بهترین گوشی های ارزان بازار؛ ۷ مدل اقتصادی و کارآمد

یکی از مهم‌ترین لوازم این روزها گوشی‌های موبایل هستند که تقریبا باید همه‌جا همراهمان باشند. گوشی‌های هوشمند کارهای زیادی برای ما انجام می‌دهند و به همین دلیل خرید آن‌ها برای طیف وسیعی از افراد ضروری است. از وب‌گردی گرفته تا بازی، مشاهده فیلم، خریدهای آنلاین و استفاده از شبکه‌های اجتماعی را با گوشی‌های خود انجام می‌دهیم. برخی از افراد تمایلی به صرف هزینه‌های زیاد برای خرید گوشی‌های خود ندارند و به همین دلیل به سراغ ارزان ترین گوشی های بازار می‌روند. در این مطلب می‌خواهیم چند مدل از بهترین گوشی های ارزان بازار را معرفی کنیم تا انتخاب آسان‌تری داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با این مدل‌ها با مجله مهر همراه باشید.

گوشی سامسونگ گلکسی A15

گوشی سامسونگ گلکسی A15
مشخصات
ابعاد ۸.۴×۷۶.۸×۱۶۰.۱ میلی‌متر
وزن ۲۰۰ گرم
نمایشگر ۶.۵ اینچ
Super AMOLED
پردازنده اصلی Mediatek Helio G99
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
رم ۴ گیگابایت
۶ گیگابایت
۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
دوربین اصلی ۵۰+۵+۲مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

اگر می‌خواهید با صرف هزینه‌ای معقول یک گوشی قدرتمند، باکیفیت و دارای طراحی مناسب داشته باشید، گلکسی A15 یکی از بهترین گوشی های ارزان بازار برای شما خواهد بود. این گوشی دارای بدنه‌ای خوش‌دست بوده که از پلاستیک مقاوم و باکیفیتی بهره می‌برد. مهم‌ترین مزیت A15 را باید نمایشگر باکیفیت آن دانست. این نمایشگر با رزولوشن ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی تلاش کرده تا وضوح تصویر بالا و عملکردی روان را ارائه دهد.

این گوشی از یک پردازنده میان‌رده با عملکرد بهینه بهره می‌برد که می‌تواند کارهای روزمره را به‌خوبی انجام دهد. با حداکثر رم ۸ و حافظه ۲۵۶ گیگابایت دیگر مشکلی در اجرای برنامه‌های متوسط نخواهید داشت. A15 سه لنز عریض، اولتراواید و ماکرو با کیفیت عکس مناسب و قابلیت فیلم‌برداری 1080p را ارائه می‌دهد. این گوشی از شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. خرید عمده گوشی مدل‌های به‌صرفه سامسونگ همیشه جزو خریدهای برتر و محبوب کاربران به شمار می‌رود. 

گوشی پوکو M5s

گوشی پوکو M5s - بهترین گوشی های ارزان
مشخصات
ابعاد ۸.۳×۷۴.۵×۱۶۰.۵ میلی‌متر
وزن ۱۷۸.۸ گرم
نمایشگر ۶.۴۳ اینچ
AMOLED
پردازنده اصلی Mediatek Helio G95
پردازنده گرافیکی Mali-G76 MC4
حافظه رم ۴ گیگابایت
۶ گیگابایت
۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
دوربین اصلی ۶۴+۸+۲+۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

پوکو یکی از زیرمجموعه‌های شیائومی است که گوشی‌هایی با قیمت به صرفه و عملکرد مناسب را به بازار عرضه می‌کند. M5s یکی از بهترین گوشی های ارزان بازار است که وزن کمی دارد و در برابر پاشش آب مقاوم است. این گوشی با نمایشگر روشن خود و رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل می‌تواند تجربه مناسبی به همراه آورد. برای این گوشی پردازنده بهینه‌ای در نظر گرفته شده است که می‌تواند برنامه‌های سبک و متوسط را اجرا کند. البته نسخه گران‌تر با رم ۸ و حافظه ۲۵۶ گیگابایت قدرت نسبتا بیشتری ارائه می‌دهد. پوکو M5s از چهار لنز عریض، اولتراواید، ماکرو و تشخیص عمق برخوردار است که کیفیت نسبتا خوبی دارند. دوربین این گوشی همچنین قابلیت فیلم‌برداری 4K را ارائه می‌دهد. این گوشی از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند و دارای شارژ سریع ۳۳ وات است.

