بهترین گوشی تا ۷ میلیون تومان؛ ۷ انتخاب به‌صرفه و جذاب

این روزها دیگر گوشی‌های موبایل یکی از لوازم جدانشدنی برای ما هستند که بسیاری از کارهای روزمره و مهم خود را با آن‌ها انجام می‌دهیم. گوشی‌ موبایل نسبت به گذشته تنوع بسیاری پیدا کرده است و شما تقریبا با هر بودجه‌ای می‌توانید یک گزینه مناسب خود را پیدا کنید. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به‌سراغ گوشی‌های اقتصادی و به‌صرفه بروند. اگر بودجه محدودی دارید، نگران نباشید. در این مطلب بهترین گوشی تا ۷ میلیون تومان را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید مدل دلخواه خود را راحت‌تر انتخاب کنید. برای آشنایی با این مدل‌های به‌صرفه و پرطرفدار با ما همراه باشید.

گوشی شیائومی مدل Redmi note 12 4G

گوشی شیائومی مدل Redmi note 12 4G - بهترین گوشی تا ۷ میلیون
مشخصات ردمی نوت ۱۲ ۴جی  
ابعاد ۷.۹×۷۶×۱۶۵.۷ میلی‌متر
وزن ۱۸۳.۵ گرم
نمایشگر ۶.۶۷ اینچ
AMOLED
پردازنده اصلی Qualcomm Snapdragon 685
پردازنده گرافیکی Adreno 610
حافظه رم ۴ گیگابایت
۶ گیگابایت
۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
۱۲۸ گیگابایت۲۵۶ گیگابایت
دوربین اصلی ۵۰+۸+۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

 

وقتی درباره گوشی‌های به‌صرفه و بهترین گوشی تا ۷ میلیون صحبت می‌کنیم، بدون شک ردمی نوت ۱۲ ۴جی یکی از این گزینه‌ها خواهد بود. این گوشی که در مارس ۲۰۲۳ معرفی شد، به‌سرعت توانست به یکی از گزینه‌های پرفروش و محبوب در این بازه قیمتی تبدیل شود. ردمی note 12 4G با گواهی IP53 در برابر نفوذ گرد و غبار و پاشش آب مقاوم است. نمایشگر ۶.۶۷ اینچی این گوشی از نوع AMOLED، با رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل است که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر اینکه نسخه‌های متنوعی از رم و حافظه داخلی برای این گوشی وجود دارد، می‌توانید با کمک اسلات کارت حافظه هم فضای داخلی آن را افزایش دهید. 

پردازنده اسنپدراگون ۶۸۵ یکی از پردازنده‌های موفق در بین گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده است که می‌توانید بازی‌ها و برنامه‌های متوسط و نیمه‌سنگین را روی آن اجرا کنید. این گوشی از یک لنز عریض ۵۰، اولتراواید ۸ و ماکرو ۲ مگاپیکسلی برخوردار است و قابلیت فیلم‌برداری 1080p را برایتان فراهم می‌کند. باتری این مدل از شارژ سریع ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند. ردمی نوت ۱۲ ۴جی در رنگ‌های خاکستری، سبز و آبی به بازار آمده است. خرید عمده گوشی این مدل بسیار محبوب شده است و ردمی نوت ۱۲ را می‌توان یکی از پرفروش‌ترین‌های بازار دانست.

گوشی سامسونگ گلکسی A24 4G

گوشی سامسونگ گلکسی A24 4G - بهترین گوشی تا ۷ میلیون
مشخصات Galaxy A24 4G  
ابعاد ۸.۳×۷۷.۶×۱۶۲.۱ میلی‌متر
وزن ۱۹۵ گرم
نمایشگر ۶.۵ اینچ
Super AMOLED
پردازنده اصلی Mediatek Helio G99
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
حافظه رم ۴ گیگابایت
۶ گیگابایت
۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
دوربین اصلی ۵۰+۵+۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

 

اگر از طرفداران گوشی‌های سامسونگ هستید، قطعا A24 بهترین گوشی تا ۷ میلیون تومان برای شما خواهد بود. این گوشی در آوریل ۲۰۲۳ در رنگ‌های مشکی، سبز روشن، نقره‌ای و قرمز تیره عرضه شد. این گوشی نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت‌های بسیاری پیدا کرده و به همین دلیل ارزش خرید بالایی دارد. نمایشگر این گوشی از نوع Super AMOLED است و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی را در کنار رزولوشن ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل و روشنایی تا ۱۰۰۰ نیت در اختیار شما قرار می‌دهد. A24 در نسخه‌های رم متفاوتی عرضه می‌شود، اما همگی ۱۲۸ گیگابایت حافظه دارند که با کمک اسلات کارت حافظه می‌توانید آن را ارتقا دهید. 

