آشنایی با بهترین گوشی های سامسونگ؛ معرفی ۵ مدل پرفروش و فوق‌العاده

طاهره محزون 1402/10/21
راهنمای خرید

بدون شک سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین کمپانی‌های تولیدکننده گوشی موبایل است که هر سال چندین مدل جدید را در بازه‌های قیمتی متنوع به بازار عرضه می‌کند. بسیاری از مدل‌های گوشی های سامسونگ جزو پرفروش‌ترین مدل‌های سال می‌شوند، زیرا طراحی مناسب، کیفیت بالا و عملکرد مطلوب در کنار تنوع قیمتی، کاربران را به سمت این مدل‌ها سوق می‌دهد. بهترین گوشی های سامسونگ معمولا می‌توانند رضایت کاربران بسیاری را جلب کنند. این برند کره‌ای در سال جدید هم گوشی‌های خود را به بازار عرضه کرد که برخی از آن‌ها توانستند بسیار محبوب و پرطرفدار شوند. در این مطلب بهترین گوشی های سامسونگ را معرفی می‌کنیم تا بتوانید راحت‌تر انتخاب کنید. برای آشنایی با این مدل‌ها با مجله مهر همراه شوید.

گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا؛ بهترین پرچمدار اندرویدی

گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا؛ بهترین پرچمدار اندرویدی
مشخصات Galaxy S23 Ultra  
ابعاد ۸.۹×۷۸.۱×۱۶۳.۴ میلی‌متر
وزن ۲۳۴ گرم
نمایشگر ۶.۸ اینچ
Dynamic AMOLED 2X
پردازنده اصلی Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2
پردازنده گرافیکی Adreno 740
حافظه رم ۸ گیگابایت
۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
۵۱۲ گیگابایت
۱ ترابایت
دوربین اصلی ۲۰۰+۱۰+۱۰+۱۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

بدون شک یکی از بهترین گوشی های سامسونگ مدل گلکسی اس ۲۳ اولترا است که با ویژگی‌های قدرتمند خود به جنگ با سایر رقبای اندرویدی آمده است. این پرچمدار سامسونگ دارای بدنه شیشه‌ای و فریم آلومینیومی است که ظاهر زیبا و خیره‌کننده‌ای دارد. این گوشی از قلم استایلوس هم پشتیبانی می‌کند تا بتوانید به‌راحتی یادداشت یا طراحی کنید. نمایشگر ۶.۸ اینچی این گوشی دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است که در کنار رزولوشن تصویر ۳۰۸۸×۱۴۴۰ پیکسل می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده برایتان رقم بزند. پردازنده گلکسی S23 اولترا اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است که با کمک آن می‌توانید در دنیای برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی غرق شوید.

با خرید عمده موبایل مدل پرچمدار سامسونگ حافظه داخلی از ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت در اختیار شما است تا از بابت فضای ذخیره‌سازی نگرانی نداشته باشید. یکی از ویژگی‌های جذاب و فوق‌العاده این پرچمدار قدرت گوشی آن است که یک لنز عریض ۲۰۰ مگاپیکسلی، یک لنز پریسکوپ تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی، یک لنز تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی و یک لنز اولتراواید ۱۰ مگاپیکسلی دارد که می‌تواند عکس‌های بی‌نظیری ثبت کند. باتری این مدل شارژ سریع ۴۵ وات، شارژ بی‌سیم ۱۵ وات و شارژ معکوس ۴.۵ وات برخوردار است. از دیگر ویژگی‌های این پرچمدار می‌توان به پوشش گوریلا گلس ویکتوس ۲، حسگر اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر، برخورداری از زوم ده‌برابری دوربین و مقاومت در برابر آب اشاره کرد. 

گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد ۵؛ بهترین انتخاب تاشو

گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد ۵؛ بهترین انتخاب تاشو
مشخصات Galaxy Z Fold 5  
ابعاد در حالت باز: ۶.۱×۱۲۹.۹×۱۵۴.۹ میلی‌متر
در حالت بسته: ۱۳.۴×۶۷.۱×۱۵۴.۹ میلی‌متر
وزن ۲۵۳ گرم
نمایشگر ۷.۶ اینچ
Foldable Dynamic AMOLED 2X
پردازنده اصلی Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2
پردازنده گرافیکی Adreno 740
حافظه رم ۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
۵۱۲ گیگابایت
۱ ترابایت
دوربین اصلی ۵۰+۱۰+۱۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۴+۱۰ مگاپیکسل
باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعت

اگر می‌خواهید یک گوشی متفاوت با طراحی جذاب و قابلیت تا شدن داشته باشید، زد فولد ۵ یکی از بهترین گوشی های سامسونگ برای شما است که علاوه بر طراحی زیبا، ویژگی‌های قدرتمندی دارد. از این گوشی می‌توانید در دو حالت باز و بسته استفاده کنید که نمایشگر حالت بسته آن ۶.۲ اینچ Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن ۲۳۱۶×۹۰۴ پیکسل است. نمایشگر حالت باز آن نیز دارای رزولوشن ۲۱۷۶×۱۸۱۲ پیکسل است که فضای وسیعی را برای انجام کارها، بازی و وب‌گردی در اختیار شما قرار می‌دهد. هر دو نمایشگر از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برند تا تجربه‌ای روان داشته باشید. پردازنده این گوشی پردازنده پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است که قدرت کافی را برای انجام کارهای سنگین در اختیار شما می‌گذارد.

این گوشی فقط با رم ۸ گیگابایت عرضه می‌شود، اما سه نسخه حافظه مختلف تا یک ترابایت در اختیار شما قرار می‌گیرد. این گوشی از سه لنز دوربین عریض، تله‌فوتو و اولتراواید بهره می‌برد و با کمک دوربین آن می‌توانید فیلم‌هایی با کیفیت 8K هم ضبط کنید. این گوشی دو دوربین سلفی دارد که در حالت باز و بسته می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. باتری Z Fold 5 از شارژ سریع ۲۵ واتی، شارژ بی‌سیم ۱۵ وات و شارژ معکوس ۴.۵ وات پشتیبانی می‌کند. اسپیکرهای استریو، اثر انگشت کنار نمایشگر، پوشش نمایشگر گوریلا گلس ویکتوس ۲ و پشتیبانی از قلم هوشمند از دیگر ویژگی‌های این پرچمدار تاشو است.

گوشی سامسونگ گلکسی S23؛ خوش‌دست و جمع‌وجور

گوشی سامسونگ گلکسی S23؛ خوش‌دست و جمع‌وجور
مشخصات Galaxy S23  
ابعاد ۷.۶×۷۰.۹×۱۴۶.۳ میلی‌متر
وزن ۱۶۸ گرم
نمایشگر ۶.۱ اینچ
Dynamic AMOLED 2X
پردازنده اصلی Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2
پردازنده گرافیکی Adreno 740
حافظه رم ۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
۵۱۲ گیگابایت
دوربین اصلی ۵۰+۱۰+۱۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسل
باتری ۳۹۰۰ میلی‌آمپرساعت

گوشی‌های سری پرچمدار سامسونگ معمولا در سه مدل عرضه می‌شوند که در این خانواده S23 معمولی یکی از خوش‌دست‌ترین گوشی‌ها برای افرادی است که می‌خواهند یک گوشی جمع‌وجور داشته باشند و به‌راحتی با آن کار کنند. این گوشی با بدنه ظریف و طراحی سبک خود سخت‌افزار قدرتمندی دارد تا بدون محدودیت بتوانید با آن کار کنید. نمایشگر ۶.۱ اینچی این گوشی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و قابلیت +HDR10 برخوردار است و حداکثر روشنایی ۱۷۰۰ نیت را در اختیار شما قرار می‌دهد. این گوشی نیز از همان پردازنده عضو بزرگ‌تر خانواده یعنی اس ۲۳ اولترا استفاده می‌کند که قدرت بالایی به آن می‌بخشد. 

اس ۲۳ تنها با حافظه رم ۸ گیگابایتی در دسترس است، اما حافظه داخلی آن در سه نسخه ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شود. این گوشی سه لنز عریض، تله‌فوتو و اولتراواید دارد که می‌تواند عکس‌های باکیفیتی ثبت کند و با رزولوشن 8K فیلم‌برداری داشته باشد. باتری این گوشی نسبت به سایر گوشی‌‌های مرسوم در بازار ظرفیت کمتری دارد، اما به دلیل طراحی کوچک‌تر مصرف باتری آن مدیریت خوبی خواهد داشت. باتری این دستگاه از شارژ سریع ۲۵ وات بهره می‌برد و مانند دو مدل قبلی از شارژ بی‌سیم ۱۵ وات و شارژ معکوس ۴.۵ وات هم برخوردار است.

