بهترین لپ تاپ های ارزان اچ پی؛ ۵ مدل به‌صرفه و باکیفیت

طاهره محزون 1402/10/03
راهنمای خرید

انتخاب لپ‌تاپ در سال‌های اخیر بسیار دشوارتر از قبل شده است. لپ‌تاپ‌ها بسیار متنوع شده‌اند و شما باید موارد بسیاری را برای انتخاب و خرید لپ تاپ در ذهن خود داشته باشید. اچ پی یکی از آن برندهایی است که لپ‌تاپ‌هایی با کیفیت، قدرتمند و مقاوم تولید می‌کند و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. اما ممکن است شما بخواهید با صرف بودجه‌ای کمتر یک لپ تاپ HP مناسب خریداری کنید. نیازی نیست نگران باشید، در این مطلب ما چند مدل از بهترین لپ تاپ های ارزان اچ پی را معرفی می‌کنیم تا در صورت محدودیت بودجه، باز هم بتوانید از این برند جذاب لپ‌تاپ داشته باشید.

لپ تاپ اچ پی 255 G9

لپ تاپ اچ پی 255 G9
مشخصات  
ابعاد ۱۹.۹×۲۴۲×۳۵۸ میلی‌متر
وزن ۱.۷۴ کیلوگرم
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ
IPS
پردازنده اصلی AMD Ryzen 5 5625U
پردازنده گرافیکی AMD Radeon RX Vega 7
حافظه رم ۸ گیگابایت
۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت
۱ ترابایت
باتری ۴۱ وات ساعت

یکی از بهترین لپ تاپ های ارزان اچ پی مدل 255 G9 است که سعی کرده با کیفیت ساخت بالا و مشخصات مناسب، قیمت پایین خود را حفظ کند. این لپ‌تاپ عمده که طرفداران زیادی دارد، زیر دو کیلوگرم وزن داشته و به همین دلیل به‌راحتی می‌توانید آن را با خودتان حمل کنید. این لپ‌‌تاپ از یک پردازنده شش‌هسته‌ای رایزن نسل ۵ بهره می‌برد که می‌تواند کارهای روزمره و برنامه‌های سبک را به‌خوبی اجرا کند. حافظه داخلی نگرانی شما را برطرف می‌کند، بنابراین می‌توانید برنامه‌ها و فایل‌های مختلف را در لپ‌تاپ خود ذخیره کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حافظه داخلی این لپ‌تاپ SSD بودن آن است که سرعت بالایی را ارائه می‌دهد.

نمایشگر ۱۵.۶ این لپ‌تاپ رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل یا Full HD و نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی را در اختیار شما می‌گذارد. این لپ‌تاپ پورت‌های مختلفی دارد که شامل دو پورت USB-A، یک پورت USB-C، پورت HDMI، پورت LAN و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون دارد. اسپیکرهای استریو، وب‌کم 720p، اسلات کارت حافظه، بلوتوث و وای‌فای از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ به شمار می‌رود.

لپ تاپ اچ پی 15s FQ5295NIA

لپ تاپ اچ پی 15s FQ5295NIA
مشخصات  
ابعاد ۱۷.۹×۲۴۲×۳۵۸.۵ میلی‌متر
وزن ۱.۶۹ کیلوگرم
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ
TN
پردازنده اصلی Intel Core i5-1235U
پردازنده گرافیکی Intel Iris Xe Graphics
حافظه رم ۸ گیگابایت
۱۶ گیگابایت
۳۲ گیگابایت
حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت
۱ ترابایت
باتری ۴۱ وات ساعت

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های اچ پی 15s FQ5295NIA است که یک همراه عالی برای کارهای روزمره، وب‌گردی، تماشای فیلم و سریال و انجام پروژه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی است. این لپ‌تاپ وزن کمی دارد و به‌راحتی می‌توانید همه‌جا آن را با خودتان ببرید. پردازنده ۱۰ هسته‌ای این لپ‌تاپ نسل ۱۲ اینتل است که قدرت مناسب و عملکرد بهینه‌ای دارد. باید دقت کنید که این مدل دارای گرافیک یکپارچه یا آنبورد است و به همین دلیل نمی‌توانید برنامه‌ها یا بازی‌های گرافیکی سنگین را روی آن اجرا کنید. این لپ‌تاپ برای انجام کارهای معمولی و روزمره طراحی شده است.

نمایشگر ۱۵.۶ اینچی این مدل رزولوشن تصویر ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل را به همراه نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و روشنایی ۲۵۰ نیت ارائه می‌دهد. پورت‌های این لپ‌تاپ شامل دو پورت USB-A، یک پورت USB-C، پورت HDMI و جم هدفون ۳.۵ میلی‌متری است. برخورداری از وای‌فای و بلوتوث، وب‌کم 720p، اسپیکرهای استریو، کیبورد با نور پس‌زمینه و اسلات کارت حافظه از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است. شما می‌توانید با توجه به بودجه خود میزان رم و حافظه داخلی بیشتری را انتخاب کنید تا فضای کافی برای اجرای برنامه‌ها و ذخیره فایل‌ها داشته باشید.