پردازنده مدیاتک Helio G99 به شما اجازه می‌دهد تا بدون مشکل بتوانید کارهای روزمره و برنامه‌های متوسط را اجرا کنید.  گلکسی A24 از سه لنز عریض ۵۰، اولتراواید ۵ و ماکرو ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که کیفیت عکس مناسب و مطلوبی دارند. این گوشی برخلاف بسیاری از گوشی‌های جدید، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون دارد. همچنین باتری آن از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. 

این مطلب هم برای شما مفید است: مقایسه گوشی ردمی نوت 12 4G با گلکسی A24 4G

گوشی پوکو مدل M5s

گوشی پوکو مدل M5s
مشخصات POCO M5s  
ابعاد ۸.۳×۷۴.۵×۱۶۰.۵ میلی‌متر
وزن ۱۷۸.۸ گرم
نمایشگر ۶.۴۳ اینچ
AMOLED
پردازنده اصلی Mediatek Helio G95
پردازنده گرافیکی Mali-G76 MC4
حافظه رم ۴ گیگابایت
۶ گیگابایت
۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
دوربین اصلی ۶۴+۸+۲+۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

 

گوشی‌های پوکو همیشه توجه کاربران بسیاری را به خود جلب می‌کنند. این گوشی‌ها معمولا نسبت به قیمت خود کیفیت بالا و ویژگی‌های مناسبی ارائه می‌دهند. پوکو M5s هم در لیست بهترین گوشی تا ۷ میلیون همین‌طور است که این گوشی در اواخر سال ۲۰۲۲ عرضه شد. پوکو M5s دارای گواهی IP53 است که نشان می‌دهد این گوشی در برابر گرد و خاک و پاشش آب مقاومت مناسبی دارد. نمایشگر این گوشی که از نوع AMOLED است، رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل و روشنایی تا ۱۱۰۰ نیت را ارائه می‌دهد. این نمایشگر با پوشش محافظ گوریلاگلس ۳ پوشانده شده است. این گوشی تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌دهد که باز هم با کمک اسلات کارت حافظه می‌توانید آن را ارتقا دهید. 

با کمک پردازنده مدیاتک Helio G95 می‌توانید بدون مشکل برنامه‌هایی با قدرت متوسط را نصب کنید و کارهای روزمره را به‌راحتی انجام دهید. این گوشی از چهار لنز دوربین شامل لنز عریض ۶۴، اولتراواید ۸، ماکرو ۲ و لنز تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که کیفیت عکس مطلوبی را ارائه می‌دهد و قابلیت فیلم‌برداری 4K دارد. پوکو M5s دارای جک هدفون است و از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند. 

گوشی سامسونگ گلکسی M14

گوشی سامسونگ گلکسی M14
مشخصات Gsalaxy M14  
ابعاد ۹.۴×۷۷.۲×۱۶۶.۸ میلی‌متر
وزن ۲۰۶ گرم
نمایشگر ۶.۶ اینچ
PLS LCD
پردازنده اصلی Exynos 1330
پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP2
حافظه رم ۴ گیگابایت
۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
۱۲۸ گیگابایت
دوربین اصلی ۵۰+۲+۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل
باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

 

گوشی‌های سری M سامسونگ معمولا باتری‌های قدرتمند و قیمت‌های به‌صرفه‌ای دارند و بیشتر روی بازار هند متمرکز هستند، اما چند سالی است که این گوشی‌ها به ایران هم راه پیدا کرده‌اند. گلکسی M14 در مارس ۲۰۲۳ در رنگ‌های آبی و نقره‌ای به بازار عرضه شد. نمایشگر ۶.۶ اینچی این گوشی از رزولوشن ۲۰۴۸×۱۰۸۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد اگرچه این نمایشگر حاشیه‌های زیادی دارد و از نوع PLS LCD ساخته شده، اما کیفیت تصویر آن مطلوب است و نمایشگر آن از پوشش محافظ گوریلا گلس ۵ بهره می‌برد. 

