بهترین تبلت های لنوو؛ معرفی ۵ مدل کارآمد

طاهره محزون 1403/06/26
راهنمای خرید

تبلت‌ها یکی از لوازم دیجیتال پرکاربرد هستند که طرفداران خاص خود را دارند. این وسیله‌ها با نمایشگر بزرگ خود می‌توانند برای انجام کارهای مختلف، اجرای بازی، مطالعه کتاب‌های الکترونیکی و مشاهده فیلم و سریال مورد استفاده قرار بگیرند. لنوو یکی از برندهایی است که گزینه‌های متنوعی از انواع تبلت را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. این برند سعی کرده تا طراحی و عملکرد مناسب را با قیمت به‌صرفه ترکیب کند و گزینه‌هایی کاربردی و خوش‌قیمت عرضه کند. فرقی نمی‌کند که دانش‌آموز یا دانشجو هستید، یا تبلت را برای بازی و سرگرمی نیاز دارید، در هر حال بهترین تبلت های لنوو می‌توانند نیازهای شما را به‌خوبی برآورده کنند. در این مطلب می‌خواهیم این تبلت‌ها را معرفی کنیم تا انتخاب آسان‌تری داشته باشید. برای آشنایی با این مدل‌ها با مجله مهر همراه باشید.

تبلت لنوو Legion Y700 2023

تبلت لنوو Legion Y700 2023 - بهترین تبلت های لنوو
مشخصات 
ابعاد۷.۶×۱۲۹.۵×۲۰۸.۹ میلی‌متر
وزن۳۵۰ گرم
نمایشگر۸.۸ اینچ
IPS LCD
پردازنده اصلیQualcomm Snapdragon 8+ Gen 1
پردازنده گرافیکیAdreno 730
حافظه رم۱۲ گیگابایت
۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی۲۵۶ گیگابایت
۵۱۲ گیگابایت
دوربیناصلی ۲+۱۳ مگاپیکسل
سلفی ۸ مگاپیکسل
باتری۶۵۵۰ میلی‌آمپرساعت

اگر می‌خواهید یک تبلت قدرتمند برای اجرای بازی داشته باشید، این مدل بهترین تبلت لنوو و یکی از بهترین تبلت های بازار برای شما خواهد بود که با پردازنده قدرتمند خود می‌تواند تجربه جذابی به همراه داشته باشد. این تبلت طراحی سبک و نازکی دارد و به‌راحتی می‌توانید مدت طولانی آن را در دست بگیرید. نمایشگر ۸.۸ اینچی این تبلت دارای رزولوشن ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل است که کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد. همچنین این نمایشگر از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و روشنایی ۵۰۰ نیت بهره می‌برد و وضوح بالایی دارد.

پردازنده این تبلت، یک مدل پرچمدار بوده که می‌تواند برنامه‌ها و بازی‌های متنوع را به‌راحتی اجرا کند. این تبلت در دو نسخه عرضه شده که یکی رم ۱۲ و حافظه ۲۵۶ گیگابایت دارد و نسخه قدرتمندتر و گران‌تر از رم ۱۶ و حافظه ۵۱۲ گیگابایت برخوردار است. بنابراین برای اجرای هم‌زمان چند برنامه و ذخیره‌سازی فایل‌ها محدودیتی نخواهید داشت. باتری این تبلت از شارژ سریع ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های Legion Y700 2023 می‌توان به اسپیکر استریو، پشتیبانی از کارت حافظه و برخورداری از دو پورت USB-C اشاره کرد. باید گفت که این مدل فاقد پشتیبانی از سیمکارت است. قیمت عمده تبلت از سری Legion نسبت به سایر سری‌های لنوو بالاتر است.

تبلت لنوو Tab P12

تبلت لنوو Tab P12
مشخصات 
ابعاد۶.۹×۱۹۰.۷×۲۹۳.۳ میلی‌متر
وزن۶۱۵ گرم
نمایشگر۱۲.۷ اینچ
IPS LCD
پردازنده اصلیMediatek Dimensity 7050
پردازنده گرافیکیMali-G68 MC4
حافظه رم۴ گیگابایت
۸ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
دوربیناصلی ۸ مگاپیکسل
سلفی ۱۳ مگاپیکسل
باتری۱۰۲۰۰ میلی‌آمپرساعت

اگر ابعاد نمایشگر برایتان مهم است و می‌خواهید یک تبلت بزرگ برای طراحی یا مشاهده فیلم داشته باشید، تب P11 یکی از بهترین تبلت های لنوو برای شما خواهد بود. این تبلت به دلیل نمایشگر بزرگش وزن نسبتا زیادی دارد و از قلم پشتیبانی می‌کند. بنابراین می‌توانید به‌راحتی یادداشت‌برداری و طراحی داشته باشید. نمایشگر ۱۲.۷ اینچی این تبلت دارای رزولوشن ۲۹۴۴×۱۸۴۰ پیکسل است که کیفیت تصویر بالایی دارد و از نسبت تصویر ۱۶:۱۰ بهره می‌برد.

