بهترین لپ تاپ های مایکروسافت؛ معرفی ۵ مدل برتر

طاهره محزون 1403/04/25
راهنمای خرید

انتخاب و خرید لپ‌تاپ به معیارهای مختلفی بستگی دارد. برای اینکه بتوانید یک لپ‌تاپ مناسب انتخاب کنید، باید به قدرت پردازنده، میزان رم و حافظه داخلی، نوع کاربری، بودجه، نوع و ابعاد نمایشگر توجه داشته باشید. مایکروسافت نیز مانند بسیاری از برندهای بزرگ دنیا سعی کرده تا لپ‌تاپ‌هایی برای کاربران مختلف را به بازار عرضه کند. لپ‌تاپ‌های این برند مدل‌ها و قیمت‌های متنوعی دارند که برخی از آن‌ها عملکرد قدرتمندی ارائه می‌دهند و برخی دیگر بسیار سبک و نازک هستند و قابلیت حمل بالایی دارند. در این مطلب می‌خواهید بهترین لپ تاپ های مایکروسافت را معرفی کنیم. اگر به دنبال یک لپ‌تاپ جدید هستید یا به محصولات این کمپانی علاقه دارید، با مجله مهر همراه باشید.

سرفیس لپ تاپ استودیو ۲ مایکروسافت

سرفیس لپ تاپ استودیو ۲ مایکروسافت - بهترین لپ تاپ مایکروسافت
مشخصات
ابعاد ۲۲×۲۳۰×۳۲۳ میلی‌متر
وزن ۱.۸۹کیلوگرم
۱.۹۸ کیلوگرم
نمایشگر ۱۴.۴ اینچ
PixelSense Flow Display
پردازنده اصلی Intel Core i7-13700H
پردازنده گرافیکی Intel Iris Xe Graphics
NVIDIA GeForce RTX 4050 / 4060 / 2000 ADA
رم ۱۶ گیگابایت
۳۲ گیگابایت
۶۴ گیگابایت
حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت
۱ ترابایت
باتری ۶۰ وات‌ساعت

اگر به لپ‌تاپ‌های این برند قدرتمند علاقه دارید، این مدل بهترین لپ تاپ مایکروسافت برای شما خواهد بود. سرفیس استودیو ۲ با کمک پردازنده نسل ۱۳ اینتل و گرافیک قدرتمند انویدیا ۴۰۶۰ می‌تواند یک انتخاب جذاب برای کارهای خلاقانه و تولید انواع محتوا باشد. رم ۶۴ گیگابایتی و حافظه SSD نیز سرعت بی‌نظیری ارائه می‌دهند. این لپ‌تاپ از یک نمایشگر ۱۴.۴ اینچی با رزولوشن ۱‍۶۰۰×۲۴۰۰ پیکسل و نسبت تصویر ۳:۲ بهره می‌برد که فضای عمودی مناسبی ارائه می‌دهد و کار کردن با آن جذاب است. این نمایشگر با روشنایی مناسب و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی می‌تواند یک انتخاب عالی برای طراحی باشد، زیرا هم از قلم پشتیبانی می‌کند و هم لولا‌های آن به‌خوبی می‌چرخند. 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این لپ‌تاپ عملکرد شگفت‌انگیز باتری است که می‌تواند بیش از ۱۰ ساعت دوام بیاورد و یک روز کاری همراه شما باشد. این لپ‌تاپ با مشخصات قدرتمند خود جزو مدل‌های قابل حمل قرار می‌گیرد و یک انتخاب مناسب برای رفت‌وآمد است. مایکروسافت برای این مدل دو پورت USB-C با پشتیبانی از Thunderbolt 4، یک پورت USB-A 3.1، یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و یک اسلات کارت حافظه در نظر گرفته است. قیمت بالا، پشتیبانی از سیستم تشخیص چهره Windows Hello، قابلیت پیکربندی متنوع و ظاهر زیبا از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ به شمار می‌رود. قیمت عمده لپ تاپ این مدل نسبتا بالا است چون قدرت بالا و کیفیت چشمگیری را به همراه می‌آورد.