گوشی سامسونگ گلکسی A54؛ بهترین میان‌رده سامسونگ

گوشی سامسونگ گلکسی A54؛ بهترین میان‌رده سامسونگ
مشخصات Galaxy A54  
ابعاد ۸.۲×۷۶.۷×۱۵۸.۲ میلی‌متر
وزن ۲۰۲ گرم
نمایشگر ۶.۴ اینچ
Super AMOLED
پردازنده اصلی Exynos 1380
پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5
حافظه رم ۶ گیگابایت
۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
دوربین اصلی ۵۰+۱۲+۵ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

یکی از بهترین گوشی های سامسونگ که اخیرا به یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌های میان‌رده تبدیل شده، A54 است که ویژگی‌های آن برای بسیاری از کاربران قابل توجه است. این گوشی طراحی خود را از سری پرچمدار الهام گرفته تا ظاهری گران و جذاب داشته باشد. بدنه شیشه‌ای به زیبایی ظاهر و طراحی چشمگیر آن می‌افزاید. گلکسی A54 یکی از موفق‌ترین میان‌رده‌های ۲۰۲۳ بود که از یک نمایشگر ۶.۴ اینچی با رزولوشن ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد. این نمایشگر که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد، تصاویری روان و باکیفیت را به شما نمایش می‌دهد. پردازنده اگزینوس ۱۳۸۰ نیز قدرت کافی را برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها ارائه می‌دهد تا A54 به یک گوشی میان‌رده مناسب برای بازی تبدیل شود. 

این گوشی در دو نسخه حافظه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت عرضه می‌شود، تا بر مبنای نیاز خود حافظه مناسب‌تر را انتخاب کنید. این گوشی عکس‌های باکیفیتی ثبت می‌کند و سه لنز دوربین عریض، تله‌فوتو و اولتراواید دارد. دوربین سلفی این مدل هم کیفیت بالایی دارد و قابلیت فیلم‌برداری 4K هم برای آن در نظر گرفته شده است. باتری این مدل از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های A54 می‌توان به اسلات کارت حافظه، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، اسپیکرهای استریو و پوشش گوریلا گلس ۵ اشاره کرد.

گوشی سامسونگ گلکسی A34؛ یک انتخاب قدرتمند و به‌صرفه

گوشی سامسونگ گلکسی A34؛ یک انتخاب قدرتمند و به‌صرفه
مشخصات Galaxy A34  
ابعاد ۸.۲×۷۸.۱×۱۶۱.۳ میلی‌متر
وزن ۱۹۹ گرم
نمایشگر ۶.۶ اینچ
Super AMOLED
پردازنده اصلی Mediatek Dimensity 1080
پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4
حافظه رم ۶ گیگابایت
۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
دوربین اصلی ۴۸+۸+۵ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

اگر می‌خواهید بودجه کمتری برای خرید یک میان‌رده با قدرت مناسب و طراحی عالی صرف کنید، A34 منتظر شما است. این گوشی هم توجه زیادی را به خود جلب کرده زیرا طراحی مشابه پرچمداران دارد و از بسیاری مدل‌های گران‌تر عملکرد بهتری از خود نشان داده است. بدنه این دستگاه در برابر آب مقاوم و بسیار خوش‌دست طراحی شده است. A34 با پردازنده دایمنسیتی قدرت کافی برای کارهای مختلف و اجرای برنامه‌ها و بازی‌های نیمه‌سنگین را در اختیار شما قرار می‌دهد. با صرف هزینه بیشتر می‌توانید از رم ۸ گیگابایتی و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی برخوردار شوید. 

نمایشگر این گوشی با توجه به قیمت آن و کیفیت نمایشگر رقبا بسیار شگفت‌انگیز ظاهر شده است. این نمایشگر ۶.۶ اینچی از نرخ ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد تا بتوانید تصاویر را با کیفیت بالا دریافت کنید. دوربین این گوشی هم سه لنز عریض، اولتراواید و ماکرو دارد که کیفیت عکس‌های قابل قبولی را ثبت می‌کند، البته کیفیت عکس سلفی می‌توانست بهتر باشد. از دیگر ویژگی‌های این میان‌رده به‌صرفه می‌توان به اسلات کارت حافظه مشترک با سیم‌کارت، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی، اسپیکرهای استریو، قابلیت فیلم‌برداری 4K و پوشش گوریلا گلس ۵ اشاره کرد.

اگر بین خرید این مدل و برادر بزرگترش شک دارید، مقایسه گلکسی A54 و A34 را هم بخوانید.