گوشی سامسونگ گلکسی A05s

گوشی سامسونگ گلکسی A05s - بهترین گوشی های ارزان
مشخصات
ابعاد ۸.۸×۷۸.۸×۱۶۸ میلی‌متر
وزن ۱۹۴ گرم
نمایشگر ۶.۷ اینچ
PLS LCD
پردازنده اصلی Qualcomm Snapdragon 680 4G
پردازنده گرافیکی Adreno 610
حافظه رم ۴ گیگابایت
۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
۱۲۸ گیگابایت
دوربین اصلی ۵۰+۲+۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

یکی دیگر از بهترین گوشی های ارزان بازار A05s است که ویژگی‌های مناسبی ارائه می‌دهد و یک گزینه مناسب برای افرادی است که به دنبال مدلی کارآمد با قیمت به‌صرفه هستند. این گوشی با وجود بدنه پلاستیکی کیفیت بالایی دارد و بسیار خوش‌دست طراحی شده است. گلکسی A05s دارای یک نمایشگر ۹۰ هرتزی با رزولوشن ۲۴۰۰×۱‍۰۸۰ پیکسل است که وضوح مناسبی دارد. این گوشی از پردازنده اسنپدراگون ۶۸۰ بهره می‌برد که می‌تواند برنامه‌های متوسط را به‌راحتی اجرا کند. حداکثر رم ۶ و حافظه ۱۲۸ گیگابایت فضای مناسبی را برای اجرای برنامه‌ها و ذخیره فایل‌ها فراهم می‌کند. البته می‌توانید با کمک کارت حافظه فضای ذخیره‌سازی را افزایش دهید. سه لنز عریض، ماکرو و تشخیص عمق و قابلیت فیلم‌برداری 1080p برای این گوشی در نظر گرفته شده است. گلکسی A05s از شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند.

بهترین گوشی های ارزان سامسونگ را بشناسید.

گوشی آنر X7a

گوشی آنر X7a
مشخصات
ابعاد ۸.۳×۷۶.۹×۱۶۷.۵ میلی‌متر
وزن ۱۹۶ گرم
نمایشگر ۶.۷۵ اینچ
TFT LCD
پردازنده اصلی Mediatek Helio G37
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
حافظه رم ۴ گیگابایت
۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
دوربین اصلی ۵۰+۵+۲+۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل
باتری ۵۳۳۰ یا ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

اگر می‌خواهید یک گوشی به‌صرفه با طراحی زیبا و متفاوت داشته باشید، آنر X7a یکی از بهترین گوشی های ارزان برای شما خواهد بود. این گوشی توزیع وزن مناسبی دارد و به همین دلیل جزو گوشی‌های خوش‌دست به شمار می‌رود. نمایشگر X7a دارای رزولوشن ۱۶۰۰×۷۲۰ پیکسل است که نسبت به رقبا کیفیت کمتری دارد، البته برای مصارف معمولی و روزمره پاسخ‌گوی نیاز کاربران خواهد بود. این گوشی آنر از پردازنده اقتصادی و بهینه‌ای بهره می‌برد تا بتواند پردازش‌های سبک و متوسط را به‌خوبی انجام دهد. برای اینکه بتوانید برنامه‌ها را بهتر اجرا کنید، می‌توانید نسخه رم ۶ گیگابایتی را خریداری کنید. X7a از چهار لنز عریض، اولتراواید، ماکرو و عمیق بهره می‌برد و قابلیت فیلم‌برداری 1080p را ارائه می‌دهد. این گوشی از شارژ سریع ۲۲.۵ وات و شارژ معکوس ۵ وات برخوردار است. 