لپ تاپ اچ پی G8 255

لپ تاپ اچ پی G8 255
مشخصات  
ابعاد ۱۹.۹×۲۴۲×۳۵۸ میلی‌متر
وزن ۱.۷۴ کیلوگرم
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ
IPS
پردازنده اصلی AMD Ryzen 5 5500U
پردازنده گرافیکی AMD Radeon RX Vega 7
حافظه رم ۸ گیگابایت
۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت
۱ ترابایت
باتری ۴۱ وات ساعت

بهترین لپ تاپ های ارزان اچ به شما کمک می‌کنند تا بتوانید بدون مشکل انواع برنامه‌های سبک و متوسط را روی لپ‌تاپ خود اجرا کنید. بنابراین برای کاربران عمومی، دانشجویان، دانش‌آموزان و حتی برای برخی از محیط‌های کاری بسیار مناسب هستند. این مدل هم یکی از همین لپ‌تاپ‌ها است که با وزن کم قابلیت حمل بالایی دارد. پردازنده این لپ‌تاپ رایزن نسل ۵ است که عملکرد بهینه‌ای دارد. این لپ‌تاپ از حافظه داخلی SSD بهره می‌برد که سرعت بالایی را برای انتقال و اجرای فایل‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد.

نمایشگر این لپ‌تاپ که ۱۵.۶ اینچ است، رزولوشن معادل ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز دارد، بنابراین برای انجام کارهای روزمره و مشاهده فیلم بسیار مناسب و باکیفیت است. این لپ‌تاپ از دو پورت USB-A، یک پورت USB-C، پورت شبکه، پورت HDMI و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون/میکروفون برخوردار است. ویژگی‌های دیگری مانند بلوتوث، وای‌فای، بلندگوهای داخلی استریو، وب‌کم 720p و اسلات کارت حافظه هم برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته شده است.

لپ تاپ اچ پی Pavilion X360 14t

لپ تاپ اچ پی Pavilion X360 14t
مشخصات  
ابعاد ۱۸×۲۱۰×۳۲۲ میلی‌متر
وزن ۱.۵ کیلوگرم
نمایشگر ۱۴ اینچ
IPS
پردازنده اصلی Intel Core i5-1235U
پردازنده گرافیکی Iris Xe Graphics
حافظه رم ۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت۱ ترابایت
باتری ۴۱ وات ساعت

اگر می‌خواهید یک لپ‌تاپ لمسی و هیبریدی داشته باشید تا بتوانید در مواقع مورد نیاز مانند تبلت از آن استفاده کنید، Pavilion X360 یکی از بهترین لپ تاپ های ارزان اچ پی برای شما خواهد بود. این لپ‌تاپ از یک بدنه مقاوم و سبک بهره می‌برد تا بتوانید به‌راحتی آن را حمل کنید. پردازنده نسل ۱۲ اینتل این لپ‌تاپ بهینه شده است و برای کارهای روزمره و سبک معمولی بسیار مناسب است. با کمک این لپ‌تاپ می‌توانید برنامه‌های مختلف را برای ویرایش متن، مشاهده فیلم، وب‌گردی و انجام کارهای معمولی خود اجرا کنید. این لپ‌تاپ گرافیک یکپارچه دارد، بنابراین نباید توقع اجرای برنامه‌های سنگین و بازی‌های حرفه‌ای را داشته باشید.

نمایشگر ۱۴ اینچی این لپ‌تاپ لمسی است و می‌توانید از آن برای یادداشت‌برداری، طراحی و گشت‌وگذار آسان‌تر در لپ‌تاپ خود لذت ببرید. این نمایشگر از رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل، روشنایی ۲۵۰ نیت، نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و قابلیت ضد انعکاس نور بهره می‌برد. این لپ‌تاپ خوش‌دست حافظه SSD دارد که سرعت بالایی را در اختیار شما قرار می‌دهد. پورت‌های USB، پورت HDMI، اسلات کارت حافظه، Display Port و جک ۳.۵ میلی‌متری ارائه می‌شود تا بتوانید لوازم جانبی مختلف را به آن متصل کنید. وب‌کم 720p، قابلیت چند لمس هم‌زمان و مناسب برای کارهای مالتی مدیا از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ سبک و کارآمد است.

