بهترین لپ تاپ های بازار تا ۲۰ میلیون تومان؛ معرفی ۷ مدل پرفروش

طاهره محزون 1402/07/08
راهنمای خرید

فرقی نمی‌کند که یک دانشجو باشید یا یک فرد حرفه‌ای که همیشه در سفر است، در هر حال لپ‌تاپ برای شما یک وسیله ضروری به شمار می‌روند. لپ‌تاپ‌ها با وزن پایین، قابلیت حمل بالا و مشخصات مناسب یک همراه عالی هستند تا دیگر نیازی به سیستم‌های کامپیوتری سنگین و گران‌قیمت نداشته باشید. همیشه برای خرید لپ تاپ اولین قدم تعیین بودجه است، زیرا طیف وسیعی از لپ‌تاپ‌ها در بازار وجود دارد که ممکن است انتخاب را برای شما دشوار کند. در این مطلب قرار است بهترین لپ تاپ ها تا ۲۰ میلیون تومان را معرفی کنیم. اگر می‌خواهید لپ‌تاپ‌های اقتصادی و باکیفیتی بخرید، تا پایان با ما همراه شوید.

۱. لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook R465EP-EK309

 ایسوس مدل VivoBook R465EP-EK309 بهترین لپ تاپ تا ۲۰ میلیون
مشخصات  
نمایشگر ۱۴ اینچی
IPS
پردازنده Intel Core i7 1165G7
پردازنده گرافیکی NVIDIA Geforce MX330
حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت
SSD
حافظه رم ۸ گیگابایت
باتری ۳۷ وات‌ساعت

اگر بودجه محدودی دارید و می‌خواهید یک لپ‌تاپ باکیفیت خریداری کنید، این مدل یکی از بهترین لپ تاپ های بازار تا ۲۰ میلیون است. ابعاد این لپ‌تاپ ۱۹×۲۱۶×۳۲۵ میلی‌متر و وزن آن تنها ۱.۶ کیلوگرم است. بنابراین به‌راحتی می‌توانید آن را همه‌جا با خودتان ببرید. نمایشگر این مدل از نوع IPS با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل است که کیفیت تصویر مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. محدوده فرکانس پردازنده اینتل این لپ‌تاپ ۲.۸ تا ۴.۷ گیگاهرتز است که شما را در اجرای برنامه‌های روزمره یاری می‌کند.

 پورت‌های متنوع این لپ‌تاپ به شما کمک می‌کند تا برای اتصال با دستگاه‌های دیگر با مشکل مواجه نشوید. این مدل از دو عدد USB 2.0، یک عدد USB 3.2 و یک عدد پورت Type-C بهره می‌برد. طراحی ساده و ظریف، در کنار پردازنده‌ای با قدرت مناسب و حافظه پرسرعت SSD این مدل را به یک انتخاب عالی برای کارهای روزمره، اجرای برنامه‌های متنوع و انجام کارهای اداری مختلف تبدیل می‌کند.

۲. لپ تاپ لنوو مدل ThinkBook 15 G2 ITL

 لنوو مدل ThinkBook 15 G2 ITL
مشخصات  
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ
TN
پردازنده Intel Core i3 1115G4
پردازنده گرافیکی Intel UHD
حافظه داخلی ۱ ترابایت HDD
۵۱۲ گیگابایت SSD
حافظه رم ۱۲ گیگابایت
باتری ۴۵ وات‌ساعت

حتما می‌دانید که لنوو یکی از برندهایی است که انتخاب‌های متنوعی را در بین محصولات مقرون‌به‌صرفه پیش روی شما قرار می‌دهد. پخش عمده لپ تاپ این شرکت با هدف حفظ کیفیت در کنار پایین نگه‌داشتن قیمت است که توانسته سهم خوبی در بازار جهانی به دست آورد. این مدل نیز با ابعاد ۳۶۴×۲۴۵×۱۸.۹ میلی‌‌متر و وزن ۱.۷ کیلوگرم، یکی از لپ‌تاپ‌های خوش‌ساخت و سبک است که طراحی ظریف و زیبایی دارد. نمایشگر این لپ‌تاپ از نوع مات، با کیفیت تصویر FullHD است که می‌توانید از تماشای فیلم نیز لذت ببرید. فرکانس پردازنده اینتل این مدل ۳.۰ تا ۴.۱ گیگاهرتز است که به شما اجازه می‌دهد تا برنامه‌های روزمره و معمولی را به‌راحتی اجرا کنید. 