پردازنده اگزینوس ۱۳۳۰ یک پردازنده میان‌رده است که برای انجام کارهای روزمره و نیمه‌سنگین طراحی شده است. گلکسی M14 مانند اکثر رقبای خود حافظه ۲۵۶ گیگابایتی ارائه نمی‌دهد، بنابرای برای داشتن فضای بیشتر باید از کارت حافظه استفاده کنید. این گوشی سه لنز دوربین شامل یک لنز عریض ۵۰، اولتراواید ۲ و ماکرو ۲ مگاپیکسلی دارد که نباید توقع ثبت عکس‌های حرفه‌ای در حد گوشی‌های رده‌بالا را از آن داشته باشید. مهم‌ترین نقطه قوت M14 باتری غول‌پیکر آن است که از شارژ سریع ۱۵ یا ۲۵ واتی (با توجه به منطقه) پشتیبانی می‌کند. 

گوشی آنر مدل X7a

گوشی آنر مدل X7a
مشخصات Honor X7a  
ابعاد ۸.۳×۷۶.۹×۱۶۷.۵ میلی‌متر
وزن ۱۹۶ گرم
نمایشگر ۶.۷۵ اینچ
TFT LCD
پردازنده اصلی Mediatek Helio G37
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
حافظه رم ۴ گیگابایت
۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
دوربین اصلی ۵۰+۵+۲+۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل
باتری ۵۳۳۰ یا ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

 

اگر از طرفداران گوشی‌های آنر هستید، Honor X7a برای شما بهترین گوشی تا ۷ میلیون تومان است که ویژگی‌های بهینه و قیمت مناسبی را ارائه می‌دهد. این گوشی را می‌توان یکی از ارزان‌ترین انتخاب‌ها در این لیست دانست که توانسته طرفداران زیادی پیدا کند. آنر X7a در ژانویه ۲۰۲۳ در رنگ‌های نقره‌ای، آبی و مشکی عرضه شد. یک نمایشگر بزرگ ۶.۷۶ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰×۷۲۰ پیکسل در اختیار شما قرار می‌گیرد. باید گفت که نمایشگر این گوشی نسبت به دیگر اعضای این لیست آنچنان کیفیت بالایی ندارد، اما قیمت پایین‌تر این موضوع را توجیه می‌کند.

پردازنده مدیاتک Helio G37 نیز برای انجام کارهای سبک و امور روزمره کاملا مناسب است. آنر X7a طراحی مناسبی دارد و می‌توانید حافظه آن را با کارت حافظه ارتقا دهید.  دوربین‌های آن شامل یک لنز عریض ۵۰ مگاپیکسلی، لنز اولتراواید ۵، لنز ماکروی ۲ و لنز تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی عکس‌های مناسبی را ثبت می‌کند. باتری این گوشی با توجه به منطقه ممکن است متغیر باشد، اما درهرحال این باتری سریع ۲۲.۵ واتی و شارژ معکوس ۵ واتی پشتیبانی می‌کند. 

گوشی شیائومی ردمی ۱۲

گوشی شیائومی ردمی ۱۲
مشخصات Honor X7a  
ابعاد ۸.۲×۷۶.۳×۱۶۸.۶ میلی‌متر
وزن ۱۹۸.۵ گرم
نمایشگر ۶.۷۹ اینچ
IPS LCD
پردازنده اصلی Mediatek Helio G88
پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
حافظه رم ۴ گیگابایت
۶ گیگابایت
۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
دوربین اصلی ۵۰+۸+۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

 

در لیست بهترین گوشی تا ۷ میلیون، باید ردمی ۱۲ را هم به‌خاطر داشته باشیم. این گوشی با قیمت مناسب و ویژگی‌های مطلوب یک انتخاب به‌صرفه به شمار می‌رود. ردمی ۱۲ در ژوئن ۲۰۲۳ با رنگ‌های مشکی، آبی و نقره‌ای عرضه شد. این گوشی از بدنه‌ای زیبا و ظریف و گواهی IP53 بهره می‌برد. نکته جالب این است که ردمی ۱۲ برخلاف سایر گوشی‌های این بازه قیمتی از پنل پشتی شیشه‌ای بهره می‌برد که حس خوبی هنگام کار کردن با آن خواهید داشت. نمایشگر این گوشی بزرگ و واضح و از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و رزولوشن ۲۴۶۰×۱۰۸۰ پیکسل برخوردار است. 