سرفیس لپ تاپ Go 3 مایکروسافت

سرفیس لپ تاپ Go 3 مایکروسافت
مشخصات
ابعاد ۱۵.۷×۲۰۶×۲۷۸ میلی‌متر
وزن ۱.۱۳ کیلوگرم
نمایشگر ۱۲.۴ اینچ
PixelSense Flow Display
پردازنده اصلی Intel Core i5-1235U
پردازنده گرافیکی Intel Iris Xe Graphics
رم ۸ گیگابایت
۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
باتری ۴۰ وات‌ساعت

اگر دانشجو یا دانش‌آموزی هستید که یک لپ‌تاپ سبک و زیبا می‌خواهید، مدل Go 3 یکی از بهترین لپ تاپ های مایکروسافت به شمار می‌رود. این لپ‌تاپ سبک و جمع‌وجور است و از پردازنده نسل ۱۲ اینتل قدرت می‌گیرد. این مدل فاقد پردازنده گرافیکی مجزا است، به همین دلیل برای انجام کارهای معمولی روزمره، پروژه‌های دانشگاهی و انجام کارهای اداری مناسب است. رم این لپ‌تاپ در دو نسخه ۸ و ۱۶ گیگابایتی ارائه شده که از نوع LPDDR5 است و قدرت و سرعت مناسبی برای اجرای برنامه‌ها دارد.

نمایشگر قدرتمند این لپ‌تاپ یکی از نقاط قوت آن است که با ابعاد ۱۲.۴ اینچ دارای رزولوشن ۱۰۲۴×۱۵۳۶ و نسبت تصویر ۳:۲ است که برای پایش سایت‌ها، وب‌گردی و کار با نرم‌افزارهای ویرایش متن و جدول‌ها بسیار مناسب است. این نمایشگر لمسی از پوشش محافظ گوریلا گلس ۳ بهره می‌برد و مقاومت مناسبی دارد. مایکروسافت برای این لپ‌تاپ یک پورت USB-C 3.2، پورت USB-A 3.1 و یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در نظر گرفته است. این لپ‌تاپ از اسپیکرهای قدرتمند، پشتیبانی از Windows Hello برای تشخیص چهره، عمر باتری قدرتمند و بدنه سبک و جمع‌وجور برخوردار است.

تبلت ۲ در ۱ سرفیس پرو ۹

تبلت ۲ در ۱ سرفیس پرو ۹
مشخصات
ابعاد ۹.۳×۲۰۹×۲۸۷ میلی‌متر
وزن ۸۷۹ کیلوگرم
نمایشگر ۱۳ اینچ
PixelSense Flow Display
پردازنده اصلی Intel Core i5-1235U
Intel Core i7-1255U
Microsoft SQ 3
پردازنده گرافیکی Intel Iris Xe Graphics
Microsoft SQ 3 Adreno 8CX Gen 3
رم ۸ گیگابایت
۱۶ گیگابایت
۳۲ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
۵۱۲ گیگابایت
۱ ترابایت
باتری ۴۷ وات‌ساعت