پردازنده این تبلت قدرت مناسبی در اختیار شما قرار می‌دهد و عملکرد خوبی دارد. بنابراین بدون نگرانی می‌توانید برنامه‌های دلخواه خود را روی آن اجرا کنید. تب P11 سه نسخه دارد که قدرتمندترین نسخه دارای رم ۸ و حافظه ۲۵۶ گیگابایت است. البته این تبلت از کارت حافظه هم پشتیبانی می‌کند تا بتوانید فضای ذخیره‌سازی را گسترش دهید. از جمله مزایای این تبلت می‌توان به اسپیکرهای چهارگانه استریو، قابلیت فیلم‌برداری 4K و پشتیبانی از شارژ سریع ۳۰ وات اشاره کرد. 

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه تبلت اندرویدی و ویندوزی

تبلت لنوو P11 Gen 2

تبلت لنوو P11 Gen 2 - بهترین تبلت های لنوو
مشخصات 
ابعاد۷.۴×۱۶۹.۴×۲۶۹.۱ میلی‌متر
وزن۵۲۰ گرم
نمایشگر۱۱.۵ اینچ
IPS LCD
پردازنده اصلیMediatek Helio G99
پردازنده گرافیکیMali-G57 MC2
حافظه رم۴ گیگابایت
۶ گیگابایت
حافظه داخلی۶۴ گیگابایت
۱۲۸ گیگابایت
دوربیناصلی ۱۳ مگاپیکسل
سلفی ۸ مگاپیکسل
باتری۷۷۰۰ میلی‌آمپرساعت

یکی از بهترین تبلت های لنوو تب P11 Gen 2 است که جزو مدل‌های میان‌رده قدرتمند به شمار می‌رود و ارزش خرید بالایی دارد. این تبلت که از قلم استایلوس پشتیبانی می‌کند، در دو نسخه وای‌فای و سلولار به بازار عرضه شده است که البته نسخه سیمکارت‌خور قیمت بالاتری دارد. طراحی نازک این تبلت باعث می‌شود که به‌راحتی آن را در دست بگیرید و کارهای خود را انجام دهید. نمایشگر این تبلت دارای ابعاد ۱۱.۵ اینچ با رزولوشن ۲۰۰۰×۱۲۰۰ پیکسل است که کیفیت تصویر مناسبی دارد و روشنایی ۴۰۰ نیت را ارائه می‌دهد. P11 2nd Gen در قدرتمندترین نسخه دارای رم ۶ و حافظه ۱۲۸ گیگابایت است. البته با کمک کارت حافظه می‌توانید این فضا را افزایش دهید. این تبلت دارای اسپیکرهای چهارگانه استریو است که می‌تواند تجربه خوبی از مشاهده فیلم و سریال، پخش موسیقی و بازی ارائه دهد. 

اگر می‌خواهید تبلت مناسبی برای کودک خود بخرید، راهنمای خرید تبلت برای کودکان را از دست ندهید.

تبلت لنوو M10 Plus Gen 3

تبلت لنوو M10 Plus Gen 3
مشخصات 
ابعاد۷.۵×۱۵۸.۸×۲۵۱.۲ میلی‌متر
وزن۴۵۶ گرم
نمایشگر۱۰.۶ اینچ
IPS LCD
پردازنده اصلیQualcomm SM6225 Snapdragon 680 4G
Mediatek MT6769V/CU Helio G80
پردازنده گرافیکیAdreno 610
Mali-G52 MC2
حافظه رم۳ گیگابایت
۴ گیگابایت
۶ گیگابایت
حافظه داخلی۳۲ گیگابایت
۶۴ گیگابایت
۱۲۸ گیگابایت
دوربیناصلی ۱۳ مگاپیکسل
سلفی ۸ مگاپیکسل
باتری۷۷۰۰ میلی‌آمپرساعت

اگر به دنبال یک تبلت خوش‌قیمت، سبک و کاربردی هستید، این مدل یکی از بهترین تبلت های لنوو برای شما است. M10 Plus Gen3 دارای دو نسخه وای‌فای و LTE است که در صورت نیاز به سیم‌کارت و اینترنت همراه می‌توانید نسخه LTE را انتخاب کنید. ضخامت کم و وزن مناسب این مدل باعث می‌شود که کودکان هم به‌راحتی بتوانند با آن کار کنند. این تبلت از قلم استایلوس پشتیبانی می‌کند و نمایشگر آن کیفیت تصویر بالایی ارائه می‌دهد. این نمایشگر ۱۰.۶ اینچی دارای رزولوشن ۲۰۰۰×۱۲۰۰ پیکسل است که از روشنایی ۴۰۰ نیت و نسبت تصویر ۵:۳ بهره می‌برد. 