گوشی پوکو C65

گوشی پوکو C65
مشخصات
ابعاد ۸.۱×۷۸×۱۶۸ میلی‌متر
وزن ۱۹۲ گرم
نمایشگر ۶.۷۴ اینچ
IPS LCD
پردازنده اصلی Mediatek Helio G85
پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
حافظه رم ۴ گیگابایت
۶ گیگابایت
۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
دوربین اصلی ۵۰+۲+۰.۸ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

یکی دیگر از بهترین گوشی های ارزان بازار از برند پوکو مدل C65 است که می‌تواند یک همراه عالی برای شما باشد. این گوشی ظاهر مناسبی دارد و جزو مدل‌هایی است که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. نمایشگر این گوشی دارای رزولوشن ۱۶۰۰×۷۲۰ پیکسل با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی است که وضوح و عملکرد روان و مناسبی را با توجه به قیمت ارائه می‌دهد. این نمایشگر با روشنایی ۶۰۰ نیت و محافظ گوریلا گلس به بازار آمده است. پردازنده پوکو C65 نیز مانند سایر مدل‌های این لیست پردازنده‌ای بهینه است و توانایی اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین و حرفه‌ای را ندارد. البته با کمک رم ۸ گیگابایت و حافظه ۲۵۶ گیگابایت می‌توانید فضای بیشتری برای اجرای برنامه‌ها و ذخیره‌سازی فایل‌ها فراهم کنید. این گوشی از سه لنز عریض، ماکرو و auxiliary و قابلیت فیلم‌برداری 1080p بهره می‌برد. برای این مدل شارژ سریع ۱۸ وات در نظر گرفته شده است.

گوشی شیائومی ردمی 12C

گوشی شیائومی ردمی 12C
مشخصات
ابعاد ۸.۸×۷۶.۴×۱۶۸.۸ میلی‌متر
وزن ۱۹۲ گرم
نمایشگر IPS LCD۶.۷۱ اینچ

۱۶۵۰×۷۲۰ پیکسل

سیستم عامل اندروید ۱۲MIUI 13
پردازنده اصلی Mediatek MT6769Z Helio G85
پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت۶۴ گیگابایت

۱۲۸ گیگابایت

حافظه رم ۳ گیگابایت۴ گیگابایت

۶ گیگابایت

باتری لیتیوم-پلیمری۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت
دوربین اصلی ۵۰+۰.۸ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل

اگر بودجه محدودی دارید و می‌خواهید یک گوشی هوشمند برای انجام کارهای عمومی روزمره داشته باشید، ردمی 12C یک انتخاب مناسب در بین بهترین گوشی های ارزان است. این گوشی دارای بدنه‌ای پلاستیکی است و توزیع وزن مناسبی دارد. نمایشگر 12C دارای رزولوشن ۱۶۵۰×۷۲۰ پیکسل است که به همراه روشنایی ۶۰۰ نیت وضوح مناسبی را ارائه می‌دهد. این مدل نیز از یک پردازنده مدیاتک اقتصادی بهره می‌برد که برای اجرای برنامه‌های سبک و متوسط بهینه شده است.

این گوشی از یک لنز عریض و لنز auxiliary بهره می‌برد که با توجه به قیمت نباید توقع کیفیت بالایی داشته باشید. حسگر اثر انگشت در پشت گوشی و همچنین پورت microUSB 2.0 ظاهر آن را قدیمی‌تر می‌کند. ردمی 12C از شارژ سریع ۱۰ وات پشتیبانی می‌کند. این گوشی یک انتخاب ارزان و مناسب برای سالمندان یا برگزاری کلاس‌های آنلاین و بازی‌های کودکان است. از مزایای این گوشی ارزان می‌توان به تنوع در انتخاب رم و حافظه داخلی اشاره کرد.

