راهنمای انتخاب و خرید بهترین هدفون برای ورزش و باشگاه

طاهره محزون 1403/05/07
راهنمای خرید

بدون شک موسیقی یکی از قدرتمندترین محرک‌ها در حوزه ورزش و تناسب اندام به شمار می‌رود. یک موسیقی خوب و انرژی‌بخش می‌تواند یک پیاده‌روی یا تمرین روزمره را به یک تجربه هیجان‌انگیز تبدیل کند. چه بخواهید بدوید یا در باشگاه ورزش کنید، انتخاب هدفون مناسب ورزش و باشگاه می‌تواند عملکرد شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و در شما انگیزه بیشتری ایجاد کند. با وجود گزینه‌های متنوع در بازار هدفون، انتخاب یک گزینه مناسب می‌تواند دشوار باشد. در این مطلب می‌خواهیم راهنمای جامع انتخاب هدفون برای باشگاه را ارائه دهیم و نکات مهم خرید هدفون مخصوص ورزش را با شما در میان بگذاریم. برای آشنایی با بهترین هدفون برای ورزش با مجله مهر همراه باشید.

نکات مهم خرید هدفون مخصوص ورزش و باشگاه

هدفون‌ها ویژگی‌های مختلفی دارند که باید هنگام انتخاب و خرید هدفون به آن‌ها توجه داشته باشید. برای انتخاب بهترین هدفون مخصوص باشگاه بهتر است معیارهای زیر را در نظر بگیرید تا بتوانید مناسب‌ترین گزینه‌ها را با توجه به سلیقه و ترجیحات خود پیدا کنید.

انتخاب نوع هدفون

قدم اول برای خرید بهترین هدفون ورزشی این است که نوع هدفون خود را انتخاب کنید. مدل‌های مختلفی در بازار وجود دارند که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. باید بدانید که هدفون‌های بی‌سیم برای باشگاه، ورزش و پیاده‌روی گزینه مناسب‌تری هستند، زیاد به شما آزادی عمل بیشتری می‌دهند و محدودیتی ایجاد نمی‌کنند. به‌طور کلی هدفون‌های بی‌سیم در سه دسته جای می‌گیرند:

  • هدفون‌های تو گوشی: این مدل‌ها معمولا قیمت مناسب‌تری دارند و به‌طور کامل درون گوش قرار می‌گیرند. هدفون‌های بی‌سیم توی گوشی که به آن‌ها ایرباد هم می‌گویند، بسیار سبک و کم‌جا هستند و به‌راحتی در جیب شما جای می‌گیرند.
  • هدفون‌های روی گوشی: این هدفون‌ها تجربه صدای بهتری فراهم می‌کنند و برای افرادی که گوش حساسی دارند بسیار مناسب‌تر هستند. هدفون‌های روی گوشی بی‌سیم قیمت بالاتری دارند و برخی از مدل‌ها با کارت حافظه نیز سازگار هستند و برای پخش موسیقی به گوشی شما وابسته نیستند.

راحتی استفاده از هدفون ورزشی

حالا که نوع هدفون را انتخاب کردید، در مرحله بعدی بدون شک یکی از مهم‌ترین عوامل برای خرید هدفون مناسب ورزش توجه به راحتی آن است. به سراغ مدل‌هایی بروید که در حرکت‌های پیچیده و تکان‌های شدید، هنگام فعالیت‌ یا دویدن یا انجام حرکت‌هایی مانند ژیمناستیک در جای خود باقی بماند. هدفون باید طوری طراحی شده باشد که گوش شما را خسته و ناراحت نکند. بنابراین مدلی را انتخاب کنید که بتوانید طولانی‌مدت از آن استفاده کنید. 

اگر هدفون‌های توی گوشی را انتخاب می‌کنید، به سراغ مدل‌هایی بروید که سری نرمی داشته باشند و به‌خوبی درون گوش قرار بگیرند. همچنین بهتر است ساقه‌ها بیش‌ازحد کوتاه یا بلند نباشند تا بتوانید با هدفون راحت باشید. اگر می‌خواهید خیالتان از افتادن هدفون راحت باشد، می‌توانید مدل‌های گردنی را انتخاب کنید.

مقاومت در برابر رطوبت و تعریق

مقاومت در برابر رطوبت و تعریق - بهترین هدفون برای ورزش

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هدفون مخصوص ورزش و باشگاه این است که در برابر عرق‌کردن مقاوم باشند. اگر می‌خواهید در محیط باز یا زیر باران راه بروید و بدوید، یا اگر می‌خواهید در منزل و باشگاه تمرین کنید، بهتر است به سراغ مدل‌هایی بروید که در برابر رطوبت مقاوم باشند. بهتر است هدفونی که انتخاب می‌کنید حداقل رتبه IPX4 را دارا باشد و مقاومت مناسبی در برابر پاشش آب و تعریق ارائه دهد. 