باتری این لپ‌تاپ نیز یکی از نقاط قوت آن است که می‌تواند تا حدود ۵ ساعت شارژدهی داشته باشد. باید بدانید که گرافیک این مدل یکپارچه است و به همین دلیل برای اجرای برنامه‌های گرافیکی و بازی‌های سنگین مناسب نیست. میزان حافظه HDD و SSD نیز فضای ذخیره‌سازی بی‌نظیری را در اختیار شما قرار می‌دهد. این لپ‌تاپ همچنین از حسگر اثرانگشت، پورت‌های متنوع USB 3.0، پورت Type C و HDMI بهره می‌برد.

۳. لپ تاپ اچ پی مدل 255 G8

 اچ پی مدل 255 G8 بهترین لپ تاپ تا ۲۰ میلیون
مشخصات  
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ
IPS
پردازنده AMD Ryzen 5 5500U
پردازنده گرافیکی Radeon Graphics
حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت SSD
حافظه رم ۸ گیگابایت 
باتری ۴۱ وات‌ساعت

شاید اچ پی در مقایسه با لنوو گزینه‌های ارزان کمتری را در اختیار شما قرار دهد، اما مدل 255 G8 یکی از بهترین لپ تاپ های بازار تا ۲۰ میلیون تومان است. این لپ‌تاپ از ابعاد ۱۹×۲۴۲×۳۵۸ میلی‌متر و وزن ۱.۸ کیلوگرم بهره می‌برد. پردازنده رایزن از شرکت AMD به شما امکان می‌دهد تا برنامه‌های متنوع را اجرا کنید. این لپ‌تاپ برای کاربری‌های عمومی و مالتی مدیا بسیار مناسب است. میزان حافظه رم مناسب در کنار حافظه داخلی پرسرعت SSD تجربه مناسبی را برایتان به همراه می‌آورد. البته باید بدانید که این لپ‌تاپ پردازنده گرافیکی مجزا ندارد و به همین دلیل برای اجرای بازی‌ها مناسب نیست. 

نمایشگر ۶۰ هرتزی این لپ‌تاپ با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل می‌تواند تصاویر باکیفیتی را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید به‌راحتی فیلم ببینید و وب‌گردی کنید. این مدل از پورت‌های متنوعی مانند یک عدد Type-C، سه عدد USB 3.1 و یک عدد HDMI برخوردار است که اتصال شما به وسایل و دستگاه‌های دیگر را آسان‌تر می‌کند. باتری این لپ‌تاپ ۳ سلولی و از نوع لیتیوم‌-‌یونی است که می‌تواند بیش از ۳ ساعت شارژدهی کند.

۴. لپ تاپ ایسر مدل Aspire 3 A315

ایسر مدل Aspire 3 A315
مشخصات  
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ
پردازنده AMD Ryzen 5 3500U
پردازنده گرافیکی AMD Radeon VEGA 8
حافظه داخلی ۱ ترابایت HDD
۲۵۶ گیگابایت SSD
حافظه رم ۱۲ گیگابایت
باتری ۳۶ وات‌ساعت

اگر میزان حافظه رم و حافظه داخلی برایتان مهم است، این مدل یکی از بهترین لپ تاپ های بازار تا ۲۰ میلیون است که می‌تواند در کنار پردازنده رایزن ۵ تجربه خوبی برایتان به ارمغان آورد. این لپ‌تاپ از ابعاد ۱۹.۹×۲۴۷.۵×۳۶۳.۴ میلی‌متر و وزن ۱.۹ کیلوگرم بهره‌مند است. طراحی مینیمال و ساده، این مدل را به یک لپ‌تاپ زیبا و کاربردی تبدیل می‌کند. این لپ‌تاپ دارای نمایشگری با کیفیت تصویر HD است که آن را برای کارهای معمولی و روزمره مناسب می‌کند.

سرعت پردازنده این مدل ۲.۱ تا ۳.۷ گیگاهرتز است که قدرت کافی را در اختیار شما قرار می‌دهد و نسبت به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، سرعت پردازش بالایی دارد. ترکیب حافظه SSD و HDD می‌تواند در سرعت اجرای برنامه‌ها، پردازش داده‌ها و انتقال فایل‌ها تاثیر چشمگیری داشته باشد. پورت‌های متنوعی مانند USB 2.0، پورت USB 3.0 و پورت HDMI دست شما را برای اتصال به دستگاه‌های مختلف باز می‌گذارد. باتری این لپ‌تاپ ۲ سلولی است و می‌تواند بین ۱ تا ۳ ساعت شارژدهی کند. 