گوشی پوکو C40

گوشی پوکو C40 - بهترین گوشی های ارزان
مشخصات
ابعاد ۹.۲×۷۶.۶×۱۶۹.۶ میلی‌متر
وزن ۲.۴ گرم
نمایشگر IPS LCD۶.۷۱ اینچ

۱۶۵۰×۷۲۰ پیکسل

سیستم عامل اندروید ۱۱MIUI 13 for POCO
پردازنده اصلی JLQ JR510
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC1
حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت۶۴ گیگابایت
حافظه رم ۲ گیگابایت۳ گیگابایت

۴ گیگابایت

باتری لیتیوم-پلیمری۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعت
دوربین اصلی ۱۳+۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل

در بین بهترین گوشی های ارزان بازار پوکو C40 به یکی از مدل‌های پرفروش تبدیل شده است، زیرا عملکرد مناسب و قیمت به‌صرفه‌ای دارد. این گوشی که کمی ضخیم و سنگین است، در برابر پاشش آب و نفوذ گرد و غبار مقاومت دارد. نمایشگر این گوشی دارای رزولوشن ۱۶۵۰×۷۲۰ پیکسل با روشنایی ۴۵۰ نیت است که برای انجام کارهای معمولی کاملا مناسب است. این نمایشگر با پوشش گوریلا گلس محافظت می‌شود. برای دریافت فضا و قدرت بیشتر می‌توانید گران‌ترین نسخه با رم ۴ و حافظه ۶۴ گیگابایت را خریداری کنید. البته این مدل از شیار کار حافظه هم بهره می‌برد تا بتوانید فضای داخلی آن را افزایش دهید. دوربین این گوشی شامل دو لنز عریض و عمیق است که عکس‌هایی با کیفیت متوسط ثبت می‌کنند. برای پوکو C40 قابلیت شارژ سریع ۱۸ وات در نظر گرفته شده است.

پیشنهاد می‌کنیم با بهترین گوشی های ارزان شیائومی آشنا شوید.

کلام آخر

گوشی های ارزان عملکرد بهینه‌ای دارند که می‌توانند یک انتخاب به‌صرفه و مناسب برای کارهای معمولی روزمره و عمومی باشند. این گوشی‌ها پردازنده‌های میان‌رده و اقتصادی دارند تا بتوانند قیمت خود را پایین نگه دارند. از طرفی شرکت‌ها برای این گوشی‌ها لنز‌های قدرتمندی استفاده نمی‌کنند تا قیمت آن‌ها افزایش پیدا نکند. بنابراین اگر می‌خواهید عکس‌هایی با کیفیت بالا ثبت کنید یا برنامه‌های سنگین و بازی‌های حرفه‌ای را اجرا کنید، باید به سراغ مدل‌های گران‌تر بروید و هزینه بسیار بیشتری صرف کنید. در این مطلب سعی کردیم بهترین گوشی های ارزان بازار را معرفی کنیم تا اگر هزینه کمی برای خرید گوشی در نظر گرفته‌اید، بتوانید انتخاب راحت‌تر و باکیفیت‌تری داشته باشید.

سوالات متداول

برای انتخاب گوشی ارزان به چه مواردی دقت کنیم؟

باید بدانید که گوشی‌های ارزان معمولا دارای دوربین‌های متوسط هستند و نسبت به مدل‌های میان‌رده و گران‌قیمت محدودیت‌هایی دارند. بنابراین برای انتخاب این گوشی‌ها بهتر است ابتدا بودجه خود را مشخص کرده و سپس اولویت‌های خود را در نظر بگیرید. توصیه می‌کنیم به ابعاد و جنس نمایشگر، نوع پردازنده، میزان رم و حافظه داخلی، قدرت باتری و پشتیبانی از شارژ سریع توجه داشته باشید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای دهندگان 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است