شاید در نگاه اول این دستگاه را یک تبلت بدانیم، اما با بررسی سرفیس پرو ۹ می‌بینیم که عملکرد قدرتمند آن و ویژگی‌های انعطاف‌پذیرش به همراه سازگاری با کیبورد، آن را به یک لپ‌تاپ سبک و جمع‌وجور تبدیل می‌کند که می‌تواند همه‌جا همراه شما باشد. سرفیس پرو ۹ یک انتخاب مناسب برای کارهای اداری، کسب‌وکارها و دانشجویان است و به دلیل سازگاری با قلم می‌تواند عملکردهای متنوعی ارائه دهد. این لپتاپ هیبریدی دو مدل وای‌فای و 5G دارد که مدل وای‌فای با پردازنده‌های نسل ۱۲ اینتل راهی بازار شده‌اند و مدل 5G پردازنده اختصاصی مایکروسافت را در خود دارد. مدل وای‌فای با پردازنده اینتل دارای رم ۸ تا ۳۲ گیگابایت است و مدل 5G تا رم ۱۶ گیگابایت را ارائه می‌دهد. در بخش حافظه داخلی هم هر دو نسخه مشابه هستند، اما مدل وای‌فای از حافظه یک ترابایتی هم پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر سرفیس پرو ۹ دارای رزولوشن ۱۹۲۰×۲۸۸۰ پیکسل با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است که کیفیت تصویر بالا و عملکرد نرم و روان را ارائه می‌دهد. این نمایشگر لمسی پوشش رنگ مناسبی دارد و از محافظ گوریلا گلس ۵ بهره می‌برد. این تبلت دوکاره می‌تواند عمر باتری چشمگیری ارائه دهد و بیش از یک روز کاری برای شما دوام بیاورد. پورت‌های این لپ‌تاپ شامل دو پورت USB-C با پشتیبانی از Thunderbolt 4، پورت اتصال به کیبورد و پورت Surface Connect هستند. از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ هیبریدی ۲ در ۱ می‌توان به وزن کم، وب‌کم 1080p، دوربین ۱۰ مگاپیکسلی پشت، اسپیکرهای استریو و سازگاری با قلم و کیبورد اشاره کرد که آن را به دستگاهی همه‌کاره تبدیل می‌کند.

سرفیس لپ تاپ ۵ مایکروسافت

سرفیس لپ تاپ ۵ مایکروسافت بهترین لپ تاپ های مایکروسافت
مشخصات
ابعاد ۱۴.۵×۲۲۳×۳۰۸ میلی‌متر
وزن ۱.۲۹ کیلوگرم
نمایشگر ۱۳.۵ اینچ
۱۵ اینچ
PixelSense Flow Display
پردازنده اصلی Intel Core i5-1235U
Intel Core i7-1255U
پردازنده گرافیکی Intel Iris Xe Graphics
رم ۸ گیگابایت
۱۶ گیگابایت
۳۲ گیگابایت
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
۵۱۲ گیگابایت
۱ ترابایت
باتری ۶۰ وات‌ساعت

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ ۵ است که طراحی سبک و عملکرد مناسبی دارد. این لپ‌تاپ از بدنه فلزی نازکی بهره می‌برد و به دلیل وزن کم قابلیت حمل بالایی دارد. این لپ‌تاپ در دو نسخه ۱۳.۵ و ۱۵ اینچی عرضه شده که با توجه به نیاز خود می‌توانید نسخه مناسب را انتخاب کنید. باید بدانید که این لپ‌تاپ فاقد پردازنده گرافیکی است، بنابراین برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین مناسب نیست. در نسخه ۱۵ اینچی این لپ‌تاپ رم ۳۲ گیگابایت و حافظه ۱ ترابایتی نیز در دسترس است.

سرفیس لپ تاپ ۵ در نسخه ۱۳.۵ اینچی از یک نمایشگر با رزولوشن ۱۵۰۴×۲۲۵۶ پیکسل و نسبت تصویر ۳:۲ بهره می‌برد که نمایش رنگ مناسب و کنتراست خوبی دارد. نسخه ۱۵ اینچی دارای رزولوشن ۱۶۶۴×۲۴۹۶ پیکسل است که طیف رنگی sRGB را به‌خوبی پوشش می‌دهد. این لپ‌تاپ از یک پورت USB-C با پشتیبانی از Thunderbolt 4، یک پورت USB-A 3.1 و یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون بهره می‌برد. نمایشگر لمسی، پشتیبانی از قلم، محافظ گوریلا گلس ۳ و ۵، عملکرد باتری مناسب، قابلیت تشخیص چهره Windows Hello و سرعت پردازش مناسب از دیگر مزایای این لپ‌تاپ به شمار می‌رود.

برای اطلاعات بیشتر، بررسی سرفیس لپ تاپ ۵ را بخوانید.