۵. لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook R565EP-EJ627

ایسوس مدل VivoBook R565EP-EJ627
مشخصات  
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ
TFT LCD
پردازنده Intel Core i3 1115G4
پردازنده گرافیکی NVIDIA MX330
حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت SSD
حافظه رم ۴ گیگابایت
باتری ۳۷ وات‌ساعت

یکی از بهترین لپ تاپ های بازار تا ۲۰ میلیون تومان، لپ تاپ ایسوس R565EP-EJ627 است که یک انتخاب کارآمد، اقتصادی و مناسب برای دانشجویان، دانش‌آموزان و کاربران عمومی است. این لپ‌تاپ به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی وب‌گردی کنید، فیلم ببینید و برنامه‌های دلخواه خود را اجرا کنید. ابعاد این مدل ۱۹.۹×۲۳۵×۳۶۰ میلی‌متر و وزن آن ۱.۸ کیلوگرم است که با طراحی ظریف خود می‌تواند همه‌جا همراهتان باشد. فرکانس پردازنده این لپ‌تاپ ۳.۰ تا ۴.۱ گیگاهرتز است که قدرت و سرعت کافی را برای انجام کارهای روزمره و اجرای برنامه‌های سبک و معمولی در اختیار شما قرار می‌دهد. 

نمایشگر این لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی از رزولوشن FullHD برخوردار است که تجربه خوبی از مشاهده فیلم را در اختیارتان می‌گذارد. این نمایشگر مات، از روشنایی بیش از ۲۰۰ نیت نیز بهره می‌برد. حافظه SSD در کنار پردازنده اینتل و گرافیک انویدیا، می‌تواند سرعت مناسبی در اجرای برنامه‌ها داشته باشد، اما نباید از این لپ‌تاپ انتظار اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را داشته باشید. باتری دو سلولی این لپ‌تاپ از نوع لیتیوم-یونی است که می‌تواند تا ۳ ساعت شارژدهی داشته باشد.

۶. لپ تاپ لنوو مدل V15 G2 ITL i5

لپ تاپ لنوو مدل V15 G2 ITL i5
مشخصات  
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ
پردازنده Intel Core i5-1135G7
پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce MX350
حافظه داخلی ۱ ترابایت HDD
حافظه رم ۸ گیگابایت
باتری ۳۸ وات‌ساعت

در بین لپ تاپ های تا ۲۰ میلیون تومان، این مدل یکی از قدرتمندترین انتخاب‌ها برای شما است که با پردازنده Core i5  اینتل می‌تواند برنامه‌های متنوع را برایتان اجرا کند. این پردازنده با فرکانس ۲.۴ تا ۴.۲ گیگاهرتز، در کنار پردازنده گرافیکی MX350 قدرت کافی را در اختیار شما قرار می‌دهد. نمایشگر ۱۵.۶ اینچی این لپ‌تاپ از نوع مات است و رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل با نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی دارد. این نمایشگر برای وب‌گردی و تماشای فیلم کاملا مناسب است و چشم شما را به‌سرعت خسته نمی‌کند. ابعاد این لپ‌تاپ ۱۹.۹×۲۵۱.۵×۳۶۲.۲ میلی‌متر و وزن آن ۱.۸ کیلوگرم است.

وجود حافظه رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی بالا می‌تواند دست شما را برای اجرای برنامه‌ها و ذخیره فایل‌های مورد نیاز باز می‌گذارد، اما بدیهی است که نمی‌توانید نرم‌افزارها و بازی‌های گرافیکی سنگین را روی آن اجرا کنید. البته این لپ‌تاپ با اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سبک و معمولی هیچ مشکلی نخواهد داشت. باتری دو سلولی این لپ‌تاپ بین ۱ تا ۳ ساعت شارژدهی می‌کند.

