بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان؛ رقابت تنگاتنگ میان‌رده‌ها

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان؛ رقابت تنگاتنگ میان‌رده‌ها
فهرست مطالب
جزئیات و اشتراک گذاری
طاهره محزون 1402/09/30
راهنمای خرید
طاهره محزون 1402/09/30
راهنمای خرید

گوشی‌های میان‌رده چند سالی است که از ویژگی‌ها و مشخصات بهتری بهره می‌برند. کمپانی‌های سازنده گوشی سعی کرده‌اند تا قدرت میان‌رده‌ها و تنوع آن‌ها را افزایش دهند، به همین دلیل طیف وسیعی از این مدل‌ها را در بازار می‌بینیم. بسیاری از افراد به دنبال آن‌ هستند که با صرف هزینه‌ای متناسب و معقول بتوانند گوشی‌های باکیفیت و قدرتمندی خریداری کنند. در این مطلب قرار است لیست بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون را معرفی کنیم تا اگر شما هم به دنبال خرید مدل‌هایی با قدرت بالا، کیفیت مطلوب و قیمت متعادل هستید، بتوانید گوشی دلخواه خود را راحت‌تر پیدا کنید.

 

گوشی سامسونگ گلکسی A34 

گوشی سامسونگ گلکسی A34 - بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون
مشخصات Galaxy A34  
ابعاد ۸.۲×۷۸.۱×۱۶۱.۳ میلی‌متر
وزن ۱۹۹ گرم
نمایشگر ۶.۶ اینچ
Super AMOLED
پردازنده اصلی Mediatek Dimensity 1080
پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4
حافظه رم ۶ گیگابایت
۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت۲۵۶ گیگابایت
دوربین اصلی ۴۸+۸+۵ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

 

به‌طور کلی خرید عمده گوشی مدل‌های میان‌رده بسیار محبوب و رایج است. وقتی درباره گوشی‌های میان‌رده صحبت می‌کنیم، بدون شک A34 را می‌توان در لیست بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون آورد. این گوشی میان‌رده سامسونگ که در مارس ۲۰۲۳ معرفی شده است، با ویژگی‌های جذاب خود توانسته به‌سرعت به یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین میان‌رده‌های بازار تبدیل شود . سامسونگ طراحی این گوشی را به مدل‌های رده‌بالا و پرچمدار نزدیک کرده است و پردازنده‌ای قدرتمند و بهینه را در آن قرار داده است. این گوشی با گواهی IP67 به مدت ۳۰ دقیقه در عمق یک متری آب دوام می‌آورد. 

نمایشگر ۶.۶ اینچی A34 از رزولوشن ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز برخوردار است. این نمایشگر تا روشنایی ۱۰۰۰ نیت را ارائه می‌دهد و با گوریلا گلس ۵ پوشانده شده است که آن را در برابر خط و خش بسیار مقاوم‌تر می‌کند. دوربین این گوشی می‌تواند عکس‌های باکیفیت و نیز فیلم‌هایی با کیفیت 4K ثبت کند. حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، اسپیکرهای استریو، اسلات کارت حافظه مشترک با سیم‌کارت و پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ وات از دیگر ویژگی‌های گلکسی A34  به شمار می‌روند.

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو - بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون
مشخصات Redmi Note 12 Pro  
ابعاد ۸×۷۶×۱۶۳ میلی‌متر
وزن ۱۸۷ گرم
نمایشگر ۶.۶۷ اینچ
OLED
پردازنده اصلی Mediatek Dimensity 1080
پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4
حافظه رم ۶ گیگابایت
۸ گیگابایت
۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت۲۵۶ گیگابایت
دوربین اصلی ۵۰+۸+۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

 

شیائومی همیشه به عرضه گوشی‌های به‌صرفه معروف است. ردمی نوت ۱۲ پرو نیز که در اواخر ۲۰۲۲ معرفی شد، بدون شک جایش در لیست بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون خالی است. این گوشی از پنل پشتی و جلویی شیشه بهره می‌برد که حس گوشی‌های رده‌بالا را منتقل می‌کند. گواهی IP53 نشان می‌دهد که این گوشی در برابر پاشش آب و نفوذ گرد و غبار مقاوم است. پردازنده این گوشی قدرت مناسبی دارد و می‌تواند برنامه‌ها و بازی‌های مختلفی را اجرا کند. 