لپ تاپ اچ پی Victus 15 FB1013DX

لپ تاپ اچ پی Victus 15 FB1013DX
مشخصات  
ابعاد ۲۳.۵×۲۵۵×۳۵۷.۹ میلی‌متر
وزن ۲.۳ کیلوگرم
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ
IPS
پردازنده اصلی AMD Ryzen 5 7535HS
پردازنده گرافیکی Geforce RTX 2050
حافظه رم ۸ گیگابایت
۱۶ گیگابایت
۳۲ گیگابایت
حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت۱ ترابایت
باتری ۵۲.۵ وات ساعت

اگر می‌خواهید در بین بهترین لپ تاپ های ارزان اچ پی مدلی را برای بازی پیدا کنید، Victus 15 بهترین انتخاب خواهد بود. با کمی افزایش بودجه می‌توانید یک لپ‌تاپ گیمینگ مناسب داشته باشید و انواع بازی‌های متوسط و نیمه‌سنگین را روی آن اجرا کنید. این لپ تاپ جزو ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌های مناسب بازی به شمار می‌رود که پردازنده قدرتمند و گرافیک مناسبی دارد. همچنین اگر بودجه بیشتری دارید، می‌توانید مقدار رم و حافظه داخلی بیشتری را انتخاب کنید تا فضای بیشتری برای ذخیره فایل‌ها و اجرای برنامه‌ها داشته باشید. این لپ‌تاپ نسبت به مدل‌های دیگر این لیست سنگین‌تر است و به همین دلیل اگر قابلیت حمل و سبک‌بودن برایتان مهم است، به سراغ مدل‌های دیگر بروید. 

نمایشگر ویکتوس ۱۵ با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل، روشنایی ۲۵۰ نیت و نسبت تصویر ۱۶:۹ می‌تواند تجربه مناسبی را از بازی و انجام کارهای مختلف در اختیار شما قرار دهد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نمایشگر این مدل برخورداری از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است که تجربه‌ای روان، نرم و سریع را در بازی ارائه می‌دهد. دو پورت USB-A، یک پورت USB-C، پورت HDMI، اسلات کارت حافظه و جک هدفون نیز پورت‌های این لپ‌تاپ را تشکیل می‌دهند تا محدودیتی برای اتصال لوازم مختلف نداشته باشید. اسپیکرهای استریو، وب‌کم 720p و نور پس‌زمینه کیبورد از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ گیمینگ است.

اگر به‌طور حرفه‌ای اهل بازی‌‌کردن هستید، پیشنهاد می‌کنیم بهترین لپ تاپ های گیمینگ اچ پی را هم بشناسید.

کلام آخر؛ آیا لپ تاپ های ارزان اچ پی ارزش خرید دارند؟

اچ پی یکی از برندهای پرطرفدار بازار است که طیف وسیعی از لپ‌تاپ‌ها را برای کاربری‌‌های مختلف به بازار عرضه می‌کند. بسیاری از دانشجویان و دانش‌آموزان، کارمندان و کاربران عمومی می‌خواهند بودجه کمتری برای خرید لپ‌تاپ صرف کنند. اچ پی برای این افراد نیز گزینه‌‌های مختلفی ارائه می‌دهد که می‌توانید با توجه به نیازهای خود مدل مناسب را خریداری کنید. ‌چه بخواهید یک لپ‌تاپ ساده برای امور روزمره و سبک داشته باشید، چه به یک لپ‌تاپ‌ لمسی ۲ در ۱ سبک و نازک نیاز داشته باشید یا بخواهید بازی کنید، اچ پی مدل‌های ارزان و به‌صرفه‌ای را به شما ارائه می‌دهد.

در این مطلب سعی کردیم ۵ مدل از بهترین لپ تاپ های ارزان اچ پی را معرفی کنیم. به نظر شما کدام‌یک از این لپ‌تاپ‌ها ارزش خرید بیشتری دارد؟ جای چه مدل‌های دیگری در این لیست خالی است؟ اگر درباره خرید عمده لپ تاپ اچ پی سوالی دارید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.  

سوالات متداول

برای خرید لپ تاپ ارزان اچ پی باید به چه مواردی توجه کنیم؟

اگر بودجه محدودی دارید و می‌خواهید به سراغ مدل‌های ارزان‌تر بروید، باید به قدرت پردازنده توجه ویژه‌ای داشته باشید. اگر بتوانید مدلی با پردازنده‌های نسل‌ جدید و بهینه را خریداری کنید لپ‌تاپ شما عملکرد بهتری خواهد داشت. همچنین باید به میزان رم و حافظه داخلی و کیفیت نمایشگر توجه کنید. یادتان باشد که این لپ‌تاپ‌ها معمولا برای انجام کارهای سبک و روزمره طراحی شده‌اند و برای اجرای برنامه‌های سنگین گرافیکی و بازی‌های حرفه‌ای سطح بالا مناسب نیستند. علاوه بر این‌ها به تنوع پورت‌ها و اتصالات نیز توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین مدل را خریداری کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد رای دهندگان 5

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است