سرفیس لپ تاپ ۴ مایکروسافت

سرفیس لپ تاپ ۴ مایکروسافت
مشخصات
ابعاد ۱۴.۵×۲۲۳×۳۰۸ میلی‌متر
۱۴.۷×۲۴۴×۳۳۹.۵
وزن ۱.۲۸ کیلوگرم
۱.۵۴ کیلوگرم
نمایشگر ۱۳.۵ اینچ
۱۵ اینچ
PixelSense Flow Display
پردازنده اصلی Intel Core i5-1135G7
Intel Core i7-1185G7
AMD Ryzen 5 4680U
پردازنده گرافیکی Intel Iris Xe Graphics
AMD Radeon Graphics
رم ۸ گیگابایت
۱۶ گیگابایت
۳۲ گیگابایت
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
۵۱۲ گیگابایت
۱ ترابایت
باتری ۶۰ وات‌ساعت

اگر می‌خواهید با هزینه کمتری نسبت به سرفیس لپ‌تاپ ۵ یک لپ‌تاپ کاربردی و باکیفیت داشته باشید، نسل قبلی آن یکی از بهترین لپ تاپ های مایکروسافت برای شما خواهد بود. سرفیس لپ تاپ ۴ در دو نسخه ۱۳.۵ و ۱۵ اینچی به بازار آمده و با پردازنده‌های نسل ۱۱ اینتل و سری ۵ رایزن ارائه شده است. از طرفی به دلیل تنوع میزان رم و حافظه داخلی شما می‌توانید پیکربندی دلخواه خود را انتخاب کنید. البته باید بگوییم که این لپ‌تاپ نیز پردازنده گرافیکی ندارد و برای انجام کارهای عمومی، تجاری و اداری مناسب‌تر است.

نمایشگر این لپ‌تاپ لمسی بوده و دارای کیفیت تصویر بالایی است. از طرفی پشتیبانی از قلم به شما اجازه می‌دهد تا به‌راحتی یادداشت‌برداری و طراحی کنید. این لپ‌تاپ از یک پورت USB-C، یک پورت USB-A و پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون بهره می‌برد. قابلیت حمل بالا، طراحی نازک و سبک، تنوع پیکربندی، باتری قدرتمند با شارژدهی بالا و پشتیبانی از سیستم تشخیص چهره از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ به شمار می‌رود.

کلام آخر

در سال‌های اخیر لپ‌تاپ‌ها به یکی از لوازم ضروری برای ما تبدیل شده‌اند که بسیاری از کارهای خود را از سرگرمی گرفته تا انجام پروژه‌های حرفه‌ای را با کمک آن‌ها انجام می‌دهیم. از طرفی برندهای متنوعی در بازار وجود دارند که طیف وسیعی از انتخاب‌ها را پیش روی ما می‌گذارند. مایکروسافت نیز یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری دنیا است که در این زمینه گزینه‌های متنوعی ارائه می‌دهد.

لپ تاپ های مایکروسافت نیز مانند برندهای دیگر دارای مزایا و معایب مختلفی هستند. بنابراین برای انتخاب لپ‌تاپ مناسب ابتدا باید به نیازهای خود توجه کنید و با توجه به عملکردهای مورد نیاز و نوع کاربری خود مدل مناسب را انتخاب کنید. در این مطلب سعی کردیم ۵ مدل از بهترین لپ تاپ های مایکروسافت را معرفی کنیم تا اگر به این برند علاقه دارید، بتوانید با توجه به نیاز خود بهترین مدل را پیدا کنید.

سوالات متداول

برای انتخاب لپ تاپ مایکروسافت چه مواردی را در نظر بگیریم؟

در قدم اول باید به نیازها و نوع کاربری خود توجه کنید. آیا لپ‌تاپ قدرتمندی برای بازی و کارهای گرافیکی می‌خواهید یا لپ‌تاپی برای انجام پروژه‌های دانشجویی و کارهای اداری نیاز دارید؟ همچنین به نوع پردازنده، ابعاد و نوع نمایشگر، میزان رم و حافظه داخلی، تعداد و نوع پورت‌ها، میزان شارژدهی باتری و قیمت لپ تاپ توجه کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای دهندگان 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است