عمر باتری هدفون مخصوص ورزش

عملکرد باتری و شارژدهی آن نیز یکی از معیارهای مهم برای انتخاب بهترین هدفون برای ورزش است. مدلی را انتخاب کنید که بتواند در طول جلسات تمرین یا پیاده‌روی‌های طولانی دوام بیاورد و نیاز به شارژ مکرر را کاهش دهد. بهتر است مدل‌هایی را پیدا کنید که حداقل از ۵ تا ۸ ساعت پخش مداوم پشتیبانی کنند. همچنین می‌توانید کیس شارژی با ظرفیت بالاتر را انتخاب کنید که نگران در دسترس نبودن پریز برق نباشید.

کیفیت صدای هدفون برای باشگاه

صدای باکیفیت می‌تواند انگیزه شما را افزایش دهد و تجربه جذاب‌تری در حین تمرین به ارمغان آورد. مدل‌هایی را انتخاب کنید که باس قوی ارائه می‌دهند و انگیزه شما را در حین تمرین حفظ می‌کنند. همچنین به سراغ مدل‌هایی بروید که حجم صدای مناسبی دارند و کیفیت صدا را در صدای بلند نیز حفظ می‌کنند.

حالت حذف نویز 

اگر می‌خواهید بدون ایجاد مزاحمت دیگران از تمرین خود لذت ببرید و صدای محیط را نشنوید، به سراغ هدفون‌هایی بروید که از قابلیت حذف نویز فعال یا ANC بهره می‌برند. عایق‌کردن صدا به شما کمک می‌کند که تمرکز بیشتری روی تمرین خود داشته باشید و صداهای محیط باعث حواس‌پرتی شما نشوند. البته پیشنهاد می‌کنیم مدلی را پیدا کنید که قابلیت تنظیم حالت‌های حذف نویز را داشته باشد تا در صورت نیاز بتوانید صدای محیط را هم بشنوید. 

دوام و کیفیت ساخت

دوام و کیفیت ساخت بهترین هدفون برای ورزش

برای انتخاب بهترین هدفون برای ورزش، کیفیت ساخت محصول یک فاکتور مهم به شمار می‌رود. بهتر است مدل‌هایی را انتخاب کنید که در برابر افتادن، ضربه یا تکان‌های شدید مقاوم باشد. بررسی کنید که محصول از مواد پلاستیک فشرده و بدنه‌ای با کیفیت بالا ساخته شده باشد و ساختار محکمی داشته باشد.

سهولت استفاده از هدفون های ورزشی

هنگام تمرین، کنترل ساده و سریع موسیقی یا محتوای در حال پخش اهمیت زیادی پیدا می‌کند. بهتر است به سراغ مدل‌هایی بروید که کنترل لمسی یا دکمه‌های متنوع و قابل برنامه‌ریزی را ارائه می‌دهند. همچنین می‌توانید مدل‌هایی را انتخاب کنید که با دستیار صوتی سازگار هستند و می‌توانند فرمان‌های شما را اجرا کنند. 

قیمت هدفون مخصوص باشگاه

یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل موثر در خرید بهترین هدفون برای ورزش و باشگاه، توجه به قیمت آن است. نیازی نیست که گران‌ترین و پیشرفته‌ترین هدفون‌ها را خریداری کنید، بلکه بهتر است با توجه به انتظارات و ترجیحات خود بودجه مشخصی را در نظر بگیرید و با توجه به آن مدل مناسب خود را پیدا کنید. هدفون‌های بی‌سیم مدل‌های متنوع در بازه‌های قیمتی مختلف را پیش روی شما قرار می‌دهند. 

معرفی بهترین هدفون برای ورزش

تا به اینجا با مهم‌ترین نکات انتخاب هدفون برای باشگاه آشنا شدید. در ادامه می‌خواهیم بهترین هدفون ها مخصوص ورزش را معرفی کنیم تا بتوانید انتخاب آسان‌تری داشته باشید. برای راحتی بیشتر، مدل‌ها را در دو دسته هدفون های روی گوشی و هدفون های توی گوشی معرفی خواهیم کرد تا بر اساس سلیقه خود مدل دلخواه را انتخاب کنید.