۷. لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 3 15ITL6-i5

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 3 15ITL6-i5 بهترین لپ تاپ تا ۲۰ میلیون
مشخصات  
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ
TN
پردازنده Intel Core i5 1155G7
پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce MX350
حافظه داخلی ۱ ترابایت HDD
حافظه رم ۸ گیگابایت
باتری ۳۸ وات‌ساعت

وقتی درباره لپ‌تاپ‌های مقرون‌به‌صرفه صحبت می‌کنیم، نمی‌توانیم از سری IdeaPad لنوو چشم‌پوشی کنیم. این سری لپ‌تاپ‌های متنوع و جذابی را با قیمت مناسب به بازار عرضه می‌کند که IdeaPad 3 15ITL6-i5 را می‌توان جزو بهترین لپ تاپ های بازار تا ۲۰ میلیون دانست. این لپ‌تاپ با نمایشگر ۱۵.۶ اینچی مات خود دارای رزولوشن FullHD و روشنایی ۲۵۰ نیت است که تجربه مناسبی را از تماشای محتوای چندرسانه‌ای مانند فیلم و سریال را در اختیار شما قرار می‌دهد. ابعاد این مدل ۱۹.۹×۲۳۶×۳۵۹ میلی‌متر و وزن آن ۱.۶۵ کیلوگرم است.

پردازنده این لپ‌تاپ نیز قدرت کافی دارد و شما می‌توانید پردازش‌های روزمره و برنامه‌های معمولی را بدون مشکل روی آن اجرا کنید. این پردازنده از فرکانس ۲.۵ تا ۴.۵ گیگاهرتز بهره می‌برد. برای این مدل پورت USB 2.0، پورت USB 3.2 و Type-C در نظر گرفته شده است. که با کمک آن‌ها می‌توانید سایر دستگاه‌ها را به لپ‌تاپ خود متصل کنید. باتری این لپ‌تاپ ۳۸ وات‌ساعت است که می‌تواند حدود ۱ تا ۳ ساعت شارژدهی داشته باشد. بدنه ظریف و طراحی مقاوم این مدل در کنار وزن، آن را به یک انتخاب عالی برای کارهای روزمره تبدیل می‌کند.  

این مطلب هم برای شما مفید است: لپ تاپ لنوو یا اچ پی؟

سخن پایانی؛ انتخاب بهترین لپ تاپ تا ۲۰ میلیون تومان

لپ‌تاپ یکی از وسایل دیجیتال کاربردی است که می‌تواند از خانه گرفته تا محل کار، سفر و دانشگاه همراه ما باشد. این وسیله‌ها طیف وسیعی از انتخاب‌های جذاب و متنوع را روبه‌روی شما قرار می‌دهند. در این مطلب سعی کردیم بهترین لپ تاپ های بازار تا ۲۰ میلیون تومان را معرفی کنیم. بنابراین اگر می‌خواهید با بودجه مناسب‌تری به سراغ لپ‌تاپ‌هایی با قدرت مناسب و کارایی بالا بروید، بهتر است به این لیست نگاهی بیندازید تا راحت‌تر لپ‌تاپ مورد نیاز خود را پیدا کنید. اگر برای خرید عمده لپ تاپ سوالی دارید، کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

برای انتخاب لپ تاپ های زیر ۲۰ میلیون چه نکاتی اهمیت دارد؟

شما باید بدانید که پردازنده‌های لپ‌تاپ‌ها با این بازه قیمتی برای اجرای برنامه‌های گرافیکی سنگین و بازی‌های گرافیک بالا مناسب نیستند. بنابراین اگر به دنبال لپ‌تاپ‌ گیمینگ هستید، باید هزینه بیشتری صرف کنید. از طرفی این لپ‌تاپ‌ها برای کاربری‌های روزمره، عمومی و مالتی مدیا مناسب‌اند، بنابراین اگر دانشجو هستید و نمی‌خواهید هزینه زیادی صرف کنید، می‌توانید به سراغ این لپ‌تاپ‌ها بروید. یادتان باشد میزان حافظه رم، حافظه داخلی، میزان ظرفیت باتری، ابعاد و کیفیت نمایشگر را هم در نظر داشته باشید.

برای خرید بهترین لپ تاپ تا ۲۰ میلیون تومان به سراغ چه برندهایی برویم؟

باید بدانید که هر برند سازنده لپ‌تاپ معمولا مدل‌های مختلفی را در دسته‌های اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه، میان‌رده، رده بالا و پرچمدار را به بازار عرضه می‌کند. اما برند لنوو نسبت به رقبای خود توانسته لپ‌تاپ‌های ارزان و میان‌رده بیشتر و متنوع‌تری را در اختیار کاربران قرار دهد. البته ایسوس نیز انتخاب‌های گوناگونی را پیش روی شما قرار می‌دهد. شما باید با توجه به ویژگی‌های مورد نیاز خود لپ‌تاپ دلخواه را در بین این گزینه‌ها پیدا کنید.

 

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای دهندگان 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است