نکته مهم این است که این تبلت با دو پردازنده به بازار آمده است. نسخه سلولار پردازنده Snapdragon 680 4G دارد و نسخه وای‌فای از پردازنده Mediatek Helio G80 بهره می‌برد. هر دو مدل عملکرد مشابهی دارند، اما پردازنده نسخه LTE کمی قدرتمندتر است. حافظه داخلی و رم این تبلت تنوع مناسبی را پیش روی شما قرار می‌دهد، اما قدرتمندترین نسخه دارای رم ۶ و حافظه ۱۲۸ گیگابایت است. از دیگر ویژگی‌های این تبلت می‌توان به جک هدفون، پشتیبانی از کارت حافظه، اسپیکر استریو و شارژ سریع ۲۰ وات اشاره کرد. 

تبلت لنوو Tab M11 

تبلت لنوو Tab M11 
مشخصات 
ابعاد۷.۲×۱۶۶.۳×۲۵۵.۳ میلی‌متر
وزن۴۶۵ گرم
نمایشگر۱۱ اینچ
IPS LCD
پردازنده اصلیMediatek MT6769H Helio G88
پردازنده گرافیکیMali-G52 MC2
حافظه رم۴ گیگابایت
۸ گیگابایت
حافظه داخلی۶۴ گیگابایت
۱۲۸ گیگابایت
دوربیناصلی ۱۳ مگاپیکسل
سلفی ۸ مگاپیکسل
باتری۷۰۴۰ میلی‌آمپرساعت

اگر می‌خواهید یک تبلت زیبا، بادوام و به‌صرفه داشته باشید، تب M11 یکی از بهترین تبلت های لنوو برای شما خواهد بود. این تبلت که اوایل سال ۲۰۲۴ معرفی شده است، از بدنه و فریم آلومینیومی بهره می‌برد که باعث می‌شود وزن مناسب و دوام بالایی داشته باشد. این تبلت از سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و می‌توانید از شبکه همراه نیز برخوردار شوید. نمایشگر این تبلت با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۲۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی می‌تواند کیفیت تصویر مناسبی ارائه دهد و عملکردی نرم و روان داشته باشد. قدرتمندترین نسخه این تبلت دارای رم ۸ و حافظه ۱۲۸ گیگابایت است. پردازنده این مدل جزو پردازنده‌های میان‌رده قدرتمند است که توانایی انجام وظایف مختلف را دارد. از دیگر مزایای این تبلت می‌توان به ضخامت کم، پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵ واتی، پشتیبانی از قلم، برخورداری از اسلات کارت حافظه و اسپیکرهای چهارگانه استریو اشاره کرد. 

اگر هنوز تبلت مناسب خود را پیدا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم راهنمای خرید تبلت را بخوانید.

کلام آخر

تبلت‌ها نمایشگرهای بزرگ‌تری نسبت به گوشی دارند و از طرفی بسیار ارزان‌تر از لپ‌تاپ‌ها هستند. به همین دلیل یک انتخاب جذاب و کاربردی برای دانش‌آموزان، کودکان و نیز یک وسیله مناسب برای مطالعه، تماشای فیلم و اجرای بازی به شمار می‌رود. تبلت‌ها نمایشگرهای بزرگی در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید برنامه‌های متنوع را به‌راحتی مدیریت کنید. با کمک قلم نیز می‌توانید طراحی و یادداشت‌برداری سریع داشته باشید. نکته مهم این است که معمولا تبلت‌های لنوو دوربین قدرتمندی ندارند و تنها برای عکس‌های ضروری یا تماس‌های تصویری مناسب هستند. در این مطلب سعی کردیم بهترین تبلت های لنوو را معرفی کنیم. شما کدام مدل‌ها را ترجیح می‌دهید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید و برای خرید عمده تبلت لنوو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

هنگام خرید تبلت لنوو به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای انتخاب مدل مناسب حتما به وزن و خوش‌دست بودن تبلت توجه داشته باشید تا بتوانید به‌راحتی با آن کار کنید. همچنین به مواردی مانند ابعاد و کیفیت نمایشگر، قدرت پردازنده، میزان رم و حافظه داخلی، پشتیبانی از سیم‌کارت در صورت نیاز، عمر باتری و پشتیبانی از شارژ سریع، برخورداری از کارت حافظه، پشتیبانی از قلم و قیمت تبلت لنوو توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین مدل‌ها را انتخاب کنید. 

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد رای دهندگان 9

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است