بهترین هدفون های ورزشی تو گوشی

هدفون بی سیم جبرا Elite 8 Active 2

هدفون بی سیم جبرا Elite 8 Active 2 - بهترین هدفون برای ورزش
مشخصات
مقاومت در برابر آبIP68
عمر باتریگوشی‌ها ۸ ساعت
همراه با کیس ۳۲ ساعت
حذف نویز فعالدارد
حالت شفافیتدارد

این هدفون بی‌سیم یکی از بهترین مدل‌های ایرباد توی گوشی برای ورزش، پیاده‌روی و تمرینات مختلف است که قابلیت تنظیم پروفایل‌های صوتی را ارائه می‌دهد. طراحی متعادل این هدفون باعث می‌شود که در حین حرکت، ضربه و حتی انجام پرتاب نیز از گوش بیرون نمی‌افتد. کنترل‌های لمسی خوب و سریع هستند و بدنه هدفون بسیار بادوام طراحی شده است. گوشی‌های این هدفون بدون ساقه طراحی شده‌اند که می‌تواند راحتی بسیاری را در حین تمرین به ارمغان آورد. اتصال پایدار و قدرتمند، راحتی استفاده و طراحی جمع‌وجور از دیگر مزایای این ایرباد است.

هدفون بی سیم جی لب Epic Air Sport ANC 2

هدفون بی سیم جی لب Epic Air Sport ANC 2 - بهترین هدفون برای ورزش
مشخصات
مقاومت در برابر آبIP66
عمر باتریگوشی‌ها ۱۱ ساعت
همراه با کیس ۷۰ ساعت
حذف نویز فعالدارد
حالت شفافیتدارد

اگر به دنبال یک هدفون با عمر باتری طولانی و شگفت‌انگیز هستید، این مدل بهترین هدفون برای باشگاه برای شما خواهد بود. این مدل نسبت به ایربادز قبلی قیمت مناسب‌تری دارد و کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد. این هدفون به دلیل برخورداری از قلاب‌هایی که به گوش متصل می‌شوند، انتخاب مناسبی برای ورزش‌ها و تمرین‌های هوازی و پرتحرک به شمار می‌روند. بدنه این هدفون بی‌سیم مقاومت مناسبی دارد و به همین دلیل می‌توانید با خیال راحت در باشگاه و جلسات ورزشی از آن استفاده کنید. شاید بتوان گفت استفاده از پورت USB-A یکی از نقاط ضعف این هدفون به شمار می‌رود. 

هدفون بی سیم امیزفیت PowerBuds Pro

هدفون بی سیم امیزفیت PowerBuds Pro
مشخصات
مقاومت در برابر آبIP66
عمر باتریگوشی‌ها ۵ ساعت
همراه با کیس ۱۹ ساعت
حذف نویز فعالدارد
حالت شفافیتدارد

اگر به دنبال هدفون‌های بی‌سیم با قیمت مناسب و به صرفه برای باشگاه هستید، برند امیزفیت یک انتخاب جذاب و باکیفیت خواهد بود. پاور بادز پرو که در لیست بهترین هدفون ورزشی قرار دارد، طراحی مینیمال و زیبایی دارد و با همه سیستم‌عامل‌ها به‌خوبی سازگاری دارد. این هدفون از سنسورهایی مانند حسگر ضربان قلب، قدم‌شمار و محاسبه مسافت بهره می‌برد و می‌تواند داده‌ها را با گوشی شما مبادله کند. البته فراموش نکنید که دقت سنسورهای این هدفون آنقدرها دقیق نیست، اما می‌توانید به‌طور حدودی از وضعیت فعالیت روزمره خود آگاه شوید. 

هدفون بی سیم سامسونگ گلکسی بادز ۲ پرو

هدفون بی سیم سامسونگ گلکسی بادز ۲ پرو
مشخصات
مقاومت در برابر آبIPX7
عمر باتریگوشی‌ها ۷.۵ ساعت
همراه با کیس ۱۸ ساعت
حذف نویز فعالدارد
حالت شفافیتدارد

سامسونگ نیز سعی کرده برای رقابت با برندهای قدرتمند در زمینه هدفون، محصولات خود را به بازار عرضه کند. گلکسی بادز ۲ پرو یکی از بهترین هدفون های ورزشی است که به‌راحتی درون گوش شما قرار می‌گیرد و از سری سیلیکونی بهره می‌برد. این هدفون طراحی بدون ساقه دارد و کیفیت صدای بالایی ارائه می‌دهد. این هدفون در برابر آب مقاوم است و می‌تواند تا ۳۰ دقیقه در عمق یک متری آب دوام بیاورد. بنابراین با خیال راحت می‌توانید زیر باران یا هنگام تعریق از این هدفون استفاده کنید. شارژدهی مناسب باتری، طراحی ارگونومیک و راحت، برخورداری از صدای شفاف و ظاهر شیک و باکیفیت از دیگر ویژگی‌های این هدفون بی‌سیم است.

