوشمند با قیمت مناسب و کارایی بهینه داشته باشید، ردمی ۱۳ سی یک انتخاب ارزان و به‌صرفه خواهد بود. این گوشی از پردازند‌های با عملکرد بهینه بهره می‌برد که برای اجرای برنامه‌های سبک و روزمره بسیار مناسب است. همچنین شما می‌توانید تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی داشته باشید تا دیگر نگران ذخیره‌سازی فایل‌ها نباشید. با توجه به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، بدون شک نباید توقع کیفیت بالای دوربین یا امکان نصب برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را داشته باشید. اما باید گفت که این مدل نیازهای روزانه شما مانند وب‌گردی، گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی و ذخیره‌سازی فایل‌ها را به‌خوبی انجام می‌دهد. 

نمایشگر این مدل برخلاف مدل‌های دیگر لیست از نوع IPS و با رزولوشن ۱۶۰۰×۷۲۰ پیکسل است. البته این نمایشگر از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و روشنایی ۶۰۰ نیت برخوردار است و تجربه مطلوبی را برایتان به ارمغان می‌آورد. برخورداری از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، اسلات کارت حافظه، پوشش نمایشگر گوریلا گلس و حسگر اثر انگشت در کنار بدنه از دیگر ویژگی‌های شیائومی ردمی 13C است.

کلام آخر؛ آیا بهترین گوشی های شیائومی ارزش خرید دارند؟

شیائومی برندی است که با وجود سن کم خود توانسته سروصدای زیادی به پا کند. تنوع بی‌نظیر محصولات در تمام بازه‌های قیمتی و برای کاربران مختلف یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این برند به شمار می‌رود. شیائومی تلاش کرده تا علاوه بر گوشی‌های ارزان، به‌صرفه و میان‌رده، گوشی‌هایی با کیفیت فوق‌العاده نیز برای رقابت با غول‌هایی مانند سامسونگ و اپل روانه بازار کند و به‌خصوص در سال ۲۰۲۳ به‌خوبی توانست رقبای اندرویدی خود را به چالش بکشد. باید بگوییم که گوشی‌های قاتل پرچمدار این برند نیز ارزش خرید بالایی دارند و می‌توانند ویژگی‌های جذابی ارائه دهند.

به‌طور کلی انتخاب گوشی به نیازها، ترجیحات و بودجه شما بستگی دارد. در این مطلب سعی کردیم ۷ مدل از بهترین گوشی های شیائومی را در همه بازه‌های قیمتی معرفی کنیم تا شما بر اساس نیاز خود بتوانید بهترین مدل را انتخاب کنید. برای خرید عمده گوشی شیائومی کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

برای انتخاب گوشی های شیائومی به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

اگر می‌خواهید از بین مدل‌های گوشی شیائومی خرید کنید، باید یادتان باشد که طیف وسیعی از انتخاب‌های متنوع پیش روی شما هستند. بسیاری از مدل‌ها مشخصاتی شبیه به هم دارند و ممکن است کمی برایتان گیج‌کننده باشد. بنابراین با توجه به بودجه خود به ابعاد و کیفیت نمایشگر، پردازنده، میزان حافظه داخلی و رم، قدرت باتری، پشتیبانی از شارژ سریع و کیفیت دوربین‌ها توجه داشته باشید تا بهترین مدل را برای خود پیدا کنید.

 

 

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای دهندگان 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است