گوشی سامسونگ گلکسی A14؛ ارزان‌ترین انتخاب

گوشی سامسونگ گلکسی A14؛ ارزان‌ترین انتخاب
مشخصات Galaxy A34  
ابعاد ۹.۱×۷۸×۱۶۷.۷ میلی‌متر
وزن ۲۰۱ گرم
نمایشگر ۶.۶ اینچ
PLS LCD
پردازنده اصلی Mediatek MT6769 Helio G80
Exynos 850
پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
حافظه رم ۴ گیگابایت
۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
۱۲۸ گیگابایت
دوربین اصلی ۵۰+۵+۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

اگر می‌خواهید یک گوشی اقتصادی داشته باشید که ارزش خرید بالایی داشته باشد و عملکرد مناسبی ارائه دهد، A14 سامسونگ یک انتخاب خوب و به‌صرفه خواهد بود. سامسونگ سعی کرده در گوشی‌های ارزان خود هم طراحی مناسبی برای سری جدید داشته باشد و مدل‌های خوش‌دست و باکیفیتی را عرضه کند. گلکسی A14 در دو نسخه با پردازنده‌های اگزینوس و مدیاتک به بازار عرضه می‌شود که نوع پردازنده با توجه به منطقه متفاوت است. هر دو پردازنده عملکرد بهینه‌ای دارند و برای کارهای روزمره، وب‌گردی و اجرای برنامه‌های سبک و معمولی مناسب هستند. برای اینکه بتوانید گوشی قدرتمندتری داشته باشید، می‌توانید از نسخه رم ۶ و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی استفاده کنید. 

بدون شک نمایشگر A14 در مقایسه با مدل‌های قبلی لیست بهترین گوشی های سامسونگ کیفیت پایین‌تری دارد، اما با توجه به قیمت کاملا توجیه‌پذیر است. این نمایشگر رزولوشن ۲۴۰۸×۱۰۸۰ پیکسل را ارائه می‌دهد که کیفیت تصویر مناسبی دارد. این گوشی اقتصادی از سه لنز دوربین عریض، اولتراواید و ماکرو بهره می‌برد. پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵ واتی، اسلات مجزای کارت حافظه و حسگر اثر انگشت کنار گوشی از دیگر ویژگی‌های این گوشی هستند.

اگر به گوشی‌های شیائومی هم علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم بهترین گوشی های شیائومی را بشناسید.

کلام آخر

سامسونگ یکی از محبوب‌ترین برندهای گوشی موبایل است که در کشور ما نیز طرفداران بسیاری دارد. این برند گوشی‌هایی با مدل‌های مختلف برای کاربران مختلف و در بازه‌های قیمتی متنوع عرضه می‌کند تا هر کسی با توجه به نیازها و بودجه‌ای که دارد، بتواند بهترین گزینه را انتخاب کند. کیفیت ساخت بالا و عملکرد مناسب باعث شده که این گوشی‌ها بسیار محبوب باشند. در این مطلب سعی کردیم بهترین گوشی های سامسونگ را معرفی کنیم. خرید عمده گوشی سامسونگ مدل‌هایی که معرفی کردیم، نسبت به هزینه‌ای که صرف می‌کنید قدرت بالا، کیفیت مناسب و عملکرد عالی‌ای ارائه می‌دهند و ارزش خرید بالایی دارند. به نظر شما بهترین گوشی سامسونگ کدام است و چرا؟ نظرات و تجربه‌های خود را با ما در میان بگذارید. 

سوالات متداول

برای انتخاب بهترین گوشی سامسونگ به چه مواردی دقت کنیم؟

در قدم اول شما باید نیازهای خود را در نظر داشته باشید. اگر می‌خواهید با گوشی خود به‌طور حرفه‌ای عکاسی کنید، بدون شک اس ۲۳ اولترا بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. اگر به گوشی‌های کوچک و جمع‌وجور علاقه دارید، اما به دنبال گزینه‌ای قدرتمند هستید، S23 انتخاب جذابی برای شما است. همچنین اگر بودجه شما محدودتر است، اما برای بازی‌کردن و اجرای برنامه‌های نسبتا سنگین به دنبال گزینه مناسب هستید، A54 را انتخاب کنید. به‌طور کلی برای خرید گوشی باید به کیفیت و رزولوشن نمایشگر، کیفیت دوربین‌ها، میزان رم و حافظه داخلی، قدرت پردازنده و میزان قدرت باتری توجه داشته باشید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای دهندگان 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است