نمایشگر ردمی نوت ۱۲ پرو ۶.۶۷ اینچ و از نوع OLED است که از رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد. نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از Dolby Vision و HDR10+، روشنایی تا ۹۰۰ نیت و گوریلا گلس ۵ از دیگر ویژگی‌های نمایشگر این مدل است. این گوشی تا رم ۱۲ گیگابایت را ارائه می‌دهد که در مقایسه با سایر مدل‌های میان‌رده قابل توجه است. قابلیت فیلم‌‌برداری 4K، وجود جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، اسپیکرهای باکیفیت استریو و پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ وات از دیگر مزایای ردمی نوت ۱۲ پرو به شمار می‌رود.

گوشی پوکو X5 5G

گوشی پوکو X5 5G
مشخصات POCO X5   
ابعاد ۸×۷۶.۲×۱۶۵.۹ میلی‌متر
وزن ۱۸۹ گرم
نمایشگر ۶.۶۷ اینچ
Super AMOLED
پردازنده اصلی Qualcomm Snapdragon 695 5G
پردازنده گرافیکی Adreno 619
حافظه رم ۶ گیگابایت
۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت۲۵۶ گیگابایت
دوربین اصلی ۴۸+۸+۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

 

پوکو یکی از زیرمجموعه‌های شیائومی است که حالا یک برند مستقل به شمار می‌رود. این کمپانی گوشی‌های جذابی به بازار عرضه می‌کند که این مدل‌ها معمولا در بین میان‌رده‌ها بسیار محبوب می‌شوند. پوکو X5 که در لیست بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون قرار می‌گیرد و در فوریه ۲۰۲۳ معرفی شد، یکی از مدل‌های جذاب بازار است که توانسته عملکرد مناسبی از خود نشان دهد. پوکو ایکس ۵ با گواهی IP53 در برابر پاشش آب و گرد و غبار مقاوم است. پردازنده اسنپدراگون این گوشی قدرت مناسبی دارد و می‌تواند برنامه‌های متنوعی را اجرا کند. 

نمایشگر Super AMOLED این گوشی دارای رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است و تا روشنایی ۱۲۰۰ نیت را ارائه می‌دهد. این نمایشگر با گوریلا گلس ۳ پوشانده شده است. اسلات کارت حافظه مشترک با سیم‌کارت، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی از دیگر مزایای پوکو X5 است که آن را به یک انتخاب مناسب در بین میان‌رده‌ها تبدیل می‌کند.

گوشی آنر Honor 90 Lite

گوشی آنر Honor 90 Lite
مشخصات Honor 90 Lite  
ابعاد ۷.۵×۷۴.۵×۱۶۲.۹ میلی‌متر
وزن ۱۷۹ گرم
نمایشگر ۶.۷ اینچ
IPS LCD
پردازنده اصلی Mediatek Dimensity 6020 
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
حافظه رم ۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
دوربین اصلی ۱۰۰+۵+۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل
باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت

 

اگر می‌خواهید تنوعی به گوشی‌های خود بدهید و به‌جز سامسونگ و شیائومی برند دیگری را انتخاب کنید، آنر ۹۰ لایت منتظر شما است. این گوشی که در ژوئن ۲۰۲۳ معرفی شد، به‌خوبی جای خود را در بازار پیدا کرده است. آنر ۹۰ لایت نسبت به دیگر گوشی‌های این لیست سبک‌تر و ظریف‌تر طراحی شده است و به همین دلیل خوش‌دست بوده و کار کردن با آن لذت‌بخش است. نمایشگر ۶.۷ اینچی این گوشی فضای وسیعی ارائه می‌دهد، اما از جنس IPS LCD است که نسبت به رقبای خود در این لیست ضعیف‌تر است. البته این نمایشگر رزولوشن ۲۳۸۸×۱۰۸۰ پیکسل را ارائه می‌دهد که کیفیت بالایی دارد.

پردازنده Honor 90 Lite قدرت مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید برنامه‌های روزمره و نیمه سنگین را روی آن اجرا کنید. نکته قابل توجه این است که این گوشی تنها در یک نسخه رم و حافظه عرضه می‌شود. دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی آن هم می‌تواند عکس‌های قابل قبولی ثبت کند. نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی، پشتیبانی از فناوری 5G، شارژ سریع ۲۲.۵ وات (۳۳ وات در ورژن اروپا) از دیگر ویژگی‌های آنر ۹۰ لایت است. 

گوشی ریلمی 11

گوشی ریلمی 11
مشخصات Realme 11 5G  
ابعاد ۷.۹×۷۲.۹×۱۵۹.۸ میلی‌متر
وزن ۱۸۲ گرم
نمایشگر ۶.۴۳ اینچ
Super AMOLED
پردازنده اصلی Mediatek Dimensity 6020 
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
حافظه رم ۸ گیگابایت
۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
دوربین اصلی ۶۴+۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

 

ریلمی نیز یکی دیگر از برندهایی است که گوشی‌هایی با طراحی جذاب و امکانات مناسب را با قیمت معقول عرضه می‌کند. گوشی ریلمی ۱۱ نیز در لیست بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون قرار می‌گیرد، زیرا ارزش خرید بالایی دارد. این گوشی که در ژوئن ۲۰۲۳ عرضه شده است، یکی از مدل‌های خوش‌دست در این لیست به شمار می‌رود و برای کسانی مناسب است که با نمایشگرهای جمع‌وجورتر و گوشی‌های کوچک‌تر راحت‌تر هستند. قدرت پردازنده ریلمی ۱۱ هم مناسب است و می‌تواند یک گوشی میان‌رده کاربردی و قدرتمند برای شما باشد.

نمایشگر ۶.۴۳ اینچی این گوشی کیفیت بالا و رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل دارد. این نمایشگر از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، روشنایی ۱۰۰۰ نیت و تراکم ۴۰۹ پیکسل بر اینچ برخوردار است، بنابراین می‌توان گفت که با یک نمایشگر باکیفیت و قدرتمند روبه‌رو هستید. این گوشی تا رم ۱۲ گیگابایت را ارائه می‌دهد که برای آن باید هزینه بیشتری صرف کنید. برخورداری از اسلات کارت حافظه، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر، پشتیبانی از فناوری 5G و پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ وات از دیگر ویژگی‌های ریلمی ۱۱ هستند.

اگر می‌خواهید برای انتخاب گوشی بودجه کمتری در نظر بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم با بهترین گوشی تا ۷ میلیون آشنا شوید.

کلام آخر؛ آیا بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون ارزش خرید دارد؟

گوشی‌های میان‌رده قیمت‌های متنوع و ویژگی‌های متفاوتی دارند. شرکت‌های مختلف سعی می‌کنند تا ویژگی‌های قدرتمند و مطلوبی را همراه با گوشی‌های خود ارائه دهند تا کاربران مختلف بتوانند بدون نیاز به صرف هزینه زیاد، گوشی‌هایی با کیفیت بالا و قدرت مناسب داشته باشند. در این مطلب سعی کردیم بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان را با معرفی ۵ مدل از جذاب‌ترین گزینه‌ها به شما معرفی کنیم. این گوشی‌ها نمایشگرهای بزرگ و باکیفیت، رزولوشن بالا و نرخ نوسازی بالای ۶۰ هرتز دارند. همچنین میزان حافظه داخلی و رم آن‌ها نسبت به نسل‌های قبل بهبود داشته و شما می‌تواند تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی را انتخاب کنید. این گوشی‌ها امکان اجرای بازی‌ها و برنامه‌های متوسط و نیمه‌سنگین را هم برای شما فراهم می‌کنند. به نظر شما جای کدام گوشی در این لیست خالی است؟ نظرات و سوالات خود را با مجله مهر به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

هنگام خرید گوشی تا ۱۰ میلیون چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

باید بدانید که این گوشی‌ها جزو مدل‌های میان‌رده هستند و معمولا بدنه پلاستیکی دارند. همچنین این گوشی‌ها معمولا نرخ نوسازی ۹۰ یا ۱۲۰ هرتزی ارائه می‌دهند. پردارنده‌های آن‌ها قدرت کافی برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌های مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید بهترین انتخاب تا ۱۰ میلیون تومان داشته باشید، باید به کیفیت نمایشگر، پردازنده، میزان رم و حافظه داخلی، ظرفیت باتری و پشتیبانی از شارژ سریع توجه کنید. همچنین باید با توجه به نیاز خود به برخورداری از اسلات کارت حافظه یا جک هدفون دقت داشته باشید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای دهندگان 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به مطلب “بهترین تبلت‌های بازار بهترین تبلت‌های گیمینگ بازاربهترین تبلت‌های گیمینگ بازار تبلت‌های گیمینگ بازار “ شما هم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هنوز هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است, اولین نفر باشید!

این وبسایت متعلق به شرکت مهر سرمستان میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی ان محفوظ است