پردازنده مدیاتک Helio G88 به ردمی ۱۲ قدرت مناسبی می‌دهد که باعث میشود بتوانید کارهای روزمره، بازی‌های متوسط و برنامه‌های متنوع را روی این گوشی اجرا کنید. حافظه داخلی ردمی ۱۲ تا ۲۵۶ گیگابایت می‌رسد که می‌توانید با اسلات کارت حافظه آن را ارتقا دهید. این گوشی از یک لنز عریض ۵۰ مگاپیکسلی، لنز اولتراواید ۸ و لنز ماکرو ۲ مگاپیگسلی بهره می‌برد که ویدیوهایی با کیفیت 1080p را ضبط می‌کنند. باتری ردمی ۱۲ از شارژ سریع ۱۸ واتی بهره می‌برد.

گوشی ریلمی مدل C55

گوشی ریلمی مدل C55 - بهترین گوشی تا ۷ میلیون
مشخصات Honor X7a  
ابعاد ۷.۹×۷۵.۹×۱۶۵.۶میلی‌متر
وزن ۱۸۹.۵ گرم
نمایشگر ۶.۷۲ اینچ
IPS LCD
پردازنده اصلی Mediatek Helio G88
پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
حافظه رم ۴ گیگابایت
۶ گیگابایت
۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
دوربین اصلی ۶۴+۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

 

اگر می‌خواهید تنوع به خرج دهید و تجربه‌ای تازه داشته باشید، باید بگوییم که گوشی‌های ریلمی هم کیفیت بالا و طرفداران زیادی دارند. ریلمی C55 هم در لیست بهترین گوشی تا ۷ میلیون جای می‌گیرد. این گوشی در مارس ۲۰۲۳ عرضه شد و به‌سرعت به یکی از گوشی‌های به‌صرفه بازار تبدیل شد. نمایشگر ریلمی C55 دارای نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی با رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل و روشنایی ۶۸۰ نیت است. تنوع نسخه‌های مختلف این گوشی با توجه به میزان رم و حافظه داخلی بالا است تا بتوانید بهترین گزینه را با توجه به نیازهای خودتان خریداری کنید. 

پردازنده مدیاتک Helio G88 باعث می‌شود که این گوشی پردازش بهینه و مناسبی برای کاربری‌های روزمره داشته باشد. دوربین C55 از یک لنز عریض ۶۴ مگاپیکسلی و یک لنز تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. باتری این گوشی قدرت مناسبی دارد و از شارژ سریع ۳۳ واتی بهره می‌برد. ریلمی C55 در رنگ‌های زرد، مشکی و هفت رنگ در بازار وجود دارد.

اگر می‌خواهید بودجه کمتری صرف خرید گوشی کنید، به بهترین گوشی ها تا ۵ میلیون نگاهی بیندازید.

کلام آخر

گوشی‌های میان‌رده این روزها تنوع بالایی دارند، به همین دلیل ممکن است هنگام انتخاب آن‌ها سردرگم شویم. بهترین راه برای انتخاب گوشی مناسب این است که در قدم اول بودجه خود را مشخص کنید. سپس نیازهایتان را تعیین کنید. برای مثال کیفیت دوربین برایتان مهم است یا میزان حافظه داخلی؟ کیفیت نمایشگر اهمیت بیشتری دارد یا میزان باتری؟ سپس بر اساس نیازهایی که دارید، با توجه به بودجه خود به دنبال بهترین گوشی‌های بازار باشید. در این مطلب سعی کردیم بهترین گوشی تا ۷ میلیون تومان را معرفی کنیم تا اگر به دنبال گوشی‌های اقتصادی و به‌صرفه هستید، بتوانید راحت‌تر مدل مناسب خود را پیدا کنید. اگر در زمینه خرید و استعلام قیمت گوشی عمده سوالی دارید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا گوشی‌های میان رده ارزش خرید دارند؟

اگر می‌خواهید هزینه کمتری برای گوشی خود صرف کنید و از طرفی عملکرد مطلوبی داشته باشید، بدون شک گوشی‌های میان‌رده را به شما توصیه می‌کنیم. این گوشی‌ها از پردازنده‌هایی با قدرت مناسب، نمایشگرهای باکیفیت، فضای ذخیره‌سازی مناسب و دوربین مطلوب بهره می‌برند. اگر بودجه شما محدود است پیشنهاد می‌کنیم بهترین گوشی تا ۷ میلیون مانند ردمی نوت ۱۲، گلکسی A24 و ریلمی C55 را خریداری کنید. 

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد رای دهندگان 9

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است