هدفون بی سیم اپل ایرپاد پرو ۲

هدفون بی سیم اپل ایرپاد پرو ۲
مشخصات
مقاومت در برابر آبIPX4
عمر باتریگوشی‌ها ۶ ساعت
همراه با کیس ۳۰ ساعت
حذف نویز فعالدارد
حالت شفافیتدارد

یکی دیگر از بهترین هدفون های مخصوص باشگاه و ورزش ایرپاد اپل است که یک انتخاب عالی برای طرفداران آیفون به شمار می‌رود. این هدفون‌ها کارایی بالایی دارند و برای هدف‌های مختلفی از جمله پیاده‌روی و ورزش مناسب هستند. ایرپاد پرو ۲ به‌خوبی نویزها را حذف می‌کند و کیفیت صدای عالی دارد. تراشه H1 اپل عملکرد قدرتمندی ارائه می‌دهد. این هدفون‌ها در طول تمرین به‌خوبی در جای خود باقی می‌مانند و بابت افتادن آن‌ها نگرانی نخواهید داشت. 

بهترین هدفون های ورزشی روی گوشی

هدفون بیتس Beats Studio Pro

هدفون بیتس Beats Studio Pro - بهترین هدفون برای ورزش

اگر به هدفون‌های بی‌سیم روی گوشی علاقه دارید، مدل بیتس استودیو پرو را می‌توان بهترین هدفون برای باشگاه و ورزش دانست که تجربه صوتی بی‌نظیری ارائه می‌دهد. این هدفون به‌خوبی روی سر قرار می‌گیرد و طراحی شیک و باکیفیتی دارد. کنترل‌های فیزیکی این هدفون عملکرد سریع و بازخورد خوبی دارند و می‌توانید حین تمرین به‌راحتی از آن‌ها استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این هدفون ورزشی عمر باتری فوق‌العاده آن است که با یک بار شارژ می‌تواند تا حدود ۲۸ ساعت دوام بیاورد. 

هدفون انکر Sound Life Q20

هدفون انکر Sound Life Q20 - بهترین هدفون برای ورزش

اگر به دنبال هدفون روی گوشی با قیمت مناسب و عملکرد خیره‌کننده هستید، برند انکر را از یاد نبرید. مدل Sound Life Q20 یکی از بهترین هدفون های ورزشی به‌صرفه است که برای طیف وسیعی از ورزشکاران مناسب است. کیفیت صدای این هدفون بسیار مناسب است و حجم و جزئیات صدا مطلوب هستند. این هدفون به‌خوبی می‌تواند صداهای محیط را حذف کند و به شما امکان می‌دهد تا در آرامش ورزش کنید. البته به دلیل قیمت مقرون‌به‌صرفه باید مراقب ضربه‌دیدن آن باشید. عمر باتری ۳۲ ساعته یکی از چشمگیرترین مزایای این هدفون به شمار می‌رود.

هدفون بوز QuietComfort Ultra

هدفون بوز QuietComfort Ultra

برند Bose یکی از برندهای قدرتمند در زمینه تولید هدفون‌های حرفه‌ای است که می‌تواند عملکرد چشمگیری ارائه دهد. QuietComfort Ultra می‌تواند به میزان زیادی صدای اطراف شما را از بین ببرد تا بتوانید بدون مزاحمت تمرین خود را انجام دهید. البته می‌توانید میزان شفافیت و صدای محیط را به دلخواه تنظیم کنید. این هدفون کنترل آسانی دارد و بسیار راحت و سبک طراحی شده است. طراحی گوشی و هدبند به شکلی است که در طول تمرین شما را خسته نمی‌کند. این مدل صدای فراگیر و حجم صدای مناسبی را ارائه می‌دهد.

کلام آخر

انتخاب یک هدفون مخصوص باشگاه و ورزش می‌تواند بهره‌وری شما را بسیار افزایش دهد. هدفون‌های مناسب باشگاه بهتر است در برابر رطوبت و تعریق مقاوم باشند و به‌خوبی در گوش یا روی گوش‌ها جای بگیرند تا بتوانید حرکت‌های مختلف را با خیال راحت انجام دهید. در این مطلب در مجله مهر سعی کردیم به‌طور جامع راهنمای خرید هدفون برای ورزش و باشگاه را ارائه دهیم و بهترین هدفون برای باشگاه را از برندهای مختلف معرفی کنیم. شما به کدام مدل از هدفون‌ها علاقه دارید؟ به نظر شما کدام مدل ارزش خرید بیشتری دارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